[G2NK] USWT: Tarcza Mod 11932 15

O temacie

Autor Gother

Zaczęty 20.10.2017 roku

Wyświetleń 11932

Odpowiedzi 15

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica

Gother

[G2NK] USWT: Tarcza Mod
2017-10-20, 15:47(Ostatnia zmiana: 2018-09-08, 20:45)
Modyfikacja do Gothic 2 Noc Kruka wprowadza do rozgrywki Uniwersalny System Walki Tarczą.

Three language versions: https://www.moddb.com/mods/uscs-shield-mod/downloads

https://www.youtube.com/watch?v=fxjOyKzlQzU


Cechy modyfikacji:
-dwustopniowy system walki tarczą w wersji USWT
-nowe modele i tekstury umiejętnie wkomponowane w styl graficzny oryginalnej gry
-przeciwnicy używają tarcz

Głównym celem powstania moda było przeprowadzenie testów USWT na szerszą skalę. Dzieląc się swoją opinią z rozgrywki możecie pomóc w ulepszeniu tego systemu walki.

Kolejność instalacji:
1. Gothic 2 wraz z dodatkiem Noc Kruka
2. Gothic2_fix-2.6.0.0 (ta wersja, żadna inna)
3. Gothic2_PlayerKit-2.6
4. G2NoTR-SystemPack (mod testowany na wersji 1.5, 1.6 i 1.7)
5. USWT Tarcza Mod wersja 1.0 (instrukcja jest w folderze System)
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
czy do g1 tez to będzie zaimplementowane?
 

Vanarius

Vanarius

Riquer Team
Początkujący Modder
posty332
Propsy62
ProfesjaGrafik 3D
  • Riquer Team
  • Początkujący Modder

Vanarius
Riquer Team

USWT: Tarcza Mod
#2 2017-10-23, 12:44(Ostatnia zmiana: 2017-10-23, 13:28)
Czy będzie można dodać to do swoim modyfikacji? :)
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Czy będzie można dodać to do swoim modyfikacji? :)

Ideę USWT można streścić krótko: Tarcze dla każdego moda!
Już nie trzeba kopiować plików z Dark Sagi czy tych dołączonych do System Packa. Tworząc USWT chciałem dać graczom najlepszy system walki tarczą. Gdzie przez najlepszy rozumiem jako możliwie idealnie przemyślany, intuicyjny i dopasowany do stylu walki z oryginalnej gry.
Potrzebne pliki możesz sobie wypakować z powyższego moda, ale jeśli poczekasz jeszcze ze 2 tygodnie to udostępnię je ze wszystkimi instrukcjami od instalacji tarcz w modzie do propozycji odpowiedniego zbalansowania rozgrywki.
Chciałbym cię tylko prosić abyś wspomniał, że twój mod korzysta z Uniwersalnego Systemu Walki Tarczą (USWT). Inni powinni wiedzieć gdzie tego szukać aby każdy mógł na tym skorzystać.

czy do g1 tez to będzie zaimplementowane?
Walka przy pomocy tarcz to w drugiej części oczywistość. Tarcze widzimy na ścianach w co drugim, trzecim domu, a nawet w klasztorze. Jednak klimat Kolonii z Gothic I im tak nie sprzyja. Oczywiście, jak ktoś się uprze to doda i tam tarcze. Mnie to nie pasuje. Przynajmniej jeśli chodzi o historie pod Barierą. Taki Diccuric to co innego.
 

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
Uaktualniłem linki z modem do wersji 1.0. W poprzedniej zdarzały się bugi przy nauce umiejętności walki bronią jednoręczną, a niekiedy także i napisy w języku obcym. Wszystko to zostało naprawione. Ponadto powstały wersje moda w językach angielskim i niemieckim.

Strona modyfikacji na moddb: https://www.moddb.com/mods/uscs-shield-mod
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Uaktualniłem linki z modem do wersji 1.0. W poprzedniej zdarzały się bugi przy nauce umiejętności walki bronią jednoręczną, a niekiedy także i napisy w języku obcym. Wszystko to zostało naprawione. Ponadto powstały wersje moda w językach angielskim i niemieckim.

Strona modyfikacji na moddb: https://www.moddb.com/mods/uscs-shield-mod

@Gother, a od czego jest taki błąd, przy którym zanika model postaci? Takie migotanie jak z wyciągniętą tarczą się odskoczy do tyłu. To od czegoś zależy?

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6459
Propsy3027
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
W ramach specyfikacji: Poprzednia wersja jaki miała numer?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
@Gother, a od czego jest taki błąd, przy którym zanika model postaci? Takie migotanie jak z wyciągniętą tarczą się odskoczy do tyłu. To od czegoś zależy?

Nigdy nie spotkałem się z czymś takim. Nawet w uwagach odnośnie moda. Może odpowiedzialny za to u ciebie jest dodatkowy zainstalowany czynnik np. Directx 11. Tam się i na czystej grze różne cuda dzieją z wyświetlaniem postaci.

A poprzednie wersje miały numery z zerem przed przecinkiem jako, że nie miały odpowiednich testów. Aktualna wersja jest wynikiem poprawek (wymienionych wyżej), a zrobionych już po przeprowadzeniu drobiazgowej dokumentacji z poprzedniej, stąd postanowiłem wreszcie oznaczyć ją jedynką.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3466
Propsy2150
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Gother, a od czego jest taki błąd, przy którym zanika model postaci? Takie migotanie jak z wyciągniętą tarczą się odskoczy do tyłu. To od czegoś zależy?

Nigdy nie spotkałem się z czymś takim. Nawet w uwagach odnośnie moda. Może odpowiedzialny za to u ciebie jest dodatkowy zainstalowany czynnik np. Directx 11. Tam się i na czystej grze różne cuda dzieją z wyświetlaniem postaci.

A poprzednie wersje miały numery z zerem przed przecinkiem jako, że nie miały odpowiednich testów. Aktualna wersja jest wynikiem poprawek (wymienionych wyżej), a zrobionych już po przeprowadzeniu drobiazgowej dokumentacji z poprzedniej, stąd postanowiłem wreszcie oznaczyć ją jedynką.

Właśnie DX11 nie mam, pozostałe animacje działają okej, a mam czysty Gothic (Systempack 2.7, wersja raportowa, playerkit 2.8).

Gother

Gother

Użytkownicy
Nieskromny Mistrz Gothica
posty446
Propsy255
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Nieskromny Mistrz Gothica
A jak działa gdy zainstalujesz wszystkie składniki zgodnie z instrukcją instalacji moda?
 

isori24

isori24

Użytkownicy
posty6
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Fajnie wykonany filmik, system też bardzo spoko. Alternatywą balansu zamiast tej % zmiany która uważam że i tak jest spoko, mogłyby być łączone wymagania do ubierania tarczy i broni. Przykładowo postać mając 100 siły mogłaby ubrać miecz wymagający 50 siły zadający 50 dmg i tarczę wymagająca 50 siły i dającą np. 10 odporności lub zdecydować się na bardziej ofensywny build i wybrać miecz wymagający 100 siły zadający 100 dmg. Myślę że to bardziej oddałoby uczucie gry bardziej wytrzymałą postacią. Oczywiście abstrahuje tutaj od problemów z implementacją takiego rozwiązania i skupiam się na samym odczuciu z rozgrywki. A z łatwiejszej do implementacji alternatywy to po prostu sprawić że nauka walki tarczą kosztuje dużo PN przez co wybierając grę z tarczą jesteśmy do tyłu z siłą czy % walki jednoręczną względem postaci, która nie wydała PN na tarczę.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6339
Propsy2476
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Przykładowo postać mając 100 siły mogłaby ubrać miecz wymagający 50 siły zadający 50 dmg i tarczę wymagająca 50 siły i dającą np. 10 odporności lub zdecydować się na bardziej ofensywny build i wybrać miecz wymagający 100 siły zadający 100 dmg. Myślę że to bardziej oddałoby uczucie gry bardziej wytrzymałą postacią

Albo wręcz przeciwnie - miecz zadający mało obrażeń ale tarcza, która chroni całkiem sporo. Całkiem ciekawy pomysł.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Aziral

Aziral

Użytkownicy
posty92
Propsy22
  • Użytkownicy

Aziral

[G2NK] USWT: Tarcza Mod
#12 2018-09-11, 17:25(Ostatnia zmiana: 2018-09-11, 17:38)
Odnosząc się do filmiku. Balans już zostaje zniszczony na 45% walki z tarczą, bo gdy walka bez tarczy to nadal wojownik (drugi poziom władania bronią), to mając tarczę masz to samo + tarcza. Balans wraca do normy, kiedy walka bez tarczy osiąga najwyższą prędkość czyli 60% mistrz (trzeci poziom władania bronią), podczas gdy walka z tarczą to nadal wojownik (drugi poziom władania bronią). Balans zostaje zniszczony po raz kolejny na 90%, kiedy to walcząc samą bronią jednoręczną masz taką samą prędkość co z tarczą wtedy gra bez tarczy traci sens, bo nie masz z tego żadnych korzyści.

Balans wyglądałby trochę lepiej, gdyby walka z tarczą wymagała do nauki 30% walki bronią (czyli wojownik), ale używając tarczy bylibyśmy nadal na poziomie zielonym (mając nadal te 30% szans na kryta), wtedy to na 60% walka bez tarczy byłaby mistrz, a z tarczą wojownik i już do końca by się to nie zmieniło. Dzieki temu masz wybór między prędkością a ochroną.

Pomysł isoriego wygląda ciekawie, ale problem pojawia się, gdy np. mając 100 siły założylibyśmy broń wymagającą 90 siły i tarczę wymagającą 10 siły (jeśli istniałaby taka tarcza oczywiście) wtedy to przy nieznacznym spadku obrażeń zyskalibyśmy stałe blokowanie, bez potrzeby wciskania klawisza w odpowiednim czasie, co wydaje się sporą przewagą.

No ale to tylko moja opinia. Możesz to potraktować jako inspirację lub po prostu olać.
 

Vesemir

Vesemir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Gother mam taki problem chce zaimplementować USWT do mojego moda i chciałbym aby umiejetność walki tarczą była wyświetlana w oknie statystyk, podobnie to walki orężem; zielony, tarczownik, mistrz. Jest to mój pierwszy mod i nie jestem ekspertem od skryptów. Czy może masz pomysł jak coś takiego wykonać ? Z tego co przeglądałem skrypty wiąże się to ze zmienną Scatty_teach_perm1  i   Scatty_teach_perm2 w zależności który poziom biegłości w tarczy się ma. Wiem że na pewno wpisywanie do okna statystyk wiąze się z plikiem Menu_Status.d i Text.d. W pliku Constants.d widać ze umiejetności od 19 do 21 są puste NPC_TALENT_C, NPC_TALENT_D, NPC_TALENT_E wiec może dało by się któreś z nich wykożystać jako slot dla umiejetności tarczy żeby jakoś powiązać Scatty_teach_perm z plikami Menu_Status.d i Text.d. W B_AddFightSkill.d jest przykład dla umiejętności walki. Co do tarczy to mam taki dość prymitywny pomysł, według przykładu z B_AddFightSkill.d  był by to:
if(  Scatty_teach_perm1 == FALSE ) && ( Scatty_teach_perm2 == FALSE )
{
    Npc_SetTalentSkill(slf,NPC_TALENT_C,0); // co jakoś by przestawiało opis na zielony
};

if(  Scatty_teach_perm1 == TRUE ) && ( Scatty_teach_perm2 == FALSE )
{
    Npc_SetTalentSkill(slf,NPC_TALENT_C,1); // co jakoś by przestawiało opis na tarczownik
};

if(  Scatty_teach_perm1 == FALSE ) && ( Scatty_teach_perm2 == TRUE )
{
    Npc_SetTalentSkill(slf,NPC_TALENT_C,2); // co jakoś by przestawiało opis na mistrz
};

Jakbyś miał jakieś pomysły albo sugestie to bardzo proszę bo niezbyt się znam na tych skryptach
 

Vesemir

Vesemir

Użytkownicy
posty44
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Mam pewien problem w górniczej dolinie tarcza rycerska z USWT traci teksturę, pojawia się na tarczy zastępcza tekstura. W khorinis wszystko działa ok i tekstura działa. Wszystkie pozostałe tarcze w górniczej dolinie wyświetlane są prawidłowo. Ma ktoś może pomysł z czego to może wynikać ?? I jak to naprawić aby tekstura była wyświetlana w górniczej dolinie prawidłowo????
 

Anyone

Anyone

Użytkownicy
posty39
Propsy5
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Mam problem z systempackiem, zainstalowałem wersje 1.7 ale nie mam w system systempack.ini, uruchamiałem gre zeby sie utworzyl czy cos ale dalej nie ma, testowalem tez 1.6 ale to samo, ktoś coś? (musze miec ten plik bo tarcze sie nie wyswietlaja)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry