[GIINK] Konwersji .TGA -> .TEX z poziomu konsoli w grze? 4295 6

O temacie

Autor Elligon

Zaczęty 13.12.2017 roku

Wyświetleń 4295

Odpowiedzi 6

Elligon

Elligon

Użytkownicy
posty38
Propsy18
Profesjabrak
  • Zbanowany
Jak w temacie.

Spacer nie działa mi pod WINE, a GoMan ma straszny rozrzut w wielkości kompresji DXT3; lepsze wyniki daje kompresja przez zEngine gry, po skasowaniu oryginalnej .TEX i podmianie na .TGA w wypakowanych .VDFach. Jest jednak wada tego rozwiązania, gdyż konwersja następuje tylko i wyłącznie jeśli tekstura jest akurat potrzebna/wyświetlona. Od razu zaznaczam, że opcja "Convert Textures" nie wchodzi w grę, gdyż zajmuje więcej niźli dziesięć minet.

Stąd pytanie: czy istnieją komendy zmuszające grę do wyświetlenia jakiejś tekstury z poziomu cheat-konsoli? Albo jakieś parametry do wpisania w "Parameters" w GothicStarterze.exe, aby akurat skonwertować tylko tę jedną potrzebną teksturę?

Nie znalazłem niczego takiego w sieci. Albo jakiś inny, mniej czasochłonny i produkujący nie-losowe rezultaty program do konwersji Targi w Gothicową teksturę?
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Tak trudno użyć tej tekstury w grze od razu? Nieważne jaka to tekstura, to i tak się skonwertuje, jak wymusisz jej wczytanie. Widzę lenistwo poziomu zaawansowanego.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Patrix9999

Patrix9999

Użytkownicy
posty127
Propsy38
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://forum.worldofplayers.de/forum/archive/index.php/t-1151642.html Spróbuj tego.

@Edit: Co prawda poza grą, ale innej metody raczej nie ma. W testowych komendach z konsoli o ile mi wiadomo nie ma niczego, co pozwoliłoby dokonać automatycznej kompilacji wszystkich tekstur.
 

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Oto rozwiązanie, które sam napisałeś
Cytuj
gdyż konwersja następuje tylko i wyłącznie jeśli tekstura jest akurat potrzebna/wyświetlona.
co to za problem przyzwać ten item ?

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Inne sposoby konwersji .tga:

1) Książka, która nam skonwertuje teksturę po otwarciu jej w grze.

    1. Zrób przedmiot, który będzie wyświetlał obraz na ekranie. Np. książka.
    2. Zmień teksturę kartki, bądź książki na tą, którą stworzyłeś.
    3. Przyzwij przedmiot (książkę) w grze.
    4. Użyj przedmiotu (książki).
    5. Odczekaj chwilkę. Teraz tekstura jest skompilowana.

Dlaczego taki sposób? Niektóre tekstury są czasami ignorowane w grze (nie wiem dlaczego, zdarzyło mi się to dosyć dużo razy). Musiałem używać GoMan'a, ale jako, że miałem starą wersję to źle kompilował tekstury i były one niewidzialne. Tak, trudno było mi pobrać nową wersję, bo nie byłem pewny czy aby na pewno będzie działać poprawnie. :P

2) Nie wiem czy dalej jest taka opcja, ale w gimpie kiedyś dało radę konwertować .tga -> .tex. Możliwe, że trzeba było pobrać wtyczkę.

3) Użyj teksture conventera z gry. Jest on w _work (nie pamiętam dokładnej lokalizacji). Działa on tak samo jak włączenie gry, problem w tym, że może pominąć niektóre tekstury. Używaj tylko po dodaniu dziesięciu tysięcy tekstur (żartuję, użyj jak dodasz jakąś większą ilość, albo użyj sposobu 1 i dodaj więcej książek, które dodasz do "worka", żeby nie przyzywać 25 książek na 25 tekstur - i tak będziesz musiał to potem pootwierać).

4) Poszukaj na WoG'u. Tam ludzie wymyślają wszystko co by ułatwiło modding. Raz ktoś nawet zrobił program do konwertowania modeli przedmiotów z G3 to .3ds.

5) Napisz własny program, który zrobi to za ciebie. :F
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ale o co tu w ogóle chodzi
Jak w grze zostanie użyty jakikolwiek obiekt z twoją teksturą tga to gra ją automatycznie skompiluje do formatu tex
Zawsze możesz pojedynczo gomanem eksportować tga jako tex
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Elligon

Elligon

Użytkownicy
posty38
Propsy18
Profesjabrak
  • Zbanowany
Sposób Bodgana Dwuręcznego - ale sposób pierwszy - działa. Tylko tyle było trzeba mi do szczęścia, hehe. Po za tym, sugestia druga przypomniała mi, że na forum nVidii, czy AMD można chyba było znaleźć wtyczkę do Fotosklepu, która zajmuje się właśnie konwersją tekstur w formaty różne; może będzie tam opcja tych .TEX z variable DXTC, żeby pasowały do Gothica.

Jak znajdę, to przypomnę w nowym temacie, a jak znajdę, a nie założę tematu - to przez to, że będę zajęty dodawaniem dziesięciu tekstur xD. Elo.

EDIT: Te narzędzia od Patrixa9999 też nawet dają radę i nie generują losowych wyników.
EDIT2: Sposób z podmianą tekstury w książce? Poszedłem o krok dalej i nawet nie muszę startować nowej gry i słuchać Xardasa, bo wystarczy podmienić .TGA menusów z teksturami które chcemy konwertować. Teraz idzie jeszcze szybciej!
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry