Historyjka do moda - oceńcie 14817 56

O temacie

Autor GothicModder

Zaczęty 17.12.2011 roku

Wyświetleń 14817

Odpowiedzi 56

Luk

Luk

DreamVader 2
Sursum Corda! Wiwat Car!
posty1168
Propsy319
ProfesjaTłumacz
  • DreamVader 2
  • Sursum Corda! Wiwat Car!
Co przez to rozumiesz?
Chodziło mi o to, że ma opracowaną ciekawą fabułe.
 
Spoiler
https://www.youtube.com/watch?v=DsSwvh4npMQ

koksikmajor

koksikmajor

Użytkownicy
posty692
Propsy89
  • Użytkownicy
Ciekawe czy ten mod powstanie  :lol2:
 

GothicModder

GothicModder

Użytkownicy
posty16
Propsy2
  • Użytkownicy
A masz wątpliwości? Myślę, że na wakacje raczej będzie.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Czyli albo będzie to kolejny piętnastominutowy mod, albo masz ekipę większą od TDM (:lol2: ) i zrobisz zajebiaszczego moda o pół roku :ok:
 

GothicModder

GothicModder

Użytkownicy
posty16
Propsy2
  • Użytkownicy
No masz rację. Trochę się pośpieszyłem. Ale nie wiem czy go wydam (jak się uda to wypuszczę).
 

davish

davish

Użytkownicy
posty16
Propsy15
  • Użytkownicy
Aaa.... będą jakieś nowinki skryptowe/teksturowe/"modelowe"(3D)???
 





Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Ciekawe czy ten mod powstanie  :lol2:
Ty się lepiej na takie tematy nie udzielaj, bo sam już chyba sto modów zaczynałeś robić. A twoje "umiejętności" są niższe niż minimalne, a w moddingu siedzisz ponad pół roku.

15 latek rozpoczyna pracę nad mode, rajcuje go to na początku, lecz pod naporem zmiennych, skryptów, modeli i innych pierdół ma coraz mniej chęci by robić moda dalej samemu...
Wiek nie ma nic do tego, każdy ma tego czasem dość to po pierwsze a po drugie obrażasz kilka osób które w tym wieku zaczynały/zaczynają.

Do autora tematu.

Historia:

Po pierwsze podejmij kilka decyzji, ponieważ teraz jesteś bardzo niezdecydowany w zbyt wielu kluczowych kwestiach. Po drugie jest to bardzo słabo wystylizowane oraz niezbyt szczegółowo opisane; opisz tą historię w szczegółach, o każdej części tekstu np. o kawałku o orkach możesz napisać cały paragraf lub dwa ,sprawny pisarz napisze nawet kilka stron, jak już napiszesz to w szczegółach sam powinieneś być w stanie stwierdzić czy to jest "OK" czy nie, ponadto zdobędziesz trochę doświadczenia z pisania takich rzeczy i za każdym razem twoje historie powinny być coraz lepsze.

Ogólnie o moddingu:

Po pierwsze ponieważ jak napisałeś jesteś jeszcze początkującym nie wahaj się używać tego linku jest to spis tutoriali z forum swoją drogą niedługo go znów zaktualizuje oraz możliwe że zrobię lepszy podział na kategorie. Tutoriale pomogą ci się przebić się przez początki twoich przygód z moddingiem aczkolwiek nie polegaj wyłącznie na nich oraz staraj się unikać kopiowania skryptów w stu procentach lub wykonywania czynności opisywanych w tutorialu bez zastanowienia się co to właściwe robi. Polecam też zacząć z kimś współpracę (inaczej mówiąc założyć team[grupę]) chociaż z tym doradzałbym branie tylko sprawdzonych osób jednak jak widzę jesteś osobą bardzo niezdecydowaną więc inny punkt widzenia dobrze by Ci zrobił.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
No właśnie ,  żeby cokolwiek robić muszisz mieć ludzi od tego.No chyba że sam chcesz być skrypterem/koorydanatorem prac/grafikiem 2d i 3d.Jeżeli masz problem z historią , to potem będzie tylko trudniej.Akurat wymyślenie fabuły jest łatwe , masz baaardzo duże pole do popisu.I nic cię nie ogranicza.
Np : ktoś z Jarkendaru przybywa do Khorinis.Możesz to rozwinąć we wszystkie strony.Dlatego ucz się ,wierze że kiedyś zrobisz tego "moda".A tak wgl , to możesz zrobić próbną modyfikacje , i potem zobaczysz jak to się robi :D
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
No właśnie ,  żeby cokolwiek robić muszisz mieć ludzi od tego.No chyba że sam chcesz być skrypterem/koorydanatorem prac/grafikiem 2d i 3d.Jeżeli masz problem z historią , to potem będzie tylko trudniej.
Wcale nie musi, moda można zrobić samemu i ten mod może być dobry, ogólnie to niektórzy ludzie pracują lepiej sami niż z kimś. Jest też sprawa tego że teamy do moddingu są raczej kruche. Team jedynie odciąża cię i prace idą szybciej a przynajmniej powinny.
Akurat wymyślenie fabuły jest łatwe , masz baaardzo duże pole do popisu.I nic cię nie ogranicza.
Nie zgodzę się z tobą, ja sam teraz spędzam sporo czasu nad fabułą swojego moda i nie jest to takie łatwe, oczywiście mowa tu o fabułach trochę ciekawszych niż "Nudzi mi się, idę zabić Xerada wielkiego złego smoka niepokonanego od tysiąclecia". Nie jest to też tak że nic go nie ogranicza, trzeba trzymać się klimatu.
to możesz zrobić próbną modyfikacje , i potem zobaczysz jak to się robi :D
Próbna modyfikacja? Też odradzam, ogólnie jest to stratą czasu.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
No tak , ale np , żeby być skrypterem dobrym , musiałbym poświęcić duużo czasu , a mam od tego kogoś bardzo dobrego w te klocki.Fakt  , niektórzy sami lepiej pracują , ale takie g2 by nie powstało dzięki jednej osobie.
Co do fabuły , to łatwo się wymyśla.Gorzej ze szczegółami  ,zależy od kreatywności.
Próbna modyfikacja , chodzi mi o to , żeby zobaczył jak się robi moda , nie koniecznie musi to być pełny mod...
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
No chyba że sam chcesz być skrypterem/koorydanatorem prac/grafikiem 2d i 3d

Ano - "Kto jest do wszystkiego, ten jest do dupy". No, ale jeśli chce pracować sam, to jest to Jego wybór.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty779
Propsy258
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Z tego względu że mam zamiar wypowiedzieć się dość subiektywnie, to się nie obraź:
Fabuła jest trochę siarska, ale może być. A jak czytałem obie historyjki to mi się szkoda zrobiło, bo i tak wiem że nie wyjdzie.
A jeszcze pytanie o nowinek:  

                Historyjka do moda - oceńcie                       Pytanie od nooba                            
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
Gosciu czepiasz sie szczegolow... Nie mialem na celu nikogo obrazic sam zaczolem zabawe w mody w takim wieku,no mialem juz prawie te 16 lat ale minimalna roznica. Chodzilo mi o to by nie wyskakiwac z byle fabula ale jak widze powyzej rozpisali sie co do tego punktu. Tm slynie z tego ze ryje niezle psychike jesli cos sie komus nie spodoba zaraz jest kupa aluzji i zali a chlopakowi siada to na psychice i sie zniecheca,dlatego niech najpierw sam sobie po skrobie troche i oceni czy warto ladowac sie w to bagno...Gosciu czepiasz sie szczegolow... Nie mialem na celu nikogo obrazic sam zaczalem zabawe w mody w takim wieku,no mialem juz prawie te 16 lat ale minimalna roznica. Chodzilo mi o to by nie wyskakiwac z byle fabula ale jak widze powyzej rozpisali sie co do tego punktu. Tm slynie z tego ze ryje niezle psychike jesli cos sie komus nie spodoba zaraz jest kupa aluzji i zali a chlopakowi siada to na psychice i sie zniecheca,dlatego niech najpierw sam sobie po skrobie troche i oceni czy warto ladowac sie w to bagno...
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Cytuj
No chyba że sam chcesz być skrypterem/koorydanatorem prac/grafikiem 2d i 3d
Ano - "Kto jest do wszystkiego, ten jest do dupy". No, ale jeśli chce pracować sam, to jest to Jego wybór.
Już drugi raz w tym tygodniu poczułem się urażony :pokerface:

~Gotyk
Nie mieszaj dwóch różnych terminów. Zabawy to zabawy, a modyfikacje to modyfikacje. Imo nie istnieje coś takiego, jak "zabawa w moda". Albo coś robisz, albo się bawisz.

~ShooyA
Po jakiego grzyba robić jakieś "próbne modyfikacje"? Niech zacznie robić jak Rafał. Będzie sobie pisał/edytował istniejące skrypty ale tylko i wyłącznie dla swojej własnej uciechy a światu nic do tego.
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Zabawa w moda to coś co na moje mija po paru tygodniach, góra 3 miesiącach.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
U mnie po dwóch latach, ale uznajmy, że masz rację.
 

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty101
Propsy67
  • Użytkownicy
RafalBudzis to wg. ewenement:D Zreszta kto powiedzial ze on nic nie wydal? Tworzyl i uczyl sie dla wlasnej uciechy i to mu sie chwali pozniej wydal takiego moda jak "Budzis mod" nie jest to byle gowno na 10 minut gry lecz zmienia nieco gre od innej strony i nawet niektorzy tworzac swoje mody korzystaja z jego skryptow. Wiec moim zdaniem lepiej najpierw jest pomyslec i douczyc sie niz pozniej plakac ze mod sie nie podoba...
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry