[Max]Łączenie obiektów 7763 8

O temacie

Autor

Zaczęty 29.06.2008 roku

Wyświetleń 7763

Odpowiedzi 8

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Otóż chcę, by moje dwa takie same obiekty połączyły się, tworząc jedną bryłę.
Ustawiłem jeden pod drugim i wybrałem attach, jednak i tak to nic nie daje(w ogóle nawet nie chcą się połączyć)

Moje pytanie brzmi:
Co mam zrobić, aby stworzyć bryłę z dwóch takich samych obiektów?
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
W jaki sposób chcesz je połączyć? Bo nie wiadomo za bardzo o co chodzi:
a) dwa oddzielne obiekty (np. dwa boxy) o różnych nazwach chcesz połączyć w jeden obiekt (wspólna nazwa, wspólne modyfikatory, wspólny pivot itp.)? Wtedy używasz rzeczywiście Attach, ale to nie znaczy, że boxy połączą się jakoś fizycznie (krawędziami, polygonami).
b ) dwa plane w jednym obiekcie chcesz połączyć w jedną bryłę? Wtedy możesz zrobić to za pomocą Bridge, zaznaczając ramki (Border) albo polygony, przy czym jeśli ustawisz jeden pod drugim, to normalne muszą mieć przeciwny zwrot (jeden plane musi mieć polygon "w górę", a drugi "w dół").
c) chcesz zrobić jeszcze coś innego?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ehh, to już nie ważne, za to kolejnym problemem jest TO:

Zrobiłem wyżej kawałek terenu, i gdy podniosłem parę polygonów, by wyglądał jak trzeba, to taki pasek się ukazywał, i nie wiem co zrobić oO"

Da się to jakoś ładnie wygładzić? oO"
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Który pasek?
Tak w ogóle to zdjąłbym (przynajmniej na razie) tego smootha. Zawadza. W jaki sposób Ty robisz ten teren? Bo wygląda jakby ta bryła posiadała grubość/wysokość.

EDIT:
Tak w ogóle, to moim zdaniem teren lepiej się modeluje, tworząc pojedyńczy polygon (kwadrat) i z [Ctrl] wyciągając krawędzie na boki. Górki, dołki, skałki (o wyraźnych kształtach) można extrudować itp., jakieś łagodniejsze wzniesienia można robić przy użyciu Soft Selection.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Najpierw to był zwyczajny plane, który zmieniłem w świat, potem za pomocą extrude go powiększyłem.
No i właśnie podwyższyłem teren za pomocą extrude, jednakże był zbyt... prosty/kańciasty, więc próbowałem zrobić z tego górkę, ale, jak widać, za nic w świecie nie mogę pozbyć się tego paska(pewnie to jest nie zakryta ściana). :C
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
A, tej krawędzi dookoła? Nic prostszego: Edge --> zaznaczasz jedną pionową krawędź --> Ring --> [Ctrl] + LPM na Polygon (czerwony kwadracik) lub PPM w viewporcie --> Convert to Face --> Delete. Pamiętam czasy, jak się takie rzeczy robiło ręcznie :lol2:
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
chodzi mi o ten pasek na środku terenu, tam widać takie "załamanie promieni słonecznych".
 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
No to nie wiem. Na Twoim miejscu zaczął robić ten teren od początku, właśnie tak jak mówiłem. Za pomocą "mapy wysokości" nie da się zrobić żadnego ciekawego i realistycznego terenu.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

Tom

Tom

Użytkownicy
posty270
Propsy39
  • Użytkownicy
Radzę uzyć Vue
 
GTX 8800 512mb/bit, 250GB SATA, 2560Ram, Pentium D Dual Core 2,8 GhZ, Samsung Sync 17', Fortron 400W, Microstar


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry