No więc mam taki problem. Pobrałem sobie ten model miecza z WoGa:
http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=277&cat=11&page=4&order=0 Jest on oparty na gothicowych teksturach więc nie powinien robić problemów. Jednak gdy chciałem wstawić miecz jako model statyczny przez spacer w ogóle się nie wyświetlał. W końcu doszedłem do wniosku, że to przez jego nazwę - zmieniłem ä na a, no i tym razem model się wczytał. Wszystko wyglądało ok więc zadowolony zmieniłem mu nazwę na SLEEPERSWORD.3ds i wrzuciłem w skrypty. Od tego czasu minął może miesiąc. No i pewnego dnia przywołuje sobie w gothicu ludka którego zrobiłem (z tym mieczem) i co widzę? Otóż tekstury miecza są jakieś dziwne. Wczytuje model spacerem i rzeczywiście - ma tekstury niby ziemi. Co dziwne, te tekstury zmieniają się zależnie od świata w którym wczytuje miecz. Gdy otworzę go w OLDWORLD - jest cały ziemisty. Gdy w NEWWORLD - rękojeść jest dobra, natomiast same ostrze nie. Tylko w Jarkendarze wczytuje się cały dobrze

O co tu chodzi?
Edit. wygrzebałem starą paczkę .vdf sprzed miesiąca - z dodanym już mieczem. I o dziwo tam mieczyk działa w porządku. Co ja mogłem zepsuć?

Edit2. wygląda na to, że w starszych wersjach moich zenów, tekstury miecza są wyświetlane poprawnie. Dopiero w nowszych miecz zaczyna wariować. Dalej jednak nie wiem, co może być tego przyczyną.
Edit3. Kolejny update - wydaje mi się, że coś odkryłem. Zauważyłem, że ostatnio dodany vob w newworld.zen także miał jakiś problem z teksturą. Mianowicie, wyświetlała się na nim tekstura mieczy... mimo, że to był całkiem inny przedmiot. Gdy usunąłem ten vob ze świata, sam miecz znowu zaczął wyglądać ok, więc wygląda na to że te dwa modele jakoś ze sobą kolidowały pod względem tekstur (nie wiem czy to w ogóle możliwe?). Natomiast problem dalej pozostał w oldworld.zen , tylko, że tam nie mam tego voba...