Zmieniające się tekstury miecza w różnych światach 1715 2

O temacie

Autor bgb

Zaczęty 15.07.2014 roku

Wyświetleń 1715

Odpowiedzi 2

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
No więc mam taki problem. Pobrałem sobie ten model miecza z WoGa:
 http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=277&cat=11&page=4&order=0
Jest on oparty na gothicowych teksturach więc nie powinien robić problemów. Jednak gdy chciałem wstawić miecz jako model statyczny przez spacer w ogóle się nie wyświetlał. W końcu doszedłem do wniosku, że to przez jego nazwę - zmieniłem ä na a, no i tym razem model się wczytał. Wszystko wyglądało ok więc zadowolony zmieniłem mu nazwę na SLEEPERSWORD.3ds i wrzuciłem w skrypty. Od tego czasu minął może miesiąc. No i pewnego dnia przywołuje sobie w gothicu ludka którego zrobiłem (z tym mieczem) i co widzę? Otóż tekstury miecza są jakieś dziwne. Wczytuje model spacerem i rzeczywiście - ma tekstury niby ziemi. Co dziwne, te tekstury zmieniają się zależnie od świata w którym wczytuje miecz. Gdy otworzę go w OLDWORLD - jest cały ziemisty. Gdy w NEWWORLD - rękojeść jest dobra, natomiast same ostrze nie. Tylko w Jarkendarze wczytuje się cały dobrze :| O co tu chodzi?

Edit. wygrzebałem starą paczkę .vdf sprzed miesiąca - z dodanym już mieczem. I o dziwo tam mieczyk działa w porządku. Co ja mogłem zepsuć? :F  :hmmm:

Edit2. wygląda na to, że w starszych wersjach moich zenów, tekstury miecza są wyświetlane poprawnie. Dopiero w nowszych miecz zaczyna wariować. Dalej jednak nie wiem, co może być tego przyczyną.

Edit3. Kolejny update - wydaje mi się, że coś odkryłem. Zauważyłem, że ostatnio dodany vob w newworld.zen także miał jakiś problem z teksturą. Mianowicie, wyświetlała się na nim tekstura mieczy... mimo, że to był całkiem inny przedmiot. Gdy usunąłem ten vob ze świata, sam miecz znowu zaczął wyglądać ok, więc wygląda na to że te dwa modele jakoś ze sobą kolidowały pod względem tekstur (nie wiem czy to w ogóle możliwe?). Natomiast problem dalej pozostał w oldworld.zen , tylko, że tam nie mam tego voba...

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Serio nikt się z takim problemem nie spotkał prócz mnie? :|

W międzyczasie doszedłem do kolejnego spostrzeżenia. Otóż, gdy zamiast wrzucać do paczki z modem model miecza w formacie .mrm wrzucę nieskompilowany .3ds - miecz wygląda dobrze i to we wszystkich światach (niezależnie od tamtego voba, który z nim niejako kolidował). Natomiast przy ponownym uruchomieniu gry, znowu model jest popsuty co wynika zapewne z tego, że gra sama kompiluje ten .3ds do .mrm no i potem już go używa na .3ds więcej nie patrząc. Żeby było śmieszniej mam ten sam problem z hełmem łowców smoków - http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=200&cat=7&page=4&order=0
Źle wyświetla w nim tą ochronę na oczy i tu wiem, że nie jestem w tym odosobniony bo ten hełm został użyty także w modzie Returning i pamiętam, że podczas rozgrywki także zdarzało się, że tekstura tejże "kratki" na oczach się bugowała i to nie tylko mi bo gdzieś nawet widziałem ten bug na screenach w sieci (nie znajdę ich teraz)...
Zresztą tutaj też ktoś ma ten problem: http://themodders.org/index.php?topic=12492.msg125188#msg125188
Więc jak to naprawić panowie...

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Odkopuję, bo chyba znalazłem przyczynę i rozwiązanie mojego noobowskiego problemu... Wystarczyło w 3dsmaxie przy eksporcie zaznaczyć "rename materials" :|


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry