Dzieję się tak, ponieważ:
Powód nr 1: W instance Twojej runy nie zmieniłeś count[1] = SPL_Cost_MassDeath; na count[1] = SPL_Cost_nowyCzar;
Powód nr2: W pliku SPELL_nazwaCzaru.D >
func int Spell_Logic_Massdeath(var int manaInvested)
{
   if(Npc_GetActiveSpellIsScroll(self) && (self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_COST_SCROLL4))
   {
      return SPL_SENDCAST;
   }
   else if(self.attribute[ATR_MANA] >= SPL_Cost_MassDeath)
   {
      return SPL_SENDCAST;
   }
   else
   {
      return SPL_SENDSTOP;
   };
   return SPL_SENDSTOP;
};
func void Spell_Cast_Massdeath()
{
   if(Npc_GetActiveSpellIsScroll(self))
   {
      self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_MANA] - SPL_COST_SCROLL4;
   }
   else
   {
      self.attribute[ATR_MANA] = self.attribute[ATR_MANA] - SPL_Cost_MassDeath;
   };
   self.aivar[AIV_SelectSpell] += 1;
};
Tam gdzie na czerwono to mogłeś nie zmienić na własną stała (SPL_Cost_nowyCzar)