''Hej, ty!'' - czyli przypisywanie określonych terenów gildiom. 6441 12

O temacie

Autor UrizielX

Zaczęty 22.06.2014 roku

Wyświetleń 6441

Odpowiedzi 12

UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty42
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
W tym poradniku opiszę, jak przypisać dany teren do Gildii. Czyli, abyśmy nie mogli wchodzić do cudzej chaty.

Wbrew pozorom, jest to niezwykle proste. Wystarczy jedna linijka kodu.

W pliku Startup.d(Gothic/_Work/Data/Scripts/Content/Story) pod FUNC VOID INIT_nazwazena wpisujemy tę linijkę:

Wld_AssignRoomToGuild("waypoint",gildia);

I tak oto mamy teren wyznaczony dla konkretnej gildi.
Minus jest taki, że każdy waypoint musi być wpisany osobno. Np. Jeśli mam 20 chat, musimy wpisać 20 linijek.
Oczywiście waypoint DUŻYMI LITERAMI.
Potem pozostaje parsowanie skryptów.

Piszcie jak działa i propsujcie, jeśli tak. :D
By kaczka:
Zapomniałeś dodać, że każda
taka linijka w startup musi mieć
też swoją matkę-portal w
spacerze, do którego można ją
przypisać.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nadal nie wiem jak to zrobić. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Przetestowane? Bo już jakiś czas interesuję się assignami pokojów do gildii i nie jestem przekonany, że to tak łatwo działa.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Jasiu, to jest proste, ale gość tutaj napisał... sam nie wiem co, to nie tutorial, tylko jakaś kpina, nie mówi co robi, jaki ma zasięg etc.

Najprawdopodobniej jest tak że są sprawdzane portale, czyli trzeba dodać tą linijkę w każdym pokoju w domu. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty42
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
Tak, jak najbardziej działa. Sam chciałem to ogarnąć, nawet pisałem temat z zapytaniem. Pewnego dnia szukałem w Startupie spawnu mobków i znalazłem te linijki. Nie dość, że przetestowałem, to bez tych linijek w startupie Zena mogłem chodzić po wszystkich chatach w Starym Obozie bezkarnie.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
No tak, wiem, że trzeba dodać określony właśnie w tym assignie kawałek nazwy i powstaje portal, ale zdziwiłem się kiedy zobaczyłem, że trzeba dodać niby cały waypoint.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

UrizielX

UrizielX

Użytkownicy
Kolekcjoner dusz
posty42
Propsy20
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Kolekcjoner dusz
Możesz sprawdzić w Startupie Gothica. Jak już napisałem, bez tych linijek NPC ignorują mnie.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Korzystam z G2 i w Startupie mam nie całe waypointy, a kawałki ich nazw. Widocznie tworzenie portali w G1 i G2 się różnią.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Zapomniałeś dodać, że każda taka linijka w startup musi mieć też swoją matkę-portal w spacerze, do którego można ją przypisać.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
może ktoś opisać o co tu chodzi.

jakie portale? jaki kawałek nazwy waypointa?
Wld_AssignRoomToGuild("KI1",GIL_GRD);
 

Splash

Splash

Moderator
posty4209
Propsy3412
ProfesjaNierób
  • Moderator
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
 

Mikotsune

Mikotsune

Czas Honoru
posty365
Propsy289
Profesjabrak
  • Czas Honoru
 
How can I see roses... and only feel thorns...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry