Kupujesz/Modernizujesz komputer? 677753 2308

O temacie

Autor Gothix

Zaczęty 15.04.2008 roku

Wyświetleń 677753

Odpowiedzi 2308

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zostaje jeszcze najbardziej bolesna kwestia - kupno windowsa.
Jeżeli chodzi Ci głównie o płytkę, to mogę ci Win 8- 8.1 podesłać bo mam parę sztuk. Sprawdzę tylko jeszcze licencje.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Tzn? Masz na zbyciu windę z licencją czy same płytki? 
 

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Tzn? Masz na zbyciu windę z licencją czy same płytki?
Muszę zobaczyć, czy jest jakaś wolna licencja, w razie czego bym pomajstrował, żeby MS dał mi klucz. 
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.

V3Q
Złote Wrota

Kupujesz/Modernizujesz komputer?
#1783 2015-06-11, 17:43(Ostatnia zmiana: 2015-06-12, 07:36)
Nadal czekam na wypłatę, więc jeszcze przed zakupem.
Przygotowałem dwa zestawy:
Intel: http://www.morele.net/inventory/info/78NNvg/
AMD: http://www.morele.net/inventory/info/ehZJXx/

znalazłem jeszcze jedną alternatywę. Co myślicie o Xeonie? http://www.morele.net/procesor-serwerowy-intel-xeon-e3-1231v3-3-4-ghz-lga1150-box-bx80646e31231v3-640233/

Do tego Gigabyte GTX970 4gb

Na który byście się zdecydowali, patrząc na to, że głównym zastosowaniem miałoby być modelowanie 3dsmax/zbrush, przygotowanie pod druk 3D oraz praca w photoshopie?  Ważną kwestią też byłaby przyszła rozbudowa. Czy na AM3+ wcisnę coś mocniejszego? Zdaję sobię sprawę, że FX w grach odstaje, ale jest tańszy i mogę dorzucić np. dodatkowy ram, a i nowsze gry może bardziej wykorzystają 8 rdzeni/wątków.
 

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
Propsy92
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Dobra, chciałbym kupić jakiś dysk do 200 zł na złączu sata. Wiadomo, liczy się pojemność ale chciałbym aby nie miał też prędkości ślimaka. Nie trzymam na dysku terabajtów danych. Kilka gier i... i to wszystko. Filmy oglądam na necie więc nic więcej mi nie trzeba. Myślę że 500 gb mi wystarczy spokojnie. jaką firmę polecacie, a jakiej najlepiej unikać?

Oczywiście jeśli mógłbym dorwać za taką samą cenę jakiś chujowy dysk 1tb oraz w miarę dobry dysk 500 gb to wiadomo że wybiorę ten drugi.

http://allegro.pl/dysk-hitachi-500gb-sata-3gb-s-fv-kurier-ups-0zl-i5329506023.html



Coś takiego fajnego znalazłem.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6345
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Jak chcesz coś szybkiego to nie lepiej ssd?
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Szulwik

Szulwik

Użytkownicy
posty781
Propsy92
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
W sumie może i lepiej, nie pomyślałem o tym ;)

http://allegro.pl/dysk-twardy-toshiba-stor-e-basics-750gb-usb-3-0-i5416114647.html

I mam może dla niektórych durne pytanie, ale wolę wiedzieć niż potem płakać. Czy jeśli będę miał sam ssd, bez hdd to czy komp się uruchomi? W sumie logicznie rzecz biorąc i to dysk, i to dysk, no ale wolę spytać.
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
uruchomi się, system powinien działać o wiele szybciej jak dasz go właśnie na ssd, tylko nie rób partycji systemowej "na styk" tylko daj z 20 do 40 GB dodatkowo na system by miał na czym pracować, dyski te charakteryzują się szybkością przez co nie są tanie, więc raczej więcej musiałbyś przeznaczyć pieniędzy. Swą wiedzę na temat dysków opieram na wiedzy zaczerpniętej na przedmiotach zawodowych w byłej w szkole więc wszystko nie jest pewne, ale raczej tak jest że warto go kupić  właśnie pod sam system :)
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
SSD jest przez pecet widziany dokładnie tak samo jak jakikolwiek inny dysk. Tylko uważaj z tanimi SSDkami, czytaj recenzje, opinie - często są zawodne. Bo naturalnie "popularnego"/porządnego/znanego SSD za 200 złotych nie dostaniesz, tak samo nie dostaniesz za 200 zł ssd większego niż 120gb - miej to na uwadze.


VEQ, te nowe tańsze Xeony to właściwie i7 bez zintegrowanego GPU i nastawione bardziej na dobry stosunek wydajność/zużycie prądu. Spoko pomysł, tylko pamiętaj że nie będziesz go mógł za bardzo podkręcić - o ile pamiętam nie mają nawet odblokowanego mnożnika.

Co do apgrejdów, w am3+ nie wciśniesz nic lepszego od 8xxx i wątpię żeby coś nowego na to wyszło. Ale nie kieruj się za bardzo tym wyznacznikiem, bo tak samo Intel zmienia swoje sockety co dwie generacje procesorów - więc prawdopodobnie przy następnym apgrejdzie w obu przypadkach będziesz musiał zmieniać płytę razem z prockiem.
Z argumentów za 8xxx, to jeszcze w "czystej" wydajności w sumie 8350 nie odstaje aż tak bardzo od tego Xeona - a prawie każdy 8350 może zostać łatwo wykręcony do 9370 (nawet mój 8320 by się wykręcił gdybym nie oszczędził na płycie głównej - mam "tylko" 4.2GHz kiedy 8370 ma 4.4).

No ale koniec końców myślę że ten xeon to dobry pomysł. Niby wydajność jednowątkowa będzie niższa niż porządne i5, ale ogółem ten xeon to po prostu nieco niżej taktowane i7.
 

V3Q

V3Q

Złote Wrota
Kiedy mogę, to pomogę.
posty1256
Propsy410
  • Złote Wrota
  • Kiedy mogę, to pomogę.
Wiadomo, że 8 za 30zł to wałek, ale czy taki system byłby legalny? 7 bo i tak niedługo darmowe przejście na 10. 

http://allegro.pl/windows-7-professional-x32-64bit-oem-fvat-i5440360617.html
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6345
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Cytuj
Wiadomo, że 8 za 30zł to wałek, ale czy taki system byłby legalny? 7 bo i tak niedługo darmowe przejście na 10. 

http://allegro.pl/windows-7-professional-x32-64bit-oem-fvat-i5440360617.html
Masz odpowiedz na pytanie jak wejdziesz w link teraz - "Strona została usunięta przez pracownika Allegro" :F
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Poszukuję karty WiFi, oczywiście liczy się przede wszystkim moc odbioru, o czym muszę pamiętać? Jakieś konkretne modele? Ewentualnie zadowolę się pomysłem jak poprowadzić kabel przez dwa piętra :F Oczywiście kupienie 100m kabla i dorabianie końcówek to nie dla mnie, a nie sprzedają tak długich gotowych kabli :<
BTW. w końcu, dosłownie pięć minut temu, zrobiłem update kompa (hurra!) skończyło się na GTX 970 i FX8350
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Słyszałem, że karty wi-fi to o kant dupy roztłuc, bo to dziadostwo jakich mało. Tak, też jedną mam i się sprawdza. Lepiej kable.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Wina nie jest po stronie kart, zazwyczaj router BARDZO mocno ogranicza sygnał wysłany przez wifi, jest ku temu powód - stabilność. Można zmienić ustawienia i wysyłać z pełną mocą, jednak jest to kosztem zasięgu.
Jak pisałem wyżej, od routera dzialą mnie dwa piętra, średnio mam jak się podłączyć kablem, też bym tak wolał.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Co? Chyba ze masz internet sto gigabitów na setną sekundy czy coś. Porządna sieć wifi jest stabilna i szybka, ja na budżetowym linuksowym routerze i równie budżetowej karcie wifi n oglądam filmy streamując je prosto z routera niezależnie od jakości, nie mówiąc już o prostym codziennym internecie lub grach.

Sawik, skoro od routera dzielą Cię dwa piętra to możesz potrzebować dobrej anteny kierunkowej. To powinno pomóc.
Co do karty, ja mam "Pentagram Hornet". Najtańsza jaka była i obsługiwała sieci n, dodatkowo ma dwa wyjścia na anteny.
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Co? Chyba ze masz internet sto gigabitów na setną sekundy czy coś.
U mnie w ustawieniach routera mogę decydować ile ma wysyłać, z dokładnością do 150mbps, domyślnie wysyłał minimalną wartość.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Cedric

Cedric

Użytkownicy
posty782
Propsy1084
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Poleciłby ktoś jakiś dobry monitorek do 800 zł?
(zakładam, że dobierzecie najlepsze parametry w tej cenie, więc nie podaję wymagań innych niż cena >
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
czy stockowe chłodzenie od AMD powinno być w huj głośne? Dostałem je razem z FX8530 i już się zastanawiam nad zmianą - nie da się tego znieść, nigdy tak głośnego kompa chyba nie miałem :|
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Simon Said

Simon Said

Moderator
Nilfgaard
posty6476
Propsy3037
ProfesjaTester
  • Moderator
  • Nilfgaard
Też mam procka z AMD z dodatkowym chłodzeniem i tak, jest tak źle.
 
http://chomikuj.pl/gothicwarrior

https://www.youtube.com/watch?v=UCMTYnPVyFu



Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Okazało się że nie - to nie ten wiatrak.
W obudowie (Zelman R1) mam dodatkowe trzy wiatraki, jeden (górny) w ogóle nie działa, huj wie czemu, drugi - tylni, napierdala 5k obrotów na minutę, ogólnie na chwilę obecną odwróciłem kompa tyłem do pokoju - robi za wentylator, nie widzę tam żadnego przełącznika jak w przednim gdzie mogę ustawiać czy ma być włączony oraz jak bardzo ma napierdalać.

Sprawdziłem "na chama" po prostu zatrzymując palcem po kolei wiatraczki - jednak to ten. Evo 212? @Zkirtaem to ten polecasz?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry