No więc tak, po pierwsze górną barierą jest eksporter kerrax 3ds - limit vertexow modelu jaki mozna zapisac w tym formacje wynosi
65536 vertexow.
A czemu świat gothica czy modów ma więcej? Otóż w gothicu istnieje podział na tzw. 'meshe'. Mając zlepioną całą mape w edytorze 3d eksportujesz jej podzielone fragmenty jako kerrax 3ds, potem te pojedyncze meshe importujesz spacerem i uzywasz opcji połączenia. Tym sposobem świat łączy się w formie w jakiej jest widoczny w programie 3d.
Dlatego też mapa z gothic 2 podzielona jest na tyle części - part_xardas, farma lobarta, dolne miasto, górne miasto itp.
Ale to tylko zasada eksportu. Jest jeszcze druga kwestia - odciążanie silnika. Świat który byłby płaski i miał pół miliona poly lagowalby niemilosiernie. Względy estetyczne rzeźby terenu to jedno, a kwestią drugą jest też to, że za jej wyższymi fragmentami można ukryć i usunąć to czego nie widać (edytor a potem gra robią to automatycznie).
Ponieważ sama góra nie jest 100% pewnym środkiem odciążenia autorzy wprowadzi mądrą rzecz o nazwie ghostcoaulder, która w praktyce jest płaskim planem o takim wyglądzie:
https://www.dropbox.com/s/b744ixdgoj8r6nb/plane.jpg?dl=0Świetna rzecz nie tylko w górach, ale także w murach miejskich, 100% skuteczna i obok portali główne dzieło odciążania tego niestabilnego silnika (poza samym krajobrazem 3d usuwają się wtedy tez voby, a to one czesto zamulają)
Powinienes sobie obejrzec całą wyspe khorinis w 3d i zwrocic uwage na jej zaplanowanie i konstrukcje. Duzo Ci to powie
Post połączony: 2016-01-15, 01:50
W kwestii optymalizacji to czy dodasz w 3d czy sapcerze nie ma wiekszego znaczenia (bo jest ten limit widocznosci wynoszacy 300% i ustawiany oddzielnie dla obu tych rzeczy, a kazdy ma raczej oba na 300). Przy wysokopolygonowych vobach dodanie jako vob w spacerze moze powodowac ze z daleka model bedzie 'upraszczany', zeby odciazyc silnik (mialem tak z modelem wozu, albo beczka z mieczami z gothica 2 tak ma). Brzydko to wyglada, wiec lepiej dodawac w 3d.
Ja robie tak jak piranie, takie newralgiczne czy jakies 'wyjatkowe' modele dodaje w 3d, a reszte jako voby
btw. przeczytaj koniecznie ten tutorial:
http://themodders.org/index.php?topic=15323.0oraz TEN:
http://translate.google.sk/translate?sl=ru&tl=pl&js=n&prev=_t&hl=sk&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fshurick.livejournal.com%2F195876.html&act=urlAha, no i jest ten system pack o ktorym wspomina wowoz zwiekszajacy limit vertexow. ale nie sugerowalbym sie tym za bardzo. Po pierwsze to gracze w duzej mierze i tak go nie ściągną (nawet jak dodasz to jako koniecznosc przy pobraniu moda), a nawet jak pobiorą to jak to zewnętrzne dodatki - u jednych ten limit podniesie, a u innych cos sie popsuje i nie będą mogli grac. Tak to jest z takimi głębokimi ingerencjami w silnik gry, dlatego lepiej trzymać się oryginalnych zasad bo łatwo im sprostać nawet przy zajebistych efektach (przykladem jest przytoczony przez ciebie lhver)