Problem z animacją wyciągania broni 3041 5

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 30.01.2016 roku

Wyświetleń 3041

Odpowiedzi 5

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Witam :F . Otóż mam animację wyciągania dwóch ostrzy... jedyny problem to taki że gdy chcę wyciągnąć broń w biegu to bezi staje na dwie sekundy (w tym czasie odgrywa animację) i biegnie dalej... patrzyłem na animację wyciągania broni w biegu DS i wygląda on tak samo tylko że w DS nie ma takiego błędu... Oto fragment MDS może w nim coś jest źle... :ani      ("T_MOVE_2_2HMOVE"     2               ""                0.1 0.1  M. "HUM_DUAL_DRAWMV.ASC"        F  0  20)
{
*eventTag (6 "DEF_FIGHTMODE"  "2H")
*eventTag (6 "DEF_DRAWSOUND")     
*eventSwapMesh (7 "ZS_CROSSBOW"      "ZS_LEFTHAND")
}
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Wyciąganie broni za biegu to animacja 2 warstwy. To oznacza ze jest jakby nałożona na animacje biegu. Poprawna animacja wyciągania broni za biegu powinna zawierać tylko informacje o kościach górnej części tułowia. Przy exporcie animacji kerrax pokazuje okno gdzie można wybrać kosci do exportu. Odznaczasz "bip01" a zaznaczasz kosci od "bip01 pelvis".

Jest to z powodu ze "Bip01" to kość główna, i jest z nią powiązana tez transformacja i rotacja. A zatem twoja animacja przekryła ruch do przodu z animacji biegu. A nam chodzi o to by Bip01 i nogi ruszaly sie normalnie (bieg) a reszta ciała wyciągała bron.
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Animacja wygląda już prawie dobrze... tylko teraz nastały dwa błędy... pierwszy to bezio lewituje zamiast iść/biec...(nogi mu się nie ruszają) a drugi to że podczas Undraw'u bohater zgina się w lewo, mimo iż animacja nie ma takiego czegoś...(wygląda to jak chowanie broni dwuręcznej)
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
To wina twojej animacji. Nie zrobiłeś jej poprawnie. Samotna animacja biegania jest ok. A wiec wszystkie skutki uboczne są powodowane twoją animacją. :) Zaimportuj sobie tylko animacje wyciągania broni za biegu i sprawdź które kości maja zapisane "keys", trochę experimentuj - wyexportuj animacje tylko dla kosci od "Bip01 Spine". Ważne byś nie exportowal animacji  nóg i kości Bip01
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Można zamknąć :) udało mi się problem rozwiązać... nieoceniona była twoja pomoc z Exportem.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Dodaje jeszcze szybki gif tutorial dla niekumatych :)
Spoiler

Gif
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry