Tekstury do modeli 3d 6770 11

O temacie

Autor damian86

Zaczęty 18.03.2012 roku

Wyświetleń 6770

Odpowiedzi 11

damian86

damian86

Użytkownicy
posty159
  • Użytkownicy
siemka. Skąd mógłbym ściągać tekstury do moich modeli 3d? Chodzi o różne rodzaje tekstur.
 
3D Max Studio 2011

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Tekstur się nie ściąga, tekstury się robi, ale i tak pomyślę że się źle wyraziłeś i polecę cgtextures.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Moze nieco rozwine. Tekstury robi się za pomocą miksowania roznych zdjęć bazowych, ktore mozesz znalezc wlasnie na takich stronach jak cgtex. Odpowiednia hierarchia dodawania detalu i bazy i wyjdzie ci tekstura.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Lub rysuje samodzielnie - czyli technika hand paintu.
 

gothic1210
  • Gość
Lub rysuje samodzielnie - czyli technika hand paintu.
Czytałem o tym i nawet coś tam malowałem, ale jednak nie polecam. Strasznie czasochłonne. Mówi się, że gry z handpaintowymi teksturami "nie starzeją się graficznie, aż tak szybko". Jednak 1,5h malować deseczkę to dla mnie za długo.
 

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Lub rysuje samodzielnie - czyli technika hand paintu.
Czytałem o tym i nawet coś tam malowałem, ale jednak nie polecam. Strasznie czasochłonne. Mówi się, że gry z handpaintowymi teksturami "nie starzeją się graficznie, aż tak szybko". Jednak 1,5h malować deseczkę to dla mnie za długo.
Bo hand paint to sztuka wykorzystywana w konkretnych przypadkach. Najczęściej do gier które korzystają jeszcze ze starszych technologii, jak gry MMO albo gry na platformy mobilne.
To jest uzasadnione kwestiami estetycznymi. Hand paint na niskiej rozdzielczości tekstur i modelach z dużymi ograniczeniami na polygony wygląda dużo lepiej niż zwykłe tekstury ze zdjęć.
Jako przykład weź sobie np League od Legends, mimo kwadratowych modeli wygląda całkiem fajnie.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Lub rysuje samodzielnie - czyli technika hand paintu.
Czytałem o tym i nawet coś tam malowałem, ale jednak nie polecam. Strasznie czasochłonne. Mówi się, że gry z handpaintowymi teksturami "nie starzeją się graficznie, aż tak szybko". Jednak 1,5h malować deseczkę to dla mnie za długo.

Nie no nie jest tak zle :P napewno nie 1,5h. Wszystko zalezy od twoich umiejetnosci, znajomosci softu i ew. tabletu.
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Czytałem o tym i nawet coś tam malowałem, ale jednak nie polecam. Strasznie czasochłonne. Mówi się, że gry z handpaintowymi teksturami "nie starzeją się graficznie, aż tak szybko". Jednak 1,5h malować deseczkę to dla mnie za długo.

Dla mnie w większości przypadków handpaintowane modele wyglądają staro w momencie gdy zostały stworzone :P. No chyba, że jest to mega bogate enviro na polycouncie. Aczkolwiek wystarczy mieć talent i tekstury wysokiej rozdzielczości i ci się model wcale nie zestarzeje :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

damian86

damian86

Użytkownicy
posty159
  • Użytkownicy
Dzięki za odpowiedzi. Nie potrafię robić tekstur, kiedyś próbowałem ale wyszły okropnie. Dlatego szukam gotowych tekstur do moich modeli. Pozdrawiam.
 
3D Max Studio 2011

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Dzięki za odpowiedzi. Nie potrafię robić tekstur, kiedyś próbowałem ale wyszły okropnie.
No nie mów? Normalny człowiek jak włączy photoshopa czy gimpa to już umie robić tekstury bardzo dobrej jakości. To całkiem normalne, to dziwne że masz taki problem...
 

Dragomir

Dragomir

Użytkownicy
Daj proposa :C
posty207
Propsy100
  • Użytkownicy
  • Daj proposa :C

Dragomir

Tekstury do modeli 3d
#10 2012-03-18, 16:59(Ostatnia zmiana: 2012-03-18, 16:59)
Cytuj
Normalny człowiek jak włączy photoshopa czy gimpa to już umie robić tekstury bardzo dobrej jakości.
Taa... dokładnie:
https://www.youtube.com/watch?v=nCTjGT4Bq9o

:lol:
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Albo to:
https://www.youtube.com/watch?v=YilYK6-knaU


Kto to powiedział, że początkujący uwielbiają opcje barwienie w gimpie? Spodobał mi się ten tekst.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry