Tak sobie myślałem, że realistycznie byłoby wprowadzenie wymagań co do siły zarówno dla kusz jak i łuków. W końcu naciąganie cięciwy, zwłaszcza przy długich łukach, takie proste nie jest, a wypadałoby wziąć pod uwagę jeszcze tempo strzelania mieszkańców Myrthany. Osobną sprawą byłaby celność. Aby trafić w coś z kilkunastu metrów wymagana byłaby pewna ilość punktów zręczności.
Co jeszcze? Procenty bym wywalił. No może nie tak do końca. Niech zostanie jakiś margines na trafienie krytyczne. Nauka posługiwania się bronią jak w Gothic 1. Dajesz te 10, 20 czy 40 punktów nauki na poziom biegłości posługiwania się łukiem, albo kuszą. W dwóch pierwszych Gothicach mamy 3 takie poziomy: nowicjusz/zielony (potrafi wystrzelić), adept (strzela szybciej) i mistrz (najszybciej). Do tego elementy z Gothic 3 tzn. poziom biegłości wymaga odpowiednich statystyk (tutaj siły i zręczności). Łuki to szybkość, kusze są wolniejsze, ale zadają duże obrażenia. Wydaje mi się, że łuki będą poszkodowane. Proponuję więc dodać im różne rodzaje strzał i wykorzystać z Gothica 3 pomysł takich zdolności jak Myśliwy i Łowca orków.