Konwersja .zen do .3ds w 3dsmaxie 3716 3

O temacie

Autor bgb

Zaczęty 10.06.2014 roku

Wyświetleń 3716

Odpowiedzi 3

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Witam. Generalnie na start napiszę, że z edytorem grafiki 3d mam do czynienia po raz pierwszy... Także nie wiem bardzo wielu rzeczy i prawdę mówiąc ledwo się orientuję w podstawowych czynnościach :|

Przechodząc jednak do rzeczy, chodzi o odzyskanie mesha świata z moda L'hiver Edition http://themodders.org/index.php?topic=21651.0 i nie, nie chodzi tutaj o wykradanie czyjejś pracy. Sytuacja wygląda tak, że autor moda jakiś czas temu stracił wszystkie swoje materiały. Udało się odzyskać tylko to co zostało uprzednio zuploadowane w wydanej niekompletnej wersji modyfikacji. Czyli skrypty, textury, animacje, i inne pliki z paczki vdf. Największy problem stanowią jednak zmofydikowane światy. Dla kogoś kto nie zna tego moda - Khorinis i GD są powiększone o spore połacie nowych terenów (GD w mniejszym stopniu). No i teraz sprawa wygląda tak, że dostepne są tylko całe scalone już pliki: newworld.zen oraz oldworld.zen. W spacerze można się co prawda pobawić dodając do nich voby, ale jakieś ingerencje w mesh odpadają. Próbowałem skonwertować świat przez spacera podpierając się tym tutkiem:  http://themodders.org/index.php?topic=48.0

Ale nic z tego nie wyszło - po kompilacji świat zmienił się na oryginalny newworld z podstawki:
Spoiler

Pomyślałem więc o użyciu 3dsmaxa. Pierwsze efekty przerosły moje oczekiwania - udało mi się zaimportowac plik .zen i zapisać go jako .3ds. Musiałem co prawda podzielić świat na około 20 elementów jednak w końcu udało się go zapisać (dzieliłem to byle jak). Pierwszy mój problem jest taki, że gdy otwieram ten plik w spacerze, widzę że niektóre tekstury są nieprawidłowe:

Spoiler





Jest tego dosyć sporo... Więc czy może to ja robię coś źle w 3dsmaxie czy jednak tak już bywa? W jaki sposób temu zaradzić? (bez ręcznego ponownego teksturowania oczywiście). Drugie pytanie - czy da się jakoś w miarę prosty sposób podzielić cały mesh na kawałki dokładnie takie jak np. w niemodowanym newworld.zen? (wyłączając dodane tereny oczywiście, one byłyby zapisane jako nowe elementy). Trzecie pytanie - zauważyłem, że tekstury znajdujące się w przejściach (drzwiach) budynków, które normalnie powinny znikać gdy znajdujemy się bliżej nich teraz są widoczne cały czas. No i poznikała woda z jezior/rzek. Czy także da się temu jakoś zaradzić "z automatu" ? Bez potrzeby poprawiania ręcznego każdego z tych elementów z osobna..?

Ok chyba narazie starczy pytań. Dodam tylko, że ten mesh jest świetną potencjalną podstawą do wykorzystania w rozszerzających modyfikacjach do goticzka. Także jeśli ktoś z odpowiednią wiedzą/umiejętnościami chce coś zrobić pro publico bono to zachęcam  :lol:

Gornos

Gornos

Quest Pack Team
posty90
Propsy87
ProfesjaLvl designer
  • Quest Pack Team
Zacytuję jedną z moich ulubionych wypowiedzi, która dotyczy problemów tego i podobnego typu - "Każdy kto empirycznie zetknął się z problemem portali ten z pewnością na sam dźwięk tego słowa klnie, wali głową o stół, wciska palca w klawiaturę, z gniewem krzyczy na monitor."

Moim zdaniem twój problem jest spowodowany twoim pocięciem świata "byle jak", przez co najprawdopodobniej naruszyłeś jeden (jak nie kilka/kilkanaście) portal/i. Czym są owe portale (nie kojarzyć z grą Portal wytwórni VALVE)? Tu masz proste wyjaśnienie - http://themodders.org/index.php?topic=20020.0

Nie grałem w L'hiver Edition ani też nie pobierałem, więc nie wiem czy ten pierwszy screen, który pokazałeś, ma stare podłoże z podstawki i skopiowane zostały voby z L'hiver Edition czy to coś wstawionego przez jakiegoś moddera, który chciał tam postawić jakiś domek czy coś.

Cóż, rozwiązania problemu ci nie podam, bo sam za bardzo nie wiem co z nim zrobić, ale mam nadzieję, że przynajmniej cię jakoś naprowadziłem na rozwiązanie (czy chociażby poznanie problemu). Ogółem wersja z portalami to tylko domysł, równie dobrze coś innego może nim być, ale ja stawiałbym właśnie na nie, bo są one utrapieniem większości osób, które się z nimi spotykały.

Ogółem to przepraszam za błędy składniowe, ale jest 3:30 jak wysyłam tego posta i już trochę odpadam, więc mam nadzieję, że mnie nie zlinczujecie, jak wejdę dzisiejszym popołudniem w ten temat  :pokerface:
 

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie grałem w L'hiver Edition ani też nie pobierałem, więc nie wiem czy ten pierwszy screen, który pokazałeś, ma stare podłoże z podstawki i skopiowane zostały voby z L'hiver Edition
Jest dokładnie tak. Poza tym, gdy tworzyłem ten topik nie wiedziałem jeszcze czemu tak się dzieje.  L'hiver Edition rozszerza podłoże podstawki jednak party zenów miały wciąż tą samą nazwę co te stare. Dlatego spacer nie widząc meshy z lhivera automatycznie wczytuje mi meshe z podstawki o tej samej nazwie...

Cóż, rozwiązania problemu ci nie podam, bo sam za bardzo nie wiem co z nim zrobić, ale mam nadzieję, że przynajmniej cię jakoś naprowadziłem na rozwiązanie (czy chociażby poznanie problemu). Ogółem wersja z portalami to tylko domysł, równie dobrze coś innego może nim być, ale ja stawiałbym właśnie na nie, bo są one utrapieniem większości osób, które się z nimi spotykały.
Jeśli chodzi o portale, to faktycznie mogłem je pociąć. Co do wody to jak się okazało winnym było coś namieszanego w mojej instalacji gothica. Na świeżej instalce z g2mdk woda była już ok. Portale raczej też (sprawdzałem tylko w meshu, a tam one nie znikają - robią to dopiero po konwersji na .zen). Natomiast tekstury dalej były zmieszane i nie na swoim miejscu. Czyli przecięte portale mogą być za to odpowiedzialne?

Ogółem dochodzę do wniosku, że nic z tego odzyskania mesha nie będzie. Myślałem o zrobieniu tego tak, że najpierw uzyskam cały mesh newworld.3ds - potem zedytuję w uncompiled newworld.zen linijki odpowiedzialne za pliki podłoża tak by zamiast partów wczytywało tylko 1 główny mesh i tym sposobem mógłbym już sobie podmieniać i edytować podłoże całego khorinis. Wpadłem na taki sposób, bo niestety nie potrafię podzielić tego odzyskanego .3dsa w taki lub chociaż zbliżony sposób jak było to w oryginale.

Ogółem to przepraszam za błędy składniowe, ale jest 3:30 jak wysyłam tego posta i już trochę odpadam, więc mam nadzieję, że mnie nie zlinczujecie, jak wejdę dzisiejszym popołudniem w ten temat  :pokerface:
No co Ty:P Jestem wdzięczny, że odpisałeś. Ten dział jest cholernie mało popularny. Pluje sobie w brodę, że postnąłem topik tutaj zamiast w problematyce spacera. I mimo, że tematycznie pasuje to bardziej tutaj to tam miałbym ze stronę odpowiedzi do dzisiaj, jak nie więcej:P Niemniej dzięki:)

bgb

bgb

Użytkownicy
posty848
Propsy593
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak się okazało to 3dsmax coś mieszał z tymi teksturami przy imporcie zena. W Cinema 4D i Blenderze ten problem nie występował. Portale i wodę natomiast naprawiła praca na świeżej instalacji gothicka, także temat można zamknąć. Tym bardziej, że autor Lhivera także odzyskał już sobie ten mesh świata.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry