Blender 7167 8

O temacie

Autor Siggat

Zaczęty 6.02.2018 roku

Wyświetleń 7167

Odpowiedzi 8

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty61
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Od razu powiem  że nie jestem pewny czy to dobry dział ale chyba tak.

Blendera ogarniam dość dobrze . Potrafię modelować i UVMAPować itp.
Teraz mam kilka pytań:

1. Jak przestawić model np broni tak by w Gothicu poprawnie leżał w ręce a nie był wywalony w drugą stronę?

2. Otóż zachciało mi się przenoszenia modeli zbroi z G3  i pytanie brzmi jak połączyć model ze szkieletem? Potrafię to zrobić w Gmaxie ale mam z nim pewne problemy.

3. Czy jest możliwość zwiększenia pola widzenia?(coś takiego) by model mapy nie znikał mi i łatwiej było go modelować.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
Witam. Od razu powiem  że nie jestem pewny czy to dobry dział ale chyba tak.

Blendera ogarniam dość dobrze . Potrafię modelować i UVMAPować itp.
Teraz mam kilka pytań:

1. Jak przestawić model np broni tak by w Gothicu poprawnie leżał w ręce a nie był wywalony w drugą stronę?

2. Otóż zachciało mi się przenoszenia modeli zbroi z G3  i pytanie brzmi jak połączyć model ze szkieletem? Potrafię to zrobić w Gmaxie ale mam z nim pewne problemy.

3. Czy jest możliwość zwiększenia pola widzenia?(coś takiego) by model mapy nie znikał mi i łatwiej było go modelować.
1.Zaimportuj jakiś gothicową broń i ustaw podobnie.
2.Zaimportuj jakąś gothicową zborje ze szkieletem do blendera następnie z g3 model, który podłącz do wcześcniej zaimportowanych kości. Tu masz mini poradnik:
https://www.youtube.com/watch?v=BsNphYHM3WU

3.naciśnij n - otworzy się panel, przejdź do zakładki view i ustaw "end" na maksa.
 

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty61
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Gizbor

Powiem tak że z tego poradnika dotyczącego łączenia modelu ze szkieletem nic nie rozumiem. Wszystko robisz szybko. Zastanawiam się czy po prostu nie lepiej zrobić to w 3DS Maxie.

Próbowałem ustawić tą broń tak jak są te Gothicowe ale nadal w grze wygląda to tak:

https://imgur.com/a/3ZBZf
 

Pan Damian

Pan Damian

Użytkownicy
posty39
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Pokaż ten topór w Blenderze, najlepiej z oknem gdzie są koordynaty obiektu (klawisz n).
 

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Podejrzewam że tutaj leży twój problem.
 

Gizbor17

Gizbor17

Użytkownicy
janusz grafiki
posty352
Propsy493
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • janusz grafiki
@Gizbor

Powiem tak że z tego poradnika dotyczącego łączenia modelu ze szkieletem nic nie rozumiem. Wszystko robisz szybko. Zastanawiam się czy po prostu nie lepiej zrobić to w 3DS Maxie.
Na czym stanąłeś? Czego nie wiesz? Próbuj robić to samo co ja. W lewym dolnym rogu masz pokazane skróty klawiszowe, a po za tym to napisałeś że blendera ogarniasz dość dobrze  :hmmm:
obejrzyj sobie jeszcze to
https://www.youtube.com/watch?v=KauqHCoK4O8

 

Siggat

Siggat

Użytkownicy
posty61
Propsy4
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Sorry że taki odkop ale nadal nie rozwiązałem problemu. Broń nadal nie leży tak jak powinna . Tu screen
https://imgur.com/a/sClSL
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Wtf ? Przeskaluj to do rozmiarów Gothicowych i wywal z meshes/_compiled starą wersję.

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Zrób jak pisze @Halicor. Jeśli i to nie poskutkuje, zajrzyj do tego miniporadnika niżej; wszystko rozpisałem krok po kroku.
Spoiler
1. Importuj model broni z Gothica (na ten sam plan co stworzona przez ciebie broń)
ścieżka: _Work/Data/Meshes/Items/It_Weapons

2. Dopasuj swój model do importowanego:

3. Użyj ctrl+A, a następnie kliknij apply: location, rotation, scale

4. Eksportuj model w formacie .3ds do:
ścieżka: _Work/Data/Meshes/Items/It_Weapons
edit: pamiętaj o usunięciu szablonu (przykładowy model broni z gothic)


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry