Warcraft 3 - Kampania - Pierwsze mrozy 21594 46

O temacie

Autor Zucklov

Zaczęty 9.01.2018 roku

Wyświetleń 21594

Odpowiedzi 46

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Możliwe że polskie napisy ci się przełożą.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Niet, nie przekładają się. Oryginalny tekst jest po angielsku. Tak działa czytanie plików przez wc3.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6339
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Patrząc na gameplaye to dużo w kampaniach się zmieniło, do opcjonalnych zadań doszło dużo nowych rozwiązań, itemów, jednostek więc nic dziwnego, że tekst polski się nie nakłada :p
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Skalowanie: tak jest, ponieważ AI tych baz mają zaprogramowaną współpracę ze sobą. Niby tak się nie powinno skalować, ale imo ma to sens i jest dość realistyczne, że po zdobyciu dwóch sił główna siła jest odsłonięta. Może kiedy poszerzę wejścir to jakieś możliwości się pojawią.

Zdajesz się mieć złe priorytety jako designer.

Post połączony: 2018-01-12, 21:40
Zucklov? Ty w ogóle playtestowałeś trzecią misję? Bo chyba Ciebie w niej kurwa kompletnie pojebało.

Post połączony: 2018-01-12, 21:45
Wszystkie jednostki do jakich mam dostęp to jest papier a ty przeciwko mnie rzucasz same czołgi i jednostki walące AOEsami. Bronić się jeszcze da, ale zaatakować cokolwiek to masakra.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Tak, i to jeszcze kiedy nie było kawalerzystów xD robiłem to nakurwiając łuczniczkami i wieżami furii ziemi (zadają duże obrażenia naziemnym). A jeśli chodzi o Spadające Gwiazdy, to walczyć przeciw nim nie ma sensu nawet w vanilli, lepiej wycofać i przeczekać.
Choć tak szczerze jak myślę to w 3 dowaliłem serio niezły poziom trudności. Piraci atakują zbyt często, choć małymi siłami, ale są w chuj irytujący. Merundil (fioletowi nieumarli atakują w ok odstępie czasu) ale Spadające Gwiazdy to masakra. Za to Mephistroth (niebieski) nakurwia demonami i akurat z nim ma być trudna przeprawa.
Wykonywałem tę misję tak: przeczekać na 1 atak piratów, jeden Merundila i Mepha, a następnie rushować na Merundila. Po zlikwidowaniu fioletowych misja staje się 2-3 razy łatwiejsza, bo trzeba walczyć tylko z Mephem i okazjonalnie piratami. Fioletowi mają chujowe jednostki, nie szkolą nic bardziej zaawansowanego niż Nekromanci.
Na szczęście tylko z trójką jest taki problem. W 5 jest dwóch przeciwników i tylko jednego należy się wystrzegać. W każdym razie szybka rozbudowa to klucz.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ja za cholerę ni byłem w stanie Mephistrothowi wbić się do bazy. Z demonami można walczyć jak się ma siepaczy po 800Hp, ale nie piechurami po 400 i łuczniczkami po 300. Zrób, że nie atakują grubymi demonami i zostawiają je na obronie. Niech zaczynają atakować grubymi demonami jak utłuczesz fioletowego, wcześniej mogą rzucać np piekielne biesy i tych demonów z małymi głowami.

Poza tym:
- Przesuń bliżej lasu tartak w północnej bazie.
- Ustaw graczowi na start jakiś znaczny oddział łamaczy magii. Ja dopiero przy trzeciej próbie się połapałem, że są lepsi od zbrojnych pod każdym względem bojowym.
- Zablokuj wieżę przeciwlotniczą, skoro nic latajacego nie atakuje. Zbytnio to baituje gracza w głupią decyzje.
- Rozważ odblokowanie czarodziejkom polimorfii?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko

Zucklov
Quest Pack Team

Warcraft 3 - Kampania - Pierwsze mrozy
#26 2018-01-13, 00:22(Ostatnia zmiana: 2018-01-13, 01:12)
Misja jest tak skonstruowana, żeby Mephistroth był ostatnim przeciwnikiem. Ma on pełno zaawansowanego wojska w bazie i rush nie ma sensu. Merundil za to szkoli tylko ghule, biesy, wozy mięsa i nekromantów, więc z Theorem i Ilcoronem na 6 lvl po pierwszych atakach i z paroma kawalerzystami nie da rady się obronić.
Poprawiłem balans w ten sposób:
- znerfiłem AI. Atakuje teraz szybciej po raz pierwszy, ale później rzadziej niż wcześniej.
- obaj rozpoczynają z twierdzą i kuźnią
- 2 kawalerzystów zamiast 2 zbrojnych dla każdego gracza
- po 1 baliście
- zablokowana Wieża Furii Niebios, bo wróg w tej misji i tak nie robi powietrznych
- dodałem więcej surowców na start
- naprawiłem ai Mephistrotha. Wcześniejsza trudność wynikała z tego, że przez przypadek łączyły się jego dwie fale w jedną, przez co zamiast jednej fali demonów i jednej plugastw, nekro i wozu mięsa atakowały obie naraz, a to było w chuj za dużo.
Sprawdzę zaraz jak to działa i zuploaduję nową wersję. Będzie ona miała semi-grywalny 6 rozdział - mapa skończona, gracze komputerowi działają, jest intro, ale nie ma żadnych zadań i nie da się tej misji skończyć. Wywaliłem też między innymi dla elfów pewną elitarną jednostkę do zwarcia i zastąpiłem ją elitarną dystansową. Update jest trochę konieczny - w 4 rozdziale w jednym momencie zapomniałem o czymś ważnym, przez co gracz nie dostaje 2 jednostek.

Post połączony: 2018-01-13, 01:05
Dobra, link zaktualizowany. Wrogowie teraz atakują w takich interwałach:
Piraci Eilif - 10
Merundil - 15
Mephistroth - 20
Północno-zachodnie wejście do bazy Theora ma teraz razem 4 Wieże Furii Ziemi.
Oczywiście nie trzeba przechodzić pierwszych 2 rozdziałów od nowa, żeby mieć bohaterów ze swoimi przedmiotami etc. Aktualizacje nie mają żadnego wpływu na tzw. game cache, gdzie są przechowywane dane. Jednak zapisane wcześniej gry działać nie będą.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
U mnie nie ma żadnych kawalerzystów. I w sumie nie czuję żeby byli potrzebni. Po prostu zahintuj graczowi, żeby spamił łamaczy magii jak pokurw. Mają wystarczająco zdrowia żeby nie ginać od razu, nie kotłują się tak jak zbrojni i ich umiejętność "sprzężenie" sprawia, że da się całkiem sprawnie pozbywać wielu trudnych do rozwalenia jednostek, które spamią spellami.

Możesz jako hard hint zrobić tak, że zamienisz początkowych zbrojnych na jednek lub dwóch flankach łamaczami magii. Ewentualnie możesz rozważyć przeniesienie ich budowy z magiczngo sanktuarium do koszar, żeby po prostu walnąć graczowi na mordę "to jest twoja główna jednostka uderzeniowa, a nie jednostka wsparcia"

No i wywal infernusy. Są mega twarde a nie mają many, więc im obrażenia ze sprzężenia nie wchodzą.

Poza tym. Zahintuj, że północne wejście nie jest do obrony, tylko że jest tam bezpieczna kopalnia do ekspansji. Niekótrzy gracze bunkrownicy mogą się tam niepotrzebnie wieżować.

Co do Mephistrotha jako ostatniego przeciwnika. Problem jest taki, że on jest największym zagrożeniem, więc gracz (tak jak i ja za pierwszymi dwoma próbami) będzie próbował go kontratakować. A to jest fatalny pomysł. Możesz jakoś fabularnie/narracyjnie wymyśleć powód dla którego najpierw trzeba pokonać nekromantę.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Kawalerzystów nie było na początku, teraz są. Szkoli się ich w Strażnicy Lasu, która wymaga Twierdzy i Kuźni.
Taką wskazówką na marginesie jest umiejętność Ilcorona - Cisza, która blokuje czarowanie. W wypadku takich rozpierdalaczy jak Spadające Gwiazdy jest to niezła kontra. Przyda się też w 5 misji bardzo.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
A kapłanom i czarodziejkom odblokuj tier 3. Ich top spelle będą na tej misji bardzo przydatne.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Tier 3 wymaga zamku. Chyba że tier 3 byłby opracowany od początku, to możnaby to było obejść.
Dobra, reuploaduję jeszcze raz xD
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ok, drugi test pass. Zaczynam grać od nowa. Będę powtarzał niektóre rzeczy, które nadal wiszą - nie chce mi się pamiętać i sprawdzać tego co już zaraportowałem.

Misja 1:
- Spróbuj część breifingu z loading screena przenieść na cutscene rozpoczynającą misję. Zobacz jak oryginalna kampania pisała breifingi na loading screenach.
- Podczas cutsceny hero archer jest czerwony, ale miniaturka jest szara. Afaik, jesteś w stanie wymusić przekolorowanie portretu na cutscenie.
- Ten długi camera pan na początku cutsceny w pewnym momencie prac powinien być nieco przeprojektowany. Obecnie kamera sobie leci i niewiele poza tym. Żadnych wartościowych informacji ani gameplayowo, ani narracyjnie.
- Wywal crittery z bazy na wybrzeżu.
- Trzeba jakoś rozwiązać problem żywności na początku gry.

Rozważyłbym pomysł, żeby zrobić budynki wroga na wybrzeżu niezniszczalne i przekazać je graczowi jak pokona wojsko tam stacjonujące? To by rozwiązało sporo problemów.

Post połączony: 2018-01-13, 17:14
- Dodatkowa kopalnia na południu jest za daleko, przebicie się do niej ( a nawet dojście do niej) jest na tyle długotrwałe, że potem ciężko się stamtąd zawrócić w przypadku ataku na główną bazę. Rozważyłbym poszerzenie granic mapy na zachodzie i przeprojektowanie tamtej części poziomu.
- Poszerz granice mapy (ale nie kamery) na północy. pochylając kamerę, można zobaczyć tam pustkę.
- Jeden z botów jest szary, podczas gdy gracz jest jasnoniebieski. W ogniu walki trudno od razu ocenić kto wygrywa masowe starcie w którym biorą udział wszyscy gracze.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Wiele się w 1 nie zmieniło, w 2 natomiat nic nie ruszałem. Imo lepien zacząć od 3 xD
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Misja 2:
- Poza piratami blokującymi przejście na rzece, to mapę można sobie po prostu przebiegnąć ignorując przeciwników.

Post połączony: 2018-01-13, 17:55
Misja3:
- Wywal żółte przekolorowanie ze zbrojnych.
- Atak z północy teraz mi się skumulował gorzej niż poprzednio i pomimo tego, że byłem przygotowany lepiej niż na poprzedniej wersji, to miałem większe problemy z obroną.
- Może powinno dać się skraść zbroję mrozu?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6339
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Troche temat rykoszetem, ale jeśli ktoś lubi Warcrafta 3 to polecam gre Armies of Exigo :D Podobna, widać, że twórcy się wzorowali, ale nie jest to zrzynka czy plagiat. A fabuła jest całkiem przyjemna.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Wrzuciłem dość istotną aktualizację. Zawiera między innymi ukończony 6 rozdział i ostateczny rebalance 3. Teraz nawet nie wiem, czy nie jest on za prosty xd
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Bumpuję, bo chcę podzielić się pomysłami względem mechaniki:
- zwiększyć limit poziomów bohaterów do 15. Dostałoby się umiejętność Premia dla Współczynnika (4 poziomy) i może 2 poziom dla ultimate umiejętności
- zwiększyć limit żywności do 120
- zamienić ultimate Mephistrotha z Śmierci i Rozkładu (ultimate Lisza) na Zagładę (ultimate Pitlorda)
Pierwsze które mi przyszły do głowy.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Przy następnym test passie spróbuję wziąć te aspekty pod uwagę.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Dobra, dwa z ww pomysłów wcieliłem w życie tak czy inaczej; z ultimate spellem (death and decay jest bardziej irytujące niż niebezpieczne, bo trzeba na szybko szukać kogoś kto wyciszy/ogłuszy bohatera) i z limitem żywności na 120. Progi oczywiście odpowiednio zwiększone do 60 i 96. Z racji iż można teraz produkować więcej jednostek, AI teraz też ich więcej produkuje - jednak pozostają garnizonowane w bazie.
Limit poziomów hero pewnie też zwiększę, ale to wymaga większej pracy. Można dać Premię do Współczynnika, ale ona ma 4 poziomy i mam pomysł na zrobienie wzorem kampanii rpg z TFT zrobić 2 poziom ultimate umiejętności. Ale to wymaga większej ilości czasu i testów, a nie jest niezbędne, więc zostawię na razie.
Na odpierdol 5 lvl Premii oczywiście do zrobienia i to kilkoma klinięciami, ale nie jestem aż taki leniwy.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Kolejny większy update.
Z rzeczy ważniejszych, które pamiętam:
- technicznie ukończony Rozdział VII - wszystko działa, wszystkie zadania da się ukończyć i samą mapę też, ale brakuje kwestii mówionych, cutscenek itd; innymi słowy brak lore. Przy tworzeniu mapy te rzeczy stoją u mnie na ostatnim miejscu, bo je najłatwiej jest zrobić, a nie wpływają one na grywalność mapy, która notabene jest najważniejsza.
- piraci wreszcie otrzymali unikalne modele
- spory balans rasy fel orc
- poprawki do AI - powinno teraz być bardziej litościwe i nie rzucać ataku za atakiem bez sensu
- doomguardy, felhoundy i infernale szkolone przez nieumarłych są teraz niezależne od creepowych wersji - kosztują teraz więcej żywności, infernal nie jest całkowicie odporny na magię (aby mógł otrzymywać obrażenia od magii - dragonhawki, gryphony etc), nie regenerują życia na zwykłej ziemi, jednak korzystają oni z ulepszeń nieumarłych, przez co bazowe obrażenia i pancerz zostały zmniejszone. Generalnie są słabsze niż wcześniej, jednak ostatecznie to wciąż potężne jednostki.
- limit żywności został ostatecznie zwiększony do 120
- i inne pomniejsze poprawki, głównie względem jednostek.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry