Wyświetlanie liczby hp i doświadczenia do następnego poziomu nad paskiem życia 13044 36

O temacie

Autor Warka

Zaczęty 31.03.2011 roku

Wyświetleń 13044

Odpowiedzi 36

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
to ze u ciebie leci o pół ekranu to nie znaczy ze u innych będzie tak lecieć. Musisz się liczyć z tym ze ktoś będzie chciał grać na innych rozdzielczościach

pamiętaj ze te liczby to procenty ekranu czyli mogą przybierać wartości od 0 do 100 albo -1 do wyśrodkowania

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
var string s1,s2,s3;
func void tick_tock()
{
s1=ConcatStrings (IntToString(hero.exp), " na ");
s2=ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next));
s3=ConcatStrings (s1,s2);
PrintScreen (" Doświadczenie " s3, -15, 80, "FONT_OLD_10_WHITE.TGA", 2);
};

błąd expexted "," w linijce
s2=ConcatStrings (IntToString(hero.exp_next));
niewiecie co może być źle? wygląda dobrze..
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Źle jest. Brakuje jeszcze jednego argumentu w drugim concat (w sumie jest niepotrzebny). Tak powinno być dobrze:
Cytuj
var string s1,s2,s3;
func void tick_tock()
{
s1=ConcatStrings (IntToString(hero.exp), " na ");
s2=IntToString(hero.exp_next);
s3=ConcatStrings (s1,s2);
PrintScreen (" Doświadczenie " s3, -15, 80, "FONT_OLD_10_WHITE.TGA", 2);
};

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
var string s1,s2,s3;
func void tick_tock()
{
s1=ConcatStrings (IntToString(hero.exp), " na ");
s2=IntToString(hero.exp_next);
s3=ConcatStrings (s1,s2);
PrintScreen (" Doświadczenie " s3, -15, 80, "FONT_OLD_10_WHITE.TGA", 2);
};

tymrazem taki sam błąd jak poprzednio występuje w linijce z printscreenem

PrintScreen (" Doświadczenie " s3, -15, 80, "FONT_OLD_10_WHITE.TGA", 2);
expected ","
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
bo powinieneś dać tak
PrintScreen (" Doświadczenie ", s3, -15, 80, "FONT_OLD_10_WHITE.TGA", 2);
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
dam przcinek po "doświadczenie" to pisze line 4818 : syntax error. to ta linijka z printscreenem
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
To nie wiem ale może sprawdź z którymś z tych znaków:
|
||
&
&&
może coś zadziała choć jak ja próbowałem wyświetlać zmienną i napis to mi się nie udało tego zrobić i dawałem 2 printscreeny (ale drugi zaczynałem od innej kolumny a jeszcze na początku od paru spacji)
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
dzięki edek za pomysł :P walić ten błąd zrobie to na 2 printscreeny
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
czuby :D

funkcje posiadają coś takiego jak argumenty

funkcja(argument1, argument2, argument3, argument4, argument5, )

argument1 - tekst
argument2 - pozycja x
argument3 - pozycja y
argument4 - czcionka
argument5 - czas

w twoim skrypcie jest za dużo argumentów
PrintScreen ( Doświadczenie , s3, -15, 80, FONT_OLD_10_WHITE.TGA, 2);
przec co gothic twój skrypt rozumi tak

argument1 - tekst( Doświadczenie )
argument2 - pozycja x(s3)
argument3 - pozycja y(-15)
argument4 - czcionka (80)
argument5 - czas (FONT_OLD_10_WHITE.TGA)
argument6 - NIEZNANY (2)



Funkcja ConcatStrings łączyła 2 wartości tekstowe ze sobą po to żebyś mógł potem wyświetlić to jako jedną wartość (s3)
a funkcja IntToString zamieniała wartość liczbową na wartość tekstową

EDIT
var string s1,s2,s3,s4,s5;
s4=IntToString(hero.exp);//z liczby jaką jest doświadczenie bohatera robimy ciąg znaków (czyli z liczby tekst)
s5=IntToString(hero.exp_next);//to samo co wyżej tyle ze co do punktów wymaganych do zdobycia

s1=ConcatStrings ( Doświadczenia ,s4); //tutaj łączymy TEKST s4 czyli nasz exp w postaci tekstowej razem z wyrazem doświadczenia
s2=ConcatStrings ( na , s5);//tutaj łączymy nasz exp do zdobycia z wyrazem na

s3=ConcatStrings (s1,s2);//tutaj łączymy 2 powyższe w całość

PrintScreen ( s3, -1, 1, FONT_ScreenSmall, 2);//tutaj wyświetlamy s3 czyli całość naszej pracy

//mam nadzieje ze teraz zakumasz

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
a to oznacza że nie można wyświetlić zmiennej o tekstu za pomocą printscreena czyli warka musi zrobić 2 printscreeny ;p
 

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
a więc problem rozwiązany ;p  zrobie 2x print
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
a to oznacza że nie można wyświetlić zmiennej o tekstu za pomocą printscreena czyli warka musi zrobić 2 printscreeny ;p
jak sie nie znasz to WYPIE...... :D  i weź ten jezyk


Cytuj
a więc problem rozwiązany ;p  zrobie 2x print

przeczytaj edita  :pokerface:

Warka

Warka

Użytkownicy
COM BEK !!!
posty476
Propsy209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • COM BEK !!!
spoko dzięki więc problem rozwiązany. ale i tak przy doświadczeniu użyje 2 printów bo

Doświadczenie xxx na xxx

jest za długie. lepiej będzie

Doświadczenie
 xxx na xxx

a i jeszcze jedno gdzie są nazwy wszystkich czcionek? i jak się nazywa ta duża która jest przy np przy wbiciu levela czy "czujesz sie wyspany"
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A i jeszcze jedno gdzie są nazwy wszystkich czcionek? i jak się nazywa ta duża która jest przy np przy wbiciu levela czy "czujesz sie wyspany"

odpowiedz skrypty ci dają :D

Scripts\Content\Story\EVENTS\Sleepabit.d

PrintScreen ("Sen dobrze ci zrobił.", -1,-1,"font_old_20_white.tga",3);
nie wiem czy dobrze podam

"font_old_20_white.tga" - duże
"font_old_10_white.tga" - średnie
"font_old_10_white_hi.tga" - małe

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Misiu, w Scripts\Content\Story\EVENTS nie ma pliku Sleepabit.d . Jest w Scripts\Content\Story\Dialog_Mobsis i dokładniej to nazywa się SleepABit :wink:  Poza tym tam są tylko funkcje do lulu, żeby sobie ustawić np o której wstajesz ;)
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Misiu, w Scripts\Content\Story\EVENTS nie ma pliku Sleepabit.d . Jest w Scripts\Content\Story\Dialog_Mobsis i dokładniej to nazywa się SleepABit :wink:  Poza tym tam są tylko funkcje do lulu, żeby sobie ustawić np o której wstajesz ;)
po 1
w G2 tak ale w G1 jest tak jak ja powiedziałem ;p
po 2 po co odgrzebujesz temat z przed 2 miechów ??

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Oj, przepraszam. Nie zauważyłem daty. Jeżeli coś by było nie tak to posty można usunąć. Sory, jakoś akurat nie spojrzałem na to kiedy został ostatni post napisany ;)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry