Spoiler
Rozdział 1
1. Opiekunowie
Na początku gry zgadzamy się na propozycje opiekuna jeżeli nie chcemy stracić sporej ilości nowych zadań oraz sprzętu.
2. Pancerz najemnika dla Jessego
Wykonaj przed rozdziałem 4, w przeciwnym razie umrze. Zdarzają się przypadki, kiedy umiera i w rozdziale 3.
3. Jak się dostać do miasta Khorinis
Jest szansa, aby zdobyć dodatkowe doświadczenie i premię do zręczności, jeśli przejdziesz poprzez wieżę Jacka do Skipa, porozmawiasz z nim, a potem popłyniesz do Laresa. Ponadto, jeśli znajdziesz sposób na wydostanie się z miasta z pominięciem Lothara, możesz podążać standardowymi ścieżkami, ale najlepiej wykonać zadanie „Zioła dla Constantina” + powiedzieć Lesterowi, że zadziałało. Najprostszym sposobem na wydostanie się z miasta bez rozmowy z Lotharem jest wspięcie się na dach domu Matteo za pomocą toalety, skąd wskakuje się na łuk przed magazynem, a następnie na ścianę, ze ściany - poza miasto.
4. Człowiek z opaską na oku
Musimy oddać Gregowi ubrania od Lobarta, zanim dotrzemy do miasta poprzez strażników. Następnie wykonać wszystkie zadania z Gregiem do Jarkendaru, a także „przez przypadek” nie sprzedać jednego z przedmiotów ze skarbów (złote naczynie lub srebrny puchar).
Lepiej nie rozmawiać z Erolem w jego domu o potworze morskim zanim nie wykopiemy skarbu z wyspy
5. Węgiel dla Carla
Musisz wziąć i wykonać to zadanie przed ukończeniem „Droga do górnego miasta”, inaczej w rozdziale 3 nie będziesz mógł zaprosić Carla do swojego obozu.
6. Zupa dla Farima
Misję należy wykonać w rozdziale 1 aby Farim nie umarł.
7. Torba pełna rudy
Zadanie wykonujemy w rozdziale 2, ale dostajemy je w rozdziale 1 i w tym wypadku należy przyjąć propozycję Węża bez żadnych negocjacji.
8. Zarzut Parlana
Musisz mieć 15 retoryki i dostać się do klasztoru przez dach – po prawej górą od wejścia. Następnie należy zagadać do Parlana.
9. Dołączenie do gildii złodziei i zabójców
Jest to możliwe tylko do momentu, w którym staniesz się nowicjuszem jednego z Bóstw (z wyjątkiem zabójców, wtedy ciągle możesz do nich dołączyć jako adept ciemności).
Dołączając do gildii złodziei najlepiej wybrać drogę pokojową aby nie płacić złota za naukę.
10. Zabicie Lehmara
Przed zabiciem Lehmara należy najpierw zrobić dla niego misję z zabiciem strażnika magazynu portowego. Ponadto należy wyciągnąć z niego jak najwięcej korzyści:
quest od Parlana, pożyczyć 1000 złota, wykupić miksturki many oraz reszty fantów wedle uznania, kradzież księgi długów
11. Znudzony Jasper
Zadanie należy wykonać przed rozpoczęciem wątku gildii zabójców
12. Dziennik Vatrasa
Musimy mieć 20 retoryki aby Cassia powiedziała nam o Ramirezie i aby Ramirez nam go sprzedał za 100 złota. Jeśli mamy 30 retoryki to odda za darmo (oszczędzamy w sumie 5000 złota).
13. Dołączenie do Bractwa
Jeśli wyślemy Gallahada do ratusza wcześniej niż oddamy przesyłkę Lariusowi, to on nie przyjdzie do nas (i po rozmowie z ogrodnikiem), będzie zawsze wychodził Gallahad. Dlatego wstąpienie do obozu Bractwa nie będzie działać.
14. Zadanie Gallahada
Wykonaj zanim wsadzisz Fernando do więzienia. Szczególna uwaga poświęcona jest misji u Gerbandta - odnoś się do niego z szacunkiem (Panie), są ramy czasowe zadania „Spotkanie w karczmie”, idziemy tam tej samej nocy, w której podjęliśmy misję. Oddaj listy do Lariusa w godzinach od 12 do 13, inaczej nie uda się.
15. Względy Cantara, Ochrona dla Sary
Musisz wydać Sarę aby pomyślne ukończyć linię zadań gildii kupców. Zadanie ma określony czas (należy wydać Sarę w ciągu dwóch dni).
16. Narzędzia Mattea
Przy pierwszej rozmowie należy przejść przez wszystkie dialogi aby uaktywnić misje. Misję zrobimy w rozdziale 3 ale musimy ja aktywować najlepiej od razu jak będziemy mogli rozmawiać z mistrzami.
17. Żywy lub martwy
Należy wziąć wszystkie listy gończe i od razu wszystkie przeczytać żeby pojawił się wpis w dzienniku dopiero później zabić tych bandytów.
18. Facet bez dziury chodzi ponury
Pamiętaj, aby odebrać Sonię w 3 dni, w przeciwnym zawalisz questa. Należy wykonać przed Jarkendarem. Polecam także poczekać z tym zadaniem aż osiągniemy 20 retoryki wtedy zapłacimy tylko 1000 złota.
19. Głodny skazaniec
Wykonaj przed rozdziałem 2, w przeciwnym razie umrze. Najlepiej wysłać go do klasztoru (dać 1000 złota). Nie zapomnij go później odwiedzić.
20. Niespodziewane spotkanie
Wykonaj przed rozdziałem 2, w przeciwnym razie umrze, a ty stracisz część zadań w mieście orków.
21. Syn marnotrawny
Przegapienie tego questa w Rozdziale 1 sprawi, że nie dostaniemy go w następnych rozdziałach. Uniemożliwi to przyszły handel z Holgerem. Questa możemy dostać po godzinie 20 kiedy Holger jest w wielkiej sali w klasztorze.
22. Zakazane pastwisko
Odbywa się to przed dołączeniem do gildii, a konkretnie koniecznie trzeba wziąć to zadanie, a następnie, jako jeden z testów Torlofa, wybrać „pozbycie się strażników na farmie Bengara” i dopiero po zabiciu 2 strażników i oddaniu questa Torlofowi, Bengar będzie musiał się zgodzić.
23. Nowi myśliwi
Talbin może zostać zaproszony do Gildii Myśliwych lub do twojego obozu.
24. Ranne zwierzę
Konieczne jest, aby przynieść lekarstwo na czas (w ciągu dwóch dni), w przeciwnym razie Kieł umrze.
25. Bezgraniczna potęga
Musisz porozmawiać z Hokurnem na farmie Onara przed rozdziałem 4.
26. Nieziemskie sny
Wątek z Loa zaczynamy w rozdziale 1 po obejrzeniu jej tańca. Nie bierz nagród za mini-zamówienia Loi, nie korzystaj z usług Nadii. Po rozmowie w latarni, zejdź na dół i idź za latarnię morską aż Loa zagada.
Rozdział 2
1. Torba pełna rudy
Jeśli masz ponad 200 sztuk magicznej rudy, po przywołaniu Alepha, ale przed wykopaniem skarbu i zdecydujesz się oddać ją od razu Wężowi i / lub Snipesowi, to nie będziesz w stanie wykopać skarbu w przyszłości.
3. Usługa dla Jory i Receptura Nefariusa
Zadanie „Receptura Nefariusa” jest dostępne tylko wtedy, gdy zwróciłeś Płomień Eligora (+15 do ochrony od ognia), ale nie masz możliwości, aby go odkupić. Daje ona +15 do ochrony przed magią.
Poza tym opcja kupowania stoiska od Zurisa jest nieopłacalna, ponieważ w tym przypadku nie będziesz miał interesu z Grimesem i nie będziesz mógł go zaprosić do swojego obozu w przyszłości.
4. Informacje dla Salandrila (Business Fernando)
Dostępne po otrzymaniu klucza do przejścia do GD od Hagena i w najnowszych wersjach gry zostało przeniesione od Fernando do Salandrila. Weź go do rozdziału 3.
5. Pazury zębacza
Natychmiast po otrzymaniu questa „Polowanie na zębacze”, koniecznie porozmawiaj z Bilgotem.
6. Zapasy węgla na zamku
Dostępne tylko w rozdziałach 2 i 3, ponieważ w 4 kowal ucieka i ginie. Aby otrzymać ten quest wymagana jest umiejętność kucia.
7. Ucieczka Bilgota, Przewodnik Diega
Wykonaj przed rozdziałem 3 („Ucieczka Bilgota” można wykonać w rozdziale trzecim, jeśli z wyprzedzeniem poinformujesz go o śmierci przyjaciela).
8. Oblężeni i głodni / Zbawienna magia
Zadanie można wykonać i wykonać tylko wtedy, gdy Milten znajduje się w zamku, czyli w rozdziale drugim.
Rozdział 3
1. Pomocnik handlowy
Valerana można przyprowadzić do Lutero (najlepszy kandydat + książka o władaniu bronią od Valerana) lub zaprowadzić do swojego obozu.
Ważne: quest należy wykonać w rozdziale czwartym, w przeciwnym razie misja z Sarą nie pojawi się.
2. Rogi cieniostwora
Aby dostać zadanie musisz pokonać Bustera przed dołączeniem do jednej z głównych frakcji. Jeśli po tym dasz mu 5 monet to cena za rogi będzie wyższa.
3. Obawy Sagitty
Jeśli nie wykonasz w trzecim rozdziale, to w czwartym będzie martwa i nie będzie można jej zaprosić do obozu Bezimiennego.
4. Samotność i bezradność
Po ukończeniu tej misji Wilk nie może zostać zaproszony do twojego obozu. Dlatego musisz najpierw zaprosić go do obozu, a następnie powiedzieć mu o Bengarze.
5. Fałszywe udziały w kopalni
Lepiej nie wykonywać aż do rozdziału 5 i dopóki nie zostaniesz mistrzem gildii kupców i nie kupisz specjalnych towarów od Salandrila.
6. Należy pamiętać, że do 4 rozdziału jest konieczne:
- zrobić wszystko w obozie bandytów w Jarkendarze - większość bandytów umrze od orków.
- wykonać wszystkie misje dla piratów i najlepiej nie bić Francisa w celu zdobycia klucza (chociaż te zadania zazwyczaj wykonuje się w 2 rozdziale) - od tego zależny jest udział piratów w wielkiej bitwie w R7
7. Kłopotliwe sąsiedztwo
Konieczne jest wykonanie przed rozdziałem czwartym, ponieważ Engrom umiera.
Rozdział 4
1. Złoto Scatty’ego
W jaskini za obozem piratów żyją bandyci. Zadanie może zostać wykonany tylko w rozdziale czwartym.
2. Artefakty starożytności, Świątynia Śniącego, Kryształy duszy
Konieczne jest wykonanie do rozdziału 5, ponieważ w rozdziale 5 Xardas znika. Nie dostaniemy Mory Ulartu, ani Maski Śniącego, ani mikstury z kryształów dusz.
3. Okręt dla Silvia
Zostawiamy Silvio przy życiu w czwartym rozdziale.
4. Rogi cieniostwora
Rogi przekazujemy maksymalnie do rozpoczęcia rozdziału 5.
Inne
1. Pierścienie paladynów można przekazać Hagenowi tylko jeden raz – należy zebrać ich jak najwięcej. Za każdy pierścień jest 250 doświadczenia.
2. Nie można zabijać orków w zbroi wojownika lub łowcy orków, a także w szacie szamana. Jeśli zabijesz ochrona przed orkami przestanie działać i zaatakują cię. W ten sam sposób ulu-mulu przestaje działać jeśli zabije się orka.
3. Broń wielkiego myśliwego
Zadanie czwartego opiekuna nie powinno być zakończone, dopóki nie ukończysz tego zadania, ponieważ wizyta w miejscu, w którym można wykonać kuszę odbywa się tylko jeden raz.
4. Fort Azgan, Problemy Raine’a
Można go dostać i wykonać tylko dopóki nie dasz Ferdinandowi srebrnego pucharu.
5. Leże Masjaf
Przed wejściem do leża nie zapomnij zabrać ze sobą Gonzaleza. Zdecydowanie zaleca się wykonanie kopii zapasowej przed odwiedzeniem lokacji z leżem, ponieważ wyjście z niej jest możliwe dopiero po ukończeniu dużego łańcucha zadań i zabiciu bardzo silnych bossów.
6. Miasto Orków
Po zdobyciu Ulu-Mulu otwiera nam się droga do miasta orków.
Najpierw szukamy Farroka i bierzemy od niego quest na zbieranie reputacji „Orkowy najemnik”, w którym będziemy musieli zdobyć ponad 80 punktów reputacji u orków żeby uzyskać dostęp do Ur-Thralla. Bierzemy od orków wszelkie możliwe zadania. Najważniejsze 3 questy są od szamana Khosh-Nara a konkretniej ostatni „Mroczne Rytuały”. To zadanie musi zostać wykonane przed ukończeniem questa na reputację i uzyskaniem dostępu do Ur-Thralla. Nie zaleca się zabijania orków podczas aktywnego zadania na zbieranie reputacji, ponieważ za każdego zabitego orka obniża się jej poziom.
Po ukończeniu „Mrocznych rytuałów” i uzyskaniu dostępu do Ur-Thralla, pytamy go o Świątynię Śniącego. Wódz jeszcze nam nie ufa i powie, że to nie nasza sprawa. Teraz trzeba ruszyć zadanie „Zaginieni ludzie”, które daje Garond. Po ruszeniu tego questa Ur-Thrall będzie miał linię dialogową na temat więźniów. Ten dialog doprowadzi nas do kopalni Orków. Prosimy Ur-Thralla, aby dał nam do niej dostęp. Zapytani, dlaczego tego potrzebujemy, mówimy, że chcemy porozmawiać z więźniami i że mogą oni mieć informacje na temat paladynów (wymagana jest tutaj 50 retoryki). Ur-Thrall da klucz do kopalni Orków.
Przechodzimy kopalnię i kończymy wątek. Zabijamy demona i strażnika sfery. Później idziemy do Ur-Thralla i zagadujemy o Świątynie Śniącego. Powie, że bezi jest wspaniałym wojownikiem i da klucz do świątyni. Lecimy ze świątynią zabijmy nekromantę i biegiem do Ur-Thralla. Nagroda orkowa zbroja. (lub szata szamana, jeśli jesteś magiem), potem pojawi się dialog na temat Doliny Cieni. Od tej pory już wiadomo przechodzimy dolinę i koniec.
Zadanie Dziwny klucz: jeśli oddasz Garondowi wiadomość Ur-Karrasa, jak najszybciej zabij Orka-gońca
Poziom legendarny jest raczej dla osób, które już przechodziły modyfikację. Trochę się będziesz męczył. Radziłbym ci poziom normalny.