- dodano kolory nazw skrzyni na wzór z G3 i "exp" i "bonus do umiejętności" za ich otwarcie w zależności od długości kombinacji zamka;
Kolory skrzyń (biały - otwarte, pomarańczowy - do otwarcia wytrychem, czerwony - zamknięte lub brak umiejętności do otwarcia) to całkiem dobry pomysł, zmiana nie wpływa na grę, a jest pomocna. Co innego z expem i bonusami za otwarcie, to już ingeruje w zamysł twórców, którzy nie wprowadzali takich rzeczy. Gothic posiada prosty system z wyuczaniem się zdolności za punkty nauki i tego powinniśmy się trzymać.
- nazwy NPC mają różny kolor w zależności od nastawienia ("attitude");
Przez to robi się trochę zbyt kolorowo, gdy każdy potwór ma krwisto-czerwoną nazwę. Przy dodawaniu takich rzeczy do interfejsu ważne jest aby nie przedobrzyć, bo więcej nie zawsze znaczy lepiej. Mi osobiście się nie podoba, ale mogłoby zostać, bo może spełniać rolę informatywną (dla przykładu "Bandzior" od Ryżowego Księcia nie atakuje, tak jak "Bandzior" z obozu Quentina).
- zmieniony kolor dialogów w celu lepszej widoczności (skopiować systempack.ini do folderu system!)
Nie wiem dokładnie czym się różni, ale jeśli poprawia widoczność, to oczywiście, że mogłoby zostać.
- niektóre monstery (zębacze, wilki, ścierwojady, krwiopijcy) mogą zatruć bohatera oraz mają losowe statystki jak i tekstury w celu większej różnorodności przeciwników;
Zatruwanie i losowe statystyki zmieniają znacząco rozgrywkę, co odbiega od zamysłu twórców. W patchu, w przeciwieństwie do modyfikacji nie powinno czegoś takiego być, tak jak wspominał Marev. Losowe tekstury za to, to bardzo fajny pomysł, zmiany wyglądowe rozbudowują grę, ale nie zmieniają gameplay'u. Zauważyłem też, że moby mają różne nazwy, co średnio mi się podoba (Krwawy Zębacz i inne takie). Jestem za losowymi teksturami, ale przeciw innym zmianom.
- zbroje mają swój limit wytrzymałości na uderzenia (limit pojedynczych uderzeń bez względu na ich siłę);
Wybiega poza zamysł twórców gry. Jak dla mnie do usunięcia.
- dodano nowe dźwięki svm do skrzyń typu "brakuje mi wytrychów" czy " bez odpowiedniego klucza nigdy tego nie otworzę" z G2NK;
Fajna sprawa, dodaje immersyjności, jak najbardziej można zostawić.
- otwieranie skrzyń wymaga wyuczenia umięjętności u Rączki;
To jedna z tych zmian, które jak najbardziej mogą zostać. Otwieranie każdej skrzyni bez nauki umiejętności nie miało sensu, a i tak uczymy się tego przy okazji wykonywania questa u Rączki na dołączenie do SO.
- nowy system powiadamiania (exp, przekazywanie itemów wraz z nzwą i ilością stuk, nazwy zadań i ich status);
Rozumiem, że chodzi o te statusy które pokazują się na ekranie po lewej stronie. Estetycznie wyglądają, jak najbardziej bym zostawił.
- handlarze tracą swoje towary, jeżeli zostaną pobici lub zabici;
Oczywista zmiana. Gracze nadużywali pobijania handlarzy, przez co można było mnożyć sobie rudę.
- maganci są nieśmiertelni do 4. rozdziału;
Ogólnie zmiana dobra, bo blokuje zdobycie najlepszego miecza 1h i kuszy w pierwszym rozdziale, aczkolwiek bardziej gładką zmianą byłoby ustawienie tego tak, że po ataku na magnata, inni magnaci zaczynają atakować nas. Nie byłoby wtedy sztucznej blokady.
- NPC tracą całą rudę, jeżeli zostaną pobici lub zabici;
Dobra zmiana, po dołączeniu do obozu, można było bić każdego przyjaźnie nastawionego NPC (z tego samego obozu) i kraść każdemu po ~20 rudy. Same przedmioty z pobitego, które można sprzedać powinny graczowi wystarczyć.
- strażnicy poprawnie korzystają z kołowrotów, jeżeli hero zostanie pobity (wcześniej się zacinali i tylko stali);
Naprawa błędu, jak najbardziej może zostać.
- NPC zabierają broń przeciwnika z pola walki;
Zmiana dodaje immersyjności, jak najbardziej może zostać.
- poprawiona rutyna ZS_FollowPC (NPc korzystają z drabin, atakują innych NPc jeżeli ci zaatakują głównego bohatera oraz czekają na niego jeżeli ten wspina się na wzniesienia);
Poprawa źle działającej mechaniki, jak najbardziej może zostać.
- bramy nie zacinają się po wczytaniu save'a i dodane zostały sfx przy ruchu i są zamykane na noc w Starym Obozie;
Naprawa zacinającej się bramy i dodanie sfx bardzo fajne, aczkolwiek zamykanie ich na noc średnio mi się podoba. Prowadzi to do utrudnienia rozgrywki - gracz nie może opuścić w nocy SO. Jeśli strażnik operujący kołowrotem otwierałby nam bramę gdy pod nią podejdziemy (tak jak obecnie zrobiłeś z brama przy placu wymian) to byłoby fajnie..
- przeniesiona animacja dobijania NPC z G2NK;
Jest okej, animacja z G2NK jest lepsza.
- straznicy podczas rutyny ZS_Guard i ZS_GuardPallisade chodzą w nocy z pochodniami;
Dobra zmiana, dodaje immersyjności i "życia".
- powalenie kolumny w klasztorze zmiennokształtnych zwięsza siłę i zręcznośc;
Zmiana odbiegająca od zamysłu twórców, więc to bym usunął. Maksymalny poziom siły/zręczności można osiągnąć w pierwszym/drugim rozdziale po zrobieniu wszystkich misji pobocznych i wybiciu zwierząt przy drogach więc dawanie statystyk graczowi za darmoche mija się z celem, gra powinna być pod tym względem trudniejsza, bo wygląda to tak, że na początku wszystko nas zabija, a po przejściu pierwszego rozdziału my zabijamy wszystko.
- dodatkowe powiadomienie, jeżeli hero zyska przyjazny stsounek NPC (tak jak w Gothic Sequel);
Osobiście mi się nie podoba, ale mogłoby zostać.
- NPC kładą się normalnie spać;
Poprawa mechaniki, jak najbardziej za.
- poprawione przypisanie portali do gild w Starym Obozie;
Poprawa mechaniki, jak najbardziej za.
- szalony Cor Kalom ma maskę śniacego w finałowej walce;
Ciekawy dodatek. Kojarzę model tej maski i wygląda w porządku. Co do takich zmian wyglądowych u NPC, to można by wprowadzić ich więcej, bo nie zmieniają gameplay'u, a dodają grze atrakcyjności i sprawiają, że świat gry żyje też poza graczem. Miałbym jeszcze kilka propozycji, opiszę je niżej.
- w jaskini pod mostem przy wejsciu do SO znajdziemy zwoje magiczne (przydatne w questach);
Niepotrzebny dodatek ułatwiający rozgrywkę. Przydatne w questach zwoje to sen (przy zadaniu z Baalem Cadarem) i zwoje magii lodu/ognia na golemy przed wieżą Xardasa. Ten pierwszy można zdobyć na dwa sposoby, wykonując zadania dla Baalów - Oruna w Obozie Sekty i Kagana w Nowym Obozie, a te drugie można kupić przed wyprawą do Xardasa chociażby u magów wody.
- strażnicy poprawnie korzystają z kołowrotu dla bram, jeżeli hero zostanie pobity;
Naprawa błędu, oczywiście może zostać.
- wszystkie nowe zadania, które dodałeś
Tak jak wspominałem wyżej i osoby przede mną, jestem za tym żeby nie dodawać nowego contentu, a jedynie upiększać i naprawiać obecny, dlatego twoje własne questy bym usunął, nie ważne jak dobrze by były zrobione. Oczywiście mógłbyś też wydać to w dwóch wersjach, jako zwyczajny patch i jako patch + twoje modyfikacje, tak jak robisz to teraz.
- amulet złodzieja: podnosi umijętności złodziejskie i otwieranie zamków oraz zręczność;
Tak jak wyżej. Nowe przedmioty zmieniają rozgrywkę i zamysł twórców co do gry.
- smażenie wszystkich mięs na raz plus exp (1 mięso usmażone - 1 xp);
Smażenie naraz jak najbardziej powinno zostać, ale dodatkowy exp bym usunął, pomimo tego że to mała liczba. Jak wyżej, zmiana w gameplay'u.
Tekstura z pancerza paladynów nie bardzo pasuje do reszty uzbrojenia Thorusa. Zmieniłbym tę zbroję na starą, dobrą z ryjem cieniostwora.
- pancerze kopacza są o połowę tańsze (u Fiska do kupienia);
To jest jeszcze do omówienia, bo po tych wszystkich zmianach nie wiem jak będzie wyglądała dokładnie ekonomia w początkowych fazach gry, ale o połowę tańsze to za duża zniżka. Przy samym zadaniu ze Świstakiem dostajemy 110 bryłek, które możemy sobie zatrzymać na swoje przedmioty, a dopiero później kupić dla niego miecz, gdy już zarobimy po odwiedzeniu innych obozów. Nie wspominając o innych wypłatach w samym SO. Obecnie w Gothicu gracz ma o wiele za dużo rudy, martwimy się o nią tylko przy kupnie pierwszego pancerza, potem mamy jej tysiące.