Obiecane Screeny, do których postanowiłem dopisać garść informacji:


Te dwa miały być zamieszczone na łamach jednego z portali dot. Gothica, jako że do tej pory ich tam nie ma, to wypada je zamiescić chociażby na forum. Nie ma chyba co komentować, postep graficzny przez każdego jest chyba dostrzegany :wink: .


Tym razem 2 ot zwykłe screeny, na pierwszym jedno z dwóch typów nieba słonecznego (będa one losowane rzadziej niż pozostałe). Na drugim pierwszy typ nieba "Defaultowego" stworzony przez Wowoza, moim zdaniem chyba najlepiej wygladające ze wszystkich. Ogólnie obecnie jest 5 typów/presetów nieba, 2 słoneczne, 2 defaultowe, oraz jedno dla mglistego dnia. Czy będzie wiecej to zależy tylko i wyłacznie od teamowych grafików. Jak dla mnie róźnica na korzysć w obec orginalnej "pogody" w G1 i tak jest ogromna, do tego dochodzą jeszcze losowe deszcze, które sam nie wiem do końca na jakiej zasadzie losuje się w ten sposób

, ale w kazdym razie kiedy w org. G1 descz praktycznie zawsze był od 17 do 18, tutaj zdarzają sie krótsze i dłusze opady, nawet ponad 5cio godzinne, ostatnio zdarzyło mi się doświadczyć nawet 3ch podczas jednego mglistego dnia, wiec myśle ze jest całkiem nieźle.

Okno postaci, jak widać upchaliśmy tutaj tego ile tylko się dało

, no ale wielu modderów pewnie wie, ze taki efekt jest teoretycznie nieosiągalny, albo poprostu to nie będzie działało, no ale ze znajomoscią Ikarusa, po wyszukaniu kilku przydatnych funkcji z silnika staje się to wykonalne.
edit: Tutaj zauwazyć można pewien błąd, mianowicie brak przy 30% broni dwurecznych, przyczyną była jedna z fukcji dot. duali, prawodpodobnie zostało to juz poprawione, ale czy naprawde pokażą żmudne testy.

Grając w wersje testową, częstym problemem było odczytanie jaka wiadomość została wyswietlona, czesto nakładały się informacje o doswiadczeniu, czy otrzymanych przedmiotach. Dlatego napisany został nowy system wyświetlania wiadomosci, i w sumie jest to chyba jedyny w miare ładnie napisany przezemnie skrypt

. Ogólnie na tym screenie może i nie wygląda to najlepiej, bo najlepiej wyglada to w ruchu, tzn. Boxy z wiadomosciami płynnie pojawiaja się u góry by zatrzymać się na określony czas i zniknąć przesuwając się niżej. Wygląd boxa oraz czcionka nie są jeszcze ostateczne, ale możliwe ze gothic nas do nich zmusi.

Na koniec jeszcze screen z lokacji nad która praca została przerwana(ale już wznowiona, choć idzie to w ślimaczym tempie), obecny wygląd ma mało doczynienia z założeniami i tym jak ma to wyglądać, a zapewniam, będzie zajebiscie

. Na obecnej wersji siatki udało mi się jednak dobrać odpowiednie Lensflary (poświaty pochodni) oraz kolor mgły dla klimatu który chce uzyskać w tej lokacji.
Ogólnie dodam jeszcze że po premierze zamierzam udostepnić całość skryptów z CZ, jednak z pewnym opóźnieniem wynikajacym z tego ze będe je chciał troche okomentować, i w miare możlwiosci poukładać. Pozatym co do jeszcze samych testów, w sumie screen z oknem postaci był robiony w momencie w którym fabuła zaczyna sie zabardzo fakać, zeby próbować grać dalej, jest to końcówka III rozdziału, samo dojście do tego momentu, zajeło mi 13h ale zapewniam ze graczom zajmie to troche dłużej, tymbardziej że ja w sumie nie biegałem po lasach wyżynająć wszystko co się rusza by zdobyć wyzszy level. Ogólem nadal nie podoba mi się ilość rudy która potrafi się utrzymać przy bohaterze, bylo tego ok. 4k wydaje się sporo, choć tak naprawde wystarczyło by na jeden pożądny miecz od handlarza

. Ogólnie to jeden czynnik który to powodował został juz poprawiony (za duży loot z goblinów), a pozatym to było jeszcze pare bugów które dało się wykorzystać (i je wykorzystywałem

) jak np. mnożenie się stali u kowali.
Co do zmian w sys. umiejetności napisze już chyba jutro.