Nie widoczny 3ds w spacerze 4069 10

O temacie

Autor

Zaczęty 23.05.2008 roku

Wyświetleń 4069

Odpowiedzi 10

Majkel
  • Gość

Majkel
Gość

Nie widoczny 3ds w spacerze
2008-05-23, 21:48(Ostatnia zmiana: 2008-05-23, 22:18)
Problem jest dość prozaiczny. Obiekt, który stworze w 3ds max 8 po kompilacji w spacerze jest niewidoczny. Pojawia się dopiero wówczas, gdy w jednej z opcji spacer'a wcisnę 'uruchom grę'.

Tak przy okazji by nie zakładać nowego wątku - zna ktoś z was jakiś program, ktory generuje siatke terenu w formacie 3ds, bądz takim, który można przekonwertować do 3ds?

Słyszałem o programie Terragen, ale instalacja pluginu jest dość skomplikowana i konfigurowanie programów. Jesli ktoś ma jakieś pomysły chętnie z nich skorzystam:)

Edit :Kiedy zrobiłem troche większy obiekt w 3ds maxie wyswietliło mi go w spacerze, tylko ze jest zupelnie płaski (ten obiekt w 3ds max miał nieregularne kształty).

Ah i jeszcze na koniec dwa małe pytanka - jak w przypadku gdy wczytuje w spacerze 3ds eksportowac tekstury? Okna\wczytaj materialfilter nie pomaga
Jak korzystac z tekstur w 3ds max 8 ?  - mam na myśli widok czegos w rodzaju palety tekstur, zeby co rusz nie wybierac katalogu G2  i 'strzelac' z wyborem tekstur.
 

Retsked

Retsked

Użytkownicy
Jam jest 444
posty1533
Propsy61
  • Użytkownicy
  • Jam jest 444
Cytuj
Tak przy okazji by nie zakładać nowego wątku - zna ktoś z was jakiś program, ktory generuje siatke terenu w formacie 3ds, bądz takim, który można przekonwertować do 3ds?

Słyszałem o programie Terragen, ale instalacja pluginu jest dość skomplikowana i konfigurowanie programów. Jesli ktoś ma jakieś pomysły chętnie z nich skorzystam:)

A nie lepiej wrzucić plane w maxie i potraktować go noise? Potem tylko poprawki i tyle.
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

Nie widoczny 3ds w spacerze
#2 2008-05-23, 22:51(Ostatnia zmiana: 2008-05-23, 22:53)
Cytuj
Problem jest dość prozaiczny. Obiekt, który stworze w 3ds max 8 po kompilacji w spacerze jest niewidoczny. Pojawia się dopiero wówczas, gdy w jednej z opcji spacer'a wcisnę 'uruchom grę'.
Wstawiasz go jako vob czy raczej jest to siatka terenu?? jeśli vob to można zwiększyć widoczność vobów, jest taki  temat na forum. http://themodders.org/index.php?showtopic=896

Cytuj
Ah i jeszcze na koniec dwa małe pytanka - jak w przypadku gdy wczytuje w spacerze 3ds eksportowac tekstury? Okna\wczytaj materialfilter nie pomaga

jak są nowe tekstury to wypadałoby je eksportnąć, za pomocą Okna\wczytaj materialfilter wczytujesz listę tektur z ustawionymi parametrami, jeśli chcesz dodać teksturę to za pomocą poziomego okienka objectspages, po prawej będziesz miał opcję dodaj. Musi być wcześniej zaznaczona opcja  przy kompilacji edytormode, a potem jeszcze propertypage for polygons, takie "cegiełki" na poziomym pasku. :)

Cytuj
Jak korzystac z tekstur w 3ds max 8 ? - mam na myśli widok czegos w rodzaju palety tekstur, zeby co rusz nie wybierac katalogu G2 i 'strzelac' z wyborem tekstur.
tutaj pomoże tylko IrfanView lub inna przeglądarka obrazków. patrzysz wtedy na nazwę i otwierasz taką w maxie.
 

Majkel
  • Gość
dzięki wielkie :)
 

Majkel
  • Gość
Cytat: dekster17 link=topic=1860.msg16039#msg16039 date=May 23 2008, 22:32\'
A nie lepiej wrzucić plane w maxie i potraktować go noise? Potem tylko poprawki i tyle.


A mógłbyś wytłumaczyć mi jak to zrobić?  Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o 3ds max ;/
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
nie pisz 2 postów podrząd!! Używaj opcji edytuj.
Co do pytania, to bardzo prosta opcja
1. tworzysz plane (to chyba umiesz)
2. zaznaczasz stworzony plane i PPM wybierasz opcję convert to editable mesh
3. z modifier list wybierasz modyfikator noise
4 w zakładce parametry bawisz się ustawieniami wpisując jakieś liczby
 

Majkel
  • Gość
Cytat: wietrzyk link=topic=1860.msg16043#msg16043 date=May 23 2008, 22:51\'
Wstawiasz go jako vob czy raczej jest to siatka terenu?? jeśli vob to można zwiększyć widoczność vobów, jest taki  temat na forum.

Rozjasnienie nie pomogło;/ Jakis inny pomysł?
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games

wietrzyk

Nie widoczny 3ds w spacerze
#7 2008-05-24, 00:41(Ostatnia zmiana: 2008-05-24, 00:43)
W spacerze masz okienko objects szukasz tam w zCZone(abstract) czegoś takiego: zCZoneVobFarPlane, zaznaczasz to a następnie PPM na głównym ekranie wybierasz insert zCZoneVobFarPlane, potem w okienku objects szukasz parametr VobFarPlane i zmieniasz liczby na dowolne lecz większe od 3000. Prościej się chyba nie da.

Edit:
Jeśli tak się nie da to nie wiem jak pomóc, tylko reinstal gothica.
 

Majkel
  • Gość

Majkel
Gość

Nie widoczny 3ds w spacerze
#8 2008-05-24, 10:14(Ostatnia zmiana: 2008-05-24, 10:15)
Cytuj
Edit:
Jeśli tak się nie da to nie wiem jak pomóc, tylko reinstal gothica.


tylko, ze   'meshe gothicowe' sa normalnie wczytywane. Wyjatek stanowia meshe z  3ds max (blender tez-z innych nie korzystałem).Pluginy działaja, bo zapisuje obiekt w postaci gothic 3ds...

Gothica juz wczesniej restartowałem - żadych zmian...
 

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
Cytuj
Tak przy okazji by nie zakładać nowego wątku - zna ktoś z was jakiś program, ktory generuje siatke terenu w formacie 3ds, bądz takim, który można przekonwertować do 3ds?

Słyszałem o programie Terragen, ale instalacja pluginu jest dość skomplikowana i konfigurowanie programów. Jesli ktoś ma jakieś pomysły chętnie z nich skorzystam:)

Znalazłem ten programik i się z nim zaznajomiłem jest banalny w obsłudze. Jeśli ktoś zrobi w nim świat to mogę go wyeksportować do 3dsa.

Cytuj
tylko, ze 'meshe gothicowe' sa normalnie wczytywane. Wyjatek stanowia meshe z 3ds max (blender tez-z innych nie korzystałem).Pluginy działaja, bo zapisuje obiekt w postaci gothic 3ds...

Daj link do jakiegoś Twojeo mesha, sprawdzę czy umnie tak samo jest, będzie łatwiej stwierdzić, co jest nie tak.
 

Zdunek

Zdunek

Administrator
Ken'Udz mistrz stali i runy
posty671
Propsy132
Profesjabrak
  • Administrator
  • Ken'Udz mistrz stali i runy
hmm, pierwsza rzecz, modeli typu domy budynki itp nie dodaje się przez spacera, następna to może nie masz modelu na środku w maxie i może gdzieś "uciekać", także warto przeskalować do odpowiedniej wielkości,
a jak odpalasz jako vob to daj .3ds do folderu meshes
a i też ważne że przed wyexportowaniem modelu weź(w maxie) convert to edit mesh a potem file->export-> gothic 3ds

to takie kilka rad odnośnie modelu wrzucanego do gothica, jeśli czegoś z tego nie masz to możliwe że dla tego źle działa :)
 
Po co utrudniać coś co jest proste?

Agencja Interaktywna - CreaWeb.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry