Problem z nauczycielem. 2446 9

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 24.08.2015 roku

Wyświetleń 2446

Odpowiedzi 9

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Witam. Otóż niedawno stworzyłem nową umiejętność (zamieniłem firemaster na "Walka dwoma mieczami"). Lecz teraz mam problem postępowałem zgodnie z innymi tematami ale gdy dodaje że npc mnie nauczy tej umiejętnośc to wywala error lub npc nie uczy mnie tej umiejętności. I tutaj proszę o pomoc w napisaniu właściwego if B_TeachFiremaster (self, other, 1) <---- tego (nie wiem jak to nazwać).
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Tak się dzieje jak się kopiuje skrypty bez wiedzy co to jest. Pokaz co za error dostajesz i pokaz swoje skrypty ,które nie działają.
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota

Siemekk
Złote Wrota

Problem z nauczycielem.
#2 2015-08-25, 12:48(Ostatnia zmiana: 2015-08-25, 19:25)
INSTANCE DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA (C_INFO)
{
   npc          = ZAB_001_TIZGAR;
   nr           = 6;
   condition    = DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_Condition;
   information  = DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Możesz mnie czegoś nauczyć?";
};

FUNC INT DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_TIZGAR_HELLO1))
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_15_01"); //Możesz mnie czegoś nauczyć?
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_03_02"); //Oczywiście potrafię walczyć dwoma ostrzami...
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_03_03"); //To rzadka umiejętność tu na Khorinis.
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_15_04"); //Nauczysz mnie tego?
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_03_05"); //Oczywiście ale pamiętaj ostrza są jak przedłużenie twojej ręki.
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_03_06"); //Nie pozwól aby wpadły w niepowołane ręce. A i pamiętaj ostrze jest jak twoja ręka.
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_15_07"); //Potrafię walczyć mieczem...
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_03_08"); //W to nie wątpie ale pamiętaj. Twój drugi miecz na zawsze zostanie w twojej ręce. Nawet po pobicu czy gwałcie he he .
    AI_Output (other, self ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_15_09"); //Rozumiem.
    AI_Output (self, other ,"DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA_03_10"); //A i jeszcze jedno musisz być mistrzem broni jedno lub dwuręcznej aby poznać tę sztukę.
};

//========================================
//-----------------> HELLO7
//========================================


INSTANCE DIA_TIZGAR_HELLO7 (C_INFO)
{
npc = ZAB_001_TIZGAR;
nr = 7;
//condition = DIA_TIZGAR_HELLO7_Condition;
//information = DIA_TIZGAR_HELLO7_Info;
permanent = TRUE;
description =  "Naucz mnie, walczyć w stylu asasyna! 30 LP";
};                       

FUNC INT DIA_TIZGAR_HELLO7_Condition()
{
if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_TIZGAR_DWAOSTRZA))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_TIZGAR_HELLO7_Info()
{
AI_Output (other ,self,"DIA_TIZGAR_HELLO7_15_00"); //Pokaż mi, jak walczyć dwoma mieczami.

if B_TeachFiremaster (self, other, 1) // tu unknown identifier  b_teach...
{
AI_Output (self ,other,"DIA_TIZGAR_HELLO7_04_01"); //Dobrze. Najpierw musisz nauczyć się odpowiednio rozłożyć ciężar swojego ciała.
AI_Output (self ,other,"DIA_TIZGAR_HELLO7_04_02"); //Gdy to uczynisz uderzaj jednym mieczem i drugim po kolei. Miecze zrobią resztę. Ruszaj się i zaskakuj przeciwnika.
AI_Output (self ,other,"DIA_TIZGAR_HELLO7_04_02"); //Wal z dwóch mieczy powoli i starannie złap wroga w kleszcze i nie pozwól mu uciec. To wszystko. Miecze musisz znaleść sam powodzenia.
};
};
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Funkcja istnieje?

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
W sensie jak ma istnieć?
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
INSTANCE DIA_TIZGAR_HELLO7 (C_INFO)
{
   npc         = ZAB_001_TIZGAR;
   nr         = 7;
   //condition   = DIA_TIZGAR_HELLO7_Condition;
   //information   = DIA_TIZGAR_HELLO7_Info;
   permanent   = TRUE;
   description   =  "Naucz mnie, walczyć w stylu asasyna! 30 LP";
};

czemu sa condition i information zakomentowane ?


if B_TeachFiremaster (self, other, 1) // tu unknown identifier  b_teach...
B_TeachFiremaster  ta funkcja musi istnieć przed jej użyciem. coś na styl tego :
func int B_TeachFiremaster (var C_NPC slf,var C_NPC oth, var int n) {};
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Condition i information są zakomentowane ponieważ to w osobnym pliku i zapomniałem odkomentować.
A co do tej funkcji gdzie ją musze wpisać do jakiego pliku?
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Gdzie chcesz byle by była skompilowana przed jej użyciem. Najprościej jak w ten sam folder gdzie jest reszta i dopisz ja do gothic.src tak samo jak są inne 
 


Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1153
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Errora już nie wywala. A teraz mam tak że jak pogadam z npc i dam tą opcję to nic nie mówi ani nie daje umiejętności. (wkleiłem do pliku z magicznymi kręgami)
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
No by dało ci skill to trzeba już samemu zaprogramować
i odkomentuj te info i condition ...
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry