Dyskusja na temat modyfikacji 836948 2122

O temacie

Autor Simon Said

Zaczęty 27.12.2015 roku

Wyświetleń 836948

Odpowiedzi 2122

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?

Fexo

Dyskusja na temat modyfikacji
#880 2016-04-04, 10:47(Ostatnia zmiana: 2016-04-04, 11:07)
Wczoraj to podsumowanie staminy i głodu słabo mi wyszło dla tego pozwolę sobie na wypowiedź ale bardziej szczegółową.
Jeżeli chodzi o paski głodu, pragnienia i zmęczenia nie jest źle - Nawet ten pomysł mi się podoba bo dodaje trochę realizmu. Żarcia w grze mamy masę, problem z jedzeniem mamy na starcie potem wraz z eskploracją mamy go przy sobie od groma więc zbijanie pasku pragnienia i głodu nie jest kłopotem (w końcu zastosowanie dla pozostałego jedzenia które nie daje bonusów). Po drugie można je kupić - Z kasą w połowie gry też nie mamy już kłopotu - Znacznie więcej pieniędzy zdobywamy niż wydajemy więce z tymi aspektami nie ma problemu bo łato możemy to opanować.

Problem według mnie leży w staminie i już wyjaśniam czemu. Otóż Gothic 2 nie ma aż tak rozbudowanego systemu walki jak przykładowo Gothic 3/Skyrim gdzie mieliśmy paletę ciosów (ataki szybkie, lekkie, silne, obrona) w tych grach też stamina bądź jak kto woli wytrzymałość regenerowała sie w szybkim tempie podczas walki jak i poza nią. Natomiast Gothic 2 całościowo nie ma według mnie odpowiedniego systemu do wytrzymałość. Wystarczy spojrzeć na fakt walki postacią walcząca w ręcz z kilkoma silnymi przeciwnikami - Na początku tracimy ją jak wodę w kranie. Ledwie zaczniemy walkę i już jej nie mamy (Pozdrawiam z mojego łucznika na legendarnym) gdzie wykończyła mnie wytrzymałość. I nie ważne czy przeciwnik otrzyma obrażenia czy nie wytrzymałość spada. Mniejszy ból byłby gdyby uciekała od ciosów ale nie wystarczy, że trzymamy broń bądź celujemy z łuku (na początku zanim coś trafiłem to już jej prawie nie miałem - powodzenia). Fakt w R2.0 stamina też się regeneruję ale zanim wbijemy ją na sensowny poziom to gra często nas udupi.
Cóż mogę powiedzieć - Na legendarnym straciłem 30h gry, a były to dla mnie męczarnie gdy grałem postacią łucznika - Bo nie zabił mnie głód czy pragnienie - A wytrzymałość. To jest zarazem rozwinięcie i zakończenie wczorajszej dyskusji na ten temat.
Ps. Wytrzymałość dałoby się jeszcze uratować, gdyby chociaż trochę zmienić jej system byłoby świetnie. Chociażby minimalnie zwiększyć tempo jej odnawiania.
Przepraszam z błędy ort ale piszę z telefonu.
 
COLORBLIND

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wytrzymałość dałoby się jeszcze uratować, gdyby chociaż trochę zmienić jej system byłoby świetnie. Chociażby minimalnie zwiększyć tempo jej odnawiania.

Oglądałem kilka gameplayów i faktycznie, wytrzymałość strasznie wolno się odnawia. Nawet na gameplayach Simena to widać, a on gra na łatwym. W takim Skyrimie czy nawet Dark Souls jest to błyskawiczne, wystarczy kilka sekund i już mamy całą wytrzymałość odnowioną. I nie wiem czy dobrze piszę, ale z tego co gdzieś czytałem to podobno spadek paska wytrzymałości do zera obniża statystyki (i to chyba na stałe). Wg mnie jeśli miała by być wytrzymałość to na takiej zasadzie jak właśnie w Dark Souls, gdzie ma znaczenie w długich i trudnych walkach z bossami albo takich z wieloma przeciwnikami, kiedy to trzeba umiejętnie zarządzać energią i czasami przejść do defensywy by odnowić pasek wytrzymałości.
Kosztem szybszego odnawiania się wytrzymałości można by nieco dodać HP przeciwnikom. W Gothicach nie ma silnych, szybkich ciosów, rollowania, ale można by sporo wytrzymałości zabierać gdy wyprowadza się combo albo zadaje krytyczne obrażenia.
 

Fexo

Fexo

Użytkownicy
Тебе нужна помощь?
posty167
Propsy152
ProfesjaConcept Artist
  • Użytkownicy
  • Тебе нужна помощь?
Dokładnie tak jak mówisz. Grając łucznikiem zanim coś zabiłem to już nie miałem wytrzymałość, a łucznikiem zanim strzelimy to trzeba też wycelować. Być może na niższych poziomach niż legendarny łucznik ma sens. Bo jak na razie te 30h poszło w plecy. Ponoć obniżał tymczasowo jednak ja tego nie zauważyłem bo zawsze starałem się nie schodzić do zera wytrzymałości. Co do Dark Soulsów, Gothic w R2.0 posiada sporo walki o nikt temu nie zaprzeczy dla tego spadek wytrzymałości, a tempo jej regeneracji to jakiś żart. Skoro stawiają na realizm no to trochę słabo wygląda fakt, że w walce z 30 orkami nagle chowamy miecz i pijemy miksturkę wytrzymałości.
Tak jak mówiłem z wszystkich nowości w obecnej wersji Returninga tylko wytrzymałość mi się nie podoba. Głód jak i pragnienie okej. System wytrzymałość natomiast jest moim zdaniem trochę niedopracowany. Ale to moja prywatne zdanie i nie hejtuje oczywiście tego systemu. Bo jak mówiłem jest dobry i gdyby go trochę udoskonalić byłby idealny.
 
COLORBLIND

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
W Returningu 2.0 pierwotnym założeniem miało być, że tracimy siłę/zręczność/hp itp ze spadkiem wytrzymałości, ale wraz z jej przywróceniem mieliśmy ją odzyskać. Jednak coś powodowało, że siła itd. nie wracały, więc uznano, że będzie tylko hp.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Brimstone

Brimstone

Użytkownicy
posty117
Propsy43
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
Ewentualnie całkowicie ją wywalić, bo system wytrzymałości do Gothica dwójki pasuje jak ograniczenie prędkości do 30 kilosów na godzine w Need For Speed.
 

Squerol

Squerol

Użytkownicy
twój stary
posty712
Propsy547
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • twój stary
@Brimstone Co do punktów nauki:
- Łatwy - po 25 cały czas,
- Normalny - po 20 cały czas,
- Trudny - po 15 do 50 poziomu, później tylko po 10 PN,
- Legendarny - cały czas po 10,
Tak wyczytałem z changeloga :)

Na rosyjskim forum napisałem propozycję dotyczącą tych "utrudniaczy" w temacie "Propozycje dotyczące moda", dostałem już 2 podziękowania od rosjan (coś a'la propsy), w tym jedno od "globalnego moderatora", ale jazda :) Wątpię żeby twórcy wzięli sobie to do serca, ale nie zaszkodzi spróbować :)

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Kurczę coś sporo tych punktów nauki na normalu, myślałem, że jest po 15.
 

Brimstone

Brimstone

Użytkownicy
posty117
Propsy43
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
@Brimstone Co do punktów nauki:
- Łatwy - po 25 cały czas,
- Normalny - po 20 cały czas,
- Trudny - po 15 do 50 poziomu, później tylko po 10 PN,
- Legendarny - cały czas po 10,
Tak wyczytałem z changeloga :)

Na rosyjskim forum napisałem propozycję dotyczącą tych "utrudniaczy" w temacie "Propozycje dotyczące moda", dostałem już 2 podziękowania od rosjan (coś a'la propsy), w tym jedno od "globalnego moderatora", ale jazda :) Wątpię żeby twórcy wzięli sobie to do serca, ale nie zaszkodzi spróbować :)

Dzieki za pomoc, własnie o to mi chodziło. Kurde, 20 punktów nauki na normalnym, albo to bedzie łatwe strasznie, albo sporo nowych rzeczy jest do nauki.
Co do Rosjan, to z tego co czytałem to oni przeciez już wywalczyli do, by na Easy nie były zablokowane zadania, wiec oni mają mózg.
 

Rabittous

Rabittous

Użytkownicy
Syn boży
posty174
Propsy76
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Syn boży
No to fakt, wytrzymalosc ucieka nawet jak sie wyjmie łuk. Serio kurwa, to taka ciężyna  potrzymać sobie łuk? :D jeszcze rozumiem gdyby Bezimienny mial chodzic z napiętą cięciwą, wtedy to i owszem spadek wytrzymałość ma sens (kto kiedykolwiek strzelał z prawdziwego łuku, nie bloczkowego, to wie o czym mowie :) )

No ale ten zjebany system ze spadkiem staminy z wyciagnietym lukiem byl juz w pierwszym returnie. Szkoda, ze nikt nie wpadl na to, zeby sie tego pozbyc.


Ogolnie pomysl ze stamina zly nie jest, ale wykonanie fatalne. Wystarczy podskoczyc 4 razy, zeby nie miec staminy, a zeby pasek sie zregenerowal to trzeba stac 5 minut heh
 
#Król_GothicSite

sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z tego co widziałem to nawet skradanie się również uszczupla wytrzymałość, na poziomie łatwym 8 punktów na krok. Niby niewiele, ale ziarnko do ziarnka...

Ogolnie pomysl ze stamina zly nie jest, ale wykonanie fatalne. Wystarczy podskoczyc 4 razy, zeby nie miec staminy, a zeby pasek sie zregenerowal to trzeba stac 5 minut heh
Może stąd te długie czasy potrzebne na ukończenie R2.0? Chyba możemy założyć, iż pod tym względem Returning 2.0 jest bardziej hardkorowy od Dark Soulsa. :) Włączyłem sobie DkSa przed chwilą, pobiegałem, pomachałem bronią i tam to wygląda zdecydowanie inaczej, a sama wytrzymałość regeneruje się błyskawicznie.
 

Marid

Marid

Użytkownicy
Filozofia "xD"
posty657
Propsy256
Profesjabrak
  • Zbanowany
  • Filozofia "xD"
Widzę, że ludzie narzekają, to i ja ponarzekam xD. Ogólnie, gram na ciężkim. Że tak zacytuję pewnego znanego z filmiku na yt skolopendromorfa "to jest dramat kurwa". "Pojedynki" (hahaha, pojedynki kurwa, buhehehe) NPC polegają na tym, który pierwszy wyciągnie miecz, cztery razy wczytywałem grę, bo to Wambo zabijał Asmala xD. Tak moi milusińscy, jebany strażnik zabijał 4 razy wyszkolonego w sztuce rozpierdolu MISTRZA GILDII ZABÓJCÓW, KTÓRY LEGENDARNEGO BEZIMIENNEGO Z 5K HP MIAŁ NA 4 STRZAŁY. Już nie wspominając o misji w której pojawiają się w Khorinis nieumarli - strażnicy przy obydwu bramach martwi, pół obozu bractwa martwe, pół farmy Bengara - martwe, pół karczmy Orlana - martwe xD. Maksymalnie udało mi się wyciągnąć w 7 rozdziale 7 tys. hp, co kosztowało mnie w chuj wyrzeczeń, a i tak dwóch orków to maksimum co mogę wziąć na klatę.No i oczywiście nie wspominając już o wyżej wspomnianej niedojebanej wytrzymałości - 50 na sekundę skradania. Serio, kurwa? To skoro tak, to może zamiast maksymalnej 1000 wytrzymałości, dalibyście jej kurwa ruscy 10 tysięcy? ALBO WIEM KURWA - OBNIŻYLI Z 50 DO 10 MAKSIMUM 20. Ochrona przed ogniem i magią? A na co to komu xD. Ogniste strzały wypuszczane przez orków, śmiertelne pociski wypuszczane przez poszukiwaczy,szały Beliara puszczane przez demony czy nawet ten obszarowy czar co wylatuje taka czaszka z dymem puszczane przez starożytnych magów z płaskowyżu Adanosa? Nie robię sobie z nich nic, nawet stojąc na przeciwko takiego czarodziejskiego typka bez zbroi, bo zadają w przedziale 50/100 obrażeń. Co śmieszniejsze, obrażenia te NIE ZMIENIAJĄ SIĘ xD w zależności od posiadanej odporności na broń, to samo tyczy się obrażeń od broni białej czy dystansowej. Prosty przykład co do tego ostatniego, umownie : masz 5000 hp. 0 ochrony przed bronią białą - zadają ci 1500 obrażeń jednym strzałem. 500 ochrony przed bronią białą ... TAK, NIE POMYLIŁEŚ SIĘ - RÓWNIEŻ 1500 OBRAŻEŃ JEDNYM STRZAŁEM xD. No ogólnie, jak ktoś chce uniknąć stresu, nie polecam legendarnego ani ciężkiego. Po 15 minutach gry i odbytych pierwszych 3/4 potyczkach człowiek dostaje histerycznego ataku śmiechu połączonego z głupawką i ciężką nerwicą.

Zapomniałem jeszcze wspomnieć, a jakże xD. "Piękny" system spania maksymalnie 9 godzin na dobę i teraz uważajcie. Tego "wspaniałego" systemu nie obchodzi, czy odespaliśmy całe 9 godzin na raz, czy rozłożyliśmy (tak jak ja to robiłem) czas na 5/4. 9 godzin i chuj. Nawet jak mieliście kilka godzin z poprzedniego dnia (czyli np. mamy 9 godzin bo nie spaliśmy bo robiliśmy questy, i poszliśmy spać o 15.00 i spaliśmy do równej północy, to i tak wybija 0.01 i możemy powtórzyć sekwencję senną xD. Może i by to wypaliło GDYBY RUSCY NIE DALI KURWA QUESTÓW, NA KTÓRYCH WYKONANIE TRZEBA CZEKAĆ DWA CZY TRZY JEBANE DNI "BO NPC SIĘ ZASTANAWIA". Teraz szybka kalkulacja - nie masz nic do roboty bo wypełniłeś wszystkie dostępne questy i czekasz, aż NPC się zastanowi i odblokuje swoim questem dalej jakiś tam wątek? Czyli śpisz 9 godzin iii ... taaak - 15 jebanych godzin CZEKASZ, TAK, DOSŁOWNIE CZEKASZ, ustawiasz sobie chuj wie gdzie postać, zostawiasz włączonego Gothica i kurwa czekasz. Nie tak, jak zawsze przesypiasz do następnego dnia, tylko CZEKASZ. Kurwicy można dostać, wiedząc, że żeby kontynuować rozgrywkę musisz albo zostawić włączoną grę i patrzeć się jak popierdolony w ekran jak bezimienny siada dupą na trawie, albo idziesz na kilkudziesięcio minutowy spacer i dopiero z powrotem siadasz do gry.

Ogólnie rzecz ujmując. Returning do "ogrania" jest na łatwym". Na normalnym staje się grą "wkurwiającą, ale do ogrania". Ciężki i legendarny - omijać szerokim łukiem.

PS: Słyszałem, że ponoć ruscy jeszcze lepiej dopierdolili. Niektóre nowe questy (nowe w sensie te dodane do returninga 2.0, a nieobecne w poprzednim) są ... NIEOBECNE, DOPÓKI NIE WŁĄCZYMY GRY NA POZIOMIE... TAK KURWA, ZGADLIŚCIE xD, NA TRUDNYM I WYŻEJ. Ręce kurwa opadają i się nie podnoszą.

O złocie już raczej wspominać nie powinienem - w późniejszych etapach 30 tysięcy sztuk złota za +5 do siły, npc wymagający do ukończenia questa po 2/3/4/5 tysięcy sztuk złota, a w nagrodę dostajemy ... 300 do 1000 expa i 100 do 500 sztuk złota. Tym akcentem moi mili zakończę i powtórzę - ciężki i wyżej, to jest kurwa dramat. Pozdrawiam.
 
"Philosophia. Znaczy po Grecku "miłość do mądrości". Myślisz, że teraz jeździlibyśmy mercami i beemkami gdyby nie Grecy? Albo gapili się w płaskie ekrany telewizorków plazmowych?"

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Cytuj
PS: Słyszałem, że ponoć ruscy jeszcze lepiej dopierdolili. Niektóre nowe questy (nowe w sensie te dodane do returninga 2.0, a nieobecne w poprzednim) są ... NIEOBECNE, DOPÓKI NIE WŁĄCZYMY GRY NA POZIOMIE... TAK KURWA, ZGADLIŚCIE xD, NA TRUDNYM I WYŻEJ. Ręce kurwa opadają i się nie podnoszą.

Sorry, ale teraz sobie ze mnie kpisz... Tyle razy to już omawialiśmy i już było mówione, że to już dawno temu zostało wyłączone....
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



K0nopa

K0nopa

Użytkownicy
Barbarzyńca
posty700
Propsy278
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Barbarzyńca
No to ciekawe. Bo jak pokazał Squerol na filmiku 3 bossy jako czarne trolle. On gra na hardzie. Nie pamietam juz kto, ale ktos poszedl w to samo miejsce w tym samym rozdziale i tych trolli nie bylo a gral na nizszym poziomie trudnosci. Naprawde nie moge znalezc kto to byl.
EDIT: Dobra mam. Osobą szukającą był SiemaczyS
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Było wspomniane, że zadania odblokowane były, ale jakieś potwory czy itemy nie.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Skoro tak, to co? Naprawdę Wam to przeszkadza? Różnica w paru itemkach/potworach? Wcześniej była kwestia jakiś wątków, a tutaj itemy. Zabieg, który jak Sentinel pisał jest podobny do Dark Soulsów i NG+ i naprawdę, robi Wam to coś złego?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



sebogothic

sebogothic

Użytkownicy
posty381
Propsy244
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Akurat to uważam za plus, że poziomy trudności różnią się czymś więcej niż tylko ilością obrażeń/doświadczenia.
 

Draks

Draks

Użytkownicy
Gothic 2 Nowy porządek
posty1715
Propsy766
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Gothic 2 Nowy porządek
Jeśli mogę coś dopowiedzieć to robi mi to bardzo złego, chciałbym zdobyć każdy item i exp, odpaliłem grę na normalnym i tragedii nie ma, chodź łatwo nie jest, ale jak czytam jakie cyrki są na poziomie trudnym, to jest po prostu jakaś porażka, najlepszym rozwiązaniem w tej chwili było by, gdyby Rosjanie wprowadzili standardowo wybór poziomu trudności, i dodać takie menu w którym sobie zaznaczasz, system głody, czy tam sen 9 godzin, według mnie takie rzeczy to mogli w simsach dodać a nie w grze RPG, gdzie żeby ruszyć fabułę trzeba czekać parę dni.
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Gratuluję Draks, właśnie napisałeś swoją pierwszą merytoryczną wypowiedź w tym temacie. :ok:
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Niemy

Niemy

Użytkownicy
posty477
Propsy50
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dla mnie modyfikacja jest super. Jedyna rzecz, która przeszkadza, to wytrzymałość. Tak jak pisali inni, złazi w sekundę, a regeneruje się nie wiadomo ile. Jak dla mnie to kpina, że za każdy odskok z bronią w ręce, blok czy po prostu skok zabiera jej aż tyle. Jeszcze to cholernie denerwujące "spowolnienie", jedyna rzecz, przez którą odechciewa mi się grać. Chociaż nie lubiłem wytrzymałości nawet ze starej wersji returna, to ona przynajmniej nie była taka uciążliwa i dało się ją wytrzymać, choć też najchętniej bym to wyrzucił. Fajny pomysł, ale bardzo słabe wykonanie. Do tego nie ma opcji wyłączenia tego. No dobra, wypłakałem się. Miłego wieczorku wszystkim. :)
 

Foytaz

Foytaz

Użytkownicy
posty55
Propsy1
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
"Pojedynki" (hahaha, pojedynki kurwa, buhehehe) NPC polegają na tym, który pierwszy wyciągnie miecz, cztery razy wczytywałem grę, bo to Wambo zabijał Asmala xD. Tak moi milusińscy, jebany strażnik zabijał 4 razy wyszkolonego w sztuce rozpierdolu MISTRZA GILDII ZABÓJCÓW, KTÓRY LEGENDARNEGO BEZIMIENNEGO Z 5K HP MIAŁ NA 4 STRZAŁY.

Też miałem okazję przekonać się, że Wambo to tak naprawdę Legendarny Kensai  :cool:

Widziałem też Laresa kładącego niemal sekwencją combosów 3 zębacze bez zadraśnięcia a padającego podczas potyczki z 3 goblinami uzbrojonymi w śmiercionośne lagi.  :lol2:
 


0 użytkowników i 8 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry