Gimp/Photoshop-zagwozdki. 16699 24

O temacie

Autor Quatrosss

Zaczęty 9.02.2015 roku

Wyświetleń 16699

Odpowiedzi 24

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Dziendobry :F
Posiadam wątek w dziale 3d, tutaj zakłam o tej samej tematyce lecz w 2d.

Posiadam teksturę drewna która mi się podoba, chcę w 2d zrobić drobny efekt jej wypukłości, a dokładniej aby krawędzie tekstury były tak jakby zagięte do dołu. How should i do it?

Post połączony: 2015-02-09, 17:08
Przy okazji, mszany brush.. istnieje coś takiego w sieci? Dla obojętnie jakiego programu graficznego, szukam od godziny i nic. Może samemu zrobić było by szybciej? Istnieją jakieś poradniki ciekawe/ew. sami wiecie jak tego dokonać?
 

Damian94

Damian94

Użytkownicy
posty648
Propsy538
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Musisz sprecyzować bardziej, może jakieś obrazy do tego co chcesz zrobić ? Tak samo "mszany brush"...
 
http://damiankijowski.blogspot.com/

http://drawcrowd.com/damian94

3dgraphicpl@gmail.com

https://www.youtube.com/watch?v=UCzyE8EWJhy

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
http://s10.ifotos.pl/img/cosjpg_wxwrprw.jpg
Mam teksturę zaznaczoną kolorem pomarańczowym ,a chce uzyskać taką jakby ramkę jak zaznaczyłem kolorem niebieskim. 
Mszany brush-chodzi mi o coś tego typu http://s2.ifotos.pl/img/cos1jpg_wxwrpxr.jpg
 

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty639
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Poszukaj Gimp nature brush może coś znajdziesz..
 

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

Gimp/Photoshop-zagwozdki.
#4 2015-02-10, 10:26(Ostatnia zmiana: 2015-02-10, 10:37)
Co z tymi krawędziami? Chcę zrobić je na teksturze, w gre wchodzi normalka. Tak aby wyglądało jakby ktoś przyciął drewno i zrobił się kant.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Możesz zastosować trik jakiego użyli w Torchlighcie - tam są tekstury rysowane (nie wiem czy takie Cię interesują), ale rozwiązali to świetnie: chodzi o to, że jedna ścianka jest jaśniejsza (zazwyczaj górna), natomiast inne są ciemniejsze - a jaśniejszy kolor przechodzi nieco poza krawędź. Przykładowy efekt masz widoczny na poniższym screenie na kamiennej balustradzie - jesteś w stanie stwierdzić, gdzie znajduje się krawędź?



Generalnie częstym i łatwym rozwiązaniem jest rozjaśnianie krawędzi. To widać np. tutaj na kamieniach:



Normalka nie została tu wcale użyta.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Dokładnie o to mi chodzi profesorze :D Chcę to uzyskać na fotorealistycznej teksturze z bardzo minimalnym efektem. Na balustradzie jest krawędź na krawędzi modelu natomiast ja chcę na płaskiej przestrzeni. Normalka wzmocniła by to rozwiązanie już w jakimś renderze. Tekstura zamieszczona na screenie jest handpainted więc bardzo łatwo to wykonać. Ja chcę w ps/gimpie zrobić coś co zaraz postaram się dosłać (chyba ,że wcześniej uda Ci się rozwiązać moją zagadkę)

Post połączony: 2015-02-10, 13:52
P.S. Drugi obraz się nie ładuje.
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Aha, w sensie że chcesz uzyskać efekt, jakbyś np. na jakimś blacie miał obszar jakby podniesiony o kilka milimetrów? Coś jak na poniższym zdjęciu, chociaż niekoniecznie wgłębienia i niekoniecznie biurko?



Generalnie możesz to zrobić w bardzo fajny sposób w programie do 3D za pomocą Render To Texture, np. 3DS Max, nie wiem czy w innych też jest taka opcja, ale pewnie tak. Robisz to tak:
1. Na swój model low poly nanosisz wymodelowane w high poly krawędzie, wgłębienia, dziurki. Generalnie nadaje się to do wszystkiego, pamiętam że kiedyś modelowałem skrzynię i w ten sposób dorabiałem metalowe okucia i dziurki od klucza. Sam model hp nie musi być połączony z lp, może nawet się nad nim lekko unosić.
2. Ustawiasz dużo różnego badziewia (nie pamiętam co i jak, robiłem to kilka lat temu).
3. Mapujesz swój model lp tak, żeby pasował do tekstury (podejrzewam, że był już wcześniej zmapowany).
4. Używasz Render To Texture - program generuje Ci różne mapy, np. normalkę, ambient occlusion.
5. AO łączysz w Photoshopie ze swoją teksturą za pomocą mieszania. Jeśli tekstura ma własną normalkę, to także jakoś da się je połączyć.

Generalnie jeśli chodzi Ci o jakąś prostą wypukłość, to możesz to zrobić w Photoshopie za pomocą Opcje Mieszania -> Faseta i Płaskorzeźba, ale RTT daje dużo większe możliwości, ładniejszy, bardziej naturalny i pełniejszy efekt, no i generalnie warto się go nauczyć.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

Gimp/Photoshop-zagwozdki.
#8 2015-02-10, 14:15(Ostatnia zmiana: 2015-02-10, 15:05)
http://s5.ifotos.pl/img/f1jpg_wxwxqrq.jpg <Dokładnie o to mi chodzi. Czyli jak napisałeś, chce aby był wypukły na parę milimetrów. Trafiłeś w 10-tkę.

Post połączony: 2015-02-10, 14:17
Nie rozumiem już na wstępie , w jaki sposób mam wykonać te krawędzie? Tworzę tak jakby model który ma urzeczywistnić kawałek mojego modelu na którym chcę wywołać efekt tak? I dalej to sam rozumiesz :D jaki badziew? Nie domyślam się niczego.. Wait a second, poszperam w necie. Jak się poddam to dalej będę błagać o pomoc :trollface:

Post połączony: 2015-02-10, 15:05
Jak mogę zwiększyć ilość zapamiętywanych akcji w PS? Tak abym mógł nawet z 1000 dokonań cofnąć. W 3ds sobie ustawiłem ale tutaj..
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
tak zasadniczo to napisałeś gdzieś już dlaczego nie chcesz używać normal map?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

Gimp/Photoshop-zagwozdki.
#10 2015-02-10, 20:57(Ostatnia zmiana: 2015-02-10, 23:00)
Chcę jej użyć. Do interesującego mnie efektu musiałem jednak dokonać pewnego zabiegu w którym Spółgłoska mi pomogła. mi pomógł :bows:
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
 :lol2: :lol2: :lol2:
 


Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
No to dojebałem :facepalm:
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Kurwa jestem facetem :D
Mi to nie przeszkadza

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.

Quatrosss
FatDragon Game Dev.

Gimp/Photoshop-zagwozdki.
#15 2015-02-11, 12:11(Ostatnia zmiana: 2015-02-11, 12:34)
Jak przestawić ilość zapamiętywanych akcji?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Kurwa jestem facetem :D
Sam jesteś sobie winień. Wróć do starego nicku. Obecnie masz nick kończony się na "a" co w trakcie pisania automatycznie każe nam pisać w formie żeńskiej.

Odpowiedź na pytanie:
Photoshop - Edit > Preferences > Performance > History States setting
Nie zawyżaj zbyt wysoko, bądź co bądź to jest zapisywanie w ramie. Górny limit z tego co kojarzę to coś koło tysiąca : D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Nadal nie wiem co chcesz osiągnąć i czemu nie może tego załatwić normal mapa skoro i tak zamierzasz jej użyć...
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Quatrosss

Quatrosss

FatDragon Game Dev.
posty62
Propsy9
ProfesjaProducent
  • FatDragon Game Dev.
Ojeja..  wyobraziłem sobie coś i to wykonałem. Efekt mnie zadowala. Po prostu miałem dwa materiały, skóra i na niej drewno. Chciałem coś w stylu mocnego ściśnięcia ich ze sobą do tego było mi to potrzebne. Co prawda normalka jest na razie mierna bo mi program jeden crashuje i lipnym sposobem zrobiłem ale jest, a autorzy już pracują nad fixem.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
i z tego co rozumiem to używasz to potem na modelu, więc cały problem można załatwić normal mapą?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry