Lawina błędów 4911 17

O temacie

Autor

Zaczęty 16.07.2008 roku

Wyświetleń 4911

Odpowiedzi 17

Fran
  • Gość

Fran
Gość

Lawina błędów
2008-07-16, 17:01(Ostatnia zmiana: 2008-07-17, 20:58)
...100, ...200,...300 albo i więcej błędów w moim diialogu... Kiedy włączam GothicStarter_mod i wybieram "Resparse Scripts"/Start the Editor po chwili zalewa mnie fala błędów, głównie Syntax i U:PAR(albo jakoś tak), są niemal w każdej linijce... Co mam zrobić?
Co dziwniejsze jednego Syntaxa mam już w pierwszej lini, czy to normalne? Dialog robiłem w Dialog Menadżerze... a poniżej mój dialog.

\\----------------------------------------------
\\ Exit
\\----------------------------------------------
INSTANCE Dia_Busakil_Exit (C_Info)
{
   npc = KDW_27032_Busakil;
   nr  =999;
   condition   =   Dia_Busakil_Exit_condition;
   information = Dia_Busakil_Exit_info;
   important = FALSE;
Permanent = TRUE;
Description =DIALOG_ENDE;
};
 
func int Dia_Busakil_Exit_condition ()
{
return TRUE;
};
 
func void Dia_Busakil_Exit_info ()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

\\-----------------------------------------------------
\\ hallo
\\-----------------------------------------------------
instance Dia_Busakil_hallo   (C_INFO)
{
   npc = KDW_27032_Busakil;
   nr  =999;
   condition   =   Dia_Busakil_hallo_condition;
   information = Dia_Busakil_hallo_info;
   important =  FALSE;
   permanent = FALSE;
   Description = "Kim jesteś?";
};
 
func int Dia_Busakil_hallo_condition ()
{
return TRUE;
};
 
func void Dia_Busakil_hallo_info ()
{
AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_hallo_15_00");  //Kim jesteś?
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_hallo_01_01");  //Nazywam sie Busakil, jestem magiem wody
};

\\----------------------------------------------------
\\ corob
\\----------------------------------------------------
instance Dia_Busakil_Co_tu_robisz   (C_INFO)
{
   npc = KDW_27032_Busakil;
   nr  =999;
   condition   =   Dia_Busakil_Co tu robisz_condition;
   information = Dia_Busakil_Co tu robisz_info;
   important =  FALSE;
   permanent = FALSE;
   Description = "Co tu robisz?";
};
 
func int Dia_Busakil_Co tu robisz_condition ()
{
return TRUE;
};
 
func void Dia_Busakil_Co tu robisz_info ()
{
AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_Co tu robisz_15_00");  //Co tu robisz?
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Co tu robisz_01_01");  //Nic konkretnego, przybywam z jarkendaru, ale teraz tu utknąłem...
};

\\-----------------------------------------------------
\\ opusz
\\-----------------------------------------------------
instance Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?   (C_INFO)
{
   npc = KDW_27032_Busakil;
   nr  =999;
   condition   =   Dia_Busakil_Dlaczego_ta_farma_jest_opuszczona?_condition;
   information = Dia_Busakil_Dlaczego_ta_farma_jest_opuszczona?_info;
   important =  FALSE;
   permanent = FALSE;
   Description = "Dlaczego ta farma jest opuszczona?";
};
 
func int Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_condition ()
{
   IF (Npc_KnowsInfo(other,Dia_Busakil_Co tu robisz))
   {
   return TRUE;
   };
};
 
func void Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_info ()
{
AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_15_00");  //Dlaczego ta farma jest opuszczona?
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_01");  //nie mam pojęcia, kiedy tu przubyłem już nikogo nie było...
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_02");  //jak już mówiłem utknąłem tu. Czy nie chciałbyś mi pomóc?

  Info_ClearChoices (Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?);
  Info_AddChoice (Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?, "Pomoge Ci i przyniose ten kompas", Dia_KDW_27032_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_YES);
Wld_InsertItem (ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS , "KOMPAS");
ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS = LOG_RUNNING;

Log_CreateTopic (TOPIC_BusakilCompas, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(TOPIC_BusakilCompas, LOG_RUNNING);
B_LogEntry (TOPIC_BusakilCompas,"Busakil zostawił swój kompas.");
};

FUNC VOID DIA_KDW_27032_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_YES ()
{
   AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_01");  //pomoge ci i przyniose ten kompas
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_02");  //naprawdę, będe ci bardzo wdzięczny... dostaniesz nawet trochę złota...

info_ClearChoices (DIA_KDW_27032_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?);
};

\\-----------------------------------------------------
\\   odn
\\-----------------------------------------------------
instance Dia_Busakil_odnaleziony kompas   (C_INFO)
{
   npc = KDW_27032_Busakil;
   nr  =999;
   condition   =   Dia_Busakil_odnaleziony_kompas_condition;
   information = Dia_Busakil_odnaleziony_kompas_info;
   important =  TRUE;
   permanent = FALSE;
};
 
func int Dia_KDW_27032_Busakil_odnaleziony kompas_condition ()
{
   IF (Npc_KnowsInfo(other,Dia_Busakil_Dlaczego_ta_farma_jest_opuszczona?))
   && (Npc_HasItems(other,ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS) >= 1 )
   {
   return TRUE;
   };
};
 
func void Dia_KDW_27032_Busakil_odnaleziony kompas_info ()
{
AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_odnaleziony kompas_01_01");  //Mam ten twój kompas
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_odnaleziony kompas_01_02");  //Super jestem twoim dłużnikiem...
B_GiveInvItems (other,self,ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS,1);
ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS = LOG_SUCCESS;
};
Czy on jest naprawdę taki shitowski?

//Edit by Bula: Skrypty wstawiamy w tagach 'code' -.-
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444

Retsked

Lawina błędów
#1 2008-07-16, 17:23(Ostatnia zmiana: 2008-07-16, 17:24)
Cytuj
Start the Editor
?

Cytuj
Czy on jest naprawdę taki shitowski?
Nic nie jest do dupy - trzeba się umieć obsłużyć...
 

pawbuj
  • Gość
przy gothic 1 ustawiam zSpy w Gothic Starter Mod na 0, i wtedy są tylko główne , skryptowe błędy, sprawdź czy tez tak masz
 

Fran
  • Gość
zSpy mam ustawione na 10... ale gdzieś tutaj czytałem że ma tak być i myślałem że tak jest ok...
to zmniejszyć do zera?
 

pawbuj
  • Gość
nie ma być 10, ma być 0, ja w ten sposób mody tworzę, nie wiem jak inni
 

Fran
  • Gość
ustawiłem na 0 tak jak radziłeś ale nic nie dało...
Hej Dekster17 co masz na myśli mówiąc "trzeba sie umieć obsłużyć"- jeżeli dialog nie jest zrypany to o  co biega?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wiem, że może trochę głupie pytanie, ale czy stworzyłeś swojego NPc-a? A podaj dokładnie, w których linijkach są błędy.

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Pozmieniaj nr, Co tu robisz zamian na np Co_tu_robisz i wtedy zobacz, błędów powinno być mniej.
 

Fran
  • Gość
NCP-a oczywiście że zrobiłem a co do błędów to jest ich od zaje***** i nawet po kilka w jednej linijce-nie ma sensu wszystkich ich pisać... Miaał tak ktoś kiedyś?
 

pawbuj
  • Gość
Cytat: Fran link=topic=2703.msg23295#msg23295 date=Jul 16 2008, 20:55\'
NCP-a oczywiście że zrobiłem a co do błędów to jest ich od zaje***** i nawet po kilka w jednej linijce-nie ma sensu wszystkich ich pisać... Miaał tak ktoś kiedyś?
myslę, że powinineś na początek tworzyć questy na wzór  tych które są dostępne w skryptach gothica, potem jak je zrozumiesz możesz się bawić samodzielnie.
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Próbowałeś zrobić to co napisałem? Wpisy w LOG_CONSTANTS i Story_Global są?
 

Fran
  • Gość
Cytat: pawbuj link=topic=2703.msg23300#msg23300 date=Jul 16 2008, 21:13\'
myslę, że powinineś na początek tworzyć questy na wzór  tych które są dostępne w skryptach gothica, potem jak je zrozumiesz możesz się bawić samodzielnie.


a więc w tym dialogu rzeczywiście jest  tyle błędów? fakt orłem w tym jeszcze nie jestem ale myślałem że w tym dialogu aż tyle ich nie ma...
 

Fran
  • Gość
a co tak "dokładnie powinienem dopisać w LOG_CONSTANTS i Story_Global?
 

sebinho

sebinho

Użytkownicy
posty339
Propsy44
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Story_Global -> ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS (na wzór innych)
LOG_CONSTANTS -> TOPIC_BusakilCompas (na wzór innych)
 

Fran
  • Gość
Dobra zrobiłem ten dialog tak jak kazał sebinho, poprawiłem błędy i zrobiłem wpisy ale błędy były nadal, więc zrobiłem nowy dialog do tego samego NPC i tym razem cały dialog robiłem w dialogmenagerze (przedtem dialog był robiony w tym programie ale nie całkowicie), a błędy wyskakują te same, i jest ich tak samo dużo...
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Słuchaj robi sie tak. Ściągasz sobie Notepad++. Potem kompilując skrypty patrzysz w zSpy w jakiej linijce jest błąd.
Szukasz tej linijki, poprawiasz błąd.
I tak wszystkie po kolei.

Zrozum to że my nie jesteśmy jasnowidzami i nie wiemy jakie błędy ci wyskakują ani tym bardziej w jakich linijkach.
Podaj chociaż treść błędu z zSpy i treść pliku z dialogiem.
 

Edawid

Edawid

Użytkownicy
posty49
  • Użytkownicy

Edawid

Lawina błędów
#16 2008-07-23, 23:42(Ostatnia zmiana: 2008-07-23, 23:44)
Błedów od zarąbania
Cytuj
instance Dia_Busakil_Co_tu_robisz   (C_INFO)
{
   npc    = KDW_27032_Busakil;
   nr        =999;
   condition   =   Dia_Busakil_Co tu robisz_condition;
   information    = Dia_Busakil_Co tu robisz_info;
   important    =  FALSE;
   permanent    = FALSE;
   Description   = "Co tu robisz?";
};

func int Dia_Busakil_Co tu robisz_condition ()
{
return TRUE;
};

func void Dia_Busakil_Co tu robisz_info ()
{
   AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_Co tu robisz_15_00");  //Co tu robisz?
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Co tu robisz_01_01");  //Nic konkretnego, przybywam z jarkendaru, ale teraz tu utknąłem...
};

\\-----------------------------------------------------
\\         opusz
\\-----------------------------------------------------
instance Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?   (C_INFO)
{
   npc    = KDW_27032_Busakil;
   nr        =999;
   condition   =   Dia_Busakil_Dlaczego_ta_farma_jest_opuszczona?_condition;
   information    = Dia_Busakil_Dlaczego_ta_farma_jest_opuszczona?_info;
   important    =  FALSE;
   permanent    = FALSE;
   Description   = "Dlaczego ta farma jest opuszczona?";
};

func int Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_condition ()
{
   IF (Npc_KnowsInfo(other,Dia_Busakil_Co tu robisz))
   {
   return TRUE;
   };
};

func void Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_info ()
{
   AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_15_00");  //Dlaczego ta farma jest opuszczona?
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_01");  //nie mam pojęcia, kiedy tu przubyłem już nikogo nie było...
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_02");  //jak już mówiłem utknąłem tu. Czy nie chciałbyś mi pomóc?

  Info_ClearChoices (Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?);
  Info_AddChoice (Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?, "Pomoge Ci i przyniose ten kompas", Dia_KDW_27032_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_YES);
Wld_InsertItem      (ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS , "KOMPAS");
ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS = LOG_RUNNING;

   Log_CreateTopic (TOPIC_BusakilCompas, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus(TOPIC_BusakilCompas, LOG_RUNNING);
   B_LogEntry (TOPIC_BusakilCompas,"Busakil zostawił swój kompas.");
};

FUNC VOID DIA_KDW_27032_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_YES ()
{
   AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_01");  //pomoge ci i przyniose ten kompas
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?_01_02");  //naprawdę, będe ci bardzo wdzięczny... dostaniesz nawet trochę złota...

info_ClearChoices (DIA_KDW_27032_Busakil_Dlaczego ta farma jest opuszczona?);
};

\\-----------------------------------------------------
\\         odn
\\-----------------------------------------------------
instance Dia_Busakil_odnaleziony kompas   (C_INFO)
{
   npc    = KDW_27032_Busakil;
   nr        =999;
   condition   =   Dia_Busakil_odnaleziony_kompas_condition;
   information    = Dia_Busakil_odnaleziony_kompas_info;
   important    =  TRUE;
   permanent    = FALSE;
};

func int Dia_KDW_27032_Busakil_odnaleziony kompas_condition ()
{
   IF (Npc_KnowsInfo(other,Dia_Busakil_Dlaczego_ta_farma_jest_opuszczona?))
   && (Npc_HasItems(other,ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS) >= 1 )
   {
   return TRUE;
   };
};

func void Dia_KDW_27032_Busakil_odnaleziony kompas_info ()
{
   AI_Output (other,self,"Dia_Busakil_odnaleziony kompas_01_01");  //Mam ten twój kompas
   AI_Output (self, other,"Dia_Busakil_odnaleziony kompas_01_02");  //Super jestem twoim dłużnikiem...
   B_GiveInvItems (other,self,ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS,1);
   ITMI_ADDON_KOMPASS_MIS = LOG_SUCCESS;
};
rozumiesz ten bład (jak nie to nie bierz się za dialogi ;p ) inne są tego typu  i jeszcze wpisy w dzienniku który to gothic 2 ? jak tak to też są źle
edit : bład jest w łaczeniach "_"
 
Hot modding Team

Przytuła

Przytuła

Użytkownicy
posty10
  • Użytkownicy
Jesli masz te 300 błędów w jednej linijce bo tak ci pokazuje zspy to sie nie słuchaj zpsy ( no chyba, że jestes bardzo poczatkujący i naprawde masz te kilka błedów w linijce) :D . Wystarczy zrobic błąd np. w linijce 100 ,nie będzie };  a zspym bedzie pokazywał, że są błędy jeszcze w 101,102,103,104,105 itd. i to błedy roznego typu . Błąd siedzi w 100( to pierwszy blad który wyskoczył) Może jeszcze dodam, że jak bledy lecą jak wyzej 100,101,102,103,104,105,106 i po ostatnim wyskoczy, że masz blad w np. 206 to odrazu szukaj tam bledów.
 
''I Never Sleep 'Cause Sleep Is A Cousin Of Death''


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry