Robienie patcha ? 3712 13

O temacie

Autor kolot17

Zaczęty 14.04.2015 roku

Wyświetleń 3712

Odpowiedzi 13

kolot17

kolot17

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Mam takie pytanie: Jeżeli chcę zrobić patcha do moda to jak mam to zrobić ? np. w returningu jest patch 1.3 i chciałbym dodać kolejnego "patcha" który by wprowadzał zmiany takie jakie ja bym chciał. Na jakiej zasadzie działa nadpisywanie plików ? Robiłem coś takiego: Wypakowywałem skrypty z returninga, zmieniałem co chciałem, kompilowałem, robiłem paczkę z modem i na koniec dodawałem informacje do pliku .ini. Zauważyłem że są tam wczytywane 3 pliki - Returning, Spolszczenie, patch 1.3. Sprawdzałem zawartość każdego i część plików się powtarzała, a miała zmienioną  zawartość czyli się nadpisywały. I jak doprowadzić do tego aby się nadpisały i były używane skrypty z mojego "patcha". Przepraszam jeżeli napisałem niezrozumiale.
                                                                                                                                         
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie jestem tego na 100% pewien, ale z moich obserwacji wynika, że decyduje o tym data utworzenia pliku .vdf <- im plik nowszy, tym ma większy priorytet w przypadku nadpisywania powtarzających się elementów z pozostałych paczek vdf.

kolot17

kolot17

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Niestety ale chyba tak to nie działa. Zrobiłem paczkę z modem ale jedyne zmiany jakie były to zmiana PN na LP jednakże tego co ja zmieniałem nie było.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sprawdzałeś na starych zapisach czy odpalałeś nową grę?  Bo spora część zmian skryptowych tego wymaga.

Splash

Splash

Moderator
posty4210
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Wypakowujesz skrypty moda; dekompilujesz je GothicSourcerem; przerabiasz je według własnego uznania; parsujesz, by się skompilowały (o ile nie mają błędów); tworzysz jak należy paczkę zawierającą skompilowane, przerobione przez ciebie skrypty. Paczka ma być w rozszerzeniu .mod, nie .vdf. Umieszczasz paczkę w folderze data/modvdf; otwierasz plik konfiguracyjny Returninga; szukasz linijki vdf =
Są tam napisane z jakich paczek .mod korzysta mod. Poprzedzasz dwoma spacjami i dopisujesz nazwę własnej paczki.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kolot17

kolot17

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Na nowej grze też nic. Chyba że to ja coś źle robię. Zrobiłem paczkę z modem która zawierała skompilowany plik gothic.dat i ou.bin i za drugim podejściem próbowałem jeszcze z samymi plikami .d . Aha czy wystarczy jak zmian dokonam tylko w gothic sourcerze i potem skompiluje to ? To że dodaje info w pliku konfiguracyjnym to wiem.
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Splash racja, w tym przypadku nie chodzi o pliki .vdf tylko .mod - moje przeoczenie. Niemniej zależność z datami wciąż powinna działać tak samo.

kolot17 - zachowałeś poprawną strukture katalogów wewnątrz paczki z modem?

kolot17

kolot17

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Tak. chyba nie przeszkadza jeżeli dałem do paczki tylko skompilowane pliki gothic.dat i ou.bin ?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4210
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Niemniej zależność z datami wciąż powinna działać tak samo.
Tak jest tylko w przypadku plików vdf. W pliku konfiguracyjnym moda sam ustalasz ich kolejność :D
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Niemniej zależność z datami wciąż powinna działać tak samo.
Tak jest tylko w przypadku plików vdf. W pliku konfiguracyjnym moda sam ustalasz ich kolejność :D
Jesteś pewien?:P Bo właśnie sprawdziłem na Returningu. Gra odpala się z patchem 1.3 a jej plik .ini, wygląda tak:

VDF=ReBalance_V2_1.mod  Rebalance_2.1_PL.mod  Rebalance_2.1_patch_1.3_.mod

I jedyne co zrobiłem to przepakowałem plik Rebalance_2.1_PL.mod tak żeby miał dzisiejszą datę utworzenia. I to wystarczyło, żeby przy nowej grze nie wczytywała się już wersja 1.3 tylko starsza.

Splash

Splash

Moderator
posty4210
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
Czuję się zawiedziony :wstyd:
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kolot17

kolot17

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
ok czyli data ma znaczenie jednakże zmian u mnie nie widać. Wypakowywałem Rebalance_2.1_patch_1.3_.mod zmieniłem co chciałem a następnie zrobiłem paczkę ale zmian w grze nie widzę.
 

Splash

Splash

Moderator
posty4210
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
A paczkę dobrze zrobiłeś? Pokaż screena.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

kolot17

kolot17

Użytkownicy
posty41
Propsy1
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

kolot17

Robienie patcha ?
#13 2015-04-14, 17:28(Ostatnia zmiana: 2015-04-14, 18:16)
Dobra nie wiem jak ale tym razem działa. Zrobiłem wszystko krok po kroku od początku i jakimś cudem działa. Temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry