Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2 240226 515

O temacie

Autor Marev

Zaczęty 29.06.2016 roku

Wyświetleń 240226

Odpowiedzi 515

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
Jeśli chodzi o sterowanie z Gothic 2 to ono nadal u mnie nie działa a co do zielonego paska po wczytaniu gry to też jest nadal zielone. Dzieje się tak również jak wczytamy grę ale nie po samym zatruciu a po zabiciu gdy jesteśmy już zatruci.
za system pack nie ja odpowiadam. proponuję reiinstall system packa i sprawdzenie tego tez na innej modyfikacji.

Dla pełnej optymalizacji graficznej polecam wypróbowąc Gothic 1 Textures Pack by Artermiano z sierpnia 2017r.
 

ValkirFSO

ValkirFSO

Użytkownicy
posty5
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Po reinstallu jest tak samo jak było. Jednak może trzeba to jeszcze dopracować żeby działało ale to niech ogarnie właśnie ktoś to robił systempacka.

Całkiem fajna ta nowa paczka tekstur ale menu gry według mnie jest średnie.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Po reinstallu jest tak samo jak było. Jednak może trzeba to jeszcze dopracować żeby działało ale to niech ogarnie właśnie ktoś to robił systempacka.

Całkiem fajna ta nowa paczka tekstur ale menu gry według mnie jest średnie.
w nowej wersji jest dużo lepsze menu. polecam.

Z reszta dodałem link do mojego podpisu, bo ciezko mi samemu to znależć.

Mam jeszcze coś takiego, ale myslę, że jest to pierwsza wersja texturpacka by Artermiano

http://download1509.mediafire.com/hafg47k491qg/w131wc9c990kl7y/Artemiano+Reloaded+Textures.7z

http://worldofplayers.ru/threads/34343/
 

ValkirFSO

ValkirFSO

Użytkownicy
posty5
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Menu w nowej wersji faktycznie jest o wiele lepsze.

Czy ta nowa wersja paczki posiada w sobie Reloaded mod? Widzę, że Carnage Graphics patch jest.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
W nowym updacie jest błąd z Lesterem. Podczas pierwszej rozmowy z nim mamy do wyboru opcję "Spotkałem się z Diego i Miltenem" i mówimy mu że magowie ognia zostali zabici. Trzeba to naprawić. W dodatku gdy pierwszy raz przyszedłem do obozu na bagnie, kolory nazw NPCtów migały i zmieniały się ciągle z białych na czerwone.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
W nowym updacie jest błąd z Lesterem. Podczas pierwszej rozmowy z nim mamy do wyboru opcję "Spotkałem się z Diego i Miltenem" i mówimy mu że magowie ognia zostali zabici. Trzeba to naprawić. W dodatku gdy pierwszy raz przyszedłem do obozu na bagnie, kolory nazw NPCtów migały i zmieniały się ciągle z białych na czerwone.
Dzieki za te uwagi, będzie to poprawione jak sie w końcu ogarnę z innymi sprawami.

kolory nazw npc można też wyłączyć  w opcji ini.
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
I jeszcze jedna rzecz, która wpadła mi do głowy. Gdy chcemy dołączyć do gildii, na ekranie pokazuje się napis że potrzeba do tego 5 poziomu i napis ten wyskakuje nawet gdy mamy już powyżej 5, ale nie spełniliśmy innych wymagań (typu odniesienie listu ze Starej Kopalni do Laresa). Byłbym za tym żeby usunąć ten napis gdy już mamy powyżej 5 levela bo nie jest on za bardzo potrzebny i może wprowadzać w błąd.
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy57
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Hej, dawno mnie tu nie było, ale widzę że mod się super rozwija! :) Świetnie to póki co wygląda, ja niestety już nie mam na tyle wolnego czasu żeby bawić się z tym dalej.

A skąd  Marev wie co było zamysłem twórców? Jest wiele rzeczy niewprowadzonych, ale zaczętych w plikach gry (nie będę teraz się o tym rozpisywał).  Marev po prostu to przeedytował i wyszło słabo, dlatego usunął.
Zacytowałem tylko to co napisał w changelogu. Jeśli nie zmieniają za bardzo rozgrywki to jak dla mnie są okej.

Trochę to może wyjaśnię: celem mojej modyfikacji było naprawienie znajdujących się w grze błędów. Część z nich była oczywista (drabiny, atakujący Gorn, podwójne wpisy w dzienniku), więc przy nich nie miałem wątpliwości. W kodzie gry znajdowało się jednak wiele elementów ewidentnie albo niedokończonych, albo z jakiegoś powodu usuniętych. I znowu: przy niektórych nie miałem wątpliwości i zdecydowałem się je przywrócić (np. koncert "In Extremo", imiona niektórych kopaczy), ale w przypadku kilku sytuacja się trochę komplikowała. Generalnie przyjąłem takie założenie, że nie będę na własną rękę dokonywał zmian w rozgrywce.  Co prawda w paru miejscach nie do końca trzymałem się tej zasady np. przenosząc Gor Na Rana do Świątyni Śniącego w 6 rozdziale, ale w tym przypadku opierałem się na dialogach, które wskazywały że tam miał się faktycznie znaleźć pod koniec gry.

Samo dodanie szantażysty nie byłoby złe, ale problem pojawiałby się w momencie, gdyby domagał się haraczu nawet podczas podróży z Mordragiem. Jak wspomniał @pawbuj, można ten problem ominąć poprzez modyfikację skryptów, ale uznałem że to już byłoby z mojej strony pójście trochę za daleko. Tak jak wcześniej pisałem: chodziło mi o naprawienie błędów, nie zmianę rozgrywki.

Ostatnia wersja którą (już dawno) wrzuciłem powinna zawierać poprawki wszystkich istotnych błędów (łącznie z Wrzodem, którego wcześniej sam zepsułem...). Nie planuję dalej rozwijać tej modyfikacji, MOŻE kiedyś zrobię podobnego patcha do Gothica II, ale póki co nie mam na to ani czasu, ani chęci. Na razie zdecydowanie polecam UpdatePacka pawbuja, który odwalił kawał naprawdę dobrej roboty :)
 

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@up
Co do imion Kopaczy i mieszaczy z Nowego Obozu to poleciłem pawbujowi aby cofnął tę zmianę bo nie była zbytnio "uniwersalna" i mogła wprowadzać w błąd. NPCty z Gothica działają na takiej zasadzie, że ci z imionami mają specjalne dialogi (np. informacje o świecie, handel, naukę) lub są związane z questami, a ci bez imion to zwykłe tło, które ma wspólne dialogi i na pomijaniu rozmów z nimi niczego nie stracimy. Wydaje mi się, że twórcy mieli wobec tych NPC jakieś plany (stąd imiona w nazwach skryptów), ale z nich zrezygnowali, dlatego imiona zostały usunięte, aby gracz po prostu nie tracił czasu na zagadywanie do postaci, które nim mu nie mówią.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
@Marev dzięki za te słowa uznania.
@Riv rzeczywiście świadczy mega pomoc w testach kolejnych wersji oraz pomysłów na rózne poprawki.

Rzeczywiście pracy przy tym było naprawdę dużo, ale jestem zawalony wieloma sprawami  i też nie bardzo jest czas na kontynuację. Jak znam siebie to znowu najdzie mnie wena i dalej będę projekt rozwijał.
 

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy57
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
@Riv
W tym przypadku akurat wzorowałem się na zagranicznych patchach, a że nie powodowało to zmian w rozgrywce, to tak zostawiłem.  Rozmawianie z tymi postaciami faktycznie nie ma sensu, ale w czystej wersji Gothica też jest kilka takich postaci bez zadań i specjalnych dialogów - z tego co pamiętam są to Kosa i Orik w Nowym Obozie. Ich imiona też więc w zasadzie można usunąć bez żadnych strat w rozgrywce.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy235
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Marev

Jakim cudem dodanie do gry szantażysty nie jest zmianą w rozgrywce, a usunięcie nielogiczności z jego dialogu już jest?
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy57
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
W kodzie gry były informacje o tym, gdzie miał on się znajdować oryginalnie, były również podpięte pod niego wszystkie wymagane skrypty. Brakowało wyłącznie ostatecznego wstawienia go do gry. Usunięcie nielogiczności wymaga modyfikacji kodu.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy235
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wstawiając go również modyfikujesz kod gry, jakby nie było :P
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy57
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
No wiem no, ale to wtedy tylko jedna linia kodu :D Oryginalnie go wstawiłem, bo był w zagranicznych patchach, później zdecydowałem się go usunąć. Jeśli dobrze pamiętam, w ostatecznej wersji jedyne dodane przeze mnie postacie to NPCe, którzy nie mają podpiętych żadnych specjalnych dialogów.
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy235
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie no, spoko. Tak sobie tylko pomyślałem, że akurat taka zmiana w dialogu, w mojej ocenie, nie byłaby na tyle istotną ingerencją, aby traktować ją jako, jak to nazwałeś, "pójście za daleko". Moim zdaniem również to taka mała, kosmetyczne zmiana.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Marev

Marev

Użytkownicy
posty22
Propsy57
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
Pewnie masz rację, ale jak robiłem te poprawki to na to nie wpadłem :)
 

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty666
Propsy235
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wiadomo. Nie o wszystkim się zawsze pomyśli :P
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy

Riv

Gothic: Nieoficjalny Patch 1.2
#418 2018-12-02, 09:52(Ostatnia zmiana: 2018-12-02, 12:51)
@Riv
W tym przypadku akurat wzorowałem się na zagranicznych patchach, a że nie powodowało to zmian w rozgrywce, to tak zostawiłem.  Rozmawianie z tymi postaciami faktycznie nie ma sensu, ale w czystej wersji Gothica też jest kilka takich postaci bez zadań i specjalnych dialogów - z tego co pamiętam są to Kosa i Orik w Nowym Obozie. Ich imiona też więc w zasadzie można usunąć bez żadnych strat w rozgrywce.

Co do Kosy i Orika to masz racje, Bruce chyba tak samo ma podstawowe dialogi. Z tego co pamiętam Kosa i Bruce byli testowymi NPC i pewnie twórcy nigdy nie mieli wobec nich planów, a imiona zostały im od testów. Orik występował w Gothic: Der Comic, więc może dlatego zostawiono mu imię, albo po prostu zrezygnowano z niego podczas cięć kontentu przed premierą, a imię zostało. Jak dla mnie to teoretycznie można by było usunąć im imiona, ale są już dosyć rozpoznawalni wśród graczy więc zostawiłbym jednak taką małą nieścisłość.

Jeśli chodzi o Szantażystę to też średnio mi się podoba. Dialog z nim nie pasuje (mówi nam że musimy zapłacić 10 bryłek za "wejście do środka", mimo że pilnuje mostu), a ten jego pomocnik opowiada nam o kopcu rudy i innych rzeczach z Nowego Obozu (tak jak randomowy Szkodnik) o których nie mamy jeszcze pojęcia, bo na tym etapie dopiero dochodzimy do NO. W dodatku trzeba specjalnie ustawiać aby nie reagowali jak przechodzimy z Mordragiem i gdybyśmy chcieli z nimi walczyć to kompletnie nie mamy szans w początkowej fazie rozgrywki, a blokują jedną z dwóch dróg do NO (druga jest przez las, którego też nie powinniśmy odwiedzać na samym początku).
 

muuz

muuz

Użytkownicy
posty50
Propsy11
  • Użytkownicy
Nie planuję dalej rozwijać tej modyfikacji, MOŻE kiedyś zrobię podobnego patcha do Gothica II, ale póki co nie mam na to ani czasu, ani chęci. Na razie zdecydowanie polecam UpdatePacka pawbuja, który odwalił kawał naprawdę dobrej roboty :)

Pomysł na patch do G2 super! :D
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry