[G2NK] Kyrus PL 26696 44

O temacie

Autor Abaddon

Zaczęty 3.01.2015 roku

Wyświetleń 26696

Odpowiedzi 44

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6475
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
         Kyrus, modyfikacja stworzona przez Orkelite-Killer w 2008 roku, wczoraj miała debiut w polskiej wersji wykonanej przez Gothic Recovery Team i ze względu na powolne łącze internetowe dopiero dzisiaj udało mi się w nią zagrać.
        Co mogę powiedzieć o fabule? Jesteś uczniem kowala Kerrosa, który jest także twoim ojcem. Twoja matka została skazana na śmierć za zwykłą kradzież, której celem było wykarmienie rodziny. Wyrok wykonał lord Gregorius, więc nasz bohater postanawia się zemścić. Taaa... od razu mówię, że nasz bohater został po raz kolejny pozbawiony imienia! W modyfikacji takiej jak ta jest to po prostu strzał w stopę, gdyż tutaj mamy zarys i tło postaci, więc nie nadanie postaci imienia wcale nie pozwala utożsamiać się z nią. Poza tym, jak się okazuje Kerros działa potajemnie w organizacji Przymierze Adanosa i mówi, że Gregorius to tak naprawdę sługa Beliara. To tak, żeby podkreślić słuszność naszej zemsty. Kolejną rzeczą są emocje pokazywane w dialogach. Bohater raptem na początku wspomina jak to delikwenta co mu matkę zabił nienawidzi i go zabije, po czym w dialogach praktycznie później o tym zapomina. No ludzie! Same dialogi są wyjątkowo nudne, nie mają w sobie żadnych emocji, są po prostu bezpłciowe. Fabuła, która się pojawia tak samo. Większość czasu po prostu szedłem od punktu A do punktu B coś wziąłem i gdzieś oddawałem. W pewnym momencie fabuła się rozkręca na przysłowiowe pięć minut, gdy pojawia się wątek Szponu Beliara i po tym jak go bierzemy, fabuła kompletnie umiera w momencie kiedy o zgrozo musimy przynieść akwamaryn, żeby naładować Szpon... 
           W kwestii Szponu to od razu wyjaśniam: Szpon najwyraźniej pojawił się na tej wysepce, gdy Saturas zgodnie z obietnicą wrzucił je w odmęty morza, by zniszczyć jego moc. Jak się okazuje nie udało mu się to zbytnio, bo moc Szponu zostaje w fabule przywrócona. Byłbym zapomniał: Miasto/osada, w której mieszkasz to pozostałości cywilizacji Jarkendaru, która najwyraźniej cofnęła się w technice i jest ona na poziomie tej z oryginalnego Gothica. Fajnie, że chciano pokazać co się stało z Jarkendarczykami, ale zrobiono to w tak nudny i głupi sposób, że aż wolałem, by o tym zapomniano. Nawet kasta kapłanów nie ma własnych przygotowanych szat, tylko te od magów wody. Jak już naprawiamy ten miecz to czeka nas "ekscytująca" bitwa Przymierza Adanosa o miasto. Zaraz! Co? Ano właśnie, najwyraźniej twórcy nie mieli tyle szarych komórek, że im się uznało, że warto pozabijać wszystkich strażników miejskich, bo służą temu złemu. I nie, oni nie wiedzą o tym! Zamiast przekonać strażników do buntu i innych mieszkańców, my na chama wchodzimy na miasto i zaczynamy zabijać strażników, bo tak. Świetna jest też reakcja mieszkańców: Zamiast brać udział w walce tj. zbuntować się i dołączyć do rebeliantów lub bronić miasta po prostu patrzą się i nic. 
            Na koniec dochodzi do kolejnej fascynującej walki z bossem, który na początku teleportuje się w inne miejsce i zaczyna bić kulami ognia, które praktycznie nie zadają obrażeń, a potem my do niego podbiegamy i gradem ciosów uniemożliwiamy mu rzucanie zaklęć i zabijamy. To tyle! A, no i pod sam koniec decydujemy się popłynąć na inną wyspę, gdzie są Uczeni, by oni zniszczyli Szpon Beliara, który chwilę temu pomogliśmy odtworzyć, bo teraz się przydał, ale generalnie to jest be. Przejście tej modyfikacji zajęło mi 1,5 godziny i jest to jeden z niewielu plusów, ponieważ nie musiałem się z nim za długo męczyć. Poza tym czy naprawdę nie można tego było lepiej rozplanować? Przedłużyć rozgrywkę choćby o godzinę i rozbudować dialogi, dodać zadania, gdzie przekonujemy mieszkańców do buntu. Zadania, gdzie infiltrujemy straż miejską, by wiedzieć kto jest dobry, a kto zły? Tylko po to, by podwyższyć jakość gameplayu. Czy to naprawdę było takie trudne?
           Z nowości to od razu napiszę, bym nie zapomniał: Pojawia się "nożownictwo", gdzie zyskujemy możliwość rzucania nożami. Animacja wygląda dość ładnie, ale prawdą jest, że przydało mi się do tego, by wysunąć most do Szponu Beliara. Tak! Tylko po to twórcy dodali bardzo ładną zresztą animację i skrypt, byśmy mogli sobie rzucić w trzy przełączniki i tyle. I uwierzcie mi, zastosowania w walce tego nie ma. Poza tym pojawił się "Bagienny biegacz", stworzonko, które znam już "Z życia złodzieja" jako "Drzewny szczur", który choć animacje ma fatalne, to zaczynam się do niego powoli przyzwyczajać. Modyfikacja jest prawie w pełni zdubbingowana (zapomniano paru kwestii) w języku niemieckim. Biorąc pod uwagę ile dialogi wyrażają emocji, aktorzy i tak spisali się nadzwyczaj dobrze. Świat to autorska mała wyspa, która spełnia swoje wymagania jako tako. Odległość między odpowiednimi punktami jest wystarczająca i nie kłóci się jako tak z fabułą. Niestety moja postać wielokrotnie utknęła w paru miejscach w modelu świata, tak często, że byłem tym faktem załamany. 
           Co z błędami? Jako tako nie ma błędów w rozgrywce, ale są ogromne ilości błędów logicznych. Tutaj powiem raptem jeden: Kerros i jego syn są kowalami, jedynymi w mieścinie i naprawdę tak bardzo cierpieli z powodu biedoty, że matka musiała coś ukraść i zostać za to skazana? Poza tym Kerros zamiast samemu sprzedawać broń w takiej mieścinie, był prawdopodobnie dostawcą Fedora (to już są moje domysły), który na pewno nie płacił mu groszy, a przynajmniej tyle by wyżyć, bo innego dostawcy na pewno nie miał. 
           Moja opinia na temat tego moda jest jawnie negatywna. Nudne dialogi, nieciekawa fabuła, bohater (bez uzasadnienia) bez imienia, nieciekawe zadania i wiele innych przemawiają jasno za tym, by w tego moda lepiej nie grać. 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



dinozaur7

dinozaur7

Użytkownicy
posty246
Propsy56
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Szczerze to grając w tego moda nie przejmowałem się wgl takimi kwestiami jak brak imienia bohatera i pochodzeniem tej ludności.  Jak przymrużymy oko na te wady i walke z bossem która chyba jest zbuggowana zobaczymy świetnego moda
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6475
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Nie, nie zobaczymy.
Poza tym nie ma czegoś takiego jak przymrużanie oka.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Cóż, każdy ma własne zdanie.
Mnie osobiście przyjemnie się tego moda testowało i nie żałuję, że go tłumaczyłem :)
 

dinozaur7

dinozaur7

Użytkownicy
posty246
Propsy56
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Owszem możemy przymrużyć oko na część wad :) - choćby w takim gothicu 3  gdzie mamy przyjemną i świetną gre pod masą błędów i bugów. (mówię tu o czystej wersji) - Kyrus to krótki fajny modzik. :trollface:
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6475
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard

Simon Said
Moderator

G2NK Kyrus PL
#25 2015-01-05, 12:08(Ostatnia zmiana: 2015-01-05, 23:10)
Nie nadajesz się po prostu na krytyka :)
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Polecam bez zastanowienia - Żadna Głupia Spółgłoska.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

jaga7903

jaga7903

Użytkownicy
posty26
Propsy2
  • Użytkownicy
Pomocy ! Jak dostać się do straży zrobiłem misje od Wszystkich. I skończyło się na tym żę ten Gustaw czy jakąś tak ma mi pomóc. I nic ....
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Prześpij się jeden dzień, by Gaston miał czas przekonać Lothara do przyjęcia cię.
 

Lobos

Lobos

Użytkownicy
posty594
Propsy360
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przyjemny modzik na wieczór. Mały nowa mapa ale fajnie zaplanowana. Niedopracowanie świata nie razi w oczy jak w niektórych modach. Warto zagrać.
 

turbocheat

turbocheat

Użytkownicy
posty243
Propsy31
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Fabuła taka sobie, ale i tak w miarę fajnie mi się w tego moda grało. Zakończenie jednak pozostawia jednak pewien nie dosyt. Moja ocena to 7/10.
 
✯✯✯"Specjalizuje się w zadawaniu ciosów w plecy."✯✯✯

maridok

maridok

Użytkownicy
posty30
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Historia fajna, lokacja również, ale nie podoba mi się. 
Po pierwsze mapy niedopracowane (chociażby mosty, choć szerokie to się przechodzi po nich jak po linie nad przepaścią, aby nie wpaść między deski) do tego walka. Obrażenia zadawane przez stwory nie są złe, to wpływa na realizm, ale brak regeneracji przy takich obrażeniach, a także ilość odnawianych pż przez nawet upieczone mięso to jakaś kpina. Wówczas z porządnego kowala stajemy się śpiącym kowalem, który regenerując życie przesypia 120% procent swojego życia. 
Ponadto: jak zobaczyłem, że bohater mówi "nie podchodzę, muszę zabić go z dystansu" to od razu chciałem wyłączyć. Gra zmusza do nabywania konkretnych umiejętności? Sorry. RPG na szynach. :P

Dałbym jakąś regenerację, niekoniecznie szybką. I na pewno poprawił odzyskiwanie PŻ. 
Gra wykoleiła mnie na drugim queście w 15 minucie więc podziękuję. 
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Ponadto: jak zobaczyłem, że bohater mówi "nie podchodzę, muszę zabić go z dystansu" to od razu chciałem wyłączyć. Gra zmusza do nabywania konkretnych umiejętności? Sorry. RPG na szynach. :P

Ty byś skoczył do wody i zaczął walić pięścią w piranie? Nie sądzę xD
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy

Abaddon

G2NK Kyrus PL
#33 2015-02-19, 18:38(Ostatnia zmiana: 2015-02-19, 18:50)
Ja myślę, że byłoby to zbędne. To jest bardzo mały mod i balans w tego typu modach nei odgrywa większej roli.
 

maridok

maridok

Użytkownicy
posty30
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ponadto: jak zobaczyłem, że bohater mówi "nie podchodzę, muszę zabić go z dystansu" to od razu chciałem wyłączyć. Gra zmusza do nabywania konkretnych umiejętności? Sorry. RPG na szynach. :P

Ty byś skoczył do wody i zaczął walić pięścią w piranie? Nie sądzę xD

Wut? O.o A kto mówi o piraniach. Argument wyjęty z dupy, za przeproszeniem. Quest dotyczył topielca i nie powinno być tak, że jak chce iść sobie na niego np. z deską albo kiełbasą to bohater automatycznie sie cofa i mówi "nie sory, nie mogę tego zrobić". Gracz sam musi podjąć taką decyzję.
To jak niewidzialna ściana w Call of Duty.

Ja rozumiem, że to mały mod, ale można było nad tym ciut popracować. :)
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Można było zrobić wiele rzeczy. My jednak nie jesteśmy od upiększania cudzych modów, tylko od tłumaczenia ich.
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Bo w tym zadaniu chodzi o zestrzelenie tej ryby. Sam gostek od tego zadania to mówi. Plus, autorzy mieli by więcej roboty.
 

maridok

maridok

Użytkownicy
posty30
Propsy1
Profesjabrak
  • Użytkownicy
AhnBael :)
Ależ ja nie oceniam waszej pracy. Ja wydałem opinię o modzie. Doskonale rozumiem, że wy tych modów nie robicie, a tłumaczycie.
No chyba, że dzielimy się opiniami tylko odnośnie tłumaczeń modów, a nie ich samych, wtedy usunę post, ale widzę, że inni również wypowiadają się o modzie.

Cytuj
Bo w tym zadaniu chodzi o zestrzelenie tej ryby. Sam gostek od tego zadania to mówi. Plus, autorzy mieli by więcej roboty.
Człowieku? Ciebie czytania ze zrozumieniem uczyły owce podhalańskie? Ja nie mówię o rybie, ale o topielcu. A zadanie nie dotyczyło zastrzelenia ryby, ale odzyskania jakieś skradzionej książki.
 

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
:facepalm: To "Nie podchodzę."  to jest o tej rybie. Topielca przecież zabijasz normalnie.
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Nie, opinie o modzie mile widziane. To nie były pretensje, ani nic. 
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry