Gothic Edycja Rozszerzona - dyskusja ogólna 1336110 6901

O temacie

Autor

Zaczęty 16.09.2012 roku

Wyświetleń 1336110

Odpowiedzi 6901

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3635
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
1. Trochę za mało tych informacji podałeś. Z kim rozmawiałeś jako ostatnim? Na jakim etapie questa z wydzieliną pełzaczy jesteś?
2. Ghorim. Non stop ktoś o to pyta.
 
O DISCORDIA

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki

Ostatnio rozmawiałem z Gor Na Videm (chyba) a questa z wydzieliną nie mam jeszcze żadnego
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3635
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Więc wracaj do Bractwa i rób tam questy, aż cię Kalom nie wyśle do kopalni.
 
O DISCORDIA

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty101
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Właśnie skończyłem moda, zajęło mi to równo 30h. Już kiedyś go ogrywałem jako tester wersji 1.4.8, ale to było ze 4 lata temu i 99% zawartości wyleciało mi już z głowy. Wtedy przechodziłem jako bandyta, teraz zdecydowałem się na stary obóz. No więc jak wrażenia?
Gitówa.
Od dawna miałem ochotę na powrót do G1, gdyż dwójka mi się już trochę przejadła. ER wydało mi się idealnym rozwiązaniem. I nie pomyliłem się, że był to dobry wybór.
Oczywiście, mod ma wiele mankamentów, dużo bugów, zadania i dialogi śmierdzą amatorszczyzną na kilometr, nowe umiejętności dostępne dla bezimiennego są całkowicie bezużyteczne.. można by tak jeszcze wymieniać. Mimo wszystko grało mi się naprawdę przyjemnie. Dlaczego? Giga zaletą tego moda jest poprawiony balans rozgrywki. Do 3 rozdziału nie mogłem rozwalić zębacza, tak jak to właśnie powinno być, mimo topornego buildu pod maksymalny damage. W podstawowym gothicu można wyciąć w pień całą mapę jeszcze w pierwszym rozdziale, tutaj coś takiego nie ma miejsca. Cały czas czuć było lekkie wyzwanie, które wymuszało choć trochę taktycznego, umiejętnego podejścia do walki. Pomimo, że kilka linijek wcześniej skrytykowałem zadania z moda, to jednak mają one też i swoją dobre stronę. Zamiast, jak to w podstawce, liniowo udawać się od lokacji do lokacji i więcej nie odwiedzać już znanych miejsc, tak tutaj questy sprawiały, że w każdym rozdziale latałem po całej kolonii obserwując zachodzące w niej zmiany. Serio, miłe to było. No i muszę przyznać, że znalazło się kilka zadań które były naprawdę ciekawe i aż chciało się je wykonywać, ale to wyjątki. Dużo nowych broni, kilka zbroi. Na plus uzasadniony linią questów dostęp do uzyskania ciężkiej zbroi strażnika, jakże tego brakowało w g1. Zagospodarowanie niewykorzystanych przez piranie zakątków górniczej doliny - chociaż to w końcu Edycja Rozszerzona, więc to raczej oczywistość.
Podsumowując fajerwerków nie było ale grało mi się bardzo przyjemnie, fajnie było tak przynerdzić w ten długi weekend i wrócić do klasycznej górniczej doliny.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty146
Propsy88
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Które dialogi najgorsze? I które zadania? Może coś poprawimy tylko potrzebuję feedbacku.
 

Deathrou

Deathrou

Użytkownicy
posty101
Propsy7
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
O, to w planach jest dalsze rozwijanie? To nie ma co, przedstawię moją osobistą listę rzeczy do zmiany

-Pochwaliłem balans gry. Sprawa ma się jednak inaczej na sam koniec rozgrywki, od odbicia wolnej kopalni. Pomimo, że modyfikacja dosyć skąpo obdarowuje nas doświadczeniem (co jest plusem), nieruszone zostały nagrody expa z podstawowego Gothica z późniejszego etapu. Nagroda za przyniesienie składników na ULU-MULU? 10-7k, nie pamiętam dokładnie. Orkowie szamani w świątyni śniącego? 8000 za jednego. Apokaliptyczni strażnicy, cienkie bolki - 1k. Znalazło by się tu jeszcze kilka zdecydowanie przesadzonych nagród doświadczenia z głównego wątku z podstawki. Nijak ma się to do całej gry, gdzie 200 doświadczenia za potwora lub 500 za quest to naprawdę dużo. Spowodowało to, że do momentu wkroczenia do orkowego miasta, czyli jakieś 95% gry miałem 20 poziom, czyli w sumie 200k doświadczenia, 100 siły. Po wyprawie przez świątynie śniącego miałem 27 poziom, 300k expa i 147 siły przez mikstury siły których było nawalone od groma. Zdaję sobie sprawę, że to tylko końcówka gry i nie ma to wielkiego znaczenia, nie wiem, może tak miało właśnie być. Osobiście jednak mocno mnie to raziło i wolałbym żeby było to ze trzy lub czterokrotnie zredukowane.

-Jeżeli chodzi o zadania, to

Zadanie ze świątynią orków i strażnikami. Jako, że jest to nasz praktycznie ostatni quest na drodze strażnika i odblokowuje nam zakup ciężkiego pancerza, to pownien być chociaż małym wyzwaniem. Tymczasem strażnicy którzy nam towarzyszą przy ataku na orków są tak przekoksowani, że w zasadzie możemy sobie tylko stać z boku żeby im nie przeszkadzać, a oni wytną wszystko w pień bez najmniejszych strat. Osłabić strażników, zmniejszyć ich ilość albo pokombinować coś z orkami.

Zadanie ze skrzynią Aidana. Na litość boską, po co te przedłużanie z tym, że niby Aidan zapomniał dać nam klucza? Latanie w kółko dwa razy nie jest niczym przyjemnym.

Jako strażnik dostajemy dwa zadania z eskortą kogoś do starej kopalni. Te zadania niczym się od siebie nie różnią, oprócz osób które eskortujemy. Dwukrotnie atakują nas bandyci, praktycznie tak samo ustawieni i w podobnej ilości. Myślę, że dużo lepiej już by to wyglądało gdyby za drugim razem atakowali nas szkodnicy z nowego obozu.

Zadanie z magicznym posłańcem.. to wzbudziło we mnie chyba najwięcej irytacji. Blokuje wątek główny, a żeby je wykonać potrzeba kilka naprawdę rzadkich składników. Obszukałem większość handlarzy w poszukiwaniu rtęci i nie znalazłem. Poczytałem o lokalizacji, musiałem 'nielegalnie' dostać się do skrzyni riordiana aby ją uzyskać. Tak samo reszta. O ile nasiona czerwonego buka są rzadkie ale łatwo dostępne, tak ogniocierń rośnie na ziemiach orków na które nasz bohater teoretycznie nie powinien się jeszcze zapuszczać. Przydałaby się też jakaś wskazówka, że ogniocierń trzeba rozgnieść w wiadrze, czy czymś tam. Zredukowałbym ilość składników lub dodał wskazówkę gdzie ich szukać. Ewentualnie wyrzucił to zadanie do śmietnika, bo sam koncept magicznego posłańca jakoś w ogóle mi nie pasował do historii. 

U myśliwych super by było, gdyby co rozdział, jak choćby w returningu pojawiał się quest o jakimś wyjątkowym potworze. Gdy dostałem zadanie na białego wilka już miałem nadzieję, że tak to właśnie będzie, jednak na tym się skończyło.

Poza tym w modzie znajduje się trochę zadań, w których mamy coś, choć częściej kogoś znaleźć bez praktycznie żadnych sensownych wskazówek a jedynie ogólniki. Questy na zasadzie "A teraz idź i przemierz całą kolonie wzdłuż i wszerz, porozmawiaj z każdą imienną postacią aż w końcu trafisz". np. szwacze dla Świstaka, kopacze dla tego gościa na piętrze karczmy w NO.

-Dialogi. Konkretnych przykładów nie podam, nie mam tak świetnej pamięci ale chętnie zarzucę bardziej ogólne rzeczy. Wyrzuciłbym z modyifkacji wszystkie przekleństwa, których kilka się znalazło. Nie pasują do klimatu gry. Poza tym usnąłbym też wszystkie napisy w nawiasach nadające kontekst wypowiedzi. Mój ulubiony - (z lekką pogardą i pewnością siebie) - no proszę was... to kuje w oczy. Ani razu taka wiadomość nie była mi potrzebna aby zrozumieć emocje postaci. 

-Dorzuciłbym lub zmodyfikował jakieś istniejące questy POBOCZNE, aby wymuszały one naukę nowych umiejętności a nagroda za nie była zachęcająca. Alchemia, górnictwo w gothicu.. bardzo fajnie, ale po prostu nie ma sensu się tego uczyć, gdy mikstur i tak jest od cholery, a rudy jeszcze więcej. Chyba, że coś pominąłem. Ale wykonałem sporo zadań, więc nawet jeśli to powinno być tego więcej.

-Miło by było, żeby bronie które da się wykuć na dany rozdział u kowala były mocniejsze. Naprawdę, miałem szczerą chęć pobawić się w to, ale po prostu nie było sensu, bo to co znajdowałem podczas eksploracji lub u zwykłych handlarzy było silniejsze. Może niech nie będą one od razu najpotężniejszą opcją, ale chociaż dobrą alternatywą. Tak w nagrodę, że jednak bawimy się w poszukiwanie elementów do wykucia.

No i to by było chyba na tyle. Jak mi się coś przypomni to dorzucę w edycji
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty146
Propsy88
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Super, dzięki wielkie za pomoc.
Zadanie z Aidanem na pewno poprawię, bo też mnie to wkurza. Na swoją obronę powiem, że nie jest to zadanie zaprojektowane przeze mnie.
Z dialogami również sprawa ma się tak, dlatego, że część z nich pisał Wyzysk, który właśnie miał tendencje do nadawania dialogom "książkowego" charakteru. Poprawię to o czy mówisz. Jeśli coś jeszcze przyszłoby do głowy to piszcie.
 

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Mam kilka pytań:

1. Jak mam dostać się do opuszczonej kopalni? Zrobić najpierw trzeba jakieś zadanie?
2. Kiedy jest odbijanie kotła? Co trzeba zrobić żeby można było je zacząć?
3. Rozmawiałem z Xardasem i nie mogę nic powiedzieć Saturasowi. Najpierw trzeba zrobić to zdanie z opuszczoną kopalnią? (i jak gadałem z Xardasem to nie miałem wpisów w dzienniku żadnych odnośnie tej kopalni i nie mogę z nikim na ten temat porozmawiać)
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3635
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
Musisz zrobić wątek opuszczonej kopalni. Nie zagadał cię strażnik przed siedzibą Magów Wody, że masz pogadać z Laresem?
 
O DISCORDIA

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Nie, bo jest tam tylko jeden strażnik. Gdzieś indziej musi być ten „główny”

Post połączony: 2019-11-07, 17:44
I jakie zadania trzeba mieć skończone?

Post połączony: 2019-11-07, 17:50
Zamykam temat. Dostałem questa od Quentina z opuszczoną kopalnią

Post połączony: 2019-11-07, 18:05
Jednak mam problem, otóż w ataku na obóz bandytów zginął niejaki Chris, a jest mi potrzebny do questa. Dało się jakoś sprawdzić w grze kod na npc czy muszę grzebać w skryptach?
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty146
Propsy88
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Stworzyłem dokument, który umożliwia wysłanie feedbacku do każdego zadania.
https://docs.google.com/document/d/1f7HsArh9ElNsnJPnwaSvGevu74guwGlBnSAgzSTaYLw/edit?usp=sharing
Zapraszam do korzystania i liczę, że nie będzie akcji trollingowych. :)
 

Jao

Jao

Użytkownicy
Jedyny w swoim rodzaju
posty3635
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Jedyny w swoim rodzaju
@Łysy Niedźwiedź Nie wspominałeś, że masz questa, żeby iść do Quentina :P W każdym razie żeby sprawdzić kod na NPC, wpisz w konsoli "edit focus", gdy masz tego NPC namierzonego.
 
O DISCORDIA

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
 

jnj_jj

jnj_jj

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Witam, mógłby mi ktoś pomóc z misją u bandytów, mianowicie mam wrócić do starej kopalni się rozejrzeć ( po przekazaniu informacji do gomeza ), niestety nie mogę tam nic znaleść, szukając też nie znalazłem by ktoś miał podobny problem wcześniej, szukając tego momentu gameplayu na yt też nie znalazłem bo nikt nie grał bandytą, dodam że wcześniej byłem przy starej kopalni i zabiłem zarządzających, z góry dzięki za pomoc.
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty146
Propsy88
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
Przy tej wielkiej skale nieopodal kopalni (tam gdzie stał Komar w MT), będzie kopacz z którym musisz pogadać.
 

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Jaki jest skrót do przywołania bandyty? (tak jak np. najemnik - sld)
 

outlander

outlander

Użytkownicy
Osobnik
posty146
Propsy88
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Osobnik
 

Łysy Niedźwiedź

Łysy Niedźwiedź

Użytkownicy
posty13
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dzięki, teraz mi wszystko będzie działać
 

jnj_jj

jnj_jj

Użytkownicy
posty3
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Przy tej wielkiej skale nieopodal kopalni (tam gdzie stał Komar w MT), będzie kopacz z którym musisz pogadać.

Chodzi o Patricka ? Wybrałem się do kopalni przed dostaniem misji zaraz po zawaleniu z ciekawości, rozmawiałem w tedy z Patrickiem i zabiłem wszystkich w obozie, teraz nie mam żadnej opcji dialogowej z Patrickiem, dzięki za odzew.
 


0 użytkowników i 4 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry