Blender 15527 15

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 4.04.2012 roku

Wyświetleń 15527

Odpowiedzi 15

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

Blender
2012-04-04, 17:14(Ostatnia zmiana: 2012-04-05, 10:16)




Blender jest bezpłatnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej, zarówno statycznej, jak i animacji. Jest narzędziem niezwykłym, z jednej strony minimalne rozmiary i dostępność za darmo, a z drugiej autentyczna konkurencyjność do takich pakietów jak 3DS MAX.

Dzięki tej aplikacji, zabawa w 3D dostępna jest również dla osób dysponujących słabszym sprzętem. Blender oferuje naprawdę potężne możliwości, które nie sposób tutaj opisać . Pierwszy kontakt z programem może wywołać jednak lekki szok gdyż interfejs użytkownika jest wysoce niestandardowy. Warto jednak nie załamywać rąk, praca równolegle z myszą i klawiaturą (nie jest to konieczne) jest naprawdę efektywna po osiągnięciu wprawy.

Zaletą pakietu jest jego uniwersalność. Blender wyposażony został w narzędzia do modelowania 3d, renderingu oraz animacji. Program umożliwia tworzenie gier oraz aplikacji 3D. Dzięki dużej popularności w naszym kraju, można znaleźć sporo materiałów na jego temat dostępnych w języku polskim co nie jest również bez znaczenia...


Jako główną wadę Blendera(prócz interfejsu, bo tu są zdania podzielone) podawany jest brak B-Mesha, można jednak ściągnąć wersję z nim tutaj albo zaczekać na wydanie wersji 2.63 Blendera(w tym miesiącu) która już będzie posiadała wbudowany B-Mesh.

Godny uwagi jest fakt że mimo tego że Blender jest aplikacją darmową to zgłaszane bugi na stronie programu są w ciągu kilku dni naprawiane i lądują do następnego builda tutaj

 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Serrit

Serrit

Użytkownicy
posty15
Propsy3
  • Użytkownicy
Zdecydowanie polecam. Program jest świetny dla zielonych, jak i dla zaawansowanych. Rozpracowanie go zajmuje góra kilka dni. Jeden lepszych, darmowych programów do modelowania 3D +  :cool:   :ok:
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Jeden lepszych, darmowych programów do modelowania 3D +  :cool:   :ok:
Nie jeden z lepszych, tylko z najlepszy z darmowych.
Wśród darmowych nie bardzo ma konkurencję, ale sam za to może z powodzeniem konkurować z komercyjnymi programami.
 

Serrit

Serrit

Użytkownicy
posty15
Propsy3
  • Użytkownicy
Jeden lepszych, darmowych programów do modelowania 3D +  :cool:   :ok:
Nie jeden z lepszych, tylko z najlepszy z darmowych.
Wśród darmowych nie bardzo ma konkurencję, ale sam za to może z powodzeniem konkurować z komercyjnymi programami.

Zgadzam z Tobą w stu procentach  :lol:
 

trojaq

trojaq

Użytkownicy
posty22
  • Użytkownicy
//SERRIT TY ŻYJESZ :O

Co do blendera, niestety trudno go z początku ogarnąć - lecz posiada możliwość teksturowania modeli, czego w wingsie 3d nie ma.
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
ale proste modele typu stół drewniany to i w winksie da się oteksturować
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

LeOn91

LeOn91

Użytkownicy
posty60
Propsy7
  • Użytkownicy

LeOn91

Blender
#6 2012-12-05, 23:45(Ostatnia zmiana: 2012-12-05, 23:47)
Cytuj
Co do blendera, niestety trudno go z początku ogarnąć - lecz posiada możliwość teksturowania modeli, czego w wingsie 3d nie ma.

Masz multum tutków w sieci :)  Powoli da sie ogarnąć :P
www.polskikursblendera.pl i na youtube pełno tego jest.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
czego w wingsie 3d nie ma.  
:lol2:

Ale fakt faktem, Wings jest do niczego.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Ale fakt faktem, Wings jest do niczego.
:ayfkm:
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Legal

Legal

Użytkownicy
Zryta czacha
posty118
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zryta czacha
Zassam i dam znać, walnę opinie jakąś.
 

boguc

boguc

Użytkownicy
posty205
Propsy343
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
Błagam biczyz ten program jest tak intuicyjny że bardziej się już chyba nie da. Wysstarczy obejrzeć 2 3 wideotutki a potem już samemu eksperymentować. Masa przydatnych funkcji które są ładnie pouppychane czego nie można powiedzieć o 3dsmax. Nigdy nie lubiłem tego programu, był dla mnie bardzo toporny choć pewnie każdy maxowiec zjedzie mnie za to jak burą sukę.  :pokerface:  
Jak dla gameartu to jest propozycja nr.1 tuż po 3dsmax. W dodatku jest darmowy, jak ktoś ma jeszcze resztki sumieia to ten tego  :pokerface:
 
Gothic najlepszy

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)

Kelten
Gry (themodders@telegram)

Blender
Błagam biczyz ten program jest tak intuicyjny że bardziej się już chyba nie da. Wysstarczy obejrzeć 2 3 wideotutki a potem już samemu eksperymentować. Masa przydatnych funkcji które są ładnie pouppychane czego nie można powiedzieć o 3dsmax. Nigdy nie lubiłem tego programu, był dla mnie bardzo toporny choć pewnie każdy maxowiec zjedzie mnie za to jak burą sukę.  :pokerface:  
Jak dla gameartu to jest propozycja nr.1 tuż po 3dsmax. W dodatku jest darmowy, jak ktoś ma jeszcze resztki sumieia to ten tego  :pokerface:
Cieszę się tylko popatrz na ostatnią datę , niezły odkop.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Blender został dodany na steama, co to oznacza? Automatyczną aktualizację. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2671
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
Automatyczną aktualizację.
Na Windowsie*. Na Linuchu od dawna jest.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Jakub91

Jakub91

Użytkownicy
posty647
Propsy204
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Odświeżam - jest plugin do blender pozwalający otwierać pliki max ?
 

Dark

Dark

Użytkownicy
posty1052
Propsy2197
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Dark

Blender
#15 2016-01-26, 19:29(Ostatnia zmiana: 2016-03-17, 11:04)
Odświeżam - jest plugin do blender pozwalający otwierać pliki max ?
Nie było, nie ma i na pewno nie będzie

Dlatego do takich sytuacji warto mieć maxa na komputerze, ew. znajomego z maxem i wyeksportowac z niego do obsługiwanego przez blender formatu, np .fbx czy kerrax .3ds


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry