Mega tutorial o level designie i tworzeniu świata 18815 36

O temacie

Autor KolegaZWojska

Zaczęty 28.09.2011 roku

Wyświetleń 18815

Odpowiedzi 36

Gotyk

Gotyk

Użytkownicy
posty104
Propsy67
  • Użytkownicy
I tak to dla mnie za inteligentne,ale obrazki ładnie pomalowane to daje :ok:  a tak serio to kawał dobrej roboty!:D
 

Małgorzata

Małgorzata

Użytkownicy
posty1725
Propsy2152
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja jeszcze radziłbym dodać punkt o porządku podczas pracowania. Składa się on w sumie z kilku prostych zasad, ale bardzo dużo "level-designerów" najwyraźniej o nich zapomina:

1. Po dodaniu voba sprawdzaj czy jest on w odpowiednim miejscu. Nie wnikam nawet ile razy trafiłem na wiszące w powietrzu obiekty, ponieważ ktoś nie przyjrzał się vobowi z każdej strony.
2. Uważaj na vobtree. O ile vobtree może być świetnym sposobem na szybkie wstawienie kilku vobów na raz(ja akurat używam go głównie do wstawiania świec i ognisk), to może być również wielkim wrzodem na dupie. Dlatego też zanim dodasz voba, na wszelki wypadek kliknij w jakieś puste miejsce w okienku z widokiem na świat aby odznaczyć poprzedniego. Tym sposobem będziesz miał pewność, że przesuwając jeden vob nie przesuniesz przy okazji całej masy innych.
3. Pamiętaj, by ujednolicić nazwy w visual jak tylko się da. Tak więc jeżeli masz np. obiekty NW_NATURE_SIDEPLANT_01.3DS_VORN oraz NW_NATURE_SIDEPLANT_01.3DS, to wiedz, że jest to jeden i ten sam obiekt, a więc spokojnie możesz usunąć końcówkę _VORN. Infact, wszystko, co jest po .3ds, .asc, .pfx i tak dalej jest olewane przez Gothica. Zapewne zapytacie, że skoro jest olewane, to po co to zmieniać? Zobaczycie za chwilę.
4. Jeżeli przypadkiem dodaliście dużą ilość vobów z błędem(kuchenka jako zcvob zamiast ocmobinter, nie włączone kolizje itd.) nie usuwajcie ich. One wszystkie są takie same, a więc najlepiej je przekonwertować za pomocą opcji Local VobEdit Propertypage. Może napiszę o tym tutorial.
5. StaticVob to twój przyjaciel. Odpowiada on za wypalanie cieni obiektów w pomieszczeniach.
6. Store/Restore vobstates to twój wróg. Nie wiem jak w G1, ale w G2 jest on najczęstszym powodem przesuniętych vobów.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2368
Nagrody
Profesjabrak
  • Rzeka
Ja jeszcze radziłbym dodać punkt o porządku podczas pracowania.

Done! Wielkie dzięki za to. Imo szczególnie informacja o tych drzewka vobów jest istotna bo to  jest strasznie wkurwiające kiedy chce się po kimś coś poprawić. Zauważyłem, że wiele osób kompletnie nie zastanawia się nawet do czego służy lewe okno w spacerze. A porządek musi kurwa być! Samo to, że ładnie wygląda nie wystarczy by było zrobione poprawnie.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty797
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Ja bym jeszcze dodał, żeby dawać zScale równe więcej niż 1, najlepiej 10, bo wtedy wszystko widać, a tak to dopiero 2m przed Vobem go widać.

A tutorial niczego sobie.
 

Małgorzata

Małgorzata

Użytkownicy
posty1725
Propsy2152
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja bym jeszcze dodał, żeby dawać zScale równe więcej niż 1, najlepiej 10, bo wtedy wszystko widać, a tak to dopiero 2m przed Vobem go widać.
Że co?
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2368
Nagrody
Profesjabrak
  • Rzeka
Ja bym jeszcze dodał, żeby dawać zScale równe więcej niż 1, najlepiej 10, bo wtedy wszystko widać, a tak to dopiero 2m przed Vobem go widać.
Nie załamuj mnie! Jeśliby tak zrobić to potem wszystkie voby będą widoczne z bardzo dużych odległości co doprowadzi do kolosalnych spadków fpsów i kompletnie zepsuje możliwość grania w grę.
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty797
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
Jak wstawiasz Vob to masz ram taką funkcję zCFarScale, czy jakoś tak. Standardowo ustawione jest na 1. Praktycznie tego Voba nie widać.

KZW - maksymalnie dziesięć. W pomieszczeniach, jaskiniach czy za rogiem starczy 3-6.

Mój błąd źle się wypowiedziałem.
 

Małgorzata

Małgorzata

Użytkownicy
posty1725
Propsy2152
Nagrody
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Chłopcze, przecież od takich rzeczy jest po prostu zCZoneZFogDefault. :|
 

maciejh

maciejh

Rzeka
posty797
Propsy257
ProfesjaScenarzysta
  • Rzeka
To dopisz to Caesumie do swojego posta.
 

KolegaZWojska

KolegaZWojska

Rzeka
posty1095
Propsy2368
Nagrody
Profesjabrak
  • Rzeka
Przecież od takich rzeczy jest po prostu zCZoneZFogDefault. :|
Standardowa jedynka jest standardowa bo taka jest odpowiednia. Wszystkie voby mające 1 będą działać poprawnie jeśli się je "wyreguluje" przy pomocy zCZoneZFogDefault. Natomiast jeśli połowa vobów na świecie będzie miała 1 a pozostała połowa 10, to wtedy jedna z tych połów stanie się nieużytecznym gównem. (poprawić jeśli coś mówię źle, ale myślę że nie)
 

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy
Przeczytałem całość. Dobrze, że to zrobiłem hehe, łapiesz propsa :)
 


Splash

Splash

The Modders
And i said...
posty3765
Propsy2963
ProfesjaNierób
  • The Modders
  • And i said...
Cytuj
A to cóz za mapa ?
to jest z modu "Rzeka"
 
Nie, nie pomogę ci z GMP.

RychuKapucino

RychuKapucino

Złote Wrota
posty24
Propsy78
ProfesjaGrafik 3D
  • Złote Wrota


Dziwne że drzewa tu rosną na kostce ,a to ma ma pokazac jak powinno się układac obiekty by wygladały realistycznie ,a drzewa nie rosną na kostce.Ale to tylko mały błąd ogółem poradnik jest EXSTRA :D   DAJE PROPSA :)
 

Alexik

Alexik

Użytkownicy
posty405
Propsy147
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
Dzięki za poradnik. Na pewno skorzystam  :ok:
 

Dark

Dark

Moderator działu
posty1071
Propsy2144
Profesjabrak
  • Moderator działu

Dark
Moderator działu

Mega tutorial o level designie i tworzeniu świata
#35 2018-04-02, 00:57(Ostatnia zmiana: 2018-04-02, 01:08)
Zdjęcia z tutoriala zostały usunięte z serwera - reuploadowałem całość na imgura i przy okazji poprawiłem czytelność punktów.
Można już swobodnie korzystać

Parzival

Parzival

Użytkownicy
Parzival Z
posty4
ProfesjaAktor głosowy
  • Użytkownicy
  • Parzival Z
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry