Platforma: Gothic 2: Noc Kruka
Rodzaj modyfikacji: Port Gothic 1 na silniku Gothic 2 z rozszerzeniem zawartości pierwszej części
Nazwa: StrongHand
Wersja: Alfa
Rozmiar: ok. 150 MB (bez dubbingu i wideo)
Status: Tworzony
Testy: Zamknięte
Data wydania: Nieznana
Język: Rosyjski
Tłumaczenia: Planowane na język angielski i niemiecki
Autor/producent: Mighty Dwarf
Oryginalny temat:
http://worldofplayers.ru/threads/16476/Opis:
Pierwotnie mod był tworzony na silniku Gothic 1, mając na celu rozszerzenie pierwszej części z innowacjami Gothic 2: Noc Kruka, nie zmieniając jednak pierwotnej fabuły. 26 lutego 2006 zdecydowano się przenieść moda na silnik Gothic 2 i do teraz kontynuuje się prace na tym silniku. Po wydaniu długo wyczekiwanego Gothic 3, wprowadzono do modyfikacji pewne pomysły i innowacje z trzeciej części.
Wdrożone innowacje i nowe funkcje (pokrótce):- Zmiany wprowadzone w stosunku do Gothic 1:
1) Wizualna poprawa wszystkich oryginalnych lokacji z G1 (użycie obiektów i tekstur z G2NK, G3 i Risen)
2) Nowe lokacje (także z pakietu GMDK do G1)
3) Nowe obozy, postacie i misje
- Ogólne zmiany:
1) Zmiany w systemie walki i rozwoju postaci
2) Nowe atrybuty, umiejętności i zdolności
3) Nowe i ulepszone graficznie przedmioty
4) Wcielenie różnych pomysłów i rozwiązań z Gothic 3 i Risen
Więcej informacji w spoilerze:
Spoiler
Poziomy trudności:
Istnieją trzy poziomy, które wpływają na:
- Obrażenia podczas walki wręcz i na dystans
- Koszta i przywrócenie wytrzymałości
- Inne, mniej istotne czynniki
Poziom trudności nie zmienia żadnych ważnych momentów w grze i w każdej chwili można go zmienić w trakcie gry bez żadnych strat ani kosztów.
Nauka:
- Kosz szkolenia wszystkich atrybutów: Siły, Zręczności, Many nie ulega zmianie przez całą grę, podobnie jak w Gothic 1/Gothic 3
- Za wszelkie szkolenia pobierana jest teraz opłata
- Nauka umiejętności jest natychmiastowa, w stylu G1/G2
- Rozgałęzienie umiejętności walki bronią białą na broń lekką i ciężką, każda z nich ma 3 poziomy do nauki
Wskaźniki:
Dodatkowe informacje o nowych atrybutach i parametrach wyświetlanych podczas gry, poza paskiem życia i many:
1) Informacja o zadawanych obrażeniach
2) Pasek wytrzymałości pokazywany na potrzeby walki wręcz i sprintu
Wytrzymałość:
Wykorzystywana głównie do walki wręcz wpływa na prawdopodobieństwo skutecznego ataku, a także pozwala na sprint. Im cięższa broń jest wyposażona, tym szybciej zużywana jest wytrzymałość, a wolniej przywracana. Wytrzymałość zwiększa się automatyczne poprzez inwestowanie w siłę i zręczność (WYT = (SIŁA+ZRĘCZNOŚĆ)/2)
Sprint:
Wraz z wprowadzeniem wytrzymałości, sprint stał się stałym elementem gry, bez potrzeby korzystania z napojów szybkości. By sprintować należy nacisnąć klawisz "Shift" podczas normalnego biegu, a sama wytrzymałość musi mieć wartość większą niż połowę. Zatrzymanie się lub wyczerpanie wytrzymałości kończy sprint.
Walka wręcz:
System walki w zwarciu został znacznie zmodyfikowany. Obrażenia od broni białej wynoszą od 50 do 100% podanej wartości, w zależności od poziomu władania bronią. Prawdopodobieństwo udanego ataku jest oparte o aktualną wytrzymałość, zużywaną w zależności od wagi i długości broni, a także od posiadania umiejętności władania bronią. Wraz ze spadkiem wytrzymałości, spada prawdopodobieństwo udanego trafienia. Broń zawiera w sobie informacje o jej typie (jednoręczna/dwuręczna), rodzaju obrażeń (sieczne/kłute/miażdżące/magiczne), zasięgu i możliwym bonusie do broni. Kilka egzemplarzy ma specjalne właściwości.
Broń dystansowana:
Bardzo zmieniono system walki z użyciem broni dystansowej. Nie ma już losowego prawdopodobieństwa trafienia w cel, strzał z kuszy/łuku zawsze powoduje obrażenia przy trafieniu. Obrażenia zależą od posiadanego łuku/kuszy, odległości i wyuczenia odpowiedniej umiejętności. Obrażenia z łuku wynoszą od 50 do 100% w zależności od poziomu umiejętności.
Amunicja:
Istnieje kilka rodzajów amunicji alternatywnej dla łuków/kusz w postaci ognistych, zatrutych, ostrych itp strzał/bełtów. Poziom zatrucia zależy od zranienia przeciwnika i powagi odniesionych ran. Możliwość wzmocnienia łuków.
Magia:
Obrażenia od magii bojowej od teraz nie mają stałej wartości, ale są obliczane z procenta maksymalnej many atakującego.
Umiejętności:
- Kowalstwo
- Ostrzenie i naprawa broni
- Alchemia
- Wydobywanie rudy i innych minerałów
- Palenie tytoniu różnego rodzaju
- Gotowanie
- Złodziejstwo
Skrzynie:
Otwieranie skrzyń przez interakcje z nią (zawsze tracimy wytrych). Losowe wypełnianie skrzyń różnymi śmieciami i rzadkimi przedmiotami. Wszystko w stylu G3.
Kradzież kieszonkowa:
Można ukraść wiele przedmiotów z inwentarza ofiary, która może zostać okradziona nieograniczoną liczbę razy, ale nie częściej niż raz na dzień. Jeśli ofiara ma różne przedmioty nadające się do kradzieży, bohater może ukraść je z mniejszym/większym poziomem ryzyka przyłapania na kradzieży. Z każdą kradzieżą ofiara staje się ostrożniejsza.
Pogłoski:
Oparte o Gothic 3, czyli jeśli bohater zabije bez świadków kopacza, pierwszy napotkany strażnik w obozie powiadomi gracza o morderstwie. Kolejne morderstwa sprawią, że bohater stanie się podejrzany, a trzecia informacja dla gracza o przestępstwie będzie ostatnią. To samo tyczy się kradzieży.
Nokaut:
Neutralni orkowie mogą od teraz nokautować gracza i jeśli są z jakiegoś powodu do nas wrogo nastawieni, mogą nas w tym stanie dobić. Po odzyskaniu przytomności, pobita ofiara odzyskuje 10% życia.
Grabież:
Z martwego/nieprzytomnego bohatera poza rudą (główną walutą) można wziąć inne przedmioty. Ilość takich przedmiotów jest losowa.
Zmiana wyglądu:
Bohater może zmienić fryzurę, otrzymać tatuaże, a jedzenie wpływa na jego sylwetkę.
Ponadto dodano:
- Nowe trofea
- Bogaty arsenał broni (ponad 150 przedmiotów)
- Liczne czary
- Wiele, wiele innych przedmiotów
- Nowe potwory
Fabuła:
Spoiler
Fabuła moda uzupełnia historię oryginalnego Gothic 1 dzięki zupełnie nowym, rozwiniętym zadaniom w głównym świecie, jak i w mniej rozbudowanych i mało wykorzystywanych lokacjach. Przykładowo dodano zadania w obozie Quentina czy w mieście orków. Największym wyzwaniem było wprowadzenie nowego świata utrzymującego styl Gothic 1 plus parę mniejszych miejscówek dla odciążenia silnika. Dużą rolę w nowej historii odgrywają kobiety, pokazujące się z najlepszej strony. Głównemu bohaterowi nadano również więcej charakteru, by stał się postacią o wiele bardziej wzbogacającą świat gry i nowy wątek.
Materiały wideo:
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=Yp6g4aNO18A
https://www.youtube.com/watch?v=TF-gP-KfGng
https://www.youtube.com/watch?v=Z83Gj_LJxD0
https://www.youtube.com/watch?v=E9cEdehToJg
https://www.youtube.com/watch?v=dYvJCHJb4SM
https://www.youtube.com/watch?v=TYJmxTa4ctQ
https://www.youtube.com/watch?v=MwP9WBZwwRw
https://www.youtube.com/watch?v=RzGCjtrptI8
https://www.youtube.com/watch?v=7YHY6UPiG-Q
https://www.youtube.com/watch?v=_dpSA2XP9d4
https://www.youtube.com/watch?v=cpH5Vh2nqDA
https://www.youtube.com/watch?v=FCxz4wUQDmw
https://www.youtube.com/watch?v=6ptLoAgYsWg
https://www.youtube.com/watch?v=-QepLmHxHnc
https://www.youtube.com/watch?v=2bTymLYmelk
https://www.youtube.com/watch?v=dvRB1ibzOtg
Zrzuty ekranu:
Zapraszam do kulturalnej dyskusji!