[G2NK] Requiem 172478 239

O temacie

Autor Keldorn

Zaczęty 1.07.2014 roku

Wyświetleń 172478

Odpowiedzi 239

Keldorn

Keldorn

Użytkownicy
posty439
Propsy77
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Grudniowy UPDATE
https://www.youtube.com/watch?v=maN1O8kxZhY


i lista zmian:
Cytuj
# NEW FEATURES IN 2.0 #

    Stamina: Yes indeed. It restores if you stand still, lie, sit, it drops if you sprint, jump, attack or parry. At 0 stamina your movement will be impaired (you will know that yourself when it will happen, because IT WILL happen)
    Poison: Bloodflies will poison you, and you will treat them with more respect now that they're potentially deadly.
    New Items: Shields & Offhand weap WEAPON AND SHIELD COMBAT AND DUAL WIELDING COMBAT
    Two-Handed "heavy" weapons, such as Axes and Hammers, will have their own animations for both Fighter Stance and Master stance, more brutal and effective attacks.
    Critical strikes: Remember them? Well, they're back. One handed weapons/Two handed swords and axes will deal damage based on the hero's strength, when two handed maces will deal a little less damage but knock the opponent down
    Resistance Tweaks: Armor resistances are now lowered, enemies will do A LOT more MINIMUM damage (meaning no 0 damage if you have 300 resist against goblin attacks, they will still deal damage)
    New/Old Meshes for POTIONS, FOOD, PLANTS and some misc items
    NEW Armors/some new weapons

    Ice/Fire/Poison effects added to certain weapons (visual fx toned down a lot from last screenshots)
    Better environmental weather, meaning darker nights, (redder?) evenings and so on (very cool)
    Gothic 1 Music is back


That's about it guys, that is EVERYTHING I EVER DREAMED OF in Gothic. So no more gameplay updates, just screenshots/teases of some late-game quests I'm working on.

I want to take a moment to personally thank everyone who partecipated actively here, on themodders.org and on any other platform I've ever posted in. Without your kind words, your appreciations, comments and feedback, I would probably still be a nostalgic G1 player who wanted to create something for G2 but never had the guts to do it. A special thanks goes to BGB1, Avallach, Splash and LeHona.

THANK YOU. THANK YOU, THANK YOU.

Vic7im

(and ffs spread the damn video around!)
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Nowe screeny:
Spoiler




Autor podał też zmiany w soundtracku:

Spoiler
The music tracks will be listed as follow:
G2 vanilla track // New track that I want to include

G2 exploring Khorinis // G1 exploring the Colony
G2 Marketplace // G1 Old Camp Theme
G2 Upper Quarter // G1 Castle Theme
G2 Harbor // G1 Castle Theme
G2 Tavern // G1 Castle Theme (it fits!)
G2 Spooky Places // G1 Focus Search (the one when you get the focus stone with Milten)
G2 Pass // G1 Orc Town
G2 Troll // G1 Orc Town
G2 Landowner's Farm // G1 New Camp theme
G2 Maya Temple // G1 Focus

ADDON AREA
G2 Swamp // G1 Swamp
G2 Bandit Camp // **don't know**

OLDWORLD
G2 OW Music // G1 Cavalorn's Hut (sad guitar, very cool) OR G1 Colony Theme
G2 OW DemonTower // G1 Focus
G2 Sect Camp // G1 Focus
G2 *new* Sect Camp // G1 Sect Camp
G2 OW Mine // G1 Old Mine (you will get back there)

Wersja 2.0 eng powinna wyjść w najbliższych miesiącach.
 

john50side
  • Gość
@AhnBael Dzięki za info. To bardzo dobrze, że wkrótce ma wyjść. Modyfikacja jest tą jedną na którą mam największe oczekiwania i najbardziej czekam. Co do twoich screenów, polecam używać hostingu ifotos.pl, jest to jeden z najlepszych ( o ile nie najlepszy ) hosting do zdjęć, zwłaszcza na jakimś forum. 
 

Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
To są screeny bezpośrednio ze strony o modzie na moddb. Osobisćie używam imgur i dysku Google. 
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
https://www.youtube.com/watch?v=eoRIXXVhAcM
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Kurwa, moje marzenie się właśnie spełniło. Ktoś zrobi Getsugę Tensho w ten sposób? ; D
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Na huj Ci? 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

JesusJediMater

JesusJediMater

Użytkownicy
posty35
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tej modyfikacji nie mogę się doczekać , wygląda coraz lepiej!!!!! Na poniższym filmiku klimat wprost wylewa się z ekranu
Filmik
/www.moddb.com/mods/gothic-2-enhanced-edition/videos/blood#imagebox
Good Luck Vic7im
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Na huj Ci?
By mieć Getsugę Tensho w Gothicu
Captain Obvious
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Abaddon

Abaddon

Użytkownicy
posty2147
Propsy1623
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
Jest jeszcze jeden filmik:  
https://www.youtube.com/watch?v=RSm1Y-WYNjQ

Dodam, że w polskiej wersji, którą zrobimy te powitania będą z polskim dubbingiem, ponieważ wykorzystują oryginalny dubbing Gothica.
 

Schmidtek

Schmidtek

Użytkownicy
posty129
Propsy22
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hehe końcówka dobra
 

Vic7im

Vic7im

Użytkownicy
posty84
Propsy92
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Vic7im

[G2NK] Requiem
#71 2015-01-26, 23:10(Ostatnia zmiana: 2015-01-26, 23:15)
I'm glad you guys like the videos :D

Once I get the three "class skills" done, I'll start doing the remaining quests. Then I'll release it right away, people will test and feedback, I'll fix then I'll upload the final version.

I want to take a moment to thank everyone that kept a positive attitude regarding this mod, especially when for long periods I stopped updating it. Sometimes, especially if you work alone, the task seems overwhelming. It's in moments like these when I scroll your comments that give me enough motivation to keep moving on, scripting (well, learning to, thanks to Avallach and Splash) and stuff.

It's in no small part thanks to this particular community that I've had the strength to always move forward.

Thank you for the support guys, I hope I can finish this soon so that we can all play Gothic for real (me especially, I ain't playing since half 2014 xD)
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Will u make Getsuga Tensho?
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Vic7im

Vic7im

Użytkownicy
posty84
Propsy92
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Will u make Getsuga Tensho?

Well, with my poor knowledge of visual effects I can't really make anything like that, I'm sorry!
Plus, I don't think it fits the Gothic atmosphere XD
 

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3038
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
I don't care if this fits, I need to have Getsuga Tensho if You have just made something so wonderful like Demacian Justice xD
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
@Vic7im I am not sure if unskilled animations are a good idea. Our nameless hero gained skills in the colony and this was the reason for giving him 10% at the start in Gothic 2 I believe. Everything has it's explanation. His strength and dexterity where gone due to him being crushed by stones for three weeks. Remaining magical power was used up for keeping him alive and bringing him back, for the latter one Xardas took most of costs for himself. For hist talents though, he just lost the physical ability to perform them, however he didn't forget how to hold a sword - which was the first 10% of the skill. At least this is how I see it. You might disagree - which is perfectly fine. Just giving you my own opinion on the matter. However, giving those animations to some town people or others who might not be very skilled with close combat - would be a perfect fit. 

Also, since this unwillingly became criticizing post, I'll also rant a bit about immunity for monsters with higher protection levels. I enjoyed challenging myself with taking on stronger monsters at low levels. After finishing the game many times I learned how to use Gothic 2 combat system efficiently enough to minimize damage taken, so even at level 0 I had little trouble with monsters like lurkers and one on one fights with humans were no longer an issue. My point is, you will in fact make the game too easy. People like me, who enjoy those little challenges won't be able to perform them until they are able to easily defeat their opponents. You also need to think about groups of monsters. It would be highly irritating to kill four out of five monsters just to learn that the fifth one is immune to our attacks, just because the sword we are holding is lacking few damage points and the last save is from two hours back. This will also make us immune to lower leveled creatures and humans at latter point in the game which will allow us to simply ignore creatures like goblins and scavengers when fighting with monsters like snappers - which we couldn't allow in Gothic 2 since they where still a threat in a group. If you are trying to make the game harder, maybe you should consider either strengthening their attributes or changing their fight artificial intelligence. Again, this is just my own personal opinion, disagreeing with it is perfectly fine. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

JesusJediMater

JesusJediMater

Użytkownicy
posty35
Propsy16
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Hehe końcówka dobra
Canthar ma wyjebane
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Sawik, autor pisał jakiś czas temu, że zrezygnował z systemu obrony z G1:

Cytuj
  • Resistance Tweaks: Armor resistances are now lowered, enemies will do A LOT more MINIMUM damage (meaning no 0 damage if you have 300 resist against goblin attacks, they will still deal damage)
     

Nefario

Nefario

Użytkownicy
Bractwo Gothic'a
posty410
Propsy437
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
  • Bractwo Gothic'a
Will you Open-Source this mod anytime soon? I like to see mods being constantly updated :D
 

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany

Maciej

[G2NK] Requiem
#79 2015-01-27, 18:28(Ostatnia zmiana: 2015-01-27, 21:02)
Mam nadzieję że textury khorinis zmieni  :ayfkm:

EDIT: Miałem na myśli te tekstury z l'edition  :F
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry