kolejny etap Fulvaro odblokowany
Jutro na spokojnie pyknie 2,8 miliona. To oznacza, że w grze pojawi się muzyka orkiestry, kolejne sub-klasy i będziemy mogli wbić 20 level. 9 dni maja na dobicie do 3 milionów. W nocy kolejny wywiad z twórcami i jutro podobno może się pojawić sporo nowych fabularnych newsów.
Post połączony: 2017-02-16, 16:34
@Mac Dun @Halicor sporo ciekawych newsów fabularnych, skopiowane z Eternity Project Polska autorstwa BiałegoFeniksa
1. Poszczególne tagi zachowań lubianych przez towarzyszy nie są normalnie widoczne. Pokazują się one, kiedy kompan zareaguje na daną postawę.
2. Możliwe że powróci Tryb Wielkich Głów jak w POE.
3. Bogowie będą odgrywać większą rolę w Deadifre. Ondra tym bardziej.
4. Nie odwiedzimy ani Jelenioborza ani Republik Vailańskich, ale decyzje które podjęliśmy w jedynce mają spory wpływ zwłaszcza na wątki kompanów, niekiedy może się zmienić okoliczności, w jakich ich spotykamy. Celują w dużą reaktywność w związku z wyborami z jedynki.
5. Carrie Pattel napisze postać Alotha oraz ósmego towarzysza, który może zostać ogłoszony jako przyszyły cel zbiórki.
6. Format portretów będzie taki sam jak w POE1. Jeśli używaliśmy własnych w jedynce, raczej nie będzie problemów z przeniesieniem ich do dwójki.
7. Nieodwzajemniona miłość może pojawić się w relacji, ale wszystko zależy od natury tej interakcji.
8. Reaktywność multitklasowa u towarzyszy jest raczej czysto mechaniczna, bardziej liczy się ich historia i tło niż to kim są "z zawodu". Padł tu przykład Alotha, jego powiązania z Iselmyrą, Aedyrem i Kluczem.
9. Pojawić się opcja resetowania postaci jak w POE1. Interfejs awansu został całkowicie zmieniony -- pozwala na zobaczenie progresji zdolności.
10. W przypadku śmierci Kany Ruy w Sadzawce, jego siostra Maia Rua nie będzie o tym wiedzieć, lecz dostrzeże że jej brat nie wrócił do domu.
11. Eksperymentują z większym zastosowaniem umiejętności i zdolności w interakcjach skryptowanych (tak jak w dodatku). Planuję większe zastosowanie zaklęć, zdolności, umiejętności także w rozmowach.
12. Pracują nad przemodelowaniem pieśniarza, czerpiąc nieco z modelu enigmatyka. Mogą oni zaczynać z paroma wersami, aby szybciej rzucać inwokacje.
13. Niektóre subklasy dodają delikatne zmiany dla mechaniki danej klasy, podczas gdy inne mogą mocno zmienić jej "feel". Przykład Upiorne Serca, czyli łowcy bez zwierzęcych towarzyszy.
14. Obecni projektanci fabuły to Carrie Pattel, Josh Saywer oraz Paul Kirsch i Megan Starks (oboje pracowali nad Tyranny). Paul i Megan napiszą przynajmniej po jednym towarzyszu. Josh Sawyer ponownie odpowiada za Palleginę.
15. Istnieje towarzysz będący pieśniarzem, a napisze go Paul Kirsch. Całkiem możliwe że jest to szósty tajemniczy kompan widziany w walentynkowej aktualizacji, czyli wielki błękitny mężczyzna (na obrazku stoi między Palleginą a Alothem). Nazywa się Takaihu/Takehu.
16. Temat dusz będzie rozwijany w Deadfire, m.in. jak dusze zmieniają się, czy rosną, czy się podwajają, jak to wszystko działa?
17. Bestiariusz przeszedł zmiany.
18. System relacji i reputacji będzie ze sobą współgrał. Niektórzy kompanii nie lubią cwaniactwa, agresji, zwodniczość czy stoickości i to wpływa na relację z nimi. Duże wybory również kształtują relację, ale głównym "motorem" są czyny, które dotyczą ich bezpośrednio, są związane specyfiką z tym charakterem.
19. System relacji a UI -- pokazuje jedynie bardzo ogólny wskaźnik jak osoba X lubi/nie lubi ciebie. Rozmowy dają większe rozeznanie nad stanem danej relacji.
20. Nie będzie możliwości pre-buffowania przed walka.
21. Wpływ na towarzyszy ma się różnić. Niektórzy posiadają zasadnicze opinie, inni są bardziej elastyczni.
22. Zdecydowali się na Widzącego zamiast nowej postaci, ponieważ uważają że jego koncept można dalej rozwijać, uczynić lepszym.
23. system zaklinania np. jeśli znajdziemy płonącą broń to możemy ustalić naturę płomienia, np. czy ma to być płonący łańcuch czy wybuch ognia, itd. Bronie można zaklinać tylko w określonym przedziale, koniec więc z masową produkcją płonących broni, itd.
24. Akcentują większą różnicę między Widzącym a enigmatykiem (w jedynce te rzeczy pokrywały się). Widzący potrafią zobaczyć historie dusz i przeszłych żyć. Robią także zupełnie nowe rzeczy, które zobaczymy w Deadfire. Enigmatycy operują na duszach zadomowionych (tzn. w ciele), nie potrafią zobaczyć dusz zagubionych czy fruwających między światami (materialnym a zaświatami).
25. Gra jest bardziej otwarta, pracują nad tym, aby gracz nie czuł się ograniczamy progresem historii.
26. Frakcje są 4 i podobnie jak w New Vegas tworzy się z nimi sojusze. Albo możemy zupełnie je zignorować. Frakcje są mocniej związane z historią i dłużej zaznaczają swoją obecność niż w POE1.
27. Kompani (nie wszyscy) mogą opuścić gracza zazwyczaj w wyniku podjętych ważnych wyborów fabularnych.
28. Fabularna struktura gry raczej przypomina Fallout: New Vegas niż Wiedźmina 2.
29. Questy towarzyszy to coś zupełnie innego od dodatkowych questów relacji -- te dotyczą relacji między kompanami albo z Widzącym.
30. Kapłani mają mocno "pocięte" zaklęcia i dostają kilka czarów zależnych od wyznawanego bóstwa, które modyfikują także tom co mogą używać, np. kapłani Eothasa nie mają dostępnych niektórych czarów, podobnie jak Magranici używają nieco innego zestawu. W zamian za to kapłani otrzymują jakieś specjalne bonusy.
31. Dowiemy się więcej o Engwitanach.
32. Jest więcej specjalnych animacji terenu, np. grzęźnięcie w piasku (dla ras humanoidalnych).
33. Można posługiwać się dwoma pistoletami, w jedynce każdy pistolet był dwuręczny.
34. W Deadfire chcą dać więcej pola do popisu dla reaktywności, śledzą questy i zastanawiają się które klasy powinny mieć wtrącenia (jeśli to pasuje). Przykład to Posępna Przysięga z Białej Marchii 2, która oferowała dużą reaktywność dla paladynów (nie tylko Posępnych Piechurów).
35. Aloth i Pallegina mają nowe portrety.
36. Chcą aby muzyka odzwierciedlała egzotykę Archipelagu.
37. Stanowczość będzie dalej ważną cechą w rozmowach, związana jest mechanicznie z koncentracją.
38. Zmiana systemu "modlitwy przeciwko X". W Deadifre efekty statusu znoszą konkretne buffy i na odwrót. Niweluje to konieczność trzymania kapłana w drużynie. Klasy wspierające są bardziej elastyczne.
39. Chcą aby Eric Fenstermaker (który jest na urlopie) napisał postać Edera, jeśli nie będzie przeszkód.