Gothic Object Viewer 5596 8

O temacie

Autor Bucik

Zaczęty 27.04.2012 roku

Wyświetleń 5596

Odpowiedzi 8

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Bucik

Gothic Object Viewer
2012-04-28, 01:09(Ostatnia zmiana: 2012-04-28, 01:26)
Ladies und gentlemen
Po wielkiej przerwie, miesiącach długich i srogich mej abstynencji. Abstynencji i odizolowania od magicznego i pasjonującego klimatu Gothica. Ja, skromny sceptyk i programista, pasjonata i romantyk, powracam.
Powracam, ale nie z pustymi rękoma. Trzymam właśnie w swych spracowanych dłoniach pewien projekt.
Wiele się zmieniło od czasu, kiedy debiutowały moje poprzednie programy i aplikacje przydatne przy moddingu naszego "złotego klasyka". Stąd moja wielka nadzieja, że klasyk w waszych młodych i krytycznych oczach się nie wypalił, a wręcz przeciwnie - nabrał większej, szlachetniejszej wartości. Z takiego właśnie inspirującego założenia wychodzę. Program o którym mowa nie jest niczym wielkim, ale uważam, że mógłby być bardzo przydatny.

____________________________

Gothic Object Viewer
Proste i klarowne narzędzie do przeglądania modeli przedmiotów i 'mobów'


Wstępny, prosty interface programu



Miód widoczny na powyższej grafice jest oczywiście ukazany w formie modelu trójwymiarowego z możliwością jego przestrzennego obrotu. Myślę też nad:
- Umieszczeniem możliwości dynamicznej edycji tekstury (przerabiamy teksturę i od razu widzimy efekt na modelu)
- Dodaniem prostej wyszukiwarki (szukamy modelu po jego polskiej nazwie lub jej części)
- ... ?

____________________________


Temat umieściłem właśnie w tym dziale dlatego że mam do was - drodzy modderzy - jedno pytanie.
Czy warto program stworzyć?
Z doświadczenia wiem, że każdy pozornie prosty projekt przynosi wiele trudu i komplikacji, jeśli mam się tym zająć muszę mieć pewność że program Wam się przyda. Dlatego proszę o rychły odzew i wasze bezcenne opinie na ten temat.
Pozdrawiam.
 

gothic1210
  • Gość
Ja jestem za, ale fajnie jakbyś zrobił jeszcze jakąś aktualizację do EDM, bo mam kilka pomysłów. :D
 

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Bucik

Gothic Object Viewer
#2 2012-04-28, 12:42(Ostatnia zmiana: 2012-04-28, 12:44)
Myślałem również nad kontynuacją EDM (chyba nawet udało mi się jeszcze dodać kilka usprawnień niewielkich). Też mam sporo pomysłów - uwierzcie mi, że naprawdę fajnych. Myślałem na przykład nad połączeniem skończonego już Gothic Object Viewera z naszym EDM przy wybieraniu przedmiotu do questów. Myślałem także nad stworzeniem 'symulacji dialogu' czyli coś bardzo przypominającego dialog w grze (bez udziału 3D w tym wypadku). Uważam że to byłoby fantastyczne, nie musielibyśmy reparsować wszystkiego by zobaczyć efekt. To rozwiązanie wymagałoby jednak naprawdę WIELUUUU smętnych godzin spędzonych nad kompilatorem. Mam też niestety mało czasu ostatnio, pisze kilka projektów naraz. Ciężko będzie wziąć na bary kolejny ;p
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
To jest 3D? Czy to po prostu renderki wrzucone jako obrazki?
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
To jest 3D? Czy to po prostu renderki wrzucone jako obrazki?
Miód widoczny na powyższej grafice jest oczywiście ukazany w formie modelu trójwymiarowego z możliwością jego przestrzennego obrotu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Bucik

Bucik

Użytkownicy
posty182
Propsy128
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Bucik

Gothic Object Viewer
#5 2012-05-01, 00:14(Ostatnia zmiana: 2012-05-01, 00:18)
Tak właśnie, obrót modelu jest już w pełni 'napisany' i działa jak Pan Bóg przykazał ;p  teraz ewentualnie obudować resztę interfejsu programu. Dla ciekawskich model wyświetlany jest na DirectX 8 z małą pomocą silnika Irrlicht NET.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
W takim razie zasłużony props :D
 

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
wiem ze stare ale dlaczego projekt niezostal zrealizovany ?
 


Drock

Drock

Użytkownicy
posty357
Propsy75
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
To trzeba bucik'a się pytać
ale chyba przez brak czasu miał jeszcze coś robić w
Easy Dialog Maker
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry