Spoiler
Zmiany i poprawki zawarte w Update Pack:
Zmiany dla 1.04.11:
- It was impossible to read more than one stone tablet from the inventory menu.
- Graphical glitches in some occasions of armors using.
- Game crash when the hero tries to smoke the joint at the campfire without interaction points nearby.
- When falling into a knockdown damage receiving is possible again, however the falling can't be interrupted.
- The hero could move when approaching and exiting the interaction mode with alchemist's bench, cooking pot, tree felling and repairing.
- The messages about received items, when pressing the "Take all" button or trading, could be displayed in the order inconsistent to the items sorting.
- A pierce attack with a blunt weapon could knock the opponent off his feet.
- Now (when using the "show 1" cheat), NPC' body names are displayed in brown as well as armors.
Zmiany i poprawki zawarte w Pakiecie Aktualizacj 1.04.10:
I. Poprawki w plikach dll:
Interfejs i informatywność:
01. Dodano alternatywny tryb dziennika zadań:
- drugie kliknięcie ikony dziennika zadań na pasku bocznym przełącza dziennik do trybu alternatywnego;
- listy kupców, nauczycieli oraz towarzyszy broni znanych bohaterowi są pokazane w alternatywnym trybie dziennika zadań w odpowiednich zakładkach;
- ikona zakładki dziennika zadań na pasku bocznym została zastąpiona nową ikoną "Zadania/Postacie".
02. Dodano szybki dostęp do kamieni teleportacyjnych w oknie dziennika zadań:
- dwukrotne kliknięcie ikony miasta skutkuje użyciem odpowiedniego kamienia teleportacyjnego;
- dwukrotne kliknięcie ikony "Główne" ("Świat") skutkuje użyciem kamienia teleportacyjnego do Xardas;
- dwukrotne kliknięcie ikony "Wszystkie" skutkuje użyciem kamienia teleportacyjnego do Al-Shedim;
- ikony "Główne" ("Świat") i "Wszystkie" zostały zmienione.
03. Nazwy przedmiotów należących do poszczególnych grup są teraz wyróżniane odpowiednimi kolorami w różnych przypadkach (*zmiana opcjonalna - "ColorStrings"):
- złoto - żółtym;
- przedmioty dające stały bonus do statystyk oraz szczaw królewski - zielonym;
- przedmioty z zadań - jasnożółtym;
- pancerze (z wyjątkiem tarcz) - brązowym;
- przedmioty magiczne - niebieskim;
- dokumenty - pomarańczowym.
04. Zmieniono wyświetlanie powiadomień o zdobytych przedmiotach:
- w pewnych sytuacjach ujednolicono format powiadomienia związanego ze zdobyciem przedmiotów do formatu wiadomości dialogowych;
- zwiększono liczbę sytuacji, w których są wyświetlane powiadomienia o zdobytych przedmiotach (*zmiana opcjonalna - "ItemTakenStrings");
- powiadomienia o zdobytych przedmiotach są teraz wyświetlane po lewej stronie oraz statycznie (*zmiana opcjonalna - "GameMessagesPlugin");
- od teraz w powiadomieniach o zdobytych przedmiotach potrzebnych do wykonania zadania, stosunek liczby dostępnych przedmiotów do liczby wymaganych do zdobycia, jest pokazany w nawiasach (*zmiana opcjonalna - "QuestItemsPlugin");
- powiadomienia o zdobytych przedmiotach są teraz wyświetlane z odpowiednią kolejnością sortowania przedmiotów.
05. Nazwy nieużytych pulpitów i kamieni młyńskich, niewydobytych złóż minerałów oraz (teoretycznie) nieograbionych grobowców są wyświetlane na pomarańczowo.
06. Do cech broni białej, dodano parametr jej zasięgu - "Zasięg" (*zmiana opcjonalna - "WeaponRangePlugin").
07. Do opisów cech zarówno zwojów, jak i czarów w księdze zaklęć, dodano parametr ilości obrażeń zadawanych przez zaklęcia. (Pewne czary jak np. meteor zadają obrażenia obszarowe, które zmniejszają się wraz z odległością od centrum rzucenia czaru, te informacje nie są podawane).
08. Naprawiono błędy interfejsu i komunikatów gry:
- naprawiono wyświetlanie komunikatu "Brakujący przedmiot: Pałka perkusyjna", gdy gracz bezskutecznie próbował wejść w interakcję z orkowym bębnem;
- Duży symbol "X" po liczbie przedmiotów w wiadomościach o zdobytych przedmiotach, został zastąpiony małym symbolem "x";
- usunięto zbędne odstępy występujące po ilości otrzymanych przedmiotów w wiadomościach o wytwarzaniu przedmiotów;
- linia HUD_GoldValue ("Ilość złota") w oknie łupu została zastąpiona linią HUD_GoldAmount ("Złoto");
- numer komórki szybkiego użycia nr 10, został zmieniony na "0".
09. Zmieniono kolory powiadomień gry oraz interfejsu:
- kolor przywróconego powiadomienia "Kufer zablokowany!" - z białego na czerwony;
- kolor powiadomień o trwale zwiększonych atrybutach - z żółtego na zielony;
- kolor powiadomień o PN jakie pozostały - z zielonego na żółty;
- kolor powiadomień o brakującym czarze lub zdolności - z żółtego na czerwony;
- kolor powiadomień o braku wystarczającej liczby punktów atrybutów - z żółtego na czerwony;
- kolor powiadomień o braku punktów nauki - z białego na czerwony;
- kolor niepermanentnych bonusów z przedmiotów do atrybutów - z zielonego na biały.
10. Dodano wygodniejsze sortowanie formuł alchemicznych, projektów kowalskich oraz przepisów, jak również przedmiotów w ekwipunku dla kategorii "Broń", "Pancerze", "Inne" i "Dokumenty".
11. Dodano wygodniejsze sortowanie opcji w menu dialogowym.
12. Zmiany dotyczące wyświetlania charakterystyk odporności:
- grając bez AB (Alternatywny Balans), w oknie cech postaci wyświetlany jest procent obrażeń pochłanianych przez pancerz beziego;
- nauczenie się zdolności "odporność na gorąco" lub "odporność na chłód" skutkuje wyświetlaniem w oknie cech bohatera bonusu +25 do ochrony przed ogniem lub lodem;
13. Zmieniono porządek następujących cech zapewniając logiczne wyświetlanie w kolejności z góry do dołu:
- wszystkie grupy cech przedmiotów;
- składniki formuł alchemicznych, projektów kowalskich oraz przepisów;
- wymagania do nauki zdolności i czarów.
14. Mechanizmy aktywacji komórek i elementów interfejsu zostały przerobione:
- gdy otworzymy okno ekwipunku lub dokumentów, komórki nie będą już dłużej automatycznie wybierane, z wyjątkiem - map;
- przy ponownym otwarciu zakładki map ostatnio wybrana mapa nie zostanie zmieniona;
- zakładka map nie jest już wyświetlana w momencie otwarcia okna dokumentów, gdy aktywna jest inna zakładka;
- teksty książek i listów będą teraz wyświetlane dopiero po ich kliknięciu;
- skrypty map będą od teraz wykonane po jednym, a nie dwóch kliknięciach;
- skrypty książek, listów oraz map nie mogą być ponownie wykonane, jeśli zostały już raz przeczytane;
- w momencie kliknięcia książek, listów lub map nie będą już dłużej odtwarzane dźwięki bezużytecznych przedmiotów.
15. Zmieniono wyświetlanie informacji w formułach alchemicznych, projektach kowalskich oraz przepisach:
- przed nazwą przedmiotu dodano wyświetlanie większej niż jeden liczby przedmiotów, które uzyskamy po ich stworzeniu;
- w oknie wyboru liczby przedmiotów do stworzenia wyświetlany jest także drugi mnożnik, jeżeli jest różny od jeden;
- wymagane zdolności są teraz wyświetlane na niebiesko lub czerwono w zależności od tego, czy bezi się ich nauczył czy nie;
- w formułach alchemicznych, projektach kowalskich oraz przepisach są teraz wyświetlane cechy wytwarzanych przedmiotów oraz odpowiadające im ikony;
- Cecha "Własnoręcznie wykute" jest teraz wyświetlana także w projektach kowalskich kosturów, łuków, kusz, strzał oraz bełtów;
- wyświetlanie obrażeń, oraz wymagań wytwarzanych przedmiotów od teraz uwzględnia modyfikator cechy "Własnoręcznie wykute";
- modyfikator cechy "Własnoręcznie wykute" pokazany w opisie przedmiotu jest od teraz zamknięty w nawiasie "(+10)";
- w formułach alchemicznych, projektach kowalskich oraz przepisach zostały usunięte odstępy między grupami modyfikatorów przedmiotu.
16. Rozszerzono wyświetlanie cech przedmiotu:
- od teraz wyświetlane są również cechy "Płonące", "Zamrożone" oraz (teoretycznie) "Przeklęte";
- do cechy przedmiotu "Zużyte" został dodany opis "(-50%)";
- ikony cech przedmiotów, będą od teraz także widoczne na ikonach przedmiotów w oknach łupu oraz handlu;
- ikona cechy "Zużyte" jest teraz widoczna również na ikonie przedmiotu;
- priorytet nakładania ikon cech przedmiotu został zmieniony na: "Płonące", "Zamrożone", "Zatrute", "Błogosławione", "Przeklęte", "Zużyte", "Zaostrzone", "Własnoręcznie wykute";
- w trakcie handlu z paserem albo myśliwym, ikony odpowiednio kosztowności albo trofeów będą wyświetlane w ekwipunku bohatera z ikonką złotych monet;
- ikony nieprzeglądanych jeszcze map i listów są wyświetlane z ikonką wykrzyknika.
17. Odblokowano dostęp gracza do dokumentów:
- drugie kliknięcie zakładki "Inne" w oknie handlu lub łupu, otwiera alternatywną zakładkę "Dokumenty";
- ikona zakładki "Inne" w zarówno oknie łupu, jak i handlu, została zastąpiona nową, "Inne/Dokumenty";
- na wszelki wypadek, gdyby Stringtable.ini nie zawierał linii "UPD_INV_Written" z powodu instalacji modyfikacji, została ona zastąpiona linią "HL_Maps".
18. Zmieniono mechanizm ukrywania interfejsu:
- przycisk "Widok paska skrótów" (domyślnie "Scroll Lock") od teraz ukrywa pasek szybkiego użycia, kompas oraz paski stanu, i oczywiście przywraca wszystkie te elementy;
- kompas i paski stanu nie pokażą się samoczynnie, gdy otworzymy jedno z pięciu okien naszej postaci;
- kompas i paski stanu nie znikną samoczynnie, gdy otworzymy okno łupu, jedno z trzech okien tworzenia przedmiotów, czy też jedno z czterech okien transformacji;
- podczas transformacji pasek szybkiego użycia jest automatycznie chowany;
- dowolne otwarte okno dostępne w grze stanie się przeźroczyste po naciśnięciu przycisku "Widok paska skrótów" (domyślnie "Scroll Lock").
19. Powiadomienia o pomyślnym zakończeniu zadania będą od teraz wyświetlane po ostatniej kwestii dialogowej.
20. Zmieniono porządek rozmieszczenia pewnych komórek na początku gry (by zmiany weszły w życie należy rozpocząć nową grę):
- zmieniono kolejność niektórych zdolności w oknie "Widok postaci": "Zęby, szpony i rogi", "Pozyskiwanie skór", "Pozyskiwanie skór gadów"; "Tłumaczenie się", "Targowanie"; "Warzenie mikstur przemiany", "Wyrób trucizny";
- na początku gry pochodnia jest przypisana pod inny klawisz skrótu, teraz to "0".
Kontrolowanie bohatera oraz kamery:
21. Dodano możliwość przerwania rzucania czarów przy pomocy prawego przycisku myszy.
22. Dodano możliwość przerwania trybu celowania przy pomocy prawego przycisku myszy.
23. Dodano możliwość szybkiego grabienia złóż minerałów i przedmiotów za pomocą prawego przycisku myszy, bohater nie zatrzymuje się już podczas tej interakcji.
24. Odskok do tyłu z dodatku "Zmierzch Bogów" jest teraz dostępny dla bohatera w trybie walki wręcz przez naciśnięcie przycisku "Ponowna konwersja" (domyślnie "Enter").
25. Zmieniono mechanizm orientacji przestrzennej bohatera:
- bohater teraz zwraca się twarzą w stronę podnoszonego przedmiotu;
- bohater teraz zwraca się twarzą w stronę BN-a podczas otwierania okna łupu;
- od teraz bohater zawsze zwraca się twarzą w stronę postaci, z którą handluje;
- usunięto mimowolny obrót bohatera, zdarzający się w różnych sytuacjach przy włączonym widoku alternatywnym.
26. Przeorganizowano różne mechanizmy związane z otwarciem okien dostępnych w grze:
- od teraz kontrolowanie bohatera możliwe jest nawet, pomimo otwarcia jednego z pięciu okien naszej postaci (*zmiana opcjonalna - "HUDPlugin"):
- pierwszorzędne i drugorzędne akcje są wtedy niedostępne za pomocą myszy, lecz zastępowane odpowiednio przez przyciski "Namierzanie celu" (domyślnie "R") oraz "Weź wszystko" (domyślnie "U");
- możliwe jest także chodzenie, bieganie, skakanie, skradanie się oraz wyciąganie broni;
- za to korzystanie z paska szybkiego użycia jest niedostępne.
- nie jesteśmy już nietykalni, gdy otworzymy jedno z pięciu okien naszej postaci, BN-ni mogą nas atakować, skutecznie ranić, a nawet zabić (*zmiana opcjonalna - "HUDPlugin");
- po otwarciu dowolnego okna dostępnego w grze, bohater może regenerować swoje cechy, nawet przy włączonym AB (*zmiana opcjonalna - "HUDPlugin");
- każde z pięciu okien naszej postaci zamknie się samoczynnie W przypadku naciśnięcia przycisku "wyciągnięcie broni", oraz w momencie zamarznięcia, utraty przytomności, wejścia w tryb interakcji z obiektem lub dialogu z BN-em, rozpoczęcia pływania, lub śmierci bohatera (*zmiana opcjonalna - "HUDPlugin").
- okna łupu, tworzenia przedmiotów oraz przemiany zamkną się automatycznie w przypadku ataku na bohatera (*zmiana opcjonalna - "HUDPlugin");
- bohater automatycznie wychodzi ze stanu skradania się, w momencie otwarcia jednego z pięciu okien naszej postaci, jeśli jest uzbrojony albo kontrola bohatera jest wyłączona;
- w momencie otwarcia dowolnego okna dostępnego w grze bohater nie będzie już obracał się plecami do kamery z włączonym widokiem alternatywnym;
- w momencie otwarcia dowolnego okna dostępnego w grze tryb pracy kamery nie zmienia się;
- praca kamery pozostaje teraz dynamiczna i pod kontrolą gracza podczas otwierania dowolnego okna dostępnego w grze, z wyjątkiem okien gotowania, kucia, alchemii, ostrzenia, rozmowy oraz podpowiedzi;
- zachowanie kamery w momencie otwarcia lub zamknięcia okna handlu zostało poprawione.
27. Możemy teraz podczas trybu skradania się lub blokowania używać przedmiotów korzystając z paska szybkiego użycia oraz bezpośrednio z poziomu ekwipunku, przy czym bohater przymusowo przejdzie do pozycji wyprostowanej.
28. Przywrócono możliwość szybkiego biegu w każdym kierunku przy włączonym widoku alternatywnym.
29. Bezi może teraz pływać sprintem.
30. Naprawiono błędy kontroli nad bohaterem w trybie walki wręcz oraz w trybie transformacji:
- wyłączono możliwość "podwójnej" akcji przy użyciu prawego przycisku myszy;
- nieuzbrojony bohater, wilk, dzik, cieniostwór, bizon, nosorożec, rozpruwacz, jaszczur, aligator, ognisty jaszczur, krwiopijca i gargulec nie posiadali szybkiego ataku, teraz działa on jak normalny;
- zwierzęcy "odskok" przeniesiono na klawisz "skok".
31. Usunięto możliwość skakania w trakcie naciągania cięciwy, celowania oraz strzelania z kuszy lub łuku.
32. Zmieniono interakcje bohatera z obiektami:
- usunięto spowolnienie podczas podchodzenia do obiektu;
- podczas interakcji z obiektem tryb kamery nie ulega już zmianie.
Interakcje z obiektami:
33. Teraz bohater może poruszać się także, gdy korzysta z przedmiotów ze swojego ekwipunku (*zmiana opcjonalna - "ConsumePlugin").
34. Bohater nie będzie już wyciągał automatycznie broni lub pochodni, którą schował, by użyć przedmiotu, lub na potrzeby innej akcji.
35. Dodano możliwość wejścia w interakcje z pewnymi przedmiotami, poprzez kliknięcie ikon tych przedmiotów w oknie ekwipunku (*zmiana opcjonalna - "ItemInteracts"):
- bohater może grać na lutni;
- bohater może używać miotły do zamiatania;
- bohater może używać grabi zgodnie z ich podstawowym przeznaczeniem;
- bohater może długo palić skręta (Czarny Rhobar), a jeśli w momencie rozpoczęcia tej interakcji skupia wzrok na stołku, ławce, albo ognisku, to zajmie odpowiednią pozycję przy jednym z tych obiektów;
- bohater i BN-i po zakończonym palenia wyrzucają skręta na ziemię;
- grabi, miotły i skręta można użyć korzystając z paska szybkiego użycia.
36. Interakcje dotychczas dostępne tylko dla BN-ów, są teraz dostępne także dla naszego bohatera (*zmiana opcjonalna - "NewInteracts"):
- jeśli bohater ma odpowiednie narzędzie może wejść w miejscu do tego przeznaczonym w interakcje naprawiania (Młot), ścinania drzewa (Topór drwala) oraz rozłupywania kamiennych bloków (Kilof);
- od teraz można również wyłączyć nieprzydatne interakcje, które dotychczas były dostępne.
37. Rozszerzono interakcję z pochodnią:
- dodano możliwość wyrzucenia pochodni przy użyciu przycisku "Ponowna konwersja" (domyślnie "Enter");
- istnieje możliwość podniesienia płonącej pochodni, trafia ona wtedy do lewej ręki bohatera (standardowo znajduje się w prawej);
- jeśli w lewej ręce bohatera znajduje się już pochodnia bądź laska, płonąca pochodnia w ekwipunku zostanie zastąpiona wypaloną.
38. Naprawiono trzymanie lasek i pochodni:
- ani laska, ani pochodnia nie znikną już z lewej ręki bohatera po wczytaniu gry;
- bohater nie odkłada już pochodni lub laski by wypić Miksturę uzdrawiającą, lub Odtrutkę;
- w powyższym przypadku również okno ekwipunku nie zostanie zamknięte, jeśli oczywiście było otwarte;
- możliwe jest teraz zmienianie aktywnych strzał oraz bełtów, gdy bohater wyposażony jest w laskę lub pochodnię.
39. Nieuzbrojony bohater podczas podnoszenia broni automatycznie wyposaży się jedynie w upuszczoną wcześniej broń.
40. Naprawiono interakcję bohatera z obiektami zdolnymi do konwersacji:
- bohater nie wchodzi już w "Święty Ogień" w trakcie interakcji z tym obiektem;
- funkcja "nie w czasie walki" nie sprawia dłużej problemu z otwarciem wrót świątyni Al-Shedim.
41. Bohater nie będzie już podchodził do odwiedzonych wcześniej pulpitów, ale wypowie natychmiast "Nie ciekawe".
42. Wyłączono zdolność bohatera do poruszania się, do czasu całkowitego zakończenia interakcji z regałami i grobami.
43. Usunięto możliwość odpoczynku podczas interakcji z grobami.
44. Usunięto możliwość niepowodzenia podczas otwierania drzwi wytrychem.
45. Naprawiono błędy, które występowały podczas nieudanej próby interakcji z obiektami:
- bohater nie wychodzi już przymusowo z trybu skradania się;
- wyeliminowano drgania bohatera występujące przy wyłączonym widoku alternatywnym;
- w razie próby interakcji z kamieniem szlifierskim w przypadku braku odpowiedniej zdolności, bohater wypowie odmownie "Brak mi doświadczenia..." zamiast "Nie !".
Wymowa:
46. Dodano nieużywane wcześniej frazy bohatera:
- podczas rabowania grobów bohater wypowiada SVM_FoundSomething_00-01;
- podczas czytania książek, notatek lub map, które uczą zdolności, bądź rozpoczynają zadanie, bohater wypowiada SVM_FoundSomething_02 lub SVM_OldBook_00;
- podczas czytania książek, notatek lub kamiennych tabliczek, które zwiększają Prastarą wiedzę, Alchemię lub Zdolności kowalskie, bohater wypowiada odpowiednią frazę;
- po otrzymaniu przedmiotu z książki, notatki lub kamiennej tabliczki bohater wypowie SVM_SomethingInTheBook.
47. Po użyciu ostatniego wytrychu bohater wypowiada SVM_LastOneGone.
48. W pewnych przypadkach BN-ni wypowiadają bardziej stosowne "odmowne" komentarze:
- Palący, pijący lub jedzący BN-ni mogą wypowiedzieć odpowiednio SVM_GotoSmoke, SVM_GotoDrink lub SVM_GotoEat;
- złodzieje (BN-ni zawierający słowo "thief" w parametrze "RoleDescription") mogą wypowiadać SVM_WatchTheGuards;
- SVM_GuardRefuse może zostać wypowiedziane tylko przez BN-ów stojących na warcie;
- większa liczba BN-ów komentuje swoje aktualne zajęcie.
49. Gdy człowiek zabije orka lub ork człowieka, BN może wypowiedzieć kwestię SVM_OrcHunter.
50. Aktywowano animację twarzy bohatera dla bezdialogowych SVM-ów.
System walki oraz balans:
51. Zmieniono mechanizm obliczania wartości ochrony bohatera:
- bez względu na to, czy AB jest włączony, czy nie, zdolność "Ulepszanie szat" podwaja ochronę jedynie szat, a zdolność "Ulepszanie pancerza" zwiększa ochronę wszystkich noszonych pancerzy i artefaktów o 25%;
- ww. zdolności mogą teraz działać jednocześnie i niezależnie od siebie;
- maksymalna wartość redukcji obrażeń została zwiększona z 80 do 90;
52. Naprawiono walkę dwoma broniami:
- jednoręczne zdolności walki mieczem działają podczas dzierżenia dwóch mieczy;
- gdy korzystamy z dwóch mieczy, zdolność "Mistrz dwóch ostrzy" działa teraz, jak czwarte ulepszenie zdolności walki bronią jednoręczną.
53. Zmieniono System blokowania ciosów:
- wprowadzono blokowanie tarczą ataków zwierząt (z wyjątkiem trolli i potworów) oraz BN-ów walczących pięściami;
- ataki pełzaczy nie mogą być już blokowane przy użyciu broni;
- ataki demonów oraz ogrów można blokować jedynie posiadając zdolność "Silne parowanie tarczą".
54. Z włączonym Alternatywnym Balansem lub Alternatywną S.I. (Sztuczna Inteligencja) bohater nie blokuje już ataków w trybie skradania się.
55. Naprawiono różne przypadki stosowania ataku przebijającego:
- blokowanie przy użyciu broni podczas podnoszenia się od teraz blokuje atak przebijający;
- przebijający atak bohatera przy użyciu broni obuchowej nie powoduje już efektu dźgnięcia na celu;
- BN-i już nie używają ataku przebijającego korzystając z broni obuchowej;
- BN-i używają ataku przebijającego z niezatrutej broni jedynie przeciwko ludziom i orkom.
56. Animacja upadku po powalającym ciosie nie może być przerwana innym atakiem.
57. Naprawiono błąd w obliczaniu wytrzymałości podczas wykonywania ataku obrotowego przy użyciu broni dwuręcznej.
58. Znów więcej niż jeden BN może jednocześnie atakować innego BN-a, gdy włączony jest Alternatywny Balans lub Alternatywna S.I.
59. Naprawiono pewne sytuacje, w których ataki bohatera niewątpliwie nie trafiały wrogów nie będących głównym celem lub atakujących inny cel.
60. Naprawiono błędy S.I. przyjaźnie nastawionych BN-ów, którzy w zainicjowanych przez nas walkach staną po naszej stronie:
- Diego, Milten, Gorn i Lester nie dobijają już pokonanych BN-ów;
- BN-i z zaprzyjaźnionych miast nie wymawiają już po walce "Nie ma z kim walczyć".
61. Usunięto możliwość użycia zdolności "Obalenie" na zwierzętach.
62. Krowy i świnie nie są już uznawane za drapieżniki, tylko dzikie zwierzęta.
63. Jaszczury i Ogniste jaszczury, a także Topielce i Bagienne topielce są teraz nastawione do siebie przyjaźnie.
64. Naprawiono mechanizm obliczania obrażeń zadawanych przez zużytą broń:
- zużyte łuki i kusze nie zadają już pełnych obrażeń;
- faktyczne obrażenia zadawane przez zużytą broń nie mogą przekroczyć wyświetlanej wartości o więcej niż 1.
65. Naprawiono działanie zwykłego ataku bronią białą, oraz wystrzelonego Ogłuszacza przy wystarczająco mocno naciągniętej cięciwie:
- naprawiono mechanizm obliczania obrażeń zadawanych Ogłoszaczem (uwzględniane są modyfikatory ze Zdolności łowieckich, zbroi oraz cech broni), strzały w głowę są teraz możliwe;
- teraz wrogo nastawieni BN-i umierają, gdy zostaną trafieni Ogłuszaczem tracąc przy tym ostatnie punkty życia;
- Ogłuszacz może teraz zostać zablokowany przy pomocy tarczy;
- zwykły atak nie może już powalić przeciwnika.
66. Zmieniono mechanizm obliczania zdobywanego doświadczenia:
- ilekroć przyjaciele w trakcie wyzwalania Ardei, lub zaprzyjaźnieni BN-i biorący udział w zainicjowanych przez nas walkach zabiją przeciwnika otrzymamy za to doświadczenie;
- bohater nie zdobywa już doświadczenia za utopionych wrogów;
- bohater może awansować o więcej niż dwa poziomy na raz.
Inne:
67. Zmieniono efekty ataków na niektórych BN-ów:
- usunięto efekt krwawienia z Zombie oraz Lodowego golema;
- efekt krwawienia Szkieletów oraz Kamiennych i Ognistych golemów został zastąpiony nowymi efektami;
- "metaliczny" dźwięk efektu blokowania ataku przez pełzacza zastąpiono innym efekt.
68. Strzały nie będą już generowane w ekwipunku kuszników.
69. Usunięto możliwość otwarcia jednego z pięciu okien naszej postaci w sytuacji, w której bohater został powalony na ziemię po czym "usiadł z bronią" gotowy powrócić do walki.
70. Usunięta możliwość spożycia niewłaściwych przedmiotów po dwukrotnym naciśnięciu klawisza szybkiego dostępu.
71. Naprawiono błąd cyklicznie pojawiający się u towarzyszy czekających na gracza.
72. W przypadku dużego oddalenia się od bohatera towarzysze przejdą do szybkiego biegu.
73. Dodano możliwość ustawienia ilości zdobywanego doświadczenia za zadania (*zmiana opcjonalna - "QuestXPModifier" analogicznie do parametru "XPModifier").
74. W przypadku gdy w Stringtable, z powodu zainstalowania modów, brakuje wprowadzonych w Pakiecie Aktualizacji linijek tekstu zaczynających się od "UPD_", będą one teraz generowane z wewnętrznych nazw dostosowanych do wykonania angielskiej lokalizacji.
75. W menu głównym, w górnej części ekranu, wyświetlana jest wersja zainstalowanego Pakietu Aktualizacji.
**Dla moderów:
76. Dodano możliwość tworzenia "uniwersalnych" skryptów "info" (info-scripts), które są aktywne w całym świecie "Gothic 3", z wyjątkiem kontaktów z BN-ami.
77. Dodano możliwość przypisania do zadania specjalnych właściwości.
78. Zwiększono liczbę komend dostępnych do użycia w plikach "info" (info-files):
- odzyskano i naprawiono komendę "SetEnclave";
- dodano nowe komendy "SetType" i "OpenQuest".
79. W różnych przypadkach dodano lub rozszerzono wsparcie cech bohatera:
- za wykonanie zadania mogą zostać zwiększone następujące cechy: HP (Energia życiowa), SP (Wytrzymałość), MP (Mana), LP (Punkty Nauki);
- po wykorzystaniu przedmiotu mogą zostać zwiększone następujące cechy: XP (Doświadczenie), LP (Punkty Nauki);
- jako wymóg do korzystania z przedmiotu teraz może zostać przypisany: LVL (Poziom postaci);
- wprowadzono możliwość ustawienia poziomu cech bohatera jako warunek dla pliku "info".
80. Liczbę dostępnych do wykorzystania kolorów powiadomień zwiększono z 5 do 19.
81. Nieużywane wcześniej komendy "SD_Mocking" i "SD_Thankful" mogą zostać teraz użyte do nowych animacji gestów dialogowych.
82. Dodano możliwość włączenia wyświetlania nazw różnych kategorii obiektów.
II. Poprawki szablonów w plikach Templates:
- przywrócono początkową kolejność otrzymywania przedmiotów z listy skrzyń z włączonym AB;
- naprawiono obrażenia zadawane ognistą laską, oraz zaostrzonymi i wybuchowymi strzałami;
- poprawiono zaniżaną cenę potrawki z chrząszcza;
- teraz Halabarda Irmaka ma takie same właściwości i wygląd jak halabarda orków;
- nie jest już możliwe zdobycie za pomocą kodów pancerza króla z dodatku "Zmierzch Bogów";
- użycie kamieni teleportacyjnych od teraz kosztuje 10 Punktów Mana (tylko z włączonym AB);
- stary miecz Miloka jest teraz bronią jednoręczną;
- Łopata, Grabie i Miotła są od teraz uznawane za halabardy;
- nie jest już możliwe zarówno dodanie do paska szybkiego użycia jak i zjedzenie Szczawiu królewskiego;
- klucz Sigmora otwiera jedynie jego skrzynię;
- do szablonów niektórych "magicznych" obiektów dodano wartości, niezbędne do prawidłowego wyświetlania obrażeń zadawanych przez czary;
- szablon pochodni uległ zmianie, zaadaptowano go do możliwości upuszcania pochodni na ziemię;
- wypalona pochodnia ma od teraz własną ikonę.
- Kamienny korzeń od teraz należy do kategorii "Żywność i trucizny";
- Lobelia zielna nie może już zostać zjedzona;
- "Złota lista Ashtona", "List od Sanforda", "Rozkaz Surusa", oraz "Lista składników", są teraz przedmiotami z zadań, i nie mogą już zostać sprzedane.
III. Poprawki w pliku gui:
- dodano nowe ikony:
- ikonę dla wypalonej pochodni;
- ikonę dla przełączalnej zakładki ekwipunku "Inne/Dokumenty";
- ikonę dla przełączalnej zakładki panelu bocznego "Zadania/Postacie";
- ikony dla cech, "Przeklęte" (nie użyta w grze), oraz "Zamrożone";
- ikonki "Złote monety" oraz "Wykrzyknik";
- wszystkie właściwości ikony przerobione w jakości HD;
- wszystkie ikony dziennika przerobione w jakości HD;
- zmieniono ikony "Główne" i "Wszystkie" w dzienniku zadań.
IV. Poprawki w pliku _compiledAnimation:
- dodano:
- brakującą animację dla ataków z użyciem lasek i broni dwuręcznych;
- przykłady animacji dla dialogu komend gestów SD_Mocking i SD_Thankful;
- animację rzutu Magicznym napojem dla bohatera z pochodnią;
- animację odskoku do tyłu z dodatku "Zmierzch Bogów";
- animacje interakcji bohatera z przedmiotami, gdy jest on w ruchu;
- Naprawiono animację wyciągania broni lub przedmiotu w trakcie ruchu: usunięto obrót tułowia bohatera w trakcie ostrzału przy standardowym ustawieniu kamery.
V. Poprawki tekstów w tabeli ciągów (Stringtable):
- poprawiono rozmaite błędy tekstów w grze;
- przywrócono linię utraconą przez CPT - HUD_ChestLocked ("Kufer zablokowany!");
- dodano nowe linie:
- UPD_Achievement ("Nowe osiągnięcie");
- UPD_Range ("Zasięg");
- UPD_INV_Written ("Dokumenty");
- UPD_NPC_Characters ("Postacie"), UPD_NPC_Merchants ("Kupcy"), UPD_NPC_Teachers ("Nauczyciele") oraz UPD_NPC_Comrades ("Towarzysze broni").
VI. Poprawki w plikach Infos:
- przywrócono komendy gestów utracone w CP 1.75;
- naprawiono sekwencje SVM podczas uczenia się zdolności "Zęby, szpony i rogi" i "Pozyskiwanie skór gadów";
- poprawiono sekwencję komend w skrypcie BPANKRATZ3490;
- wartości ciągu "IDs2" dla komendy "ShowGameMessage" w skryptach BPANKRATZ31540 i FILLER369 są wymienione zgodnie z normą.
VII. Poprawki w pliku _compiledMaterial:
- poprawiono twarz Miltena;
- materiały pancerzy z dodatku "Zmierzch Bogów", zostały zastąpione oryginalnymi materiałami z CP 1.74 (opcjonalnie).
VIII. Poprawki w pliku _compiledImage:
- tekstury pancerzy z dodatku "Zmierzch Bogów", zostały zastąpione oryginalnymi teksturami z CP 1.74 (opcjonalnie).
IX. Poprawki mowy w pliku Speech (tylko dla rosyjskiej wersji).
X. Poprawka pliku Changelog-112 (tylko dla rosyjskiej wersji).
XI. Poprawka czcionki (tylko dla rosyjskiej wersji).
XII. Dodano pliki ge3_cp_1_75_up_1_04_backup.ini, jako przykład ustawień nowych parametrów.
* - opcjonalne parametry gry można skonfigurować w pliku ge3.ini jedną z wartości odpowiedniego ciągu, więcej informacji szukaj w pliku Gothic_3_v1.75_Update_Pack_v1.04_Ge3IniSetup_Pl.txt
** - szczegółowy opis można znaleźć w pliku Gothic_3_v1.75_Update_Pack_v1.04_ForModders_Pl.txt