Gothic [Windows 10] 7223 8

O temacie

Autor Fexo

Zaczęty 29.04.2018 roku

Wyświetleń 7223

Odpowiedzi 8

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?
Jeżeli to zły dział to proszę o przeniesienie.

Witam, nim ktoś z was przejdzie obojętnie obok tego wątku to chciałbym zaznaczyć, iż naprawdę długo wstrzymywałem się przed napisaniem tematu z tym problemem. Przez długi czas starałem się, a raczej próbowałem rozwiązać go na własna rękę, ale ostatecznie poddałem się bo nic nie nie mogłem wskórać. Tutaj dziękuję koledze o nicku @TheKetrab  za pomoc i rzucanie naprawdę szalonych pomysłów i siedzenie po 1-2 godziny ze mną nad tą grą. Czytałem także inne wątki i spotykałem się w nich z rozwiązaniami, które u mnie już nie działają. Do sedna, kiedy uruchamiam Gothica 1 pojawia się taki oto błąd [taki sam tyczy się Gothica 2 Noc Kruka]:


Od razu napiszę, że problem tyczy się zarówno wersji z płyty jak i tej, którą udostępnił mi kolega Ketrab [wersja sprawdzona, działająca u niego]. Oczywiście po wypakowaniu jego wersji instalowałem wszystkie łatki jak i uruchamiałem wersję "surową" prosto od niego bez ingerencji.

Specyfikacja komputera:
Spoiler
  • System: Windows 10 Home - Wersja 1709
  • Pamięć ram: 8gb
  • Karta graficzna:  GeForce GTX 1060, wersja 6gb + najnowsze sterowniki [397.31]
  • Procesor: Intel i7 7700HQ

Oczywiście instalowałem wszytko co jest potrzebne, mianowicie :
  • GMDK
  • Gothic Starter
  • System Pack 1.7

Spoiler
Przy Gothicu 2 Noc Kruka:
  • G2MDK
  • Łatkę do G2MDK
  • Wersję raportową
  • Gothic Starter
  • System Pack 1.7

W obydwu przypadkach robiłem następujące rzeczy:

  • Uruchamiam grę jako administrator jak i bez - w obydwu przypadkach jest ten sam problem.
  • Zgodność ustawiona z XP - Service Pack, niestety efektów brak. Próbowałem także zgodności z innymi systemami.
  • Bawiłem się z koligacją procesora, ustawiałem Gothica tak by działał na jednym rdzeniu.
  • W oknie zgodności zaznaczałem tez aby gra zawsze była uruchamiana z trybu administratora - też nic.
  • Bawiłem się także w pliku .ini.

Jeżeli potrzebne będą jeszcze jakieś informacje/dane to je podam.

Nie zależy mi jakoś specjalnie na samej grze i na tym aby grać w kolejne mody, chce ją uruchomić tylko i wyłącznie po to aby móc spokojnie pracować przy Ucieczce, bo bez tego będzie mi strasznie ciężko. Dlatego proszę Was o pomoc.
 
COLORBLIND

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Czy wcześniej Ci działało i nagle się zepsuło? Wyłącz może antywirusa :D.

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?
Fabio nie mam nawet antywirusa, tylko Windows Defendera :lol2:.

Działało, sytuacja uległa zmianie odkąd przerzuciłem się na nową jednostkę. Nie mam pojęcia skąd ten problem.
 
COLORBLIND

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
undefined
posty104
Propsy94
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • undefined
Spróbuj zainstalować DX11. On pomimo zmiany renderowania naprawia też niektóre błędy.
 
29.08.2023 - goodbye cruel world

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?
Nie sądziłem, że DX11 może tyle zmienić! Po wgraniu wszystkiego gra się uruchamia, menu działa, tylko niestety kiedy jest ładownie i odtworzy się intro - gra zalicza crash - system ją zamyka bo nie odpowiada. Oczywiście uruchamiam jako administrator + zgodność.

Jakaś sugestia? :D
 
COLORBLIND

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
undefined
posty104
Propsy94
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • undefined
Odpalasz jakiegoś moda czy czystego Gothica?

W Gothic2/_Work/Tools/zSpy/ masz plik zSpy.exe, weź go odpal i wtedy włącz Goticzka.
Jak scrashuje to skopiuj z zSpy log(100 ostatnich linijek).
 
29.08.2023 - goodbye cruel world

Splash

Splash

Moderator
posty4207
Propsy3403
ProfesjaNierób
  • Moderator
Patch 2.6 (fix) zainstalowany?
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?
Oczywiście, instalowałem, musiałem zapomnieć dopisać w pierwszym poście. Jutro zainstaluje Gothica 2 jeszcze raz i sprawdzę z DX11 czy ruszy.

Aktualnie sprawdzam wszystko na Gothicu 1 - właśnie tutaj po wgraniu DX11 gra się włącza ale zalicza crash - bo program przestaje odpowiadać w trakcie ładownia (po intro). Oczywiście mam wszystko co potrzebne. Włączyłem zSpy, wklejam ostatnie 100 linijek zgodnie z zaleceniem kolegi.

Spoiler
00:29 Info:  5 U:      GUILDS:Guild-attitude-table changed : GIL_ATTITUDES .... <oGuilds.cpp,#132>
00:29 Info:  3 U:       GAM: Init-Script finished. .... <oGame.cpp,#846>
00:29 Info:  3 B:     ---------- 92% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
00:29 Info:  5 U:    PAR: Warning : Engine calls an undefined function. (index : 0 ) .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  3 B:     ---------- 94% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
00:29 Info:  2 D:     MDL: Loading Model-Script '\_WORK\DATA\ANIMS\HUMANS.MDS' ... .... <zModelProto.cpp,#3965>
00:29 Info:  5 D:       MDL: Loading Model-Hierarchy: HUMANS.mdh .... <zModelProto.cpp,#1664>
00:29 Info:  5 D:       MDL: Parsing 'aniEnum'... .... <zModelProto.cpp,#3445>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance M_FALL_SMALL   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WALK_WATER   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WALK_WATER   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIM   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIM   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIM   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIM   (alternative: 3) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIMWAVES   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIMWAVES   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIMWAVES   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIMBACK   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIMBACK   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIM2HANG   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SWIM2DIVE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance DIVEWAVES   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance DIVEWAVES   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BREATHBUBBLES   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BREATHBUBBLES   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BREATHBUBBLES   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance DROWN   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance DRAWSOUND_BOW   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WHOOSH   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WHOOSH   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WHOOSH   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WHOOSH   (alternative: 3) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WHOOSH   (alternative: 4) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WHOOSH   (alternative: 5) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BACK   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BACK   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance FIG_SWORDFINAL   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BOWSHOOT   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BOWRELOAD   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance CROSSBOWSHOOT   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance DRINKBOTTLE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance RELEASECORK   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance EAT_APPLE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance EAT_BREAD   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance EAT_MEAT   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance EAT_SOUP   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SMOKE_JOINT   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_ALARM   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SCROLL_UNFOLD   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MAP_UNFOLD   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance SPIT_FIRE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 3) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 4) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 5) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance INST_LUTE   (alternative: 6) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance CHAIR_USE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance LADDER_STEP   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance LADDER_STEP   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance LADDER_STEP   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BACKPACK_HANDLE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BELLOWS_OUT   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance BELLOWS_IN   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance COULDRON_STIR   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance COULDRON_STIR   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance PICKORE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance PICKORE   (alternative: 1) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance PICKORE   (alternative: 2) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WASHSELF01   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance WASHSELF02   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance HUMAN_PISSOFF   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MFX_FIRESPELL_HUMANBURN   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MFX_FIRESTORM_COLLIDE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MFX_THUNDERBALL_COLLIDE4   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MFX_FIREBALL_COLLIDE1   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MFX_FIREBALL_COLLIDE3   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 C:       Creating Sound Instance MFX_THUNDERBALL_COLLIDE   (alternative: 0) .... <zSndMSS.cpp,#1208>
00:29 Info:  5 D:       MDL: numAnis: 1321, numMAN: 864 .... <zModelProto.cpp,#3924>
00:29 Info:  5 D:       MDL: fpsRates min, max, avg: 1, 30, 20.19 .... <zModelProto.cpp,#3926>
00:29 Info:  3 D:     MDL: Loading Model-Mesh: HUM_BODY_NAKED0.mdm .... <zModelProto.cpp,#4343>
00:29 Info:  3 D:     MORPH: Loading MorphMesh: HUM_HEAD_PONY.mmb .... <zMorphMesh.cpp,#374>
00:29 Info:  3 B:     ---------- 95% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
00:29 Info:  5 C:     *** camera system v0.5... .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  3 C:     CAM: Loading file 'system\camera.src or .dat' .... <zAICamera.cpp,#332>
00:29 Info:  5 U:    PAR: Loading CAMERA.DAT .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  5 U:    PAR: Linking skipped. .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  5 U:    PAR: Symbols   : 59 .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  5 U:    PAR: Code Size : 4170 bytes. .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  5 U:    PAR: Linking ok (0s). .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  5 C:     reading dialog presets ... .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  5 D:     ARC: .. Closing (75 objects) .... <zError.cpp,#462>
00:29 Info:  3 B:     ---------- 96% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
00:29 Info:  3 B:     ---------- 97% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
00:29 Info:  3 B:     ---------- 98% ---------- .... <zviewprogressbar.cpp,#142>
00:33 Info:  5 C:     Shutting down MSS .... <zSndMSS.cpp,#554>
00:33 Info:  5 X:     EmergencyExit: Releasing all DirectX-Objects ... .... <zRndD3D_Render.cpp,#266>
00:33 Info:  5 X:     EmergencyExit: D3DXUninitialize done .... <zRndD3D_Render.cpp,#284>
 
COLORBLIND

Drakonter

Drakonter

Użytkownicy
undefined
posty104
Propsy94
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • undefined
Patch 2.6 (fix) zainstalowany?
Napisał że zainstalował.
Przy Gothicu 2 Noc Kruka:
  • G2MDK
  • Łatkę do G2MDK
  • Wersję raportową
  • Gothic Starter
  • System Pack 1.7

W logu nic ciekawego nie ma :/
Spróbuj tak jak pisałeś odpalić bez moda.
Czysty Gothic 2NK z patchami i DX11.
 
29.08.2023 - goodbye cruel world


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry