Spacer Edytor tekstur (błąd) 9839 29

O temacie

Autor Góral Żywiec

Zaczęty 13.06.2014 roku

Wyświetleń 9839

Odpowiedzi 29

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Może mi ktoś powiedzieć dla czego wyskakują mi błędy kiedy chce wczytać edytor do teksturowania w spacku gothic 1??

Błąd nosi nazwę akccess Violaton

Spoiler
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
Jaki edytor? Przecież sam Spacer jest edytorem, yo co chcesz w nim wczytywać? Co konkretnie robisz, bo Cię niezbyt rozumiem?
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Wszystko fajnie super włącza się zen... No i klikam na teksturowanie Word> Compile word dalej wyskakuje mi tabela... i klikam Outdoor lub indoor potem daje editomode i klikam compile. No i podczas ładowania wyskakuje  mi błąd access....

Nie wiem jak to naprawić czy to wina spacera lub tekstur nie wiem... I właśnie się tu was pytam czy mieliście z czymś taka styczność ? 
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Włączaj 3ds, nie zen.
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Włączaj 3ds, nie zen.

Masz na myśli program czy spacer ?
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
spacer. File/Open Mesh. Szukasz plik 3ds subzena jaki chcesz zedytować, fajmy na to OldCamp.3ds i wczytujesz. Klikasz Compile World, wybierasz Outdoor, bo to świat zewnętrzny a nie kopalnia/świątynia + editormode. Następnie Compile Light i tam wybierasz Lightmaps High.

Po zrobieniu zmian zapisujesz jako mesh 3ds(File/Save Mesh). Teraz wczytujesz zena OldCamp.zen i kompilujesz świat i światła. Zmiany powinny się pojawić w zenie.
 

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Nie wiem ale to moja wina może nie mam czegoś do instalowanego robiłem dokładnie to co mówiłeś...

Ja zawsze jak włączałem zen w spacerzę to przez World w pliku z gothic. A ty mi napisałeś żebym odtworzył przez Mesh no i tu jest problem że nie mam tutaj ani jednego pliku z nazwą subzen Praktycznie w pliku Mesh nie mam żadnego pliku do załadowania w spacerze jako zen... 
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ale masz otworzyć .3ds a nie .zen :P Sprawdź ten katalog:

\Gothic II\_Work\Data\Meshes\Level\

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"

\Gothic II\_Work\Data\Meshes\Level\
[/quote]


O dziwo był tam jeden miały świat ale i tak wyskakiwał błąd spacer mi szwankuje i tyle w tym temacie chyba muszę pobrać nowego :)

Post połączony: 2014-06-14, 23:46
Hmm co dziwne udało mi się odpalić światy są podzielone na party ale jedno mnie boli że światy są te które nie potrzebuję czy da się jakoś do tego mesh wkleić hmm powiedzmy  inne części Word.zen po potrzebuję je np: obrzeża SO lub kamienna forteca itp...?
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wszystkie części świata powinny znajdować się w tamtym folderze. Czy masz zainstalowane GMDK do Gothica 1?

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Nie nie teraz dowiedziałem się od jednego skrypt era że  jest świat który można wczytać przez obcje mesh... Ten świat to world.zen ale bez lokacji obozów..... Ale nic nie jestem w sanie wstawić bo wykasuje akccess voitan 
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co to za skrypter, fascynuje mnie to
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Nie nie teraz dowiedziałem się od jednego skrypt era że  jest świat który można wczytać przez obcje mesh... Ten świat to world.zen ale bez lokacji obozów..... Ale nic nie jestem w sanie wstawić bo wykasuje akccess voitan

Jak ty nawet GMDK nie masz to z czym do ludzi :facepalm: Poza tym naucz się wreszcie poprawnie pisać, bo oczy mi krwawią.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Nie nie teraz dowiedziałem się od jednego skrypt era że  jest świat który można wczytać przez obcje mesh... Ten świat to world.zen ale bez lokacji obozów..... Ale nic nie jestem w sanie wstawić bo wykasuje akccess voitan
To jest surface, a nie world :facepalm:. Nawet nie potrafisz zapamiętać.

Post połączony: 2014-06-15, 18:44
Co to za skrypter, fascynuje mnie to
Ten, który pomógł Ci z łóżkami ;p

Wg. mnie najlepiej odpalić OldWorld.Zen, potem edit mode i wuala. Ja tak zawsze robiłem bezproblemowo.

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ten, który pomógł Ci z łóżkami ;p
A szkoda, bo już chciałem napisać, że w takim razie to dupa a nie skrypter. No trudno.  :lol2: Może kiedyś się znajdzie okazja.

W każdym razie szybki tutorial używania Spacera pod G1:
Ściągasz Gothic Mod Development Kit z World of Gothic(google) i wypakowujesz do odpowiedniego folderu(readme?).
Włączasz Spacera i teraz, jeśli chcesz zmodyfikować mesh świata.
1. 'File/Open Mesh' i szukasz pliku .3ds, który cie interesuje.
2. Kompilujesz świat i światło tak jak pisałem wcześniej.
3. Wprowadzasz zmiany i potem zapisujesz jako MESH .3ds
4. Ładujesz zen o tej samej nazwie. Kompilujesz świat jako outdoor(tym razem bez editormode). Kompilujesz światło. Zmiany zostały wprowadzone.

Sposób chickena też jest dobry, chociaż nie można potem zapisać zena.

I czytaj jakieś tutoriale czy co

Btw, do reszty tu piszących - zdajecie sobie sprawę, że on korzysta z edytora do G1?
 

chicken

chicken

RaveN Studio
posty1230
Propsy559
ProfesjaNierób
  • RaveN Studio
Cytuj
Sposób chickena też jest dobry, chociaż nie można potem zapisać zena.
Trzeba napisać macros code, który wyjdzie z edit mode ;p. Nie pamiętam już tego w ogóle.

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Ten, który pomógł Ci z łóżkami ;p
A szkoda, bo już chciałem napisać, że w takim razie to dupa a nie skrypter. No trudno.  :lol2: Może kiedyś się znajdzie okazja.

W każdym razie szybki tutorial używania Spacera pod G1:
Ściągasz Gothic Mod Development Kit z World of Gothic(google) i wypakowujesz do odpowiedniego folderu(readme?).
Włączasz Spacera i teraz, jeśli chcesz zmodyfikować mesh świata.
1. 'File/Open Mesh' i szukasz pliku .3ds, który cie interesuje.
2. Kompilujesz świat i światło tak jak pisałem wcześniej.
3. Wprowadzasz zmiany i potem zapisujesz jako MESH .3ds
4. Ładujesz zen o tej samej nazwie. Kompilujesz świat jako outdoor(tym razem bez editormode). Kompilujesz światło. Zmiany zostały wprowadzone.

Sposób chickena też jest dobry, chociaż nie można potem zapisać zena.

I czytaj jakieś tutoriale czy co

Btw, do reszty tu piszących - zdajecie sobie sprawę, że on korzysta z edytora do G1?


Okej okej załóżmy że doinstalowałem te Gothic Mod Development Kit z World....

JAKA JEST SZANSA ŻE NIE WYSKOCZY MI BŁĄD ACCESS ??
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Chyba najlepiej jest sprawdzić...?
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ja znam rozwiązanie! Ja!
Rozwiązanie!
Teksturuj w blenderze, czy innym sofcie do tego przeznaczonym.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Góral Żywiec

Góral Żywiec

Użytkownicy
Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
posty153
Propsy42
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Krew odporna na mrozy,chłody,wiatry i lód "Błkitna krew"
Zainstalowałem nowego gothic z tymi własnie poradami co mi pisaliście super świetnie udało mi się w czytać świat bez żadnego jebanego ACCESS.... Tylko jest jeden problem po  kilku sekundach w sumie po 30 mnie wywala czy to jest normalne ??

Temat do zamknięcia :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry