Dziwne, żeby było inaczej, skoro od samego początku Goecja była planowana jako rozszerzenie R2.0, które ma po prostu wprowadzić nieliniowość do gry. Technicznie rzecz biorąc, R2.0 też było nieliniowe, ale na zasadzie G3 i Skyrima, gdzie mogłeś pójść praktycznie wszędzie, jak Ci było wygodniej, teraz nacisk jest na stronę fabularną. Z ciekawszych rzeczy przeczytałem, że zaplanowano całkowite przerobienie takich wątków, jak chociażby Budowniczowie z Doliną Adanosa, Opiekunowie czy Ur-Thralla. Ten pierwszy mnie naprawdę cieszy, bo w obecnej formie gra w tej lokacji polega na ścisłym trzymaniu się poradnika, a jestem przekonany, że przy odrobinie chęci dałoby się ten wątek poprawić. Opiekunowie byli moim zdaniem spoko, ogrom dialogów i budowanie kosmicznego lore Gothica swoje robiło, choć nie da się zaprzeczyć, że niektóre zadania mogły być lepiej zrobione. A Ur-Thrall? Hmmm... Postać całkiem nieźle napisana w pierwotnym Returningu, jednak została zniszczona przez wątki R2.0, gdyż w nowych tam dodanych dialogach zachowywał się zgoła inaczej, a ja nie lubię takiego niekonsekwentnego pisania postaci. Z drugiej strony, to przywara Piranha Bytes, jakby nie spojrzeć XD Podoba mi się również to, że Trazege w tworzeniu nowych lokacji zmierza w kierunku zgodności z ogólnie znanym lore gry. Najważniejszą jednak zmianą jest dla mnie decyzja o zmniejszeniu poziomu trudności. O ile Returning 1.1 z ReBalance był dość znośny, bo pomimo mocno wygórowanego poziomu trudności na starcie, gra stawała się szybko łatwa i w początkowych wersjach 2.0, gdzie wszystko było w miarę wyśrodkowane, tak widzę, że czym później w las, tam tym więcej było absurdu. I nie zrozumcie mnie źle, ja dalej pragnę tych zajebistych walk z bossami na zasadzie nieumarłego orka-szamana czy Czarnego Maga ze Świątyni Śniącego, ale zwykłe moby mają zostać mobami, bo jak widzę Majesa, który z dwoma demonicznymi szkieletami naraz ma problem walczyć, to mnie osobiście krew zalewa. Tak dla fabuły, nie dla przesadnie wysokiego poziomu trudności. Pozdro
