Niedziałające w grze dialogi (znikają po wybraniu) 4826 17

O temacie

Autor davede

Zaczęty 30.07.2017 roku

Wyświetleń 4826

Odpowiedzi 17

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cześć,

Stworzyłem sobie postać w grze i chciałbym wykonać z nią teraz dialog. Postać w grze się pojawia, wszystko jest w porządku. Pobrałem narzędzie Easy Dialog Maker, stworzyłem dialog wygenerował się plik i w grze działa to na takiej zasadzie, że podchodzę do NPC wybieram kwestię "Kim jesteś?" po czym ani bohater ani NPC nie wypowiadają nic.

Pobrałem więc jeszcze Redefix, skonfigurowałem wszystko jak zostało objaśnione tutaj na forum, ale nie rozumiem jednej kwestii - przez co dialogi i tak nie działają - mianowicie:

Cytuj
Po zrobieniu tego wszystkiego usuwasz stary plik i klikasz Aktualisieren. Gotowe, dialogi zaktualizowane.

Jaki STARY plik? Ou.csl? Bo o ile widzę, to ten plik się zaktualizował i w nim dodany został mój dialog, ale tak czy siak to nie działa w grze. Proszę o pomoc.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
usuwasz oba pliki z folderu cutscene i generujesz je od nowa redefixem, nie pamiętam dokładnie w jaki sposób bo zawsze robię to na oko, coś poklikam i sie uda :D
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
Dla osób początkujących lepszym wyjściem będzie spacer. Wydaje mi się, że w tej kwestii jest prostszy niż redefix.
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Toworish - dzięki spróbuję jeszcze coś pokombinować :) .

@Darkmodders - wstyd przyznać, ale mam problemy z samym uruchomieniem Spacera. Jeśli faktycznie jest łatwiej to spróbuję o ile uporam się z samym programem.

Pozdrawiam
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Toworish  nic nie trzeba usuwać. W paczce i tak wystarczy tylko ou.bin.

Darkmodders

Darkmodders

DarkModders Team
Mistrz mrocznych sztuk
posty828
Propsy283
ProfesjaProducent
  • DarkModders Team
  • Mistrz mrocznych sztuk
@davede w czym leży problem? Może będe w sat ie Ci z tym pomóc
 
Blog grupy DarkModders Team.

http://darkmodders.pl/

Discord: darkmodders

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Darkmodders Spacer się nie uruchamia, niestety. Wyżej podałem linka do tematu osobnego, żeby nie zaśmiecać tutaj sprawy z dialogami. Za kilka chwil sprawdzę te dialogi raz jeszcze.

@Fabiosek Wydaje mi się, że już Ou.csl powinno samo działać bo .bin to chyba po kompresji plik jest  :)
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Darkmodders Spacer się nie uruchamia, niestety. Wyżej podałem linka do tematu osobnego, żeby nie zaśmiecać tutaj sprawy z dialogami. Za kilka chwil sprawdzę te dialogi raz jeszcze.

@Fabiosek Wydaje mi się, że już Ou.csl powinno samo działać bo .bin to chyba po kompresji plik jest  :)

@davede, w paczce i tak mieć najlepiej tylko skompilowane rzeczy.

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Rozumiem, ale to i tak nie rozwiązuje mojego problemu.  :huh:

Może jest jakiś błąd po stronie plików? Pokaże Wam postać i dialog, chociaż w grze wszystko normalnie występuje.

Gilbert
instance EXT_9000_Gilbert (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Gilbert";
guild = GIL_NONE;
id = 9000;
voice = 8;
flags       = NPC_FLAG_IMMORTAL;
npctype = NPCTYPE_FRIEND;

aivar[AIV_NPCIsRanger] = TRUE;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 3);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_STRONG;

// ------ Equippte Waffen ------
EquipItem (self, ItMw_1H_SLD_AXE);

// ------ Inventory ------
// Händler

// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual      (self, MALE, "HUM_HEAD_FIGHTER", Face_N_NormalBart_Huno, BodyTex_B, ITAR_BAU_M);
Mdl_SetModelFatness (self, 1);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Relaxed.mds");


// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self,40);

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_9000;
};

FUNC VOID Rtn_Start_9000 ()
{
TA_Sit_Campfire (05,00,20,00,"NW_XARDAS_GOBBO_02");
TA_Stand_Guarding (20,00,05,00,"NW_XARDAS_TOWER_VIEW_03");
};


Dialog
//========================================
//-----------------> OPCJA *KONIEC*
//========================================

INSTANCE DIA_Gilbert_EXIT(C_INFO)
{
npc = EXT_9000_Gilbert;
nr = 999;
condition = DIA_Gilbert_EXIT_Condition;
information = DIA_Gilbert_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = "KONIEC";
};

FUNC INT DIA_Gilbert_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Gilbert_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};
//========================================
//-----------------> HELLO1
//========================================

INSTANCE DIA_Gilbert_HELLO1 (C_INFO)
{
   npc = EXT_9000_Gilbert;
   nr = 1;
   condition = DIA_Gilbert_HELLO1_Condition;
   information = DIA_Gilbert_HELLO1_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Kim jestes?";
};

FUNC INT DIA_Gilbert_HELLO1_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_Gilbert_HELLO1_Info()
{
AI_Output (other, self ,"DIA_Gilbert_HELLO1_15_01"); //Kim jesteś?
AI_Output (self, other ,"DIA_Gilbert_HELLO1_03_02"); //Nazywam się Gilbert i jestem nowicjuszem.
AI_StopProcessInfos (self);

};

Postać w grze jest, opcja dialogowa jest, ale rozmowy już nie ma. A tak wygląda "dowód" na to, że dialogi zostały dorzucone do pliku C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Gothic II\_work\Data\Scripts\Content\Cutscene\OU.BIN

Spoiler
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Ten program jest prosty w obsłudze, odpalasz go, wskazujesz ścieżkę, klikasz to pierwsze, a potem to drugie (aktualiser czy jakoś tak). Nic nie usuwasz, bierzesz tylko OU.BIN i tyle.

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy


I tak właśnie robię. Jak widzisz, OU.BIN został zaktualizowany i nic się nie dzieje w grze. Czy go się później gdzieś przenosi czy robi coś więcej? Z tego co widzę to nic. Powinno działać, a nie działa.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Wypierdol pliki OU i później skompiluj redefixem. Jeśli tak nie postąpisz, szukaj innego rozwiązania sam.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
To akurat żadna różnica - czy usunę i skompiluję raz jeszcze, czy nadpisze się sam bo i tak nie działa.  :facepalm:

Mało tego, o jakich plikach mówimy? Skoro w katalogu cutscene jest tylko jeden...
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Chciałem coś jeszcze napisać, ale jednak nie... za dużo tego typu tematów tutaj, nie chcę mi się pisać setny raz tego samego. Przeszukaj, strać czas na to, może wtedy zrozumiesz.

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W takim razie dzięki za udzieloną pomoc.
 

Bogdan Zwei

Bogdan Zwei

Użytkownicy
Wulgarny skurwiel pierdolony.
posty1864
Propsy541
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wulgarny skurwiel pierdolony.
Wytłumaczę Ci to kroczek po kroczku:

Gothic ma pliki, w których przechowuje dialogi i wszystko z nimi związane. Pliki te mają nazwę OU i dwa rozszerzenia, które mało mają znaczenia. Podczas kompilacji, gra dodaje tylko linie do tych plików i zatwierdza, że dany dialog jest skompilowany, co wiąże się z tym, że dialog zostaje tylko uznawany jako skompilowany, pomimo tego, że nie jest. Wykasowanie plików OU zmusza grę do ponownego i dokładnego skompilowania WSZYSTKICH dialogów, przez co każdy dialog będzie miał swoje linie (rozmowę).
W skrócie: niewykasowanie plików OU to tak jakbyś odebrał pocztę i nie czytał listu, tylko domyślał się, co tam jest.

Jeśli dalej będziesz uważał, że to bez różnicy, to powodzenia.
 
:ok: zachęca do dalszej pomocy. Nie zapominaj o tym!

Prywatne wiadomości typu "Ej, pomocy" kasuję od razu. Od tego jest forum, a nie PW.

To me, defeat in anything is merely temporary, and its punishment is but an urge for me to greater effort to achieve my goal. Defeat simply tells me that something is wrong in my doing; it is a path leading to success and truth.

In order to realize our true self we must be willing to live without being dependent upon the opinion of others.

davede

davede

Użytkownicy
posty9
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za teorię, możesz udzielać lekcji w szkołach.

Okazało się, że z pliku .ini należało:

VDF=GothicGame.mod
zamienić na

VDF=
Pozdrawiam, życzę spokojnej niedzieli.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Nom bo robisz paczkę, gdybyś jej nie robił to nie musiałbyś tego zmieniać do testów, wystarczy że w gothic II/Data masz wyłączone addony i wtedy gothic czyta pliki które wypakowało ci g2mdk

wtedy odpalając goticzka poprzez gothic starter odpalasz wyczyta ci każdą zmianę

ingeracja w plik ini nie powinna być potrzebna do momentu gdy chcesz użyć nowego świata jako domyślnego.
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry