Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 184993 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 184993

Odpowiedzi 515

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Przygotuj się na ścianę tekstu ;d

Nie chcę Ci niczego narzucać, w końcu to ty nad tym pracujesz, ale jeśli chodzi o sam "community patch" to najchętniej widziałbym tam jedynie zmiany w balansie gry, ulepszenia w jej wyglądzie i naprawę błędów, aby nie odchodzić od bazowego zamysłu twórców (bez dodatkowego contentu, tak jak jest to w modyfikacjach). A jeśli już mowa o jakichś dodatkowych rzeczach mających wpływ na przebieg gry, to ograniczyłbym to do rzeczy wyciętych przez Piranie, których pozostałości są nadal w grze (np. alchemia).

Marev zrobił dobrą robotę z wprowadzonymi zmianami. Znajduje się tam to, co powinno znajdować się w takim patchu, bez autorskich dodatków, które mogłyby swoją koncepcją odchodzić od pierwotnej wersji Gothica. Dlatego jestem za tym, żeby w twoim patchu, jeśli masz zamiar takowy robić, znalazło się wszystko to, co u niego. Jedyną zmianą u niego, z którą się nie zgadzam jest przywrócenie imion randomowym kopaczom, bo ich dialogi nie różnią się od tych z podpisem "Kopacz". Każda postać z imieniem, nawet jeśli nie jest powiązana z żadnym zadaniem, ma coś ciekawego do powiedzenia (np. Siekacz, Kosa, Bruce) odnośnie świata gry. Dlatego uważam, że imiona kopaczy zostały celowo usunięte z finalnego produktu, aby nie wprowadzać gracza w błąd, bo ten może pomyśleć, że dana postać potrzebna będzie w jakimś zadaniu, albo po prostu gracz będzie do nich niepotrzebnie zagadywał widząc, że mają specjalne imię. Według mnie jest to zupełnie niepotrzebne.

Co do zmian z twojego Update Packa to tak jak wcześniej wspomniałem, zostawiłbym wszystko co modernizuje grę i naprawia błędy, a usunął wszystko co dodaje nowe rzeczy zmieniające rozgrywkę, których twórcy Gothica nie mieli w planach, czyli dodatkowe przedmioty, dodatkowe zadania, zmienione statystyki, dodawanie doświadczenia za różne nowe rzeczy, nowe mechaniki, itp. Moje sugestie dotyczące zmian w twoim patchu:
Spoiler
  • dodano kolory nazw skrzyni na wzór z G3 i "exp" i "bonus do umiejętności" za ich otwarcie w zależności od długości kombinacji zamka;

Kolory skrzyń (biały - otwarte, pomarańczowy - do otwarcia wytrychem, czerwony - zamknięte lub brak umiejętności do otwarcia) to całkiem dobry pomysł, zmiana nie wpływa na grę, a jest pomocna. Co innego z expem i bonusami za otwarcie, to już ingeruje w zamysł twórców, którzy nie wprowadzali takich rzeczy. Gothic posiada prosty system z wyuczaniem się zdolności za punkty nauki i tego powinniśmy się trzymać.

  • nazwy NPC mają różny kolor w zależności od nastawienia ("attitude");

Przez to robi się trochę zbyt kolorowo, gdy każdy potwór ma krwisto-czerwoną nazwę. Przy dodawaniu takich rzeczy do interfejsu ważne jest aby nie przedobrzyć, bo więcej nie zawsze znaczy lepiej. Mi osobiście się nie podoba, ale mogłoby zostać, bo może spełniać rolę informatywną (dla przykładu "Bandzior" od Ryżowego Księcia nie atakuje, tak jak "Bandzior" z obozu Quentina).

  • zmieniony kolor dialogów w celu lepszej widoczności (skopiować systempack.ini do folderu system!)

Nie wiem dokładnie czym się różni, ale jeśli poprawia widoczność, to oczywiście, że mogłoby zostać.

  • niektóre monstery (zębacze, wilki, ścierwojady, krwiopijcy) mogą zatruć bohatera oraz mają losowe statystki jak i tekstury w celu większej różnorodności przeciwników;

Zatruwanie i losowe statystyki zmieniają znacząco rozgrywkę, co odbiega od zamysłu twórców. W patchu, w przeciwieństwie do modyfikacji nie powinno czegoś takiego być, tak jak wspominał Marev. Losowe tekstury za to, to bardzo fajny pomysł, zmiany wyglądowe rozbudowują grę, ale nie zmieniają gameplay'u. Zauważyłem też, że moby mają różne nazwy, co średnio mi się podoba (Krwawy Zębacz i inne takie). Jestem za losowymi teksturami, ale przeciw innym zmianom.

  • zbroje mają swój limit wytrzymałości na uderzenia (limit pojedynczych uderzeń bez względu na ich siłę);

Wybiega poza zamysł twórców gry. Jak dla mnie do usunięcia.

  • dodano nowe  dźwięki svm do skrzyń typu "brakuje mi wytrychów" czy " bez odpowiedniego klucza nigdy tego nie otworzę" z G2NK;

Fajna sprawa, dodaje immersyjności, jak najbardziej można zostawić.

  • otwieranie skrzyń wymaga wyuczenia umięjętności u Rączki;

To jedna z tych zmian, które jak najbardziej mogą zostać. Otwieranie każdej skrzyni bez nauki umiejętności nie miało sensu, a i tak uczymy się tego przy okazji wykonywania questa u Rączki na dołączenie do SO.

  • nowy system powiadamiania (exp, przekazywanie itemów wraz z nzwą i ilością stuk, nazwy zadań i ich status);

Rozumiem, że chodzi o te statusy które pokazują się na ekranie po lewej stronie. Estetycznie wyglądają, jak najbardziej bym zostawił.

  • handlarze tracą swoje towary, jeżeli zostaną pobici lub zabici;

Oczywista zmiana. Gracze nadużywali pobijania handlarzy, przez co można było mnożyć sobie rudę.

  • maganci są nieśmiertelni do 4. rozdziału;

Ogólnie zmiana dobra, bo blokuje zdobycie najlepszego miecza 1h i kuszy w pierwszym rozdziale, aczkolwiek bardziej gładką zmianą byłoby ustawienie tego tak, że po ataku na magnata, inni magnaci zaczynają atakować nas. Nie byłoby wtedy sztucznej blokady.

  • NPC tracą całą rudę, jeżeli zostaną pobici lub zabici;

Dobra zmiana, po dołączeniu do obozu, można było bić każdego przyjaźnie nastawionego NPC (z tego samego obozu) i kraść każdemu po ~20 rudy. Same przedmioty z pobitego, które można sprzedać powinny graczowi wystarczyć.

  • strażnicy poprawnie korzystają z kołowrotów, jeżeli hero zostanie pobity (wcześniej się zacinali i tylko stali);

Naprawa błędu, jak najbardziej może zostać.

  • NPC zabierają broń przeciwnika z pola walki;

Zmiana dodaje immersyjności, jak najbardziej może zostać.

  • poprawiona rutyna ZS_FollowPC (NPc korzystają z drabin, atakują innych NPc jeżeli ci zaatakują głównego bohatera oraz czekają na niego jeżeli ten wspina się na wzniesienia);

Poprawa źle działającej mechaniki, jak najbardziej może zostać.

  • bramy nie zacinają się po wczytaniu save'a i dodane zostały sfx przy ruchu i są zamykane na noc w Starym Obozie;

Naprawa zacinającej się bramy i dodanie sfx bardzo fajne, aczkolwiek zamykanie ich na noc średnio mi się podoba. Prowadzi to do utrudnienia rozgrywki - gracz nie może opuścić w nocy SO. Jeśli strażnik operujący kołowrotem otwierałby nam bramę gdy pod nią podejdziemy (tak jak obecnie zrobiłeś z brama przy placu wymian) to byłoby fajnie..

  • przeniesiona animacja dobijania NPC z G2NK;

Jest okej, animacja z G2NK jest lepsza.

  • straznicy podczas rutyny ZS_Guard i ZS_GuardPallisade chodzą w nocy z pochodniami;

Dobra zmiana, dodaje immersyjności i "życia".

  • powalenie kolumny w klasztorze zmiennokształtnych zwięsza siłę i zręcznośc;

Zmiana odbiegająca od zamysłu twórców, więc to bym usunął. Maksymalny poziom siły/zręczności można osiągnąć w pierwszym/drugim rozdziale po zrobieniu wszystkich misji pobocznych i wybiciu zwierząt przy drogach więc dawanie statystyk graczowi za darmoche mija się z celem, gra powinna być pod tym względem trudniejsza, bo wygląda to tak, że na początku wszystko nas zabija, a po przejściu pierwszego rozdziału my zabijamy wszystko.

  • dodatkowe powiadomienie, jeżeli hero zyska przyjazny stsounek NPC (tak jak w Gothic Sequel);

Osobiście mi się nie podoba, ale mogłoby zostać.

  • NPC kładą się normalnie spać;

Poprawa mechaniki, jak najbardziej za.

  • poprawione przypisanie portali do gild w Starym Obozie;

Poprawa mechaniki, jak najbardziej za.

  • szalony Cor Kalom ma maskę śniacego w finałowej walce;

Ciekawy dodatek. Kojarzę model tej maski i wygląda w porządku. Co do takich zmian wyglądowych u NPC, to można by wprowadzić ich więcej, bo nie zmieniają gameplay'u, a dodają grze atrakcyjności i sprawiają, że świat gry żyje też poza graczem. Miałbym jeszcze kilka propozycji, opiszę je niżej.

  • w jaskini pod mostem przy wejsciu do SO znajdziemy zwoje magiczne (przydatne w questach);

Niepotrzebny dodatek ułatwiający rozgrywkę. Przydatne w questach zwoje to sen (przy zadaniu z Baalem Cadarem) i zwoje magii lodu/ognia na golemy przed wieżą Xardasa. Ten pierwszy można zdobyć na dwa sposoby, wykonując zadania dla Baalów - Oruna w Obozie Sekty i Kagana w Nowym Obozie, a te drugie można kupić przed wyprawą do Xardasa chociażby u magów wody.

  • strażnicy poprawnie korzystają z kołowrotu dla bram, jeżeli hero zostanie pobity;

Naprawa błędu, oczywiście może zostać.

  • wszystkie nowe zadania, które dodałeś

Tak jak wspominałem wyżej i osoby przede mną, jestem za tym żeby nie dodawać nowego contentu, a jedynie upiększać i naprawiać obecny, dlatego twoje własne questy bym usunął, nie ważne jak dobrze by były zrobione. Oczywiście mógłbyś też wydać to w dwóch wersjach, jako zwyczajny patch i jako patch + twoje modyfikacje, tak jak robisz to teraz.

  • amulet złodzieja: podnosi umijętności złodziejskie i otwieranie zamków oraz zręczność;

Tak jak wyżej. Nowe przedmioty zmieniają rozgrywkę i zamysł twórców co do gry.

  • smażenie wszystkich mięs na raz plus exp (1 mięso usmażone - 1 xp);

Smażenie naraz jak najbardziej powinno zostać, ale dodatkowy exp bym usunął, pomimo tego że to mała liczba. Jak wyżej, zmiana w gameplay'u.

  • zmiana pancerza Thorusa;

Tekstura z pancerza paladynów nie bardzo pasuje do reszty uzbrojenia Thorusa. Zmieniłbym tę zbroję na starą, dobrą z ryjem cieniostwora.

  • pancerze kopacza są o połowę tańsze (u Fiska do kupienia);

To jest jeszcze do omówienia, bo po tych wszystkich zmianach nie wiem jak będzie wyglądała dokładnie ekonomia w początkowych fazach gry, ale o połowę tańsze to za duża zniżka. Przy samym zadaniu ze Świstakiem dostajemy 110 bryłek, które możemy sobie zatrzymać na swoje przedmioty, a dopiero później kupić dla niego miecz, gdy już zarobimy po odwiedzeniu innych obozów. Nie wspominając o innych wypłatach w samym SO. Obecnie w Gothicu gracz ma o wiele za dużo rudy, martwimy się o nią tylko przy kupnie pierwszego pancerza, potem mamy jej tysiące.

Z obecnych rzeczy edytowanych przez Ciebie to chyba już wszystko. Co do moich własnych propozycji to chętnie włączyłbym do gry dodatki graficzne, które nie zmieniają rozgrywki, ale nadają życie otoczeniu. Wyjaśniając: po zakończeniu pierwszego rozdziału, praktycznie nic się nie zmienia, jedynie pozycje NPC związanych z głównym wątkiem. Dlatego proponuję dodać świat progresujący razem z nami. Mianowicie:

Spoiler
  • Grim jest takim odpowiednikiem naszego bohatera. Też z szarego skazańca chce stać się kimś i chyba jako jedyny NPC chce awansować społecznie, podobnie jak my. Mówi nam że rozmawiał z Dexterem, Złym i Rączką, więc stara się zostać Cieniem od samego początku jak go spotykamy. Po tym jak nie zapłacimy Bloodwynowi, Grim zaciąga nas w pułapkę i mamy tam do wyboru - zabicie go lub oszczędzenie. Jeśli go zabijemy to wiadomo, koniec, ale jeśli go oszczędzimy to można by było wprowadzić małą zmianę, która pokazałaby, że mamy jakiś wpływ na otaczający nas świat poza głównym wątkiem. Mianowicie, po koncercie In Extremo (Grim tam wiwatuje przed sceną), czyli z początkiem trzeciego rozdziału, można by dać mu Strój Cienia. Nie zmieniłoby to rozgrywki, a dodało mały immersyjny "smaczek" pokazujący, że świat wokół nas żyje i rozwija się też poza nami.
  • Tak samo jak z Grimem, zrobiłbym z Melvinem i Dustym, czyli Kopaczami którzy przyłączają się do Sekty Śniącego. Po rozpoczęciu drugiego rozdziału, zmieniłbym im teksture ciała na gołą, głowę na łysą (można skleić im grafikę twarzy, albo podmienić na podobnie wyglądającą) i dał przepaski nowicjusza. Bo tak, to przez resztę gry siedzą w obozie na bagnach i kontrastują z resztą tamtejszych nowicków, co psuję po prostu immersyjność rozgrywki.
  • Obecnie Zbroję Cienia nosi jedynie Diego i Scatty, a cała reszta cieni jest ubrana w Stroje Cienia, co jest dziwne, bo tych "ważnych" Cieni jest więcej. Dlatego zmieniłbym Strój Cienia na Zbroję Cienia u Fiska, największego niezależnego handlarza w SO i prawdopodobnie najbogatszego z Cieni, a także u Iana, bo jest w końcu najważniejszą osobą w kopalni - jej zarządcą. I podlegają mu nawet strażnicy, którzy niby są wyżsi rangą. Myślę, że noszenie przez nich lepszej zbroi ma uzasadnienie fabularne i pokazywałoby, że stoją wysoko w hierarchii obozowej, tak jak to realnie jest.
  • Kolejna wizualna zmiana dotyczyłaby bandytów Quentina. Piranie planowały zrobić z nich osobny obóz, ale nie było czasu, więc zostawili ich jako agresywnych bandytów niepodlegających żadnemu z obozów, bo jak sami twórcy się wypowiadali "w grze było za mało ludzkich przeciwników". Dlatego, aby odróżnić ich od Szkodników z NO, proponuję zmienić im pancerze na te bandyckie z G2NK, z brązowymi chustami. Modele ubiorów są te same, zmienia się tylko kolor. Nowego gracza może po prostu mylić to, że nagle napadają go Szkodniki z NO, bo de facto wyglądają tak jak oni. Myślę więc, że poza poprawą immersyjności, byłoby to też pomocne.
Mam jeszcze w głowie kilka pomysłów, między innymi dotyczące wyciętej przez twórców alchemii, ale póki co niech tyle wystarczy. Oczywiście to wszystko tylko moje propozycje, jeśli chciałbyś rozwijać ten update w kierunku czegoś w rodzaju community patcha, a nie modyfikacji, tak jak to jest teraz.
 

K@T

K@T

Użytkownicy
posty152
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Też jestem za zrobieniem czystego patcha bez dodatkowej zawartości.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
Ja nadal zostaje przy tym że jeśli masz wprowadzać coś co nie jest bugfixami to powinno być opcjonalne. Grafika, niektórzy lubią żeby przy niej wcale nie grzebano. Także sądzę że ta sprawa tez powinna być opcjonalna... Nowe modele, zaimportowane z G2 albo dalej, tekstury w wyższej rozdzielczości itp itd. A gdyby dać możliwość wyłączenia wyświetlanych nazw potworów postaci czy przedmiotów a także podświetlanie ich? Albo na przykład dać możliwość wyłączenia smugi w trakcie walki gdy walczy się bronią. Nie wiem czy te opcje nie sa w grze czy ukryte gdzieś w plikach gothic.ini czy systempack.ini, ale jeśli są to można dać im stosowne umiejscowienie w opcjach bądź w instalatorze.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Panowie (i Panie tez!)  Niech będzie.  Zrobię kontynuację nieoficjalny patch 1.2 pl.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#144 2018-02-09, 18:01(Ostatnia zmiana: 2018-02-09, 18:09)
Ja nadal zostaje przy tym że jeśli masz wprowadzać coś co nie jest bugfixami to powinno być opcjonalne. Grafika, niektórzy lubią żeby przy niej wcale nie grzebano. Także sądzę że ta sprawa tez powinna być opcjonalna... Nowe modele, zaimportowane z G2 albo dalej, tekstury w wyższej rozdzielczości itp itd.

Osobiście korzystam z Artemiano Texture Packa (https://imgur.com/a/yV5dJ), bo poprawia kanciaste modele i tekstury, przy tym zachowując klimat starego Gothica, ale nie wspominałem o jego implementacji do moda. Jedyne graficzne zapożyczenie o jakim pisałem to pancerze bandytów z G2NK zamiast strojów szkodników, które są dosłownie recolorem (https://i.imgur.com/SP2hHPO.png), aby po prostu móc jasno odróżnić jednych od drugich, bo obie te frakcje korzystają z tych samych ubrań, co jest w moim odczuciu dziwne i psuje naturalność świata. Szczególnie że kolorystyka w Gothicu odgrywa ważną rolę, każda frakcja nosi własne, osobne barwy, obrazujące bóstwo. Każdy community patch nie tylko poprawia bugi, ale też niedociągnięcia twórców, a w przypadku Gothica niedociągnięć jest sporo (jeśli wierzyć twórcom, to 2/3 contentu musieli wyciąć żeby wyrobić się z wydaniem). Od tak lekkich zmian w teksturach grze nie ubędzie, a gameplay nijak się nie zmieni.

Panowie (i Panie tez!)  Niech będzie.  Zrobię kontynuację nieoficjalny patch 1.2 pl.

Czekam cierpliwie, chętnie potestuję.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A gdyby dać możliwość wyłączenia wyświetlanych nazw potworów postaci czy przedmiotów a także podświetlanie ich? Albo na przykład dać możliwość wyłączenia smugi w trakcie walki gdy walczy się bronią. Nie wiem czy te opcje nie sa w grze czy ukryte gdzieś w plikach gothic.ini czy systempack.ini, ale jeśli są to można dać im stosowne umiejscowienie w opcjach bądź w instalatorze.
@Anoax Myslę. że za bardzo poddałeś się własnym fantazjom (możliwość wyłaczenia smug w trakcie walki  :lol2: i co może jeszcze?). Całkiem serio  - przestań wymyslać i zejdź na ziemię. Nie będę bawił się w instalatory z opcjami (bedą 2 wersje light czyli tylko poprawki klasycznej n.patcha 1.2 oraz moja wersja).  Wybór będzie przy pierwszej rozmowie z Diego, bo nie mam czasu się bawić w oddzielne paczki. Domyślnie tylko patch, a nie full mod.

Tak naprawdę to mam serdecznie dość zabawy w poprawianie G1. Edycja plików .ini zostawiam innym, ja tego nie będę robił.

@Sakujo, do zastanowienia czy quest z GorHanisem powinien być wycięty (są oryginalne kwestie z polskim dubbigniem odnośnie walki z tym strażnikiem ). I na pewno jest to wycięty content.

Prosiłem na PW , zebys podzielił np 1.25 , a co zostaje tylko w mojej wersji (changelog jest kilka postów wczesniej).
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Skoro dialogi zostały to można przywrócić walkę, ale na pewno nie jako część zadania od Scattiego, bo byłoby za trudne na tym etapie rozgrywki. Jeśli dobrze pamiętam, to Gor Hanis mówi że jesteśmy za słabi jak chcemy z nim walczyć, więc można przywrócić walkę z nim jakoś w drugim rozdziale, jak już będziemy członkiem któregoś z obozów.

Co do rzeczy o których pisałeś na PW to wyślę Ci wszystko za niedługo. Tylko napisz mi jeszcze, których rzeczy nie implementujesz z tych o których pisałem post wyżej.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Skoro dialogi zostały to można przywrócić walkę, ale na pewno nie jako część zadania od Scattiego, bo byłoby za trudne na tym etapie rozgrywki. Jeśli dobrze pamiętam, to Gor Hanis mówi że jesteśmy za słabi jak chcemy z nim walczyć, więc można przywrócić walkę z nim jakoś w drugim rozdziale, jak już będziemy członkiem któregoś z obozów.
Nie widze sensu uzalezniac to od rozdziałów, tylko "prawdziwy kozak" pokona Hanisa w 1 rozdziale.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
Można by to uzależnić od posiadanego poziomu i gildii. Np.: Mając 10 poziom i będąc Najemnikiem/Strażnikiem Świątynnym/Strażnikiem(Magów pomijam, bo to chyba logiczne) będzie można z nim zawalczyć. Z racji tego że Hanis jest strażnikiem świątynnym, żeby być godnym walki z nim przydałoby się mieć odpowiadającą gildię i być wystarczająco silnym/wyszkolonym. Można też zrobić żeby nie było tak łatwo, to można ustalić jego statystyki na takim poziomie że wbijając 10 poziom można nie będzie mu dać rady. Myślę że 13-15 poziom(10 poziom w pierwszym rozdziale + exp z dalszej fabuły do momentu gdy staje się strażnikiem/strażnikiem świątynnym). I w taki sposób można walczyć z Hanisem w pierwszym rozdziale, ale naturalną koleją rzeczy byłoby go pokonanie pod koniec drugiego rozdziału. Można go pokonać w pierwszym rozdziale, dużo expiąc, bądź pod koniec drugiego rozdziału kiedy mamy silniejszą postać, a gdy ktoś leci na łeb na szyje to nawet i trzeci rozdział. Da się w pierwszym rozdziale zostać najemnikiem wbijając 10 poziom więc wydaje mi się że byłby to dobry pomysł, szczególnie, że wejście do gildii jest uzależnione także od poziomu twojej postaci.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Można by to uzależnić od posiadanego poziomu i gildii. Np.: Mając 10 poziom i będąc Najemnikiem/Strażnikiem Świątynnym/Strażnikiem(Magów pomijam, bo to chyba logiczne) będzie można z nim zawalczyć. Z racji tego że Hanis jest strażnikiem świątynnym, żeby być godnym walki z nim przydałoby się mieć odpowiadającą gildię i być wystarczająco silnym/wyszkolonym. Można też zrobić żeby nie było tak łatwo, to można ustalić jego statystyki na takim poziomie że wbijając 10 poziom można nie będzie mu dać rady. Myślę że 13-15 poziom(10 poziom w pierwszym rozdziale + exp z dalszej fabuły do momentu gdy staje się strażnikiem/strażnikiem świątynnym). I w taki sposób można walczyć z Hanisem w pierwszym rozdziale, ale naturalną koleją rzeczy byłoby go pokonanie pod koniec drugiego rozdziału. Można go pokonać w pierwszym rozdziale, dużo expiąc, bądź pod koniec drugiego rozdziału kiedy mamy silniejszą postać, a gdy ktoś leci na łeb na szyje to nawet i trzeci rozdział. Da się w pierwszym rozdziale zostać najemnikiem wbijając 10 poziom więc wydaje mi się że byłby to dobry pomysł, szczególnie, że wejście do gildii jest uzależnione także od poziomu twojej postaci.
zostawię na razie jak jest tzn. obecnie musimy pokonac Kharima i Kirgo. Z resztą możesz pograć w obecną wersję 1.25.4 i sam sprawdzisz czy dasz mu radę w pierwszym rozdziale czy nie. Robię 2 wersje moda w jednej paczce, więc moge to zrobic i tak na dwa sposoby.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1714
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Ja bym wprowadził jakąś funkcję która zwiększała by statystyki przeciwnikom w kolejnych rozdziałach, żeby byli wyzwaniem dla bezimiennego, a nie że po 1 rozdziale nic nie stanowi dla nas problemu :p
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
Zepsuje to zamysł twórców którzy tak to zaprojektowali że poziomy przeciwników się nie skalują.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Ja bym wprowadził jakąś funkcję która zwiększała by statystyki przeciwnikom w kolejnych rozdziałach, żeby byli wyzwaniem dla bezimiennego, a nie że po 1 rozdziale nic nie stanowi dla nas problemu :p
Będą 2 wersje tego moda. W wersji full ścierwy, kretoszczury, zębacze i inne cholerstwo może zatruwać i zabiera ci od 1/3 do 1/4 max życia, więc i tak będzie trudniej, szczególnie powalić duże grupy, bo jest duża szansa na zatrucie.

Wtedy bardziej przyda się magia i łuki/kusze (jest zaimplementowane także wolne celowanie by SZapp). Obecnie w klasycznym gothicu praktycznie są to zbędne umiejętności (podobnie jak kradzież). wystarczy dobry 2-ręczniak na każdego.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#153 2018-02-14, 01:44(Ostatnia zmiana: 2018-02-14, 02:03)
Nie widze sensu uzalezniac to od rozdziałów, tylko "prawdziwy kozak" pokona Hanisa w 1 rozdziale.

Każdy kto grał w Gothica parę razy wie, że już w pierwszym rozdziale można zdobyć najlepszą broń (nie licząc Uriziela), która poskłada go na dwa strzały, więc wyzwanie to żadne. Chodzi mi o to, że w dialogu Hanis mówi że jesteśmy jeszcze za słabi żeby z nim walczyć, więc żeby wszystko to miało sens fabularny, nie dawałbym walki z nim od razu, tylko gdy nasz bohater zdobędzie już jakieś doświadczenie, czyli np. dołączy do któregoś z obozów, albo rozpocznie kolejny rozdział. Walka dostępna u niego od początku może mylić też niektórych graczy, którzy pomyślą, że pokonanie go da nam propsy u Scattiego i co za tym idzie u Diego, gdy zbiera się głosy żeby zostać Cieniem.

Ja bym wprowadził jakąś funkcję która zwiększała by statystyki przeciwnikom w kolejnych rozdziałach, żeby byli wyzwaniem dla bezimiennego, a nie że po 1 rozdziale nic nie stanowi dla nas problemu :p

Przeciwnicy w kolejnych rozdziałach są jakimś tam wyzwaniem, bo są o wiele lepsi od tych z pierwszego. Problem nie jest w tym, że gra źle się skaluje z naszym progresem, tylko w tym że znamy ją już na tyle dobrze, że potrafimy w pierwszym rozdziale zdobyć broń której nie powinniśmy mieć, możemy sklepać wszystkie potwory na mapce i wylevelować na tyle, że mamy ponad 100 siły i mistrza we władaniu bronią. Dlatego zamiast wprowadzać zmiany pokroju skalowania potworów z rozdziałem, lepszym i bardziej naturalnym sposobem jest wyeliminowanie błędów i exploitów które pozwalają nam zdobywać te wszystkie rzeczy (nie mówię tu o blokadzie zdobycia ich). Dla przykładu prosta zmiana nastawienia magnatów do ludzi z ich gildii sprawi że nie zdobędziemy od razu najlepszego miecza 1h i najlepszej kuszy w grze (gdy zaatakujemy magnata, to reszta magnatów stoi i patrzy, mimo że zwyczajni strażnicy reagują). Nadanie właściciela dla skrzyń ze stalą u Huno i Darriona nie pozwoli nam na nieskończone pokłady rudy w pierwszym rozdziale, itd. Więc zamiast zmienianiem rzeczy, które nie powodują problemów, zająłbym się tymi które psują balans i są wadliwie zrobione.
 

Anoax

Anoax

Użytkownicy
Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
posty34
Propsy12
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie ma sensu przejmować się czymś na co nie ma się żadnego wpływu
tej, zeskaluj ścierwojada tak że zawsze ma cię na 4 hity, a ty go mieczem nie ważne jakim musisz uderzyć 4 razy. "Logic" xD
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Co myślisz o dodaniu takich funkcjonalności jakie są w GEngine?
http://forum.worldofplayers.de/forum/threads/1212102-GEngine

Czy może zadziała to dobrze z textures pack i Twoim patchem? Zwłaszcza sterowanie z Gothic II brzmi świetnie! ^^
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dobre . To już bylo w pierwszej wersji moda zaimplementowane (modyfikacja system pack. 1.7.ini). Widać kto grał.
 

gothic1210
  • Gość
Star,y nikt w to nie będzie grał. Już 6 lat temu Avallach powiedział, że robienie addonów i mini-modów do G1 to strata czasu. Nikomu się nie chce przechodzić kolejny raz tej zbugowanej gry, bo mimo tych łatek to dalej będzie jeden wielki bug.
 

Loop

Loop

Użytkownicy
posty859
Propsy173
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Przecież chuj kogo obchodzą bugi w tej grze, I jest już po prostu stara i każdy kto będzie chciał to sobie zagra. Sugerowanie że nikt nie gra bo bugi XDDDDDD
 

gothic1210
  • Gość
nie chodziło mi o to, że nie zagra bo bugi tylko poprawa ich (czyli to co robi ten mod) dla wielu po prostu nie jest powodem do rzucenia wszystkiego i przechodzenia tego od nowa.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry