[G2NK] Karaiby/Karibik PL 42057 80

O temacie

Autor ProjektPierscien

Zaczęty 8.12.2014 roku

Wyświetleń 42057

Odpowiedzi 80

After

After

Użytkownicy
Kuglarz
posty236
Propsy79
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • Kuglarz

After

G2NK Karaiby PL
#40 2014-12-24, 22:45(Ostatnia zmiana: 2014-12-24, 23:06)
Właśnie przeszedłem tą modyfikację... i brzydzę się sobą.
Nigdy nie widziałem takiej katastrofy. Karaiby pokazały mi jak modyfikacja wyglądać nie powinna. Kompletna, totalna katastrofa.
Dlaczego? Zacznijmy od początku - Jack zabiera nas na wyspę bo mamy pomóc w pokonaniu Najemników. Jednak aby móc to zrobić to trzeba dołączyć do piratów.  :ok:
Z opisów postaci wywnioskować można, że wyspa jest jakaś duża, tak o niej mówili jakby była wręcz ogromna. Tymczasem wychodząc z obozu piratów robię trzydzieści kroków do przodu i jestem w obozie Strażników, dwadzieścia kroków w prawo i już wchodzę do najemników.  :facepalm:
Jak już jestem przy strażnikach - to jest powalające. Żeby pokonać piratów wysłanych zostało nie dwudziestu, nie pięćdziesięciu, nie stu Strażników! Było ich... kurwa... trzech.
Spoiler
Falk, pustelnik. Najpierw mówi, że nie ma nic do piratów, handluje z nimi i ogólnie jest fajnie. Gdy przychodzimy do niego i mówimy, że chcemy, aby pomógł nam zabić Pirata, który do niego przyjdzie, raptem dostaje 250 sztuk złota i już ochoczo go morduje.  :ok:
A teraz chyba najlepsze. Kanion, o którym się ciągle mówi. Wychodzę z obozu piratów i szukam. Szukam. Szukam kanionu. I co? Nie ma. Szukając kanionu wzorowałem się definicją kanionu:

dolina erozyjna wyżłobiona na powierzchni ziemi (np. w skale), cechująca się wąskim dnem i stromymi zboczami.

Nic takowego nie znalazłem. Jak w końcu sobie wydedukowałem sam owym kanionem była PUSTYNIA.
Nie grałem jeszcze Piratem i Strażnikiem, co mam zamiar nadrobić i sprawdzić, jak rozgrywka wygląda pod tym kątem.

Jest jednak coś ciekawego, co daje chyba jedyny plus ode mnie - mianowicie Lonar. Spodobało mi się nawiązanie do poprzedniego króla Myrthany i próba zobrazowania poprzednich pokoleń, taka własna inwencja, prywatne spojrzenie na przeszłość, której twórcy sami nie ujawniali. Tak, tu mogę dać okejkę.

Ogólnie modyfikacje oceniam bardzo słabo i bardzo negatywnie. Twórcy mieli dobry pomysł, bo sama fabuła jest ciekawa i może stanowić pewne oderwanie od tradycyjnego Gothica, jednak wykonanie pozostawia wiele do życzenia.

A temu daję największą okejkę  :ok:
Spoiler
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6475
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard

Simon Said
Moderator

G2NK Karaiby PL
#41 2015-01-04, 20:30(Ostatnia zmiana: 2015-01-04, 23:19)
           Karaiby to niemiecka modyfikacja autorstwa Kurzera, wydana w 2009 roku, choć prace nad modyfikacją trwały już częściowo od 2006. Została spolszczona w całości przez Quascha i premiere w ojczystym języku miała w grudniu ubiegłego roku. W modyfikacji dane nam jest poprowadzić losami mieszkańca Khorinis (nieznanego z imienia), który mając dość sytuacji na wyspie płaci piratowi Jackowi za to, by zabrał go na kontynent. (Nie)oczekiwanie Jack oszukuje bohatera, zabiera go na wyspę, Karaiby gdzie mówi mu o tym, że jeśli pomoże im (piratom) pozbyć się zagrożenia ze strony najemników i straży miejskiej to zabierze go na kontynent.
          W tym celu musi zostać piratem. Zasadniczo im nie zostaje i pomimo początkowo oferowanej możliwości dołączenia do jednej z trzech gildii, bohater ostatecznie dołącza do najemników. Jest to zarazem pierwszy (nie ostatni) minus tej modyfikacji. Przynajmniej twórcy mogli nas pozbawić złudzeń na początku, że nie mamy zbytniej możliwości wyboru co do gildii. Jednocześnie dodam tu kolejny: Piraci tak bardzo boją się tej straży, która ostatecznie składa się... z trzech osób. Tak! Dobrze czytacie! Twórcy dodali dokładnie trzech strażników miejskich pełniących rolę pewnego stronnictwa w modyfikacji. Poza tym w dalszej części fabuły dzieją się naprawdę głupie rzeczy i moim zdaniem pozbawione sensu: kapitanowi straży odbija i chce zabić najemników, Jack jest potężnym czarnym magiem, na dodatek po części nieśmiertelnym, więc po co chciał pomocy ze strony bohatera? Wystarczyło przyzwać swoje sługi (których jest niemiara, uwierzcie mi) i pozbyć się przeciwników. Dodatkowo, szef najemników zamiast posłać do walki ze strażą wszystkich ludzi, posyła tylko trzech, by zrobić walkę trzy po trzy. Faktycznie, logiczne! Na dodatek tego dochodzi pustelnik, który choć przez długi czas przyjaźni się z piratami, za 250 sztuk złota zgadza się zabić jednego z nich, a w ostatnim akcie nawet twierdzi, że zarzynanie piratów to jego ulubione zajęcie. Mógłbym wymienić jeszcze więcej głupot tej modyfikacji, jak na przykład to że bohater przenosi głazy lub armaty w ekwipunku, ale poza tym grało się naprawdę fajnie. Niektóre momenty były faktycznie interesujące i fajnie się przez ten okres czasu bawiłem, ale niestety to co pisałem wcześniej to są ogromne minusy modyfikacji. Poza tym większość zadań to pójdź, zabij wyjaśnione w jakiś sposób fabularnie.
            Czy są jakieś nowości? Cóż to zależy jak to rozumieć. Na pewno spotkamy dużo zmienionych potworów, w wielu miejscach osłabionych, w innych wzmocnionych. Część z nich ma zmienione tekstury i rozmiar, ale czasami doświadczymy zmienionego napisu potworka, który jest trochę silniejszy. Z pewnością nie zauważymy jakiś nowych modeli zwierząt. Poza tym o dziwo podobało mi się udeptywanie trawy (tak, było takie zadanie) i strzelanie z armat (zawsze jakaś nowość). Modyfikacja w sumie oferuje na oko pięć światów, z czego tylko trzy są jakieś wielkości, a pozostałe dwa są w pewnym sensie uzupełnieniem. Niestety pierwsza wyspa jest stanowczo za mała, robiąc kilkadziesiąt kroków od obozu piratów łatwo się możemy znaleźć w obozie strażników lub najemników. Uważam, że o wiele lepiej byłoby zrezygnować z tych wszystkich światów, a stworzyć wyspę dość pokaźnych rozmiarów, które mogłaby wyeliminować te wszystkie bezsensy. Nie wspomnę o tym jak oddzielony jest obóz piratów z tylnej części. Modyfikacja została w pełni zdubbingowana w języku niemiecku i jest on dobrej jakości.
           Czy są jakieś błędy? Tak, zasadniczo jest jeden dość istotny. Chciałbym jednak tutaj zaznaczyć, że nie zdarza się on u wszystkich, i gdyby mi się nie zdarzył to nawet bym o nim nie wspomniał. Otóż w chwili, gdy mamy teleportować się do starożytnej piwnicy to załadowany świat jest pusty, w sensie tak jakby nie istniał. Jest tylko nasz bohater, otoczony ciemnością. Do teraz nie wiadomo co jest przyczyną tego stanu rzeczy. Poza tym muszę zwrócić uwagę na kompletnie zepsuty balans. Mam tu na myśli to, że gra jest zwyczajnie za prosta. Z niewiadomych przyczyn zlikwidowano zwiększone progi punktów nauki za przekroczenie ileś tam pkt. siły/broni jednoręcznej itd i wszystko niezależnie jak wysoko kosztuje nas 5 pkt = 5 PN. Ponadto w nasze ręce oddano tak ogromny system bonusów, że postać może bardzo łatwo stać się niesamowicie silna. Pod koniec gry, która przy okazji zajęła mi 7 godzin, miałem 210 pkt. siły i 90%+ wyuczonej broni jednoręcznej. Gdybym się w niektórych momentach nie wygłupiał, siła wynosiłaby 250 pkt i posiadałbym 100% jednoręcznej bez większych problemów. Poza tym dzięki dobremu pancerzowi i miksturom zwiększające parametry obronne byłem praktycznie niezniszczalny. Niektórzy przeciwnicy pod koniec padali od zadanego pojedynczego ciosu.
          Miłym easter eggiem jest to, że na ostatniej wyspie można spotkać twórcę modyfikacji, Kurzera, z którym można co nieco pogadać i dowiedzieć się co planuje robić (oczywiście było to na rok 2008). Poza tym w outro ostatecznie to on ratuje bohatera przypływając statkiem, choć początkowo wydawało się, że będzie to Bezimienny i sądzę, że tak by też było lepiej.
          Co na koniec? Pomimo popsutej fabuły w wielu miejscach, braku jakiegokolwiek balansu chciałbym polecić tą modyfikację. Nie jest ona tragiczna, nie jest też rewelacyjna, ale z pewnością jest relaksująca i miło też od czasu do czasu pokonywać przeciwników na przysłowiowego "strzała". Trochę boli brak logiki w niektórych momentach w fabule, ale da się to przeżyć. Twórcy też starali się nam rozbudować bestiariusz.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



dinozaur7

dinozaur7

Użytkownicy
posty246
Propsy56
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Zgodzę się z większością - mod jest taki jakiś taki - nijaki :) - wydaje się kolejnym fajnym krótkim modzikiem który ma swoje ogromne zalety ale z drugiej strony mamy absurd na absurdzie :hmmm:
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
W zadaniu zleconym przez Augustusa, mam przekupić pustelnika Falka by zabił pirata. Niestety pustelnika nigdzie nie ma, ściągnąłem solucje ale nie ma w niej wzmianki o tym by Falk miał opuszczać swoją chatkę. Dlatego mam pewnie indywidualnego buga, jednak pytam czy ktoś spotkał się z takim problemem. W ostateczności przyzwie Pustelnika kodem, choć mam obawy, że mod zacznie wtedy "wariować".
 

Rutcor

Rutcor

Użytkownicy
Pan Cienia
posty49
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Pan Cienia
Sprawdzałeś dokładnie okolice jego domu bo on zmienia swoje miejsce położenia raz siedzi w domku, a raz siedzi za domem spoglądając w stronę morza.
 

turbocheat

turbocheat

Użytkownicy
posty243
Propsy31
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

turbocheat

G2NK Karaiby PL
#45 2015-02-03, 23:59(Ostatnia zmiana: 2015-02-07, 15:16)
Bardzo fajny modzik, już dawno nie grałem w moda który by miał tak ciekawą fabułę a nie był przy tym zbyt długi. Moja ocena to 8/10.
 
✯✯✯"Specjalizuje się w zadawaniu ciosów w plecy."✯✯✯

Gubernator

Gubernator

Użytkownicy
posty17
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam :)
Jak zabić stwora Lakolai ?
Z góry dzięki
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Lakolai można zabić tylko z magii ognia.
 

Gubernator

Gubernator

Użytkownicy
posty17
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedź :)
 

Dawipir

Dawipir

Użytkownicy
Dyktator
posty157
Propsy34
ProfesjaReżyser
  • Użytkownicy
  • Dyktator
Trochę krucho z tymi gildiami bo może nie wszyscy lubią najemników...
Zraziłem się do tego moda gdy zobaczyłem samą wielkość wysepki :facepalm:
Poza tym w '' Kanionie '' również jak już kolega napisał dolina erozyjna wyżłobiona na powierzchni ziemi (np. w skale), cechująca się wąskim dnem i stromymi zboczami. A Ja szukam kanionu patrzę,widzę pustynie ale mówię sobie że to nie może być kanion....
Ale idę dalej a to faktycznie jest '' Kanion '' a tam w tym udawanym kanionie kurwa...
Trzech strażników stoi :facepalm: !!!
A rozbawiło mnie to że piratów jest ilu....
Dziesięciu,sześciu ???
Sam nie wiem ale piraci tak gadają o tych strażnikach jakby byli niezniszczalni.....
Długo z tym modem nie wytrzymałem zdążyłem jedynie dołączyć do najemników i zabić jednego pirata :P

Moda nikomu nie polecam ale też nie odradzam....
 

Tituf

Tituf

Użytkownicy
posty1481
Propsy813
Profesjabrak
  • Użytkownicy
[...]
Moda nikomu nie polecam ale też nie odradzam....
Czyli w sumie Twój post bez sensu.  :trollface:

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6475
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
:trollface:Wiesz, tak się dzieje jak typowy spamer forumowy bierze się za krytykę 
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Fabio

Fabio

The Modders
posty3468
Propsy2155
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Ukończyłem tą modyfikację, właściwie to grę zacząłem zaraz po premierze, jednak dopiero niedawno naszła mnie ochota na ukończenie jej. Cóż by tu dużo gadać... modyfikacja "taka sobie". Nie jest jakaś szczególnie ciekawa, wszystko toczy się wokół piratów i najemników, pierwsza wyspa, która nie jest autorstwem Kurzera również nie wzbudza zachwytu nawet po widocznych przeróbkach. Jest po prostu słabym modelem i tyle, jest jednak nieco lepiej w przypadku autorskich wysp. Z trzech modyfikacji w jakie miałem okazję zagrać od Kurzera, ta była jak dla mnie najgorszą z nich.
Po pierwsze nie zaciekawiła mnie fabuła, która jest nudna jak flaki z olejem. Po drugie postacie w większości również są nijakie. Jest to chyba druga bądź nawet pierwsza modyfikacja, którą zrobił, ale Czarne Serce, choć krótkie było pod pewnym względem lepsze od tej modyfikacji. Oczywiście to samo tyczy się tej trzeciej, już ostatniej modyfikacji mianowicie Z życia złodzieja. Występuję w niej parę nonsensów takich jak właśnie kilkukrotnie wymienionego kanionu, który był 'wypadkiem przy pracy', bo takowego nie było, a samo określenie było krótko mówiąc błędne. Samo zakończenie też nie powala na kolana. Szczerze powiedziawszy to modyfikacja jest dla takich, którzy lubią nutkę pirackich klimatów, i chyba tyle.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

pawbuj

G2NK Karaiby PL
#53 2015-05-01, 13:50(Ostatnia zmiana: 2015-05-01, 14:11)
Pomimo nienajlepszych opinii podjąłem się grania w tego moda i jestem bardzo zadowolony(gram blisko 3h). Jak na pierwszą modyfikacje,Kurzer spisał się celująco. Fabuła nie powala na kolana, ale gra wciąga (dialogi są dość rozbudowane). Dziękuję Recovery Team & DS, że podjęliście się spolszczenia tego moda!
 

Gorn12345

Gorn12345

Użytkownicy
posty6
Propsy4
ProfesjaTester
  • Użytkownicy
Bardzo fajny modzik, już dawno nie grałem w moda który by miał tak ciekawą fabułę a nie był przy tym zbyt długi. Moja ocena to 8/10.

Podpisuję się pod tym obiema rękami :D
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1623
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Bardzo fajny modzik, już dawno nie grałem w moda który by miał tak ciekawą fabułę a nie był przy tym zbyt długi. Moja ocena to 8/10.

Podpisuję się pod tym obiema rękami :D
im dłużej gram w tego moda tym bardziej stwierdzam, że jest nie gorszy niżeli pozostałe dzieła Kurzera (majstersztyk!) mam nadzieję, że autor nie skończył tworzyć modyfikacji
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Mi też Karaiby się bardzo podobały. Co do modów Kurzera, to kto wie :D Ale to nie jest oficjalne info. 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3468
Propsy2155
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Mi też Karaiby się bardzo podobały. Co do modów Kurzera, to kto wie :D Ale to nie jest oficjalne info.

Fakt, Kurzer wspomniał coś o działaniach odnośnie modyfikacji, ale nie na szeroką skalę, więc na razie nie jest to konkretne info. W każdym razie jak zrobi, to z pewnością nie będzie to kaszana a solidny produkt :)

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Stawiam, że będzie to jakiś mały mod wielkościową zbliżony do Czarnego Serca. 
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3468
Propsy2155
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Stawiam, że będzie to jakiś mały mod wielkościową zbliżony do Czarnego Serca.

Możliwe. Co będzie to będzie. Pożyjemy, zobaczymy :D.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry