Blender- gradient na normal mapie 3850 6

O temacie

Autor LeOn91

Zaczęty 22.08.2013 roku

Wyświetleń 3850

Odpowiedzi 6

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
Witam serdecznie,
zapragnąłem nauczyć się tworzyć modele by potem móc wyexportować je do jakiejś gry i zobaczyć jak wyglądają w akcji, jednak mam problem. Oglądam sobie tutoriale i na ich podstawie próbuje coś zdziałać, jednak  przy wypalaniu w Blenderze normal mapy tworzy mi się w niektórych miejscach "tęcza" czym to jest spowodowane?
Podrzucam wypaloną normal mapę:

http://zapisz.net/view.php?filename=630_1a.jpg

Może źle rozcinam model? Jest to model uchwytu do maczety.
 

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Do wypalania polecam xNormala.
Jak nie chcesz gradientów na normalce to tnij uv przy ostrych krawędziach.

EDIT: Aha i nie zapomnij o smooth group-ach (blender ma z tym problem, więc użyj do tego czegoś innego, np. Maxa)
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
A.. no to musze zobaczyć jak wygląda ten xNormal, Wowoz kiedys mówił, żebym nie wypalał w Blenderze to nie słuchałem. Dobra jebać.

Widziałem kiedys na forum tutoriale jak tworzyć efekt metalu, teraz nie moge nigdzie znaleźć, macie może cos pod ręką?
 

YetoKnight

YetoKnight

Użytkownicy
posty125
Propsy114
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
http://cg.tutsplus.com/tutorials/photoshop/how-to-hand-paint-convincing-metal-textures/ - choć nie wiem czy o to chodziło.
Ogólnie zasada na diffie ciemniej, na specu jaśniej.
 
Ja się nie znam, to chętnie się wypowiem.
https://www.youtube.com/user/YetoKnight

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Leon masz całą baze tutoriali na forum podzieloną na kategorie. Wśród nich jest również teksturowanie.
 

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
Racja znalazłem, szukałem cały czas w Grafice 3D, a jest tego sporo w Game Arcie, jakby ktoś poszukiwał to :
http://themodders.org/index.php?topic=16925.0

Dzięki za pomoc, temat zamykam.

Pozdrawiam.
 

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy
Post pod postem, ale chciałem żeby ktoś jednak tutaj zajrzał:

Mam problem , który dotyczy w dalszym ciągu normal mapy:
wypaliłem sobie w xnormal'u coś takiego:
http://ifotos.pl/zobacz/nowynorma_nwrshae.jpg/

Wiem wiem, że na czubku mam jakiś syf, próbowałem sie go wczoraj pozbyć, ale nie udało mi sie nijak.
No ale nie o tym mowa, gdy wrzuce do blendera tą normalkę i sprawdzam jej działanie(bez innych tekstur) to mam jakieś lipne artefakty:
render:
http://ifotos.pl/zobacz/2jpg_nwrshqx.jpg/
widok 3D:
http://ifotos.pl/zobacz/1jpg_nwrshqa.jpg/

Robiłem to wg tutoriala ale koleś który go nagrywał wypalał w Blenderze, ja natomiast w xNormalu.

Pomysły, sugestie?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry