Kilka problemów ze skryptami 8309 27

O temacie

Autor Orion

Zaczęty 3.04.2011 roku

Wyświetleń 8309

Odpowiedzi 27

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy

Orion

Kilka problemów ze skryptami
2011-04-03, 12:27(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 12:31)
Mój pierwszy problem: Ustawiłem rutynę NPC {muszę go stworzyć konsolą Marvin bo nie umiem go dodawać przez spacer) ale jak go postawie to on stoi i nie idzie do swojego weypointu! Jak to naprawić? Tu mam kopie skryptu :

FUNC VOID Rtn_Start_888 ()
{
    TA_Stand_Eating   (06,00,20,00,"NW_FARM_OUT_02");
    TA_Stand_Guarding (20,00,06,00,"NW_FARM_OUT_02");
};

Drugi problem to dialogi, robię tak: Tworze dialog dla NPC, upewniam się, że nie ma błędów, kasuję pliki OU.BIN i OU.CSL, następnie włączam Spacera, klikam Update, czekam i klikam Save. Włączam grę i mój NPC dalej nie ma dialogów!

Tu jest skrypt jeśli to pomoże znaleźć przyczynę:


///////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   KONIEC
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
INSTANCE DIA_Uther_EXIT   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Uther;
   nr          = 999;
   condition   = DIA_Uther_EXIT_Condition;
   information = DIA_Uther_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_Uther_EXIT_Condition()
{
   
      
return TRUE;
   
};

FUNC VOID DIA_Uther_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};



///////////////////////////////////////////////////////////////////////
//   Co robi Uther?
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance DIA_Uther_Ut   (C_INFO)
{
   npc          =    SLD_888_Uther;
   nr          =    1;
   condition    =    DIA_Uther_Ut_Condition;
   information    =    DIA_Uther_Ut_Info;

   description    =    "Co tu robisz?";
};

func int DIA_Uther_Ut_Condition ()
{   
   
};
func void DIA_Uther_Ut_Info ()
{
   AI_Output         (other, self, "DIA_Uther_Job_15_00"); //Co tu robisz?
   AI_Output         (self, other, "DIA_Uther_Job_14_01"); //Spędzam czas "wolny" na farmię.
   AI_Output         (other, self, "DIA_Uther_Job_15_00"); //A co powinieneś robić?
        AI_Output         (self, other, "DIA_Uther_Job_14_01"); //Odpływać stąd jak najszybciej.
        AI_Output         (self, other, "DIA_Uther_Job_14_01"); //I nawet mi możesz pomóc.


   
   
};


///////////////////////////////////////////////////////////////////////
//    Jak pomóc Utherowi?
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
instance DIA_Uther_Job      (C_INFO)
{
   npc          =    SLD_888_Uther;
   nr          =    2;
   condition    =    DIA_Uther_Job_Condition;
   information    =    DIA_Uther_Job_Info;

   description    =    "Jak?";
};

func int DIA_Uther_Job_Condition ()
{   
   
if Npc_KnowsInfo (other,DIA_Uther_Ut)
   {
      return TRUE;
   };


};
func void DIA_Uther_Job_Info ()
{
   AI_Output         (other, self, "DIA_Uther_Job_15_00"); //Jak mam Ci pomóc?
   AI_Output         (self, other, "DIA_Uther_Job_14_01"); //Musisz przekazać pewną wiadomość, pewnemu jegomościowi. Co ty na to?
   AI_Output         (other, self, "DIA_Uther_Job_15_00"); //Oczywiście Ci pomogę. Co to ma być?
        AI_Output         (self, other, "DIA_Uther_Job_14_01"); //Przekaż Garithosowi, że jestem na tej farmię, jego pomysł nie wypalił, skończyły mi się kreski i nie wiem gdzie jest reszta.
        AI_Output         (self, other, "DIA_Uther_Job_14_01"); //Nie musisz tego rozumieć, wystarczy ,że przekażesz wiadomość, Garithos jest w Khorinis ale nie wiem gdzie. Szukaj a znajdziesz.
        AI_Output         (other, self, "DIA_Uther_Job_15_00"); //Ruszam w drogę!


        Log_CreateTopic (TOPIC_UthersLetter, LOG_MISSION);
   Log_SetTopicStatus(TOPIC_UthersLetter, LOG_RUNNING);
   B_LogEntry (TOPIC_UthersLetter,"Mam przekazać wiadomość Uthera Garithosowi, Utherowi bardzo się spieszy");
   
      
};

Celowo nie skończyłem tego zadania.

P.S. - Przepraszam, że dodałem to w zakładce Spacer ale pomyliłem karty  :facepalm:
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Więc tak aby nie było trza przywoływać go kodami dodajesz go do pliku startup.d (tam gdzie są npc z tego świata dodajesz linijkę która przywołuje twojego npc).
A aby dialogi były widoczne to nie którzy tworzą paczkę z modem może w tedy będzie działać
 

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy
Dzięki za podsunięcie mi tego startupa ale co do pozostałych:

1.Czy jak tam dodam NPC to będzie robił wszystko zgodnie ze skryptem?
2.Paczkę z modem już robiłem i dalej to samo.  :[
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
paczka z modem to głupota i tylko ciemnota w to łyka :D

co do dialogów przed załadowanie dialogów trzeba zrobić reparsacje skryptów robisz to ?


ale tu masz bład w skrypcie akurat masz tak

func int DIA_Uther_Ut_Condition ()
{

};
a funkcja powinna zwracac TRUE czyli
func int DIA_Uther_Ut_Condition ()
{
return 1;
};

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy
Dzięki, jeśli chodzi o repasację (tak to się piszę?) to robie to programem Gothic_Starter_Mod , bo jak robię Spacerem to zawiesza mi się nawet na pół godziny.  :ayfkm:
 

Kain

Kain

Użytkownicy
RAP-Fanatyk
posty311
Propsy100
  • Użytkownicy
  • RAP-Fanatyk
Włącz najpierw ZSpy i wtedy zreparsuj spacerem.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Kilka problemów ze skryptami
#6 2011-04-03, 12:56(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 12:58)
Jak dodasz startup-em będzie git a (bo przez spacer nie dodaje się npc)
Nie ma różnicy czym reparsujesz czy gothic starter czy spacer. Może z spróbuj inną wersje spacera to może w tedy będą twoje dialogi

EDIT: @kain po co włączać zspy? to raczej wina spacka/oprogramowania @orion a jakie masz oprogramowanie?
 

Kain

Kain

Użytkownicy
RAP-Fanatyk
posty311
Propsy100
  • Użytkownicy
  • RAP-Fanatyk
ZSpy włączyć po to żeby zobaczyć wszystkie logi reparsowania :D  chyba logiczne
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Dzięki, jeśli chodzi o repasację (tak to się piszę?) to robie to programem Gothic_Starter_Mod , bo jak robię Spacerem to zawiesza mi się nawet na pół godziny.  :ayfkm:
wyłącz anty wira na czas prasowania spacerem ;) ja z 40 min zeszłem do 3-5 min :D

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
@kain
a początkujący modder wszystko zrozumie :facepalm:
 

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy
Jeśli chodzi o Spacera to mam tego co był razem z grą, Antywirus mi nie nie działa bo coś się zepsuło z Windowsem, a jak dodaje startupem mam tak napisane:

wld_InsertNpc           (SLD_888_Uther,                 "NW_FARM1_OUT_02");

ale gościa tam nie ma. Spróbuję poczekać dłużej spacerem.
 

Kain

Kain

Użytkownicy
RAP-Fanatyk
posty311
Propsy100
  • Użytkownicy
  • RAP-Fanatyk

Kain

Kilka problemów ze skryptami
#11 2011-04-03, 13:04(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 13:05)
Ja nawet początkujący nie jestem a rozumiem, moim największym osiągnięciem było dodanie NPC i odechciało mi się cokolwiek przy gothicu robić

@up: Dlatego mówie żebys sobie włączył ZSpy to będziesz mógł obserwować cały proces parsacji
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis

EdekSumo
Wyspa Khorinis

Kilka problemów ze skryptami
#12 2011-04-03, 13:06(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 13:07)
@up  :lol2:  
Może w rutynie npc coś sknociłeś ??A
 co ty chcesz spacerem czekać??
 

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy
Ale moim największym zmartwieniem są dialogi, nie to, że nie je jabłka.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
To przynajmniej już wiesz że złe weypointy w rutynie wpisałeś (jak jabłka nie je) ściągnij inną wersje spacka to może pomóc
 

Kruczek

Kruczek

Użytkownicy
posty169
Propsy31
  • Użytkownicy

Kruczek

Kilka problemów ze skryptami
#15 2011-04-03, 13:28(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 13:31)
http://www.sendspace.pl/file/mQOu2qWB/ masz tu link do spacera 2.6.1 PL
EDIT : miałem ten sam problem ale gdy wstawiłem nowego waypointa i do niego dodałem NPC to już działało :D
 

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy

Orion

Kilka problemów ze skryptami
#16 2011-04-03, 13:33(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 13:38)
poprawiłem na dobry weypoint i je jabłko, ale dalej nie pojawia się (a wpisałem w sartupie) i muszę go tworzyć na kodach, zobaczę co z tym polskim Spacerem / Jak wstawić w Spacerze Weypointa?
 

Graveir

Graveir

Użytkownicy
Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc
posty1275
Propsy235
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Avatar Twilight Sparkle / Pożeracz serc

Graveir

Kilka problemów ze skryptami
#17 2011-04-03, 13:40(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 13:45)
Dorzucę swoje 3 grosze i powiem to samo co koledzy wyżej:
1)Albo coś w skrypcie rutyny skopałeś(np.nie występuje taki waypoint[nie mam jak sprawdzić])i dlatego koleś się nie pokazuje
2)Zła wersja spacera powoduje problem z aktualizacją dialogu.
3)Sprawdzasz skrypty i dialogi na oryginalnym pliku GothicGame.
4)Ewentualnie spróbuj jakoś przeżyć ten dłuższy czas i zrób reparse script(w spacerze),usuń pliki ou.bin i ou.csl później daj taki jakby dokument(od dialogów chyba),następnie dajesz Refresh(czekasz chwilę aż usunie ci "wpisy"dialogów),później dajesz Update->Save i sprawdzasz w grze(ZALECANE!Naciśnij nowa gra,zamiast wczytywać)
Edit:Co do wstawiania waypointa na forum jest dość czytelny poradnik:
Wstawianie waypointa
Edit2:Aha i jeśli możesz to prześlij cały skrypt postaci=)
Edit3:Zapomniałem się zapytać-to do G2:NK czy do G1?
 
Mój obecny sprzęt PC:
Intel core i5-4590
8 gb ram
Geforce GTX 1050Ti

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Kilka problemów ze skryptami
#18 2011-04-03, 13:58(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 13:58)
Edit3:Zapomniałem się zapytać-to do G2:NK czy do G1?

W G1 nie ma gildii SLD(Najemnik) z tego co wiem (Inaczej się nazywa), chyba, że coś mi się pokiciało. Pozatym w G1 nie ma miasta Khorinis, do którego można sobie pójść :wink:


Orion, jesteś pewny, że masz tego waypointa, albo nie masz w nim błędu w nazwie zrobionego?
 

Orion

Orion

Użytkownicy
posty41
  • Użytkownicy

Orion

Kilka problemów ze skryptami
#19 2011-04-03, 14:02(Ostatnia zmiana: 2011-04-03, 14:02)
??? Sprawdzam to na GothicGame. Na czym mam sprawdzać zmiany? Skrypty:

Miecz

INSTANCE ItMw_swth (C_Item)
{   
   name             =   "Miecz Uthera";  

   mainflag          =   ITEM_KAT_NF;
   flags             =   ITEM_2HD_SWD;   
   material          =   MAT_METAL;

   value             =   1500;

   damageTotal                =    150;
   damagetype          =   DAM_EDGE;
   range             =     115;      

   cond_atr[2]                 =   ATR_STRENGTH;
   cond_value[2]                =   130;
   visual             =   "ItMw_065_1h_sword_bastard_04.3DS";

   description         = "Miecz Uthera";

        TEXT[0]                         = "Uther go dostał od swojego klanu." ;
        TEXT[2]            = NAME_Damage;               COUNT[2]   = 150;
   TEXT[3]          = NAME_Str_needed;            COUNT[3]   = 130;
   TEXT[4]          = NAME_OneHanded;
   TEXT[5]            = NAME_Value;               COUNT[5]   = 1500;
};

Uther:

instance SLD_888_Uther (Npc_Default)
{
   // ------ NSC ------
   name       = "Uther";
   guild       = GIL_NONE;
   id          = 888;
   voice       = 4;
   flags       = 0;                                                   //NPC_FLAG_IMMORTAL oder 0
   npctype      = NPCTYPE_MAIN;
   
   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 4);                                                   //setzt Attribute und LEVEL entsprechend dem angegebenen Kapitel (1-6)
      
   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic      = FAI_HUMAN_MASTER;   // MASTER / STRONG / COWARD
   
   // ------ Equippte Waffen ------                                                   //Munition wird automatisch generiert, darf aber angegeben werden
   EquipItem         (self, ItMw_swth);
   EquipItem         (self, ItRw_Crossbow_M_02);   
   
   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);
        CreateInvItems (self, ItRw_Bolt, 700);
      

   // ------ visuals ------                                                         //Muss NACH Attributen kommen, weil in B_SetNpcVisual die Breite abh. v. STR skaliert wird
   B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Pony", Face_P_NormalBart_Cronos, BodyTex_N, ITAR_OreBaron_Addon);      
   Mdl_SetModelFatness   (self, 0);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Relaxed.mds"); // Tired / Militia / Mage / Arrogance / Relaxed
   
   // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
   B_GiveNpcTalents (self);
   
   // ------ Kampf-Talente ------                                                      //Der enthaltene B_AddFightSkill setzt Talent-Ani abhängig von TrefferChance% - alle Kampftalente werden gleichhoch gesetzt
   B_SetFightSkills (self, 100); //Grenzen für Talent-Level liegen bei 30 und 60

   // ------ TA anmelden ------
   daily_routine       = Rtn_Start_888;
};

FUNC VOID Rtn_Start_888 ()
{
    TA_Stand_Eating   (06,00,20,00,"NW_FARM1_OUT_02");
    TA_Stand_Guarding (20,00,06,00,"NW_FARM1_OUT_02");
};

P.S. - jak aktualizuje te pliki OU w Spacerze to na tej liście nie ma dialogu mojej postaci
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry