Gimp/Photoshop-zagwozdki. 14183 24

O temacie

Autor Quatrosss

Zaczęty 9.02.2015 roku

Wyświetleń 14183

Odpowiedzi 24

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Ogólnie są 2 opcje, których lepiej nie mieszać.
1) malujesz teksturę ręcznie z głównymi cieniami i światłami na teksturze diffuse (color)
2) tak jak Fartuess pisze - wypalasz normalmapę, AO i cavity. (2 ostatnie mogą być nawet na podstawie normalmapy,  w programie takim jak Knald, Crazybump itp.)
Radziłbym unikać malowania świateł i cieni na diffusie i używania równocześnie normalmapy

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Można na diffuse bardzo lekko dać światło z normal mapy tak, żeby model nie wyglądał słabo jak jest oświetlany tylko ambientem. Chyba, że się używa rim shadera, to wtedy pewnie można sobie to odpuścić.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Jedairusz

Jedairusz

Moderator działu
Grafik 3D w Boombit
posty1022
Propsy1297
NagrodyVV
ProfesjaGrafik 3D
  • Moderator działu
  • Grafik 3D w Boombit
Cytuj
Można na diffuse bardzo lekko dać światło z normal mapy tak, żeby model nie wyglądał słabo jak jest oświetlany
Możesz rozwinąć o co chodzi? Prawdę mówiąc wydaje mi się to niewłaściwe.
Od tego jest cavity i concavity a nie jakieś kombinowane rzeczy z normalki. (pomijam wyjątki, gdzie pewne tricki z normalką są stosowane np. przy stylizowanej grafice a'la DOTA)

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cavity i concavity jest bardziej od wypukłości i wklęsłości. To też pomaga. Można się bawić różnymi trikami.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Tak w ogóle zna ktoś jakieś tutki, aby np na jakimś materiale zrobić ładne wypukłości i wklęsłości?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry