Ok, jedziemy:
Słowem wstępu:
Grałem na łatce
1.4.01. Początkowo wypełniłem wszystkie zadania konieczne do zostania
nowicjuszem/szkodnikiem/cieniem, następnie zadania konieczne do
dołączenia do obozu bandytów i kilka w obozie obok starej kopalni, na
sam koniec zostałem kretem i po krótkiej chwili szkodnikiem. Następnie
standardowo: Najemnik => mag wody => nekromanta.
Innymi słowy zadania poznawałem od strony NO.
1) Szantażysta w drodze do Nowej Kopalni:
Jeśli damy mu rudę to potem i tak pozostaje tylko opcja dialogowa wywołująca walkę. Dość problematyczne dla nowych postaci
2) Zabójstwo dla Willa:
Po otrzymaniu zlecenia od Willa udałem się ubić Thompsona, ten stwierdził,
że "musimy pogadać gdzie indziej" i zaprowadził mnie do jaskini z
kretoszczurami (doradzam zmianę lokalizacji, tam zarówno NPC jak i
potworów zawsze sporo, moze starczy na prawo od wejścia przy skałach?).
Na miejscu czekał już Bonnie ale nie było Clade'a, Thompson ani Bonnie
nie mieli żadnej nowej opcji dialogowej i zaszlachtowałem ich bez słowa,
Clade pojawił się w jaskini dopiero gdy oddaliłem się robić inne
questy. Wypadałoby dodać jakiś dialog inicjujący walke jak np było to w
wypadku oryginalnej walki z Grimem.
3) Droga do kopalni złota:
Z chwilą gdy z trzema zwerbowanymi ludźmi ruszyłem do kopalni złota za
Willem zaczął się blokować po drodze (pochylnia na prawo od bramy do
Nowego Obozu, biegał po ścianie jak głupi, dwa razy spadł na dół i
musiałem na kodach za nim latać. Zeszło mi 15 min by wyciągając i
chowajac broń dotarł na miejsce...
4a) Kopalnia Złota:
Po dotarciu na miejsce i zleceniu zadania z odszukaniem miejsca na skrytki
Willowi pojawiły się z powrotem dwie pierwotne opcje dialogowe:
-Pytanie o to co moze nam powiedzieć (zlecenie zabicia thompsona)
-i opcja "trzeba dać ci nauczkę (walka)
W przypadku pierwszej quest ponownie pojawiał się w zadaniach "do
zrobienia" ale nie można było powiedzieć Willowi że Thompson nie żyje
4b) Kopalnia Złota cd
Z chwilą gdy ruszyliśmy do kopalni złota Will, Sharat Magnus i ten
ostatni na S stali się NIEŚMIERTELNI więc opcja pobicia ich stała się
awykonalna - to chyba błąd i doradzam usunięcie, wszak kryminalista jak
Bezio moze chcieć obić im pyski po zrobieniu wszystkich zadań a teraz
nie ma szansy najmniejszej)
5a) Skrytki na złoto dla Willa:
Nie wiem ile jest tych lokalizacji na skrytki ALE Will w dialogu mówi tylko
o jednej (jaskinia cieniostwora obok kamiennego kręgu), człowiek
znajduje ją, potem inne i nigdy nie wie czy to juz wszytsko - niech Will
powie "znajdź mi 3/4/5/15 skrytek" byśmy nie biegali do niego jak z
biegunką... albo po dostarczeniu mu pierwszej mapy niech da nam znać
"ok, jedna jest to teraz poszukaj mi czegoś w tamtej to a tamtej
okolicy...itd" czyli po kolei byśmy mieli pewność że namierzylismy ile
trzeba.
5b) Skrytki na złoto dla Willa cd:
Namierzyłem następujące:
-Jaskinia obok kręgu
-Jaskinia nad rzeką naprzeciwko wejścia do Starego Obozu
-Wieża obok Cavalorna
Jeśli jest tych miejsc więcej niech Will zafunduje nam mapę albo nawet i dwie
- każda kryjówka zabiera nam jedną z map a tych jest ograniczona ilość,
jak okaże się że kryjówek jest 4+ to nam nie starczy mapy dla HosPacka

5c) Skrytki na złoto dla Willa cd:
Jak pisałem wcześniej - mimo namierzenia tych 3 skrytek nijak nie było u Willa opcji dialogowej by mapy oddać wiec albo quest ma miejsc całą tonę albo jest tam bug.
6) Wymagania dialogowe (Will/czeladnik Cavalorna/Seth) :
Wiele postaci ma wymagania w dialogach odnośnie wyuczenia sie walki (Will nie
zleci zabójstwa Thompsona, czeladnik Cavalorna nie ruszy z nami na
polowanie, Seth nie poprosi o odszukanie czarnych tabliczek na bagnie
itd). Niestety to lekka głupota - ja np preferuje walkę bronią dwuręczną
dlatego nauczyłem się siły do 100 a potem punkty chomikowałem na etap
zostania najemnikiem. W efekcie przez cały czas słyszałem "jesteś za
słaby" biegajac z siłą 150+ (100 + mikstury z alchemii) i toporem Lee.
7) Płaszcz Blizny:
Jak pisałem w zadaniach - Po doniesieniu Milowi iż płaszcz trafił do pasera
udałem sie do Kosy ale ten nie miał opcji dialogowej by mi sprawę
wyjaśnić inaczej niż "jest za wcześnie"... co rozdział do niego
przychodziłem ale po pobiciu opcja dialogowa z pytaniem znikła i nawet
po zamknięciu Starego Obozu nie dowiedziałem sie ocb... sądzę, że to bug
albo opcja ma jakieś chore wymagania.
8) Amulet Mrocznych Sił:
Po wykonaniu zadania z odszukaniem zaginionego myśliwego udajemy się za
nim do jaskini z kapliczką Beliara, tam nas atakuje a my odbieramy mu ww
amulet. W dzienniku jest info iż powinniśmy pokazać amulket jakiemuś
magowi (Alexowi też o tym wspominamy). Gadałem z wszystkimi magami
(włącznie z Xardasem) ale żaden nie ma opcji dialogowej. Może to
niedopatrzenie, albo po prostu treść wpisu jest myląca.
9) Magnus:
Magnus wspomina ozamordowaniu jego przyjaciela, z tego co czytałem w solucjach
odnośnie wcześniejszych wersji (1.2) miało to inicjować zadanie, niestety nie ma wpisu w dzienniku a w nocy nie pojawia sie w wieży żadne widmo...
9) Skóry Orkowych Psów / Topielców / Drewno
Aktualnie jeśli oddamy Skóry Orkowych Psów (G-cośtam), Topielców (Tom), bądź
pocięte drewno (Jonas) to trafia ono do ekwipunku ww postaci, bijemy
ich, okradamy i możemy oddawać do usr**ej śmierci dostajac xp i rudę.
Powinny znikać z gry (być niszczone, albo trafiać do jakiegoś pojemnika
na końcu świata, fizycznie niedostepnego dla gracza) co uniemożliwi ten
proceder.
10) Szpieg Cor Kaloma
ww człowiek pojawia się w pobliżu wejscia na orkową arenę, zagadałem do niego zaraz po śmierci Y'beyrona i nie miał opcji dialogowej. JEDNAKŻE jeśli mamy w ekwipunku zbroję jakiej szuka Z AUTOMATU dziękuje nam za jej dostarczenie, zabiera zbroję i zachowuje się jakbyśmy wykonali zleconego questa (mimo że nic nam wcześniej nie zlecał)
11a) Ucieczka Coristo
Coristo prosi nas o udanie się do stołu alchemicznego, jednakże nie precyzuje o
jakich chodzi i możemy z nim biegać po całej Kolonii jak głupi. Jeśli
zobaczy strażników ze SO zaczyna przed nimi uciekać a w efekcie dojście
do Orkowej Areny moze być awykonalne jeśli nie zabiliśmy ich szybciej.
Powinien zgodzic się na dotarcie do dowolnego wolnego stołu (np tego jaki mamy w
kanciapie otrzymanej od byłego maga ognia który zmarł dajac nam runę
teleportacyjną), albo przynajmniej powiedzieć nam gdzie isć i nie zwiewać przed strażnikami.
11b) Atak na Opuszczoną Kopalnię
Corristo spotykamy w drodze powrotnej i naturalnym jest że oddajemy mu artefakt,
jednak by móc pogadać ze strażnikiem obozu bandytów odnośnie kopalni
musimy mieć artefakt przy sobie co może powodować problemy.
12) Corristo-Beliarowiec
Zarówno wspomniany ex-mag ognia jak i drugi magus ze szczytu wieży mówią nam na
temat corristo ciekawe rzeczy... a nie mamy żadnej opcji dialogowej by wątek pociagnąć
13) Walki miedzy Orkami
Nie wiem dlaczego, ale z chwilą instalacji moda orkowie biją się ze sobą za każdym razem gdy zaatakuję kogoś w ich pobliżu, tyle xp mi ginie w Mieście Orków że aż mi
sie serce kraja... Problem występował sporadycznie w oryginalnej grze
ale teraz jest nagminny.
14) Orkowe miasto - arena
Jeśli wejdziemy do miasta z Ulu-mulu mamy strażnika areny i ichniego
gladiatora ale nie mamy opcji by z nim powalczyć, zresztą nawet gdyby
tak było zmiana ulu-mulu na inną broń wywoła wrogość całego miasta, nie
wiem czy to zamierzone, ale wygląda na niedoróbkę.
15a) Piraci - Ciężka sakiewka i paczka broni
ww przedmioty znajdują się we wnęce miedzy klifami ALE dojście do nich
jest tak strome, że aby je zdobyć musiałem SPAŚĆ z góry z klifu, bo w
wodzie nie ma jak stanąć i itemy są nie do zabrania... chyba ze ktos ma
fart i stanie dokładnie w danym punkcie a nie 5mm dalej. przydałoby się
nieco wyprofilować podejście aby ich zgarnięcie było wykonalne
15b) Piraci - Ogniste Jaszczury
Jak wiadomo co rozdział spawnują się potwory, w kolejnym rozdziale po
pojawieniu sie piratów zespawnował się (chyba) obok nich ognisty
jaszczur, w efekcie gdy wróciłem by zabrać jednego na rajd po kolonii
wszyscy leżeli trupem. Proponuję przenieść ich "obozowisko" nieco w
górę, na piaszczystą ścieżkę, tak, zeby jaszczury ich nie atakowały ani
zaraz po zespawnopwaniu ani przyciągnięte przez nas gdy z nimi walczymy.
Jednocześnie strażników ze Starego Obozu przeniósłbym wtedy na prawo bądź lewo od ścieżki (np centralnie przed górne wejście do Wieży Mgieł)
16) Velaya
Jeśli pogadamy najpierw z Velayą a dopiero potem spytamy o nią Bliznę to
zadanie "Kobieta" zostanie ponownie przeniesione do tych jakie są 'w
trakcie'
17) Strażnik Karczmy
Silas poprosił bym pilnował karczmy i udał się w nocy na górę bo jakis cień się tam zakrada. Całą noc nikogo nie było, Biegałem od góry (tam gdzie jest Will) do łóżka
Silasa (czyli "góry" na zapleczu) i nikogo nie było, gdy pojawiłem sie
przypadkiem nastepnej nocy na zapleczu (ale na dole) stał Rączka, jednak
jedyne co miał nowego do powiedzenia to zlecenie kradzieży rzec zy z
piwnicy magnatów. Zadanie dla niego wykonałem ale nijak nie odblokowała
się opcja wypełnienia zlecenia Silasa.
Nawet pobicie/zabicie Rączki nie rozwiązuje sprawy.
Ostatecznie wczytałem Save i tylko pobiłem Rączkę i postanowiłem wrócic później by
dokończyc zlecenie. Przy kolejnej wizycie w karczmie znalazłem tylko
trupa Rączki.
18) Skarby z piwnicy Magnatów - Berg
Zadanie zlecane przez Rączkę, jeśli powiemy Bergowi że oddamy mu pierścień daje
nam jeden dzień na dostarczenie go z powrotem ALE... jeśli wrócimy w
oznaczonym czasie nie ma ŻADNEJ nowej opcji dialogowej. Fizycznie NIE DA
SIĘ oddać mu pierścionka na czas, opcja pojawia się dopiero gdy nie
zdążymy na czas, coś w rodzaju:
"-spóźniłeś sie wiec wydałem cię Thorusowi.
-ale ja mam pierścień!
-aha, to ok."
wypadałoby dodać opcję dla tych jacy łykają miks szybkosci i lecą jak głupi żeby
zdązyć... przez pół godziny biegałem tu i tam myśląc co zrobiłem źle

19) Kowalstwo
Gdzieś pisałeś Outlanderze , że usunąłeś kowalstwo, zgadza sie? To dlaczego wszędzie gdzie nie spojrzymy znajdujemy przepisy na broń

? Większości nie mozemy wykonać, ale nim do tego dojdziemy szlag nas trafia bo gromadzimy surowce i na kowadle okazuje się ze brak jest opcji dialogowej
19b) Miecz Świstaka
Mozemy kupić przepis na niego od Huna, ale nie mozemy go wykonać (broni nie ma
na liscie pomimo potrzebnych składników). Jeśli po kupnie przepisu
oddamy Świstakowi miecz wzięty od Fiska to ten gada do nas jakbyśmy sami
go zrobili.
20) Itemy questowe
-Paczki z bronią / ciężkie sakwy dla piratów
-Paczka ze stalą
Powinny być nieotwieralne, by przez przypadek nie popsuc sobie questa odwiedzajacdaną lokacje nim nie otrzymamy zadania.
21) Sakiewka ze Starej Kopalni
Jeśli pobijemy strażnika i zdobędziemy zawartość magazynu na samym dnie SK to możemy oddać kilof i sakiewkę Glena, ale trzecia - sakiewka bodaj Grapa nie dodaje nam żadnej nowej opcji dialogowej