Torment: Tides of Numenera 17445 50

O temacie

Autor Jakub91

Zaczęty 1.02.2016 roku

Wyświetleń 17445

Odpowiedzi 50

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

Torment: Tides of Numenera
#20 2017-02-06, 21:28(Ostatnia zmiana: 2017-02-06, 21:37)
obsidian
w south park na pewno nie grałeś xD


@Mac Dun wymień większość
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
@Mac Dun planowałem, dużo zależy od tego czy gra podziała :D
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
@Mac Dun planowałem, dużo zależy od tego czy gra podziała :D
Zawsze możesz zagrać w neverwinter nights 2 + dodatek maska zdrajcy, maska zdrajcy w szczególności, dla mnie jeden z lepszych rpg nowszych :)
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Grałem, ale szczerze mówiąc Newerwinter Nights jakoś mocno mnie nie porwało a Pillarsy przekonują :D Zobaczę, ogarnę wymagania. W razie czego Numenera na PS4 a muszę jeszcze oryginalnego Tormenta nadrobić.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Grałem, ale szczerze mówiąc Newerwinter Nights jakoś mocno mnie nie porwało
Jedynkę czy dwójkę, dodatek maska zdrajcy też grałeś? Bo  neverwintery różnią się miedzy sobą poziomem sporo. Np taki neverwinter nights hordy podmroku wymiata

https://www.youtube.com/watch?v=2_zPf-vooS0
   do 5:00  :P
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Szczerze to już nie pamiętam w którą :P
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
https://www.youtube.com/watch?v=4nDnqEG-rOQ



Niesamowicie klimatyczny trailer, świetnie nakreśla realia i wizje fabularną. A zagram najwcześniej za 3 miesiące :/ Ale przynajmniej zdążą spaczować, oby nie wyłożyli się ostatecznie. Cieszy mnie opinia takiego Sawika, ale również to co sam widziałem.

Chociaż studio nie ładnie postąpiło, na Kickstarterze jednymi z celów większej sumki były crafting i dwóch ciekawych towarzyszy. Tego nie będzie. Za tym pierwszym nie płaczę, generalnie tylko w W3 bawiłem się w to, ale strata fajnie zapowiadających się osobistości brzmi nieciekawie. Może pojawią się w dodatkach.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

Torment: Tides of Numenera
#27 2017-02-09, 20:25(Ostatnia zmiana: 2017-02-09, 20:41)
Intro jest zajebiste, aczkolwiek zarys fabuły, w numenera torment, jest ciut gorszy od PT dla mnie, fabuła na pierwszy rzut oka wydaję mi się dużo mniej interesująca, ciekawa i zawiła, aczkolwiek ciężko dorównać jednej z najlepszych rpg fabuł, a pewnie w numenera będzie massa plotwistów, wiec pod tym względem bedzie bardzo dobrze raczej :P

PoE jest już zainstalowane u mnie wraz z dodatkiem, więc niedługo Kuba coś skrobnę jak ona wypada na tle innych crpg klasycznych :)
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ok xD

Mnie właśnie podoba się zarys Numenery, zwiastuje intrygujące i dojrzałe podejście do tematyki życia, historia zapowiada się na głęboką i nakłaniającą do refleksji

Ogarnąłem wymagania i Pillarsy i Tyrannt powinny dać radę, po egzaminach pierwsza do akcji ruszy ta druga.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
@Sawik  grałeś w Tyranny lub Pillarsy? Jak na ich tle wypada Numenera?
Właściwie żeby odpowiedzieć na to pytanie skusiłem się na zakup Pillarsów.
Numenera bije Pillarsy na głowę, chociaż moja opinia może być bardzo subiektywna; chociażby dlatego że Pillarsy kładą spory nacisk na walkę, której format po prostu mi nie przypadł do gustu, w grach tego typu wolę walkę turową. Walka nie odpowiada mi również ponieważ kładzie duży nacisk na uzbrojenie i o ile nie byłoby w tym nic złego gdyby wykonane to było dobrze - tak z obecnym skalowaniem, albo ja zabijam w dwóch rozkazach, albo moja drużna ginie zanim wydam trzeci, włamanie się do zamku (w którym swoją drogą nie ma postaci która rzekomo miała się tam znajdować) było przykrym przeżyciem gdy pojedynczy "mag" niszczył moją drużynę w dwóch czarach - a było ich kilku.
To co dane mi było poznać z fabuły Pillarsów wydaje mi się dość banalne, jednowymiarowe, poznałem mało postaci z jakąś ciekawszą historią, no i to podejście do postaci jakby pisał je George R.R. Martin. W grach tego typu lubię się przywiązywać do postaci, razi mnie mordowanie ich bez innej przyczyny niż "teraz nie ma miejsca na nich w fabule". Najmowanie "ręcznie" robionych najemników, o ile pozwala na o (pozornie) wiele lepsze budowanie drużyny to odbija się to na fabule, niechętnie podchodzę do robienia kolejnego najemnika wiedząc że zajmie on miejsce NPC który będzie się również udzielał w dialogach i może przedstawić jakieś alternatywne opinie na dany temat.
Odnośnie Tyranny - nie grałem, przeczytałem zbyt dużo recenzji mówiących o wielkich zawodach biorąc pod uwagę bardzo dobry start który szybko ukazuje się od strony kończonej na kolanie gry, w dodatku ponoć fabuła urywa się, jakby na cliffhangerze, chociaż tutaj więcej szczegółów nie znam na wypadek jakbym jednak zdecydował się zagrać.


Chciałbym tylko zauważyć że w Pillarsy grałem na razie bardzo krótko około dwóch/trzech godzin, więc moja opinia może się zmienić z czasem. Szczególnie gdy minie skrzywienie "w Numenerze jest to zrobione inaczej".
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Trochę słabo, że recenzujesz grę na podstawie 3 godzin gry.
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Trochę słabo, że recenzujesz grę na podstawie 3 godzin gry.
Dlatego to zaznaczyłem, jestem świadom że moja opinia może się zmienić, nawet zaznaczyłem to w poprzednim poście.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
No też nie jestem wielkim fanem walk w rzucie izometrycznym z pauzą, dlatego najbardziej przekonuje mnie koncept Numenery. Acz sądzę, że łatwiej będzie mi się grało w Pillarsy gdzie ten system jest pewnie mniej toporny niż w np. Baldurach. A odnośnie skalowania to podobno nie trzeba skalować poziomu trudności.
To też w sumie 3 godziny, jak by ci się odczucia zmieniły to możesz napisać, szczerze mówiąc to znam sporo gier gdzie początek nie zwiastował niczego wyjątkowego.
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Cytuj
gdzie ten system jest pewnie mniej toporny niż w np. Baldurach.
Walka w baldurach jest zajebista, i do tej pory ma najlepiej zrobiona walkę ze wszystkich rpg turowych. Pillarsy pod tym względem na pewno nie będą lepsze, co komentarze osób mówią.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
W sensie chodzi mi o to, że nigdy nie lubilem takiej walki i dla mnie zawszs bedzie w pewnym stopniu toporna xD A może coś nowszego będzie przystępniejszego.

Ale jak się już człowiek wkręci to i ona zbytnio nie przeszkadza. Grunt aby świat i fabuła zachęcały, jak w Baldurach.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary

Squerol

Torment: Tides of Numenera
#35 2017-02-09, 22:51(Ostatnia zmiana: 2017-02-09, 22:58)
Walka w baldurach jest zajebista, i do tej pory ma najlepiej zrobiona walkę ze wszystkich rpg turowych. Pillarsy pod tym względem na pewno nie będą lepsze, co komentarze osób mówią.

Props, wg mnie w Baldur's Gate 2 było najlepiej (aż się wypowiem - ogrywałem BG1 i BG2 multum razy, teraz się będę brał za 10GB + wiele GB z zainstalowanych gier potwora moda o nazwie WoBG - połączenie BG1/BG2/IWD1/IWD2/modów do nich na silniku BG2, ponoć tylko dla hardcorowych Baldur'owców) - zabawa dopiero się zaczynała jak dorwałeś Buty Przyspieszenia dla całej drużyny (albo tylko dla siebie jak grałeś solo, klasa W/M/Z też całkiem spoko), "młyńce" (nazwa umiejętności) dla wojów, odpowiednie czary dla magów i ogólnie w miarę rozwinąłeś swoich ziomów żeby w końcu zaczęli trafiać w cel i jako tako normalnie ciachać/strzelać/miotać/czarować (specjalizacja w broni najważniejsza sprawa). Do tego świetny bestiariusz, niezapomniany soundtrack podczas walki, spoko animacje i rozpierdalanie wrogów na kawałeczki (dosłownie)... BG2 nie ma sobie równych, jeśli przebolejemy początek (dopiero później walka staje się dynamiczna i się zabawa "rozkręca").

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Gra wyszła. Większość recenzji oscyluje wokół 8/9. Metacritic daje 83.
Poczekam na jakąś sensowną obniżkę i kupuje. Gra jest chwalona za konsekwencję wyborów, ciekawy świat. Nie jest to jednak gra dla wszystkich. Ogrom tekstu i mało dubbingu może odstraszyć.

Ktoś już gra ?
 

R4zor

R4zor

Użytkownicy
posty456
Propsy141
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Ktoś już gra?
Wbrew mojemu avatarowi - nie, ciągle się przymierzam by kupić ale jakoś czasu nie mam :/.
Edit: słyszałem, że ponoć system walki troszkę zawodzi ale się pod tym nie podpisuję, póki nie zagram.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Po dzisiejszym przejściu Torment numenera mogę powiedzieć tyle, jeden WIELKI zawód

Wątek główny, największa zaleta w planespace torment tutaj jest odstawiona na drugi plan AHA :facepalm:

Towarzysze i postacie (npc) są bardzo słabo napisani, dialogi to ściany nudnego i pustego tekstu.
Jedynie tą grę ratuję orginalny świat i wątki poboczne w questach którę są ciekawie wymyślone i oferują nowość wśród rpg  (co i tak jest zasługą universum dziewiątego świata ), a także wybory, które widać podczas gry nawet, porażki mają ciekawe konswekwencje, ale co z tego jak scenariusz jest średni i mdły, i nieciekawy

Jak ktoś oczekuje dobrego rpg od strony fabularnej, to się BARDZO zawiedzie i taki nwn 1 hordy podmroku, nwn 2 maska zdrajcy czy pillars of eternity wypada dużo lepiej.

No ale tak to jest jak się za następce tormenta zabierają twórcy średniaka westeland 2
 

Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Nie zgadzam się z powyższą mini-recenzją.


 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry