Masowe przesunięcie vobów 9773 20

O temacie

Autor Myrron

Zaczęty 3.04.2015 roku

Wyświetleń 9773

Odpowiedzi 20

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Witam. Przesunąłem fragment świata w inne miejsce i chciałbym wraz z nim przesunąć voby, ale nie wiem jak to zrobić. Mam na myśli to , że pozostają one na starych pozycjach. Jest możliwe masowe przesunięcie vobów? Jeśli tak to proszę o odpowiedź jak tego dokonać  :ok:
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nie jestem pewny, czy to jest możliwe.

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie wierzę, że mozolne przestawianie po jednym vobie to jedyne wyjście. Na pewno da się to robić łatwiej. Może coś z uncompiled zen? Tylko edycja w pliku każdego voba i wpisanie jego nowych koordynatów byłaby mniej mozolna, ale nadal za wolna.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Nie wierzę, że mozolne przestawianie po jednym vobie to jedyne wyjście.
To uwierz. Gothic to stara gra i nie posiada innowacyjnych rozwiązań ws. modyfikowania jej. Jeżeli chcesz żeby wszystko szło jak po maśle, to wypróbuj inną grę, a nie modyfikuj kilkunastoletniego starocia i oczekuj cudów.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Ikarusem w sumie można.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Ej a może zSlang ?  Autor ikarusa zrobił go to programowania świata. Na pewno sie z nim da.
WoG.de zSlang
 


bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W modzie Odyseja do Khorinis dołączono zen Jarkendaru zachowując przy tym pozycję vobów z obu tych światów, także chyba się da, pytanie tylko jak:P

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Przyznam, że ten zSlang wygląda dosyć ciekawie. Co prawda twórca przenosił tylko kilka vobów na krzyż, ale chyba powinno być to możliwe dla całego świata. Muszę się temu przyjrzeć, co prawda na programowaniu się nie znam(profesjonalna nauczycielka z informatyki, niby mamy C++ ale tylko ze 2 osoby coś z tego wiedzą i to nie z lekcji) ale nie wydaje się to jakoś specjalnie zaawansowane. Z tego co rozumiem muszę oznaczyć świat za pomocą jakiś czterech vobów, a potem za pomocą dwóch, ale dokładniej i napisać skrypt do tego. Jeśli ktoś wie więcej albo umie dokładniej wyjaśnić to miło by było, gdyby podzielił się wiedzą, bo takiej rzeczy na tym forum nie widziałem, a może się komuś przydać :)
 

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
@Odświeżam

Metodą prób i błędów udało mi się przenieść masowo voby, ale pojawił się poważniejszy problem. W niektórych miejscach są ogromne spadki FPS(w zSpy pełno komunikatów xd3d_numAlphaPolys>=MAXALPHAPOLYS (Too many alphapolys)), aż w końcu wyświetla się komunikat "RNDMAN: too few alphaVOBs!" i spacer się zawiesza. Mniej więcej dowiedziałem się, że chodzi o to, że Gothic ma limit wyświetlania poligonów z kanałem alpha(limit bodajże 200). Nie rozumiem jednak tego, bo przeniosłem cały świat wraz z vobami i są w tych samych miejscach na mapie, a ściny występują. O co może chodzić? Ma to coś wspólnego z portalami? Proszę o pomoc :)

PS. Wiem, że można Ikarusem zwiększyć limit, ale nie o to tu chodzi, bo wcześniej ścin nie było.
 

gothic1210
  • Gość
Pokaż może na screenie w jakim to jest stanie. 
 

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Myrron

Masowe przesunięcie vobów
#10 2015-04-04, 18:59(Ostatnia zmiana: 2015-04-04, 19:05)
Nie wiem w czym to pomoże, ale proszę. Jest to screen z przykładowego miejsca, które udało mi się wypatrzeć, ale to samo dzieje się jak wchodzi się na górny zamek, jak wychodzi się z sali tronowej przez wejście przeciwległe do tronu, oddali się kamerę z widokiem na zamek oraz patrzy się mniej więcej w stronę wieży. Póki co te lagi występują tylko na tym obszarze, w innych nic takiego nie wykryłem.

Link 1
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Światło dynamiczne :ok:

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Rozwiń swoją myśl, bo nie wiem o czym piszesz :P
Światła dynamiczne mają głównie pochodnie i obiekty wymagające fajnego, wielokolorowego podświetlenia. W portalach jest statyczne. Generalnie nie wiem o co ci chodzi xd
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Coś mi się pojebało.
Nvm :F
Możliwe, że przenosząc świat, mogły się zdoublować poligony, ew. itemy.

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Wydaje mi się, że chodzi o voby, ale jakim cudem jest za dużo tych z funkcją alpha, skoro przed przeniesieniem problemu nie było. 
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Miałem na myśli voby nie itemy :facepalm:
Znów pomyłka.
Alphapolys mogą dotyczyč poligonów ( ścian obiektów ) z kanałem a!pha.
Trzeba sprawdzić, czy ten program nie zdoublował części świata lub vobów

Post połączony: 2015-04-04, 20:20
No i zostaje też zmiana widoczności na mniej

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Nie widać, żeby cokolwiek zostało zduplikowane, Zmiana widoczności odpada, przed przesunięciem lagów nie było, więc coś musi być na rzeczy. Do tego czasu proszę o możliwą pomoc i opinie, wszystko może się przydać.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Otwórz ten ZEN w Blenderze i sprawdz, ile ma trisów ( górny prawy róg ).
Potrzebny będzie Kerrax, potem wciskasz import ZEN.
Jak masz ZEN z przed przenosin, to sprawdz, ile on też ma trisów.

Myrron

Myrron

Użytkownicy
posty34
Propsy9
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Myrron

Masowe przesunięcie vobów
#18 2015-04-06, 16:37(Ostatnia zmiana: 2015-04-06, 16:44)
Wersja przed zmianami: Ve:55441, Fa:110941
Wersja po zmianach: Ve: 43979, Fa:169944

Dodam, że po zmianach pojawiła się też palisada, która oddzielała tereny orków w GII.


Skompilowałem też ten stary świat i przeniosło mi go w inne miejsce i jak patrzę się na wszystkie voby, to laguje. Tak jakby w wersji po zmianach wszystko było na raz renderowane. Może faktycznie coś z portalami? Jeśli część jest uszkodzona, to w sumie logicznym byłoby, że cała zawartość budynku będzie "outdoor" i szybko wyczerpuje limit alphamesh.
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Po prostu coś spierdoliłeś. Gothic nie jest idealny pod względem edycji świata. Moim zdaniem zamiast naprawiać ten zepsuty zen, powinieneś wrócić do wersji przed posuwaniem tych vobów, i spróbować zrobić od nowa. Tym razem zapytaj się na niemieckim wogu, jeżeli używasz zslang, na pewno ci poradzą jak zrobić to poprawnie.  :)
 



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry