Spoiler
Artefakty starożytności
Do otrzymania tego zadania trzeba zabić Kruka. Za Krukiem będzie ściana, za którą jest teleport, a obok niego jest kamień ogniskujący. Zabieramy kamień i pokazujemy Saturasowi. Po tym będzie wpis do dziennika.
Teraz trzeba znaleźć miejsce, gdzie umieścić ten kamień. To jest w zburzonym budynku obok magów wody. Na samym wierzchu będzie piedestał. Wstawiamy kamień i z prawej strony aktywuje się teleport. Trafiamy do złotego smoka.
Porozmawiamy z nim. Mówi, że trzeba znaleźć sfery, żeby zniszczyć złego demona Senyaka. Są w Górniczej Dolinie.
1. W porzuconej kopalni przy wejściu na górnym płaskowyżu.
2. Stara kopalnia. Obok kopalni paladynów, w której jest kopacz Grimes.
3. W zatopionej wieży Xardasa. Niedaleko od kopalni Silwestro.
4. W byłym obozie bractwa. W apartamentach Y'beriona. Obóz bractwa znajduje się za palisadą orków.
Jeśli sfery zostały oddane stróżom, to nic strasznego, nawet lepiej, smok zachowa swoje życie.
Jeszcze powie, że można zamknąć duszę Senyaka w Szponie Beliara, za pomocą zaklęcia Mora Ulartu. Powinniśmy porozmawiać z Xardasem o tym zaklęciu. Xardas powie, że można poprosić o zaklęcie u Beliara, ale musisz zaproponować w zamian amulet Triamar, który znajduje się u paladynów. Także wspomniał o tym, że Beliar może nie dać zaklęcia. Prawdopodobieństwo otrzymania wynosi mniej więcej 33%.( Ale nasz bohater jest wybrańcem Innosa i na szczęście dał nam możliwość wczytywania i próbowania ponownie.)
Po rozmowie z Xardasem idziemy do miasta. W mieście, między portem i koszarami, będzie znajdować się paladyn Melchior. Podczas rozmowy zaatakuje nas i będziemy musieli go pokonać. Znów z nim rozmawiamy. W wyniku czego będą 3 warianty odpowiedzi. Wybieramy: Jest mi potrzebna informacja. I powie nam, że amulet znajduje się na wyspie Etlu, gdzie paladyni nie będą zadowoleni z pojawieniu się gości. Klucz od portalu na wyspę trzeba wykraść od Lorda Hagena.
Można też zapytać Xardasa o pokojowy sposób zdobycia amuletu. Zatem trzeba, pomodlić się w kapliczce Beliara, wstępnie upuściwszy z ekwipunku Szpon Beliara i jeśli nie jesteś paladynem albo magiem ognia, pojawi się posłaniec Zigos. Który da nam zadanie na poszukiwanie Fellangora "Dar szaleńca".
Droga do portalu: Idziemy drogą od tawerny Martwa Harpia(po tej, która jest między drogą do klasztoru i drogą na gospodarstwo Onara) do czarnego trolla, ściśle trzymając się drogi, idziemy do mostu przez rzekę przechodząc go, dalej będą starożytne ruiny(piramida), przechodzimy obok, dalej będzie wejście do góry. Doszedłszy do wielkiego jeziora, z lewej strony od niego będzie dużo topielców. Tam też będą zbieracze ziela. Portal jest w jaskini, bezpośrednio za ich plecami. Jeśli nie jesteście jeszcze dobrze przypakowani, to lepiej nie wchodzić do portalu! Droga powrotna prowadzi przez tłum paladynów!
Będąc na wyspę idziemy ścieżką, jak dotrzemy do paladynów, to nie podchodzimy do nich, są wrogo nastawienie. Natychmiast skręcamy w prawo, gdzieś tam będzie domek z mieszkańcem na urwisku. Opowiada dużo ciekawych rzeczy.
Potem idziemy do paladynów nocą(jak powiedział mieszkaniec) i zabijamy ich po trochu. W głównym budynku, na pierwszym piętra znajdziemy szkatułkę, a w niej klucz od kaplicy z amuletem.
Idziemy do kaplicy, znajduje gdzieś na występie urwiska. Bierzemy amulet, naciskamy przełącznik w kaplicy i za kaplicą otworzy się teleport.
Wracamy do Xardasa, a potem idziemy modlić się Beliara. Po tym można wrócić do Ashtara, żeby wezwać demona Senyaka. Wzywamy, zabieramy duszę i zabijamy.
Potem wracamy z duszą Senyaka do Xardasa i idziemy znowu do posągu Beliara i ulepszamy duszę szpon Beliara, konieczna jest wysoka karma u Beliara, dokładnie co najmniej 100.
Spoiler
Dar szaleńca
Trzeba znaleźć Fellangora i zabić go.
Pierwsze miejsce w którym się znajduje,(w postaci Fellana, durnia, co stukał w dzielnicy portowej młotkiem) w porzuconej spalonej chacie obok tego miejsca, gdzie w G2 NK siedział Dragomir. Nie zapomnij przy rozmowie z nim (i przy wszystkich następnych z nim rozmowach) założyć amulet, dany przez Zigosa.
Drugi raz (w postaci Eleny) od godziny 14:00 w pobliżu kamiennego kręgu w gęstym lesie na wschodzi, tam gdzie szliśmy z Laresem po ornament.
Trzeci i ostatni (w postaci Ruperta), spotkałem go o gdzoinie 8:00 rano, za piramidą w wykopaliskach magów wody, niedaleko ognistych jaszczurów i ścierwojadów. Oto i właściwie wszyscy.
Za trzeci razem zaproponuje ci bardzo dobry pierścionek. Możesz go wziąć lub nie, ale potem będzie niemożliwe przejście wyspy Etlu w pokojowy sposób.
PS Żeby żaden paladyn nie ucierpiał, można posłużyć sięzaklęcie strachu i snu.
Żeby można otrzymać to zadanie, trzeba zapytać Xardasa o pokojowy sposób zdobycia amuletu. Zatem, musismy się pomodlić na ołtarzu Beliara, wstępnie wyrzuciwszy z ekwipunku szpon Beliara i jeśli nie jesteście paladynem lub magiem ognia oraz macie dodatnią karmę u Beliara, pojawi się posłaniec Beliara Zigos. Który da wam zadanie na poszukiwania Fellangora.