[BETA] tworzenie historii do gry 8617 1

O temacie

Autor emace

Zaczęty 1.02.2011 roku

Wyświetleń 8617

Odpowiedzi 1

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?

emace

[BETA] tworzenie historii do gry
2011-02-01, 10:03(Ostatnia zmiana: 2011-07-22, 08:57)
FARMA JAJ
[/color]

Przy tworzeniu fabuły, warto tworzyć w oparciu o trójpodział sceny i sekwela
[/color]

Zaczynamy od Sceny
Scena zawiera w sobie: cel, konflikt, katastrofę

1. cel to odległy punkt do którego będzie dążył gracz.

    cel: Jesteś farmerem. Spotykasz swojego przyjaciela, który w pocie czoła naprawia swój dom, podczas rozmowy poprosi cię o zabicie polnych bestii, które włażą mu na pole. Jego żona jest chora, musi się nią opiekować, być przy niej całą dobę. Równocześnie chciałby jak najszybciej zebrać plony, by ją pokrzepić, nie narażając się przy tym na utratę zdrowia. Jeśli by tak się stało, oznaczał by to koniec dla nich dwojga. Nie możesz zawieźć swojego przyjaciela. Pragniesz, by jak najszybciej móc znów wyruszyć z nim na pole do pracy, a po pracy zajść do nich na smaczny obiad przygotowany przez jego żonę dla was dwojga. Tym bardziej Ci na tym zależy, ponieważ para przyjaciół, zaproponowała Tobie kiedyś wycieczkę do pewnej zaprzyjaźnionej starowninki mieszkającej na północy wyspy, a która ponoć skrywa jakąś tajemnicę. póki co, mocno to jest utrudnione.

2. konflikt to kłody, które można rzucać buhaterowi pod nogi, zanim bohater osiągnie cel. Przeszkodą może być kwestia wypowiadana przez napotkanego mieszkańca wykreowanego świata, jak i zdarzenie. Bez względu na to jakim narzedziem sie posłużymy, ma to na celu odwrócić bieg wydarzeń.

    konflikt: Bohater nie ma wystarczającej siły, by powalić pięć tłustych przerośniętych stonk. Nie zwróci się też z taką prośbą do najemników, gdyż go nie stać. Obserwując jednak zachowanie stonk, zwrócił uwagę, że raz jest ich pięć, a raz mniej. Bohater dochodzi do wniosku, że gdzieś musi być ich leżę. Zakrada się do lasu i stwierdza, że stwory tak na prawdę są hodowane przez zaszytego w gęstym lesie starca. Dostrzega, jak jakiś człowiek kreci się wśród bestii, a te nie wyrządzają mu krzywdy. Nie może sam ubić tych wszystkich stworów, ale może dowiedzieć się, co może im zaszkodzić. Nie będzie rozmawiać z hodowcą, jednak spróbuje zdobyć informacje, przeszukując późną nocą jego chatynkę.

3. katastrofa, coś co całkowicie uniemożliwia wykonanie zadania, a fabuła nagle zmienia swój bieg, by za sprawą sekwela, owa tragedia zamieniła się w nowy cel.

    katastrofa: Bohater włamał sie do domu i odszukał dokument z którego wynika, że ma umowę z właścicielem farmy, na cenne jaja polnych bestii. Powstaje poważny problem, właściciel farmy naraża swoich pracowników na śmierć lub poważne urazy a plony na stratę. Z tego powodu świadomie przyczynia się do tego, że nie dostarcza wystarczającej ilości pożywienia, dla małego miasta na zachodzie. Nie możemy pozbyć się stworów, ponieważ popadniemy w konflikt z poważanym włościaninem, który jest na usługach wójta miasta. Możemy natomiast uświadomić Radę Miasta o oszustwie jakiego dopuszcza się Wójt w zmowie z włościaninem.

scena może też dla urozmaicenia przygody zawierać wątki i wydarzenia.
Zdarzenia to wyrwane z kontekstu historyjki, które nie mają konfliktu ani katastrofy, wątki podobnie - z tym że, wątek zbliża bohatera do wykonania zadania, ale tak jak zdarzenie nie posiada ani konfliktu ani tragedi.


1. Zdarzenie: oderwane z kontekstu historie.

        * Właścicielka gospody niechętnie rozmawia o właścicielu farmy, póki co nie podejrzewamy nic.
        * Rozmowa z chorą przyjaciółką na temat historii starowińki
        * Pomoc w remoncie domu swoich przyjaciół
        * Ciężko odpracować u włościana na polu, zbierając 150 rzep, w zamian za podarowanie długu, który ma jego przyjaciel względem włościana.


2. wątek: historie zbliżające do celu

        * Hodowca stworów, potrzebuje bardzo dużej ilości ziarna, o wiele więcej by obsiać nim swoje całe pole (podejrzenie)
        * Potrzeba zdobycia chemi, którą można by było otruć stwory
        * Przeszukanie domu włościana (odkrycie faktów)
        * Rozmowa z właścicielką gospody, na temat plotek o włościanie (odkrycie potencjalnej prawdy)
        * Sspotkanie z farmerem uchodźcą - pustelnikiem z konkretną wiedzą (rozmowa na temat sytuacji na farmie)
        * Sprawa podpalonego wiatraka - (istnieje być moze już zagrożenie dla ochydnego przedwsięzięcia włościanina
        * Poznajemy służącą włościanina

Zanim nasz bohater w ogóle wyruszy na pole, by odnaleźć legowisko stworów, musimy go do tego zmusić. Przejścia z początku powieści do jej środka (od celu do konfliktu) oraz ze środka do zakończenia powieści (z tragedii do kolejnego celu) są kluczowymi momentami w powieści. Nazywamy je drzwiami bez powrotu. Bohater chętnie chce zostać w swoim pierwotnym położeniu, możliwie jak najdłużej odwlec w czasie zapoznanie się z niebezpiecznym problem swojego przyjaciela. Musimy go zmotywować i zmusić do tego.

Niech będzie to fakt, że głównego bohatera zastanawia, dla czego bestie wydają się kompletnie nie interesować właściciela farmy, gdyż ten wyraźnie bagatelizuje sytuację. Dodatkowo fakt zubożenia przyjaciela i tajemnicza, intrygująca sprawa starowińki, bardzo motywuje naszego bohatera do tego by wyciągnąć przyjaciół z zagrożenia, gdyż w przeciwnym wypadku, nigdy nie będzie mu dane poznać staruszki. Zostało to przedstawione w punkcie cel.


dodatkowy wątek: włościanin gromadzi dodatkowe zapasy ziarna, więcej niż potrzebuje farma na własny użytek, nie wysyłając wszystkiego do miasta. Dowiadujemy się, ze jest również w nietypowym układzie z Wójtem. Wójt potrzebuje tych jaj do jakiegoś celu, włościanin ma obowiązek dostarczać je bez względu na koszty.

Czas na sekwel

Scena kończy się katastrofą, nie możesz jednak przejść natychmiast do nowej sceny, która znów zaczyna się od nowego celu, dla czego ? bo jesteś pokonany. Bohater rozmyśla nad tym co się stało, Bohater jest zdruzgotany, potrzebuje czasu na refleksje i dojście do siebie. Waży konsekwencje różnych wyborów jakie przyjdą mu na myśl, by zdecydować jak postąpić. Sekwel dzielimy tak samo jak w przypadku Sceny, na trzy części: reakcja, dylemat, decyzja i jest to moment w którym możemy stworzyć monolog lub krótki filmik.

1) reakcja: jako następstwo katastrofy. Bohater nie może pojąć, jak właściciel jedynej farmy w okolicy może tak postępować. Narażać ludzkie zdrowie, przekupywać człowieka do wyrządzania jawnej krzywdy i popadać w konflikt z Radą Miasta.     Pod radą jest wójt, a włościanin przecież z nim podpisał ten ohydny kontrakt na jaja, co odbywa się kosztem zapasów dla miasta.

2) dylemat: Bohater dochodzi do wniosku, że są tak na prawdę różne opcje do wykorzystania. Wszystkie są złe, musi wybrać tę najmniej złą. Będzie to sabotaż, ukryte działania mające na celu pozbycia się bestii, nie przywołując żadnych podejrzeń, że te istoty mogły zostać zabite ani przez głównego bohatera ani innych pracowników farmy. Najlepiej, jakby zrzucił podejrzenia na samego hodowce. Dając mu tym samym nauczkę.

3) decyzja:
główny bohater wraca do przyjaciela, który zlecił mu zadanie zabicia bestii i oznajmia, że nie można tego zrobić siłą, że należy je otruć i zrzucić odpowiedzialność za to na hodowcę, spowodować żeby uwierzył, że przez przypadek zaszkodził swoim pupilom.

Zatoczyliśmy całe koło. przeszliśmy w sekwelu od tragedii do nowego celu. teraz z pewnością uda się dodatkowo stworzyć więcej przygód pobocznych, wątków i wydarzeń i wreszcie... celów

1) cele po katastrofie:


        * Otrucie bestii
        * Wymierzenie sprawiedliwości właścicielowi farmy
        * Donos Radzie Miasta na wójta
        * Podniesienie na zdrowiu przyjaciółki i odwiedzenie starowińki.


2) Zdarzenia po katastrofie:

        * dowiadujemy się o ciężkiej sytuacji na farmie.
        * uchodźca opowiada o leniwym farmerze.
        * uchodźca pokazuje sekrety okolicy do której sie wyprowadził
        * dziwna jaskinia
        * domek na drzewie

3) wątki po katastrofie:
 
        * Prośba okolicznego znachora o dostarczenie dużej ilości medykamentów, dla opatrzenia ran pracujących wieśniaków
        * Możliwość natknięcia się na jeszcze jedno zaszyte pole, na którym uprawia się dodatkową pasze dla potworów.
        * Odkrycie fermy pełzaczy w jaskini hodowcy
        * Odkrycie pewnych dokumentów na temat pełzaczy w domu hodowcy
        * Odkrycie prywatnego zapasu jaj u włościanina w piwnicy



gdy pracujemy nad fabułą zadania, w między czasie zadajemy sobie proste pytanie, co by było gdyby, w ten sposób łatwo można wpaść na nietypowe pomysły. ja zadałem sobie pytanie co by było gdyby, potwory były po części oswojone przez kogoś

Zadałem sobie również pytania do rozwinięcia:

   1. Co by było gdyby hodowca znał się z pustelnikiem, który zbiegł z farmy ?
   2. Co by było gdyby, hodowca opiekowałby się również pełzaczami, w tajemnicy przed wszystkimi i w jakim celu ?
   3. Co by było, gdyby ludzie byli zmuszani przez wójta do pomocy przy pełzaczach, przerośniętych stonkach i ukrytych farmach ?
   4. Co by było, gdyby spowodować straty ukrytej farmy, tak by zabrakło dostaw paszy na ferme i zaszła potrzeba drastycznego odcięcia miasta od produktów spożywczych ?
   5. Co by było gdyby włościanin zbierał jaja na własne potrzeby i jakie ?


nie kopiujcie, zróbcie swój na inny temat :)
historia jest zastrzezona, na potrzeby mojego moda.
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.

emace

emace

Użytkownicy
czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
posty404
Propsy297
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • czy ktoś napełnia wkłady do długopisów ?
Aktualizacja tworzenie historii do gry v0.0.1
 





Podobno pewien nekromanta znany pod pseudonimem Xardas jako jedyny poznał imię niejakiego Bezia. Rzekomo za tę informację zobowiązał się ożywiać zabitych przez niego NPC-ów do kolejnych części gry.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry