Europa Universalis - dokonane podboje 143150 359

O temacie

Autor Adanos

Zaczęty 5.10.2012 roku

Wyświetleń 143150

Odpowiedzi 359

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jak się wam podoba nowy zapowiedziany, dodatek Rights of Man ?
Cechy władców są całkiem ciekawe. Nowy system rządów w Imperium Osmańskim i ciekawy ficzer u Prussaków (będą mieli jeszcze potężniejsze wojsko). Najciekawiej wygląda jednak system Instytucji i wycofanie grup technologicznych (a przynajmniej tak to zrozumiałem). + będziemy mogli abdykować albo zmienić swojego następce, to ułatwi rozgrywkę jeszcze bardziej.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Kolejny worek śmieci, przez który będzie trzeba uczyć się gry od nowa i trzeba kupić DLC warte maksymalnie 20% ceny, żeby móc grać. Klasyk. Nowy system technologii na pewno będzie w bezpłatnym patchu, ale zgaduję, ze na tym się skończy. Będzie. A jak chcesz korzystać z instytucji, czyli grać tak, żeby nie być w tyle za innymi, to dawaj 15/20 euro. Czyste skurwysyństwo.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dodatki faktycznie są drogie, ale obiektywnie rzecz biorąc chyba najwięcej godzin właśnie spędziłem przy tej grze.
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Nie chodzi o to, czy są drogie czy nie. Znaczy się o to też, ale w mniejszym stopniu. Polityka DLC niszczy gry i to już od dawna. Po prostu PDX zaczyna zachowywać się gorzej niż Ubisoft, tworząc DLC za pomocą usuwania zawartości z podstawki i po jakiejś tam przeróbce dodając je w płatnym dodatku, bez którego siłą rzeczy nie da się grać. Największą bezczelnością są chyba te pakiety jednostek i muzyki, warte razem połowę tego co ich "dodatki".
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dodatek wyszedł tydzień temu więc skrobnę swoje odczucia. Gram na wersji 1.8.1 Imperium Otomańskim ze wszystkimi dodatkami. Na razie mam 1710 rok. Ogólnie wydaje mi się że gra jest łatwiejsza.
Po kolei, nowy system rządzenia Otomanami jest przyjemny i daje spore możliwości. Gdy nowy sułtan zasiada na tronie możemy wybrać z pośród  3 synów następce. W czasie trwania rządów mogą wystąpić eventy ze zmianą następcy, chodzi tu o jakiegoś wybitnego księcia, który dobrze zarządza prowincją. Nie ma negatywnych zmian jeśli odrzucimy jego prośbę. Czasami są eventy z podejrzeniami o to, że nasz następca chcę nas zdetronizować i ostrzega nas o tym nasza główna żona. (do tej pory tylko raz zbuntował mi się książę). Do tego dochodzą  eventy ze zmianą głównej żony z haremu możemy to robić ale nie musimy.
Kolejna rzecz cechy naszych władców są fajnym dodatkiem jest ich jednak mało (koło 30) no i nie mamy wpływu jaką cechę nasz władca nabędzie. Szkoda można by spróbować zaaplikować mechanikę podobną z Crusader King 2 gdzie mamy na to pośredni wpływ + edukacją księcia.
Dalej mamy nowy system akceptacji kultur. Ogólnie jeśli jesteśmy imperium automatycznie akceptujemy kultury z naszej grupy i nie mamy żadnych kar w prowincjach. Do tego możemy zaakceptować inne kultury, mamy limit zwiększany przez technologie i idee. Obecnie mogę zaakceptować w sumie 7 kultur !!! + 1 za idee i 1 za monopol na jedwab. Cały ten system jest moim zdaniem okropnym ułatwieniem i sprowadza zmianę kulturową prowincji do marginesu. Nie ma też żadnych kar za zbyt małą procentowa ilość ojczystej kultury. Powinni to zmienić.
No i na koniec dochodzimy do instytucji. Pomysł fajny i teoretycznie ułatwiający rozgrywkę państwami innej tech grupy niż zachodnia. Ale AI raczej nie potrafi tego wykorzystać. Pierwszą instytucję czyli renesans mogłem zaaplikować już po 15 latach więc w sumie niewielkie straty (1 rok po pojawieniu się instytucji 1% kary do technologii). Problem jest natomiast z Kolonializmem. Pojawił mi się w Anglii i nie przeniósł się na kontynent. Jeśli nie mamy Idei "podróży do nowego świata" to nam w prowincjach też nie będzie rósł, Teoretycznie powinien przenosić się z portu do portu ale tylko między przyjaznymi krajami (Anglia i Francja widocznie nie były w przyjaznych stosunkach) Oczywiście mogłem sam poprzez  rozwijanie prowincji go zaaplikować do swojej prowincji a potem sam by się rozrastał tyle że i tak byłem technologicznie przed sąsiadami więc nie było sensu. Gdybym jednak chciał że by pojawił mi się w Stolicy musiałbym na to wydać w sumie 1400 punktów "Królewskich" (nie wiem jak je po polsku nazwać). Wyszło na tym, że najpierw tak jak i zresztą prawie cała Europa po za Portugalią przyjąłem prasę drukarską, która samoczynnie rośnie w dobrze rozwiniętych prowincjach (mocno bostuje rozwijanie tej instytucji protestantyzm). Globalny handel pojawił się u mnie ^^ z racji tego że Konstantynopol miał najwyższą wartość handlu ze wszystkich ośrodków, minus tylko, że pojawił się w prowincji średnio zamożnej bez żadnych bonusów do handlu i jeszcze kierowanej przez arystokrację O.o (Nigbolu chyba się nazywa) więc to jedyny minus, gdyż logicznym powinno być pojawianie się tej instytucji w ośrodku handlowych albo chociaż w prowincji z ujściem rzeki ... I dopiero ta instytucja rozprzestrzenia się dość szybko na całym świecie tak, że np. Mingowie mogli ją przyjąć dość szybko. Dalej mamy instytucję manufaktur które też szybko rozprzestrzeniają się w prowincjach gdzie mamy je zbudowane. Ostatnie Oświecenie rozwija się trochę wolniej chyba że mamy artystę albo naukowca jako doradce i mamy uniwersytet w prowincjach. Oczywiście zawsze podbijałem przyjęcie instytucji w całym państwie pieniędzmi by zminimalizować stratę technologiczną, kosztuje to 5 dukatów za każdy punkt rozwoju prowincji w której nie ma już instytucji, trochę sporo ale Ottomanami nie narzekam na brak gotówki. Chyba najlepsza taktyka to przed pojawieniem się następnej instytucji podbić technologię, by w ciągu następnych 10 lat gdy już instytucja się pojawi mieć czas na jej rozprzestrzenienie. Jedynie z kolonializmem mi się nie udało tak zrobić.
Na koniec lista wielkich mocarstwa całkiem fajna sprawa szczególnie możliwość wpływania na państwa za pomocą pieniążków i zwiększania ich zaufania do nas oraz zmuszanie państwa do zerwania sojuszy. Dzięki temu możemy zaatakować samotne państwo i szybko zakończyć wojnę.

Ogólnie dodatek na plus jedynie to ułatwienie z kulturami mi się nie podoba ;/ No i Polska już nie jest "szczęśliwym narodem" więc w roku 1710 już prawie nie istnieje RIP ;(
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Ogólnie dodatek na plus jedynie to ułatwienie z kulturami mi się nie podoba ;/ No i Polska już nie jest "szczęśliwym narodem" więc w roku 1710 już prawie nie istnieje RIP ;(
No i bardzo dobrze
Gry to i tak nie ułatwiało, bo szczęście dotyczy tylko państw AI, a Polska miała jakieś chore tendencje do obrastania do kolosalnych rozmiarów.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

mathsicist

mathsicist

Użytkownicy
posty209
Propsy269
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
kurwa, przez cały czas czekam aby kupić EU za jakieś ludzkie pieniądze, a tu przez cały czas coś wychodzi nowego.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A ja chyba od pół roku nie gram w EU IV :( Ostatnio jedynie pograłem w Victorię 2 i EU2.

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Feu4-development-diary-13th-of-december-2016.988299%2F

Dzisiejsza informacja z dziennika dewelopera. Spora nowość, mam jednak nadzieję, że dopracują i zbalansują ten nowy system. Szkoda tylko, że znowu coś dodają zamiast usprawniać rzeczy już istniejące. Tydzień temu był też opisany system "zniszczonych" prowincji. Bardziej rozbudowany i nagradzający za ochronę własnych ziem przed plądrowaniem. Obecny system jest mocno okrojony a negatywne efekty szybko znikają. Ogólnie na plus zobaczymy jakie odczucia będą w trakcie rozgrywki.

Ostatnio mocno się wzięli za EU 4 chyba coś kiepsko z budżetem ;p Nie sądzę jednak, że kolejny chyba 9 dodatek przyniesie sensowne dochody. Kolejne DLC Paradoxu to gruntowanie sobie pozycji "Króla" naciągania graczy ;(
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Chyba z pół roku już nie grałem. Pewnie sporo rzeczy się pozmieniało. :P Zobaczymy jak będzie z tym dodatkiem.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Gra Szwajcarią od roku 1444. Moim wasalem jest Chorwacja, a wiernym sojusznikiem Francja. :D


Wynik:

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Z racji, ze mi się nudzi napiszę co w trawie piszczy odnośnie nowego rozszerzenia:
(nie ma oficjalnego spolszczenia a własna translacja na polski mogłaby być błędna wrzucam po ang)
 + ogólnie jest to teraz bez sensu bo można sobie poczytać dziennik dewelopera ale jak już 
    zacząłem..

Najważniejsze (jak na razie) to system epok, dewastacji prowincji i nowa mechanika imperium Chin. Po kolei

1. A provinces’ devastation ranges from 0 to 100%, and it affects local autonomy, supply limits and how much goods are produced in the province. It also reduces the spread of institutions into that province, and increases the development cost of the province.
A cool feature for the expansion though is the concept of Prosperity, which is a state-level bonus. Any state that has 0 devastation in all its provinces and the country is at positive stability will have a small counter tick up each month, depending on the abilities of its government. It is a random chance, but when the counter reached 100%, then the state has reached Prosperity.

A state with prosperity gives -10% to development cost, and +25% to goods produced.

Mi się podoba. system sprawia, że możemy jeszcze bardziej pognębić wroga, długo utrzymując stan wojny (okupując prowincję, dewastujemy ją) . Nawet jeśli nie możemy "zjeść" zbyt dużo jego prowincji możemy zniszczyć mu państwo ekonomicznie.

2. Epoki. Są 4: Odkryć, Reformacji, Absolutyzmu i Rewolucji.
   
Zasada jest prosta. każda epoka ma 7 zadań, których spełnianie daje nam splendor. Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu możemy wybrać sobie bonus. Jeśli zdobędziemy kolejny poziom splendoru możemy wybrać kolejny i kolejny. Każda epoka ma 7 bonusów. Na firmowym multipleyerze paradoxu gdzie ogrywają już większość mechanik dodatku, 1 gracz w epoce Reformacji zdobył wszystkie bonusy głównie nawracając prowincję. Dodatkowo, każda epoka ma dodatkowy buff dla 4 krajów.

Nagrody w epokach:

Więc Epoka Odkryć :
    Allow Edict “Feudal De Jure Law”
    Transfer vassal wargoal
    Create a claim bordering claims
    50% longer lasting claims.
    Explorers & Conquistadors do not cost maintenance while on missions.
    Finished colonies gets +1 random development.
    Gain +1 attack bonus in your capital's terrain type
    Ottomans : +33% Siege Ability
    Portugal : +50 colonial growth
    Denmark : 30 less liberty desire in subjects.
    Venice : +50% Trade Power from Ships

Epoka Reformacji :
    +50% Institution Spread from True Faith
      30% cheaper culture conversion
      Gain 0.3 Prestige from each development converted to your religion
      50% cheaper enforcing religion through war.
      Placed Merchants grants +20 Trade Power instead of +2.
      Allow Edict “Religion Enforced” : Religious Centers have 50% less chance of picking provinces in     
      that state.
      20% of ship power propagate.
      Spain - 30% less shock_damage_received.
      Mughals - 50% cheaper artillery
      Poland: +1 legitimacy
      Persia: 30% Less reinforce cost.

Epoka Absolutyzmu:

      50% shorter unrest impact from changing autonomy (shorter cooldown)
      +1 Yearly Absolutism
      50% cheaper and quicker to change rivals
      Forts bordering rivals are free to maintain
      +5% Administrative efficiency
      Allow Edict “Edict of Abolutism” 10 years less separatism in state.
      Harsh Treatment 50% cheaper
      France - 20% extra firedamage
      Netherlands - 0.2 corruption reduction
      Sweden - +35% manpower recovery
      Manchu - +50% Larger Banners

Epoka Rewolucji:

     +3 Artillery Bonus vs Fort
     Force March does not cost MIL
     20% more ships can fight in combat.
     Remove distance check for coring.
     Artillery does 20% more damage from backrow.
     -25 liberty desire to subjects on same continent
     Liberty_desire_from_subject_development -33%
     Prussia: 20% less fire-damage taken
     Great Britain: 25% cheaper naval maintenance
     Russia: +20 States
     Austria: +5 diplomatic reputation

Gdy zdobędziemy wystarczająco splendoru i odblokujemy 3 bonusy. Nasz kraj może wejść w złotą erę na 50 lat dając nam :
          A golden age gives you 10% cheaper costs for anything you spend monarch power on, your land and naval morale increase by 10%, and you produce 10% more goods.
Po zakończeniu epoki bonusy znikają.

Imperium Chińskie:
Ogólnie mamy poziom Mandatu Niebios. Rośnie on gdy mamy wysoką stabilność. Kraj prosperuje mamy dużo Trybutariuszy. Jeśli osiągniemy powyżej 80 mamy możliwość dokonania reformy. Jest ich 5 oto one:
   Introduce Gaituguiliu
        +0.5 Meritocracy
    Reform Seaban
        +1 Diplomats
        +5% trade Efficiency
    Delegate Zongdu
        -0.05 Monthly autonomy
    Establish Lifan Yuan
        -10% Core creation Cost
    Reshape Beurocratic Ranks
        +1 Monarch Admin Power
Po dokonaniu reformy mandat spada o 50 i stabilność o 1.
Dodatkowo mamy Merytokrację, która jest czymś w rodzaju legitymizacji. Pozwala wydawać Dekrety. Trwające 10 lat :
      Expand Palace Bureaucracy
        -10% Development cost
        -10% core Creation Cost
    Conduct Population Census
        +25% National Tax
    Promote Naval Officers
        +20% ship durability
    Increase Tariff Control
        +25% Provincial trade Power
    Improve Defense Effort
        +25% Fort Defense
    Boost the Officer Corps
        +10% Infantry Combat Ability

Także ten.... Oczywiście ta wartości mogą się zmienić.

Skoro już jesteśmy przy Chinach. Doszedł nowy system "wasali". Są to trybutariusze. Płacą nam trybuty ale są wolne i mogą robić co chcą. Trybutem mogą być dukaty, siła ludzka i punkty adm/dip/mil. To jak dużo dostajemy zależy od wielkości trybutariusza. Np: max 10 punktów adm rocznie. Trybutariuszem może być tylko sąsiad. Trybutariuszy może posiadać Horda, bądź kraj wyznający Konfucjanizm, Buddyzm lub Shinto. I jest dostępny dla każdego kraju, który jest Imperatorem Chin. Gdyż ten tytuł można zdobyć w wojnie. I w związku z tym całą mechanikę. Na multipleyerze paradoxu obecnie imperatorem chin jest gracz grający Dei Wietem.

Kilka dodatków.
Nowe modele azjatyckich statków.

System Shogunatu dający możliwość pewnej ingerencji w naszych Daymono. Możemy:
 
Force Seppuku - Current ruler in Daimyo dies, They will not start a war for the next ruler. (AI only) 
                       Can be done if the ruler have started a war with another daimyo. Shogun gains 5 x 
                       new rulers monarch power.
“Return Land” - On Daimyos that have an independent nation’s cores, force them to return that
                      core.
Contribute to Capital - Gain 1 development in your capital, they lose 2 development in their lands.
                     Can be done if they have more than 33% development of the Shogunate lands.
Conscript General- The Daimyo’s highest-pip general will be transferred to the overlord for +30
                     Liberty Desire. Blocked for heir and monarch generals.
Force isolation up/down - towards shogunate, increases LD by 25%.

Shogunates also have 3 abilities they can use from the government screen, for a mere cost of 20 legitimacy.

Sword Hunt - reduces manpower and force-limits of all Daimyo subjects, while increasing the 
                   Shogun's manpower and force-limit.
Sankin Kotai – Reduced diplomatic relation slots of all Daimyo subjects by 1 and increases Shogun's
                    diplomatic reputation by 3.
Forcibly expel Ronin – Lower all subject's liberty desire by 5%


State Edicts.Edicts gives bonus to all provinces you own in the state, and which edicts you have active can also be seen in the ledger and in a new mapmode. Edicts can be enacted at any time, but once set they can not be revoked until at least one year has passed, and while an Edict is active, the maintenance for that state triples.


Enforce Religious Unity : 1% Missionary Strength
Protect Trade : +50% Provincial Trade Power
Promote Military Recruitment: +25% Manpower
Encourage Development: -10% Development Cost
Advancement Effort: +33% Institution Spread
Centralization Effort: -0.03 Monthly Autonomy
Dodatkowo są edykty dla epok jako bonusy do odblokowania:
  Feudal De Jure Law: -5 Unrest
  Religion Enforced: 50% resistance to Religious Conversion Centers.
  Edict of Absolutism: -0.25 Monthly Devastation

Banners: If you are primary culture Manchu, in our next expansion, you will be able to raise Banners from states that have manchu cultures provinces. Each manchu province provides 1 banner for each 10 development it has, but it is all calculated on a state level, so several low development provinces together can add enough support for some banners, even if they individually can not support a banner. Banners are required from the State Interface, and and the cost for a banner to be raised, is purely corruption. For each banner you gain 1 divided by your force limit. So what makes banners cool, except for having a nice purple background and not costing manpower to raise or reinforce? Well, each banner also have a +10% discipline while fighting.

Nowy system Absolutyzmu:
First of all, we’ve removed the Absolute Monarchy government form.
Secondly, administrative efficiency from technology is now 10% from each tech giving it.
Governments now have an “Absolutism” value, which ranges from 0 to 100, and this increases your administrative efficiency with up to 40% and your discipline with up to 5%, and makes foreign cores on you decay 3 times as quick at maximum absolutism.
There is also a maximum value to absolutism a nation can have, which defaults to 65, with legitimacy increasing it up to +20, republics decreasing it by 30, religious unity increasing it by 5, great power by 5, being empire by 5, and several other factors.
Several events and ideas talking about absolutism now affect absolutism either by directly increasing it, or having a yearly increase.
Absolutism is not just a number that ticks up or down like so many others, this is tied into the actions you do as a player.
Doing harsh treatment on rebels, increasing stability and decreasing autonomy in a province each increase absolutism by +1.
Increasing autonomy reduce it by 2, debase currency reduce it by 1, accepting rebel demands reduce it by 10, assigning a seat in parliament by 3 and reducing war exhaustion reduce it by 1.

Jest jeszcze kilka spraw. Najprawdopodobniej nowa mechanika religii Shinto. Możliwość niszczenia prowincji nie będąc hordą za punkty mil. I co bardzo ważne. Możliwość robienia wyłomu w murze twierdzy za 25 mil power. To chyba większość.

Ogólnie zmiany są ciekawe i na pewno jeszcze znajdzie się kilka. Najprawdopodobniej dodatek wyjdzie wiosną.

+ Wiecie gdzie zapisują się screeny F12 bo f10 czyli mapa świata wiem ale zwykłych scrrenów nie mogę znaleźć a printScreenem robie zdjęcie pulpity. Nie chciałbym ściągać jakiegoś programu dodatkowo. Chyba, ze polecacie coś lekkiego ?

Link do dziennika : http://www.eu4wiki.com/Developer_diaries
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Wybacz, ale tego tekstu nie da się czytać. Wymieszałeś tekst po polsku i angielsku, naprawdę źle się to czyta. Nie wiadomo od razu, czy w
Cytuj
Edykty dla Statów.
chodzi o statystyki czy o stany (państwa).
Cytuj
Wiecie gdzie zapisują się screeny F12 bo f10 czyli mapa świata wiem ale zwykłych scrrenów nie mogę znaleźć a printScreenem robie zdjęcie pulpity. Nie chciałbym ściągać jakiegoś programu dodatkowo. Chyba, ze polecacie coś lekkiego ?
https://gaming.stackexchange.com/questions/193764/where-are-screenshots-saved-in-eu4

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wybacz, ale tego tekstu nie da się czytać. Wymieszałeś tekst po polsku i angielsku, naprawdę źle się to czyta. Nie wiadomo od razu, czy w
Cytuj
Edykty dla Statów.
chodzi o statystyki czy o stany (państwa).
Cytuj
Wiecie gdzie zapisują się screeny F12 bo f10 czyli mapa świata wiem ale zwykłych scrrenów nie mogę znaleźć a printScreenem robie zdjęcie pulpity. Nie chciałbym ściągać jakiegoś programu dodatkowo. Chyba, ze polecacie coś lekkiego ?
https://gaming.stackexchange.com/questions/193764/where-are-screenshots-saved-in-eu4

Czytałem ten temat. Poszperam jeszcze.
 

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Feu4-dev-diary-21st-march-2017-diplomatic-macro-builder.1006623%2F    Bardzo ciekawy odcinek deweloperski, mowa o ułatwieniu okna dyplomacji

Jakby co 6 kwietnia wychodzi dodatek "Mandate of Heavan" jak zwykle cena 20 doalarów ;/
 

Zucklov

Zucklov

Quest Pack Team
Sztywniutko
posty1220
Propsy1241
ProfesjaSkrypter
  • Quest Pack Team
  • Sztywniutko
Chyba Euro. Ale to i tak skandal. Za co niby te 20 Euro? Jedynymi naprawdę nowymi rzeczami będą ten macro builder i system mandatu. Te nowe mechaniki szintoizmu to zrzynka z Karmy, tylko ma inne efekty. Dzień bez wkurwiania się na to szwedzkie EA czy Ubi to dzień stracony.
 
Lieb Vaterland magst ruhig sein

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Tylko spójrzcie na to, że Steam ma system płatności w Euro i jest kompletnie niedostosowany do możliwości Polaka. 20 Euro dla Niemca czy tam Holendra to nic, a dla nas to całkiem sporo.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Gra od 1444 roku jako Songhai. Technologicznie na początku byłem w tyle w porównaniu z Europą, ale odkąd wziąłem kolonizacje i zacząłem graniczyć z Marokiem, to mój rozwój technologiczny dorównywał państwom europejskim, a czasem nawet wyprzedzał. Trochę dużo długów miałem, nie mogłem ich spłacić, zostało mi jakieś 10k do spłacenia. Moim wasalem jest Sakalawa (Madagaskar).



Wynik:


Duke Nukem

Duke Nukem

Gry (themodders@telegram)
Król Duke Nukem
posty826
Propsy422
ProfesjaNierób
  • Gry (themodders@telegram)
  • Król Duke Nukem
Grałeś na normalu czy na ironmanie ? Fajna rozgrywka dużo terenów przejąłeś. Może jak trochę zaoszczędzę to zamiast oglądać Europkę to kupie se.

Jak ty żeś żył z 10k długu XD ? W nowym DLC mógłbyś ogłosić bankructwo kraju to by Ci zjedli je, ale miałbyś -3 stabilności i inne minusy.


 
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Europa Universalis - dokonane podboje
#299 2017-04-08, 23:23(Ostatnia zmiana: 2017-04-08, 23:29)
Na bardzo trudnym (very hard) na Ironmanie. ;)
W nowym dlc efekt bankructwa zamiast 10 lat trwa 5 lat. Trochę dług mi przeszkadzał, ale prowadzenie wojen jest kosztowne, a musiałem jeszcze rozwijać prowincje czy przyjąć instytucje (na oświecenie dałem ponad 6k). Na szczęście ekonomię miałem dobrą i spory dochód.



0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry