[G1] Lokalizacja plików z ekwipunkiem 11479 45

O temacie

Autor Riv

Zaczęty 31.08.2014 roku

Wyświetleń 11479

Odpowiedzi 45

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Witam. Potrzebuje ścieżki do plików .asc i .3ds. Wiem, że to: /_work/data/anims/
Ale nie wiem jakie foldery mają być tam dalej. Chce dodać model miecza i pancerza ściągnięte z WOG'a i nie wiem gdzie dokładnie mam wrzucić te pliki.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
.asc wystarczy do
_work/data/anims/
,a 3ds
_work/data/meshes/

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dzięki. Teraz mam kolejny problem, exportowałem w blenderze plik .blend z tą zbroją do pliku .asc, zaznaczyłem tam Export animation, potem skopiowałem do _work/data/anims/ i niestety wywala mi gothica przy uruchomieniu nowej gry (bez żadnego błędu).
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Jaką masz pewność, że ta zbroja jest poprawnie zrobiona? Daj linka do niej.

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Cytuj
zaznaczyłem tam Export animation

Dlaczego dałeś animation ? przecież zbroja to model a nie animacja   :pokerface:
 


Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
@chicken
Link do zbroi

Wrzuciłem do _work/data/meshes/ plik .3ds z mieczem i tym razem przy uruchamianiu gry wyskakuje ten szeroki error z Acces Violation.

@Mark56
Lol, masz racje. Spróbuje dać teraz Export mesh xd

Edit: Jest postęp, teraz przy zbroi również wyskakuje Acces Violation ;d Jeśli moglibyście napiszcie mi krok po kroku jak to zrobić, bo dopiero wczoraj zacząłem się interesować modowaniem gothica i póki co bawiłem się tylko w skrypty ;d
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Ta zbroja nie ma kosci... to jest mesh posagu zbroi.
Nie ma kosci, wiec nie jest zriggowana, wiec to nie zbroja, ktora mozna nosic. To ozdobka do domu.

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
To w takim razie olać zbroje. Masz pomysł co zrobić z tym mieczem?
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Opisz co sie dzieje i pokaz skrypt miecza.

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dwa posty wyżej pod linkiem do tej zbroi napisałem:
Cytuj
Wrzuciłem do _work/data/meshes/ plik .3ds z mieczem i tym razem przy uruchamianiu gry wyskakuje ten szeroki error z Acces Violation.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Wywal wszystko zwiazane ze zbroja i sprawdz znowu. Jak nic, to pokaz skrypt broni.
Odpisalbym szybciej, ale ceglowka odmawiala posluszenstwa

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
INSTANCE ezerblade (C_Item)
{   
   name             =   "Ostrze Ezerhordena";
   mainflag          =   ITEM_KAT_NF;
   flags             =   ITEM_2HD_SWD;   
   material          =   MAT_METAL;
   value             =   2000;
   damageTotal         =    100;
   damagetype         =   DAM_EDGE;
   range             =     150;     
   cond_atr[2]         =    ATR_STRENGTH;
   cond_value[2]        =    50;
   visual             =   "ezersword.3ds";
   description         = name;
   TEXT[2]            = NAME_Damage;               COUNT[2]   = damageTotal;
   TEXT[3]          = NAME_Str_needed;            COUNT[3]   = cond_value[2];
   TEXT[4]          = NAME_TwoHanded;
   TEXT[5]            = NAME_Value;               COUNT[5]   = value;
};

ezersword.3ds wrzuciłem do:_Work\Data\Meshes\
Wywaliłem wszystko co dotyczyło zbroi. Skrypt mi normalnie działa jeśli w visual dam po prostu jakąś z istniejących w gothicu broni.
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Wyszukaj plik ezersword.mrm w folderze meshes/compiled i usun. Potem wlacz znow. Jak nic, to na dzisiaj wiecej nie pomoge, bo na telefonie nie odpale blendera :F

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Nie mam folderu meshes/compiled ;d Otworzyłem meshes.vdf GoManem i tam w compiled także nie mam ezersword.mrm ;d

PS. Jak można dodać jakąś teksture w GoManie? Nie chodzi mi o podmianę tylko osobne dodanie tekstury, bo mam teksturę hełmu i chce tam ją dodać, a po otwarciu tej tekstury nie widzę żadnego przycisku do dodania ;d
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio

chicken
RaveN Studio

[G1] Lokalizacja plików z ekwipunkiem
#14 2014-09-01, 00:32(Ostatnia zmiana: 2014-09-01, 00:44)
Nie miales otwierac .vdf. Gomanem nie dodasz nowej textury. Do meshes.vdf dopisz .disabled i odpal gre.
Edit: Pomoge bardziej jutro, teraz nie mysle.

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
To z dodawaniem tekstur już ogarnąłem. Po dopisaniu .disabled podczas ładowania wyskoczyło milion errorów, że nie załadowało modelów, musiałbym trzymać enter chyba pół godziny żeby wszystkie pominąć.

EDIT: Gdy próbuje dodać nowy przedmiot wyskakuje mi błąd, że w mashes/_compiled nie ma pliku .mrm. A w paczce z modem miałem tylko pliki .3ds i teksture. Z tym mieczem o którym wcześniej pisałem mam tak samo.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Dwa wyjścia, albo wypakowujesz pliki vdf, albo robisz paczkę z modem i dopisujesz ją do ini. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Edit: Wypakowałem i działa, ale z jakiegoś powodu nie czyta tekstury (jest zapisana w .png) mimo, że jest zapisana w data/textures/ (wypakowałem również textures.vdf).
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Textura ma być w rozszerzeniu .tga ( możesz "przekonwertować" gimpem ), a do textures.vdf dopisz .disabled

Riv

Riv

Użytkownicy
posty91
Propsy28
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Przerobiłem obrazek na .tga i dodałem to .disabled ale niestety nie pomogło ;/ Nadal nie czyta tekstury.

Edit: Wgrałem inny miecz i działa normalnie więc można olać tą sprawę. Mam teraz trochę inne pytania, mianowicie jak można dodać na stałe ten niebieski efekt który się pojawia gdy postać jest niedaleko bariery i jak można ustawić żeby test mode był od początku włączony (bez wpisywania MARVIN)?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry