https://themodders.org/Themes/theModdersTheme
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 dzień
1 tydzień
1 miesiąc
Zawsze
theModders
Szukaj
Sztab
Użytkownicy
Statystyki
Kto jest online
Pomoc
Regulamin
Nowe posty
Tutoriale
Zaloguj się
Rejestracja
theModders
/
Grafika komputerowa
/
Grafika 3D
/
Pytania i problemy
(Moderator:
Jedairusz
) /
Blender- gradient na normal mapie
[
1
]
Blender- gradient na normal mapie
3850
6
O temacie
Autor
LeOn91
Zaczęty
22.08.2013 roku
Wyświetleń
3850
Odpowiedzi
6
LeOn91
LeOn91
Użytkownicy
posty
60
Propsy
7
Użytkownicy
LeOn91
Blender- gradient na normal mapie
2013-08-22, 21:13
0
Lista propsujących:
Witam serdecznie,
zapragnąłem nauczyć się tworzyć modele by potem móc wyexportować je do jakiejś gry i zobaczyć jak wyglądają w akcji, jednak mam problem. Oglądam sobie tutoriale i na ich podstawie próbuje coś zdziałać, jednak przy wypalaniu w Blenderze normal mapy tworzy mi się w niektórych miejscach "tęcza" czym to jest spowodowane?
Podrzucam wypaloną normal mapę:
http://zapisz.net/view.php?filename=630_1a.jpg
Może źle rozcinam model? Jest to model uchwytu do maczety.
YetoKnight
YetoKnight
Użytkownicy
posty
125
Propsy
114
Profesja
Nierób
Użytkownicy
YetoKnight
Blender- gradient na normal mapie
#1
2013-08-22, 23:00
(Ostatnia zmiana: 2013-08-22, 23:12)
0
Lista propsujących:
Do wypalania polecam xNormala.
Jak nie chcesz gradientów na normalce to tnij uv przy ostrych krawędziach.
EDIT: Aha i nie zapomnij o smooth group-ach (blender ma z tym problem, więc użyj do tego czegoś innego, np. Maxa)
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight
LeOn91
LeOn91
Użytkownicy
posty
60
Propsy
7
Użytkownicy
LeOn91
Blender- gradient na normal mapie
#2
2013-08-23, 15:29
0
Lista propsujących:
A.. no to musze zobaczyć jak wygląda ten xNormal, Wowoz kiedys mówił, żebym nie wypalał w Blenderze to nie słuchałem. Dobra jebać.
Widziałem kiedys na forum tutoriale jak tworzyć efekt metalu, teraz nie moge nigdzie znaleźć, macie może cos pod ręką?
YetoKnight
YetoKnight
Użytkownicy
posty
125
Propsy
114
Profesja
Nierób
Użytkownicy
YetoKnight
Blender- gradient na normal mapie
#3
2013-08-23, 17:10
0
Lista propsujących:
http://cg.tutsplus.com/tutorials/photoshop/how-to-hand-paint-convincing-metal-textures/
- choć nie wiem czy o to chodziło.
Ogólnie zasada na diffie ciemniej, na specu jaśniej.
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight
Wowoz
Wowoz
Użytkownicy
Wowoźny
posty
3698
Propsy
4862
Nagrody
V
V
Profesja
brak
Użytkownicy
Wowoźny
Wowoz
Blender- gradient na normal mapie
#4
2013-08-23, 17:13
0
Lista propsujących:
Leon masz całą baze tutoriali na forum podzieloną na kategorie. Wśród nich jest również teksturowanie.
LeOn91
LeOn91
Użytkownicy
posty
60
Propsy
7
Użytkownicy
LeOn91
Blender- gradient na normal mapie
#5
2013-08-23, 17:16
0
Lista propsujących:
Racja znalazłem, szukałem cały czas w Grafice 3D, a jest tego sporo w Game Arcie, jakby ktoś poszukiwał to :
http://themodders.org/index.php?topic=16925.0
Dzięki za pomoc, temat zamykam.
Pozdrawiam.
LeOn91
LeOn91
Użytkownicy
posty
60
Propsy
7
Użytkownicy
LeOn91
Blender- gradient na normal mapie
#6
2013-08-27, 13:13
0
Lista propsujących:
Post pod postem, ale chciałem żeby ktoś jednak tutaj zajrzał:
Mam problem , który dotyczy w dalszym ciągu normal mapy:
wypaliłem sobie w xnormal'u coś takiego:
http://ifotos.pl/zobacz/nowynorma_nwrshae.jpg/
Wiem wiem, że na czubku mam jakiś syf, próbowałem sie go wczoraj pozbyć, ale nie udało mi sie nijak.
No ale nie o tym mowa, gdy wrzuce do blendera tą normalkę i sprawdzam jej działanie(bez innych tekstur) to mam jakieś lipne artefakty:
render:
http://ifotos.pl/zobacz/2jpg_nwrshqx.jpg/
widok 3D:
http://ifotos.pl/zobacz/1jpg_nwrshqa.jpg/
Robiłem to wg tutoriala ale koleś który go nagrywał wypalał w Blenderze, ja natomiast w xNormalu.
Pomysły, sugestie?
theModders
/
Grafika komputerowa
/
Grafika 3D
/
Pytania i problemy
(Moderator:
Jedairusz
) /
Blender- gradient na normal mapie
[
1
]
0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry